Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Väger cirka 70 gram mer än iphone 4?
70 gram är fan ingenