Permalänk
Medlem

Lyckligt lottad, veteran. Ses imorgon ;D

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

lägg in uchibushi som en friend där så kan jag gärna vara med

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk

Hej behöver hjälp med att tolka vilka tider det går att spela på, svensk tid sjävlklart!

Beta Server Availability:

Tuesday July 24th through Friday, July 27th:

2:00 PM PT - 10:00 PM PT (11:00 PM CEST/9:00 PM GMT - 7:00 AM CEST/5:00 AM GMT)

Saturday, July 28th:

9:00 AM PT - 11:00 PM PT (6:00 PM CEST/4:00 PM GMT - 8:00 AM CEST/6:00 AM GMT)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genesistag:

Hej behöver hjälp med att tolka vilka tider det går att spela på, svensk tid sjävlklart!

Beta Server Availability:

Tuesday July 24th through Friday, July 27th:

2:00 PM PT - 10:00 PM PT (11:00 PM CEST/9:00 PM GMT - 7:00 AM CEST/5:00 AM GMT)

Saturday, July 28th:

9:00 AM PT - 11:00 PM PT (6:00 PM CEST/4:00 PM GMT - 8:00 AM CEST/6:00 AM GMT)

Klockan 11 ikväll till 7 på morgonen.

Permalänk
Medlem

Meh jag har inte fått nån inbjudan och jag har lirat Planetside till och från sen betan

edit* NM jag fick det nu

Permalänk

Testade spelet i 2 timmar och kan säga att det här spelet är så jäkla grymt !

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

När släpps detta skitgrymma spel....

Vill fråga dom som spelat spelet ifall spelet utnyttjar PhysX.. mycket spel där hihihi;)

Enligt denna lista så står det ? på Planetside 2...
Kan någon svara på detta snarast...

X betyder PhysX via CPU med PSS PhysX System Software
V BLÅ betyder PhysX via Ageia fysik kort
V GRÖN betyder PhysX via NVs GPU
? Betyder vet ej....

http://physxinfo.com/index.php?p=gam&f=all

Permalänk
Medlem

Vi får väll se vad som händer framöver. Verkar ju helt klart bli ett lovande spel.

Undrar vad de kommer köra på för affärsmodell. Ska spelet hålla i flera år så måste de ju ha stadigt kassaflöde. Är lite skeptisk till f2p modeller av den anledningen. På något sätt måste de locka tillräckligt många att betala för diverse saker. Om de inte ger en fördel så är det inte tillräckligt många som köper och ger det fördel så blir det p2w istället. Men det får tiden utvisa.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Vi får väll se vad som händer framöver. Verkar ju helt klart bli ett lovande spel.

Undrar vad de kommer köra på för affärsmodell. Ska spelet hålla i flera år så måste de ju ha stadigt kassaflöde. Är lite skeptisk till f2p modeller av den anledningen. På något sätt måste de locka tillräckligt många att betala för diverse saker. Om de inte ger en fördel så är det inte tillräckligt många som köper och ger det fördel så blir det p2w istället. Men det får tiden utvisa.

Dom har sagt gång på gång att det kommer inte bli något P2W.
Utan det som kommer säljas är skins och boosts för xp och currency, typ samma system som LOL kör med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dozix:

Dom har sagt gång på gång att det kommer inte bli något P2W.
Utan det som kommer säljas är skins och boosts för xp och currency, typ samma system som LOL kör med.

Det är klart att de säger det. Och det är klart att de inte vill att det ska bli p2w. Men på något sätt måste de locka spelare att betala. Och MMOs har rätt höga löpande kostnader så de måste se till att spelare fortsätter att betala för nya saker hela tiden. Det är ingen lätt balansgång och det är många spel som fallit över i p2w utan att de menat det från början.

Anledningen att jag skrev något över huvud taget är att Planetside2 inte har någon officiell affärsmodell. Allt som finns att läsa om det är att de kommer gå ut med information om det de närmaste månaderna. Dvs, det är nog inte helt hugget i sten ännu.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Folk spenderar rätt mycket på skins, serverflytt, sidbyten osv och kör dom som gw med regelbundna expansioner så är det nog inga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

När släpps detta skitgrymma spel....

Vill fråga dom som spelat spelet ifall spelet utnyttjar PhysX.. mycket spel där hihihi;)

Enligt denna lista så står det ? på Planetside 2...
Kan någon svara på detta snarast...

X betyder PhysX via CPU med PSS PhysX System Software
V BLÅ betyder PhysX via Ageia fysik kort
V GRÖN betyder PhysX via NVs GPU
? Betyder vet ej....

http://physxinfo.com/index.php?p=gam&f=all

... Google... "Planetside 2 Physx"... Första träffen:

http://physxinfo.com/news/5951/soe-announces-planetside-2-wit...

Ageia används inte idag längre, Nvidia skrotade när dom köpte PhysX. Så antingen stöds det eller så gör det det inte.

Permalänk

Efter att ha spelat en del beta kan jag säga att spelet är så pass bra att folk kommer vilja lägga pengar på det om det så är för skins, xp boosts och whatever. Dem kommer inte behöva göra det till p2w för att överleva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limerence:

Efter att ha spelat en del beta kan jag säga att spelet är så pass bra att folk kommer vilja lägga pengar på det om det så är för skins, xp boosts och whatever. Dem kommer inte behöva göra det till p2w för att överleva.

Trevligt att höra.

Jag kommer troligtvis inte in i betan då jag inte har PS1 konto som ger mig förtur Men jag har heller inget emot att vänta på release om jag väntar på något gott

Visa signatur

~John Moore

Permalänk
Medlem

Fan också, jag börjar hypea mig. Brukar alltid bli så besviken när jag gjort det.

Ska försöka hålla mig borta från nyhetsuppdateringar etc nu för annars kommer det bli olidligt. Dock så har jag iaf kommit fram till att det är ett spel jag kommer testa när det väll är dags. Bara hoppas på att hitta en bra outfit som inte lirar NC. Av de tre så är nog NC det som är längst ifrån min vanliga spelstil.

Visa signatur

~John Moore

Permalänk
Skrivet av Anaii:

Det är klart att de säger det. Och det är klart att de inte vill att det ska bli p2w. Men på något sätt måste de locka spelare att betala. Och MMOs har rätt höga löpande kostnader så de måste se till att spelare fortsätter att betala för nya saker hela tiden. Det är ingen lätt balansgång och det är många spel som fallit över i p2w utan att de menat det från början.

Anledningen att jag skrev något över huvud taget är att Planetside2 inte har någon officiell affärsmodell. Allt som finns att läsa om det är att de kommer gå ut med information om det de närmaste månaderna. Dvs, det är nog inte helt hugget i sten ännu.

Jag tror det man kan köpa kommer vara kosmetiska saker som camos och liknade. Och eftersom många vill vara unika så kommer nog många köpa. Kolla på LOL och DDO (DDO började känna mer när dom gick över till F2P). Jag tror F2P kommer fungera bra om spelet är bra och har tillräckligt med djup så att folk vill spela länge och blir engagerade i sina karaktärer. Och vad jag har sett så verkar det som att det kommer vara just det

Permalänk
Medlem

Ser helt klart lovande ut i betan. Känslan från ettan finns där även om skalet i mångt och mycket är utbytt.

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem

Det gick inte så bra att hålla sig borta från Planetside forum och nyheter. Hittade detta. Världen kanske har hopp iaf.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120730/sony-ocksa-kritisk...

Samt ett twitterutdrag:

Citat:

@iroll4
"@j_smedley Blizzard and Valve flagships support OpenGL and thus alternatives to Win8; why not SOE? Thanks, and looking forward to PS2!! "

@J_smedley -(SOE president)
"@iroll4 stay tuned "

Visa signatur

~John Moore

Permalänk
Avstängd

Om nån skulle ha en extra betanyckel att ge bort så vore jag väldigt intresserad av den!

Permalänk
Medlem

Det ser intressant ut,, tar gärna en nyckel om någon har en till övers PMa mig bara.

Permalänk
Medlem

Kan även jag tänka mig en nyckel

Permalänk
Medlem

Nån som kommer in på beta servern? den säger bara locked för mig men när jag kikar på mitt konto står det att mitt ps2 är aktivt

Permalänk
Medlem

Signat för betan för säkert en månad sedan men tyvärr ingen nyckel än :/ Om någon har en eller två får de gärna PMas till mig

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Har någon sett vilka tänka systemkrav det rör sig om för detta spel?

Och jag tycker det står "free2play" lite överallt, betalar man för extra prylar eller vad är deras plan?

Permalänk
Medlem

Hejsan DeltaMelta,

Skrivet av DeltaMelta:

Har någon sett vilka tänka systemkrav det rör sig om för detta spel?

Och jag tycker det står "free2play" lite överallt, betalar man för extra prylar eller vad är deras plan?

Ta en titt på den totala kakans video, den förklararar det mesta

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan DeltaMelta,

Ta en titt på den totala kakans video, den förklararar det mesta
http://www.youtube.com/watch?v=ptGe-UplC34

Tack, fast jag måste ha missat de delar han kanske nämner svaren för i 14minuter så har jag mest hört skillnaderna mellan 1an och 2an.
Nämner han verkligen vilka systemkrav och hur betalningarna fungerar så ska jag seom filmen sen men vore ju gott segt ifall han nu inte gör det? =(

Permalänk
Medlem

Har de släppt på NDA nu?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Skrivet av klantbo:

Nån som kommer in på beta servern? den säger bara locked för mig men när jag kikar på mitt konto står det att mitt ps2 är aktivt

Du måste vänta på att bli insläppt via ett mail. att kontot är aktivt betyder att du har aktiverat en nyckel bara. Ge det en vecka eller två så ska du se att det händer grejer!

Permalänk
Medlem

Någon i betan som kört på lite äldre hårdvara, typ core 2 duo E6600 med ati 4850HD?
Nog för att man tänkt köpa nytt när spelet väl släpps! Första spelet på flera år som fått en intresserad av att uppgradera datorn.

Visa signatur

Moderkort: Asrock Z77 Extreme4 | CPU: Intel Core I7 3770K, Noctua NH-D14 | RAM: 4x 4GB Corsair Vengeance Low Profile | GPU: Asus GTX 680 DC2T | HD: Samsung SSD 830 128GB | CHASSI: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limerence:

Du måste vänta på att bli insläppt via ett mail. att kontot är aktivt betyder att du har aktiverat en nyckel bara. Ge det en vecka eller två så ska du se att det händer grejer!

Fast jag spelade i Tech betan, men det kanske är två skilda saker?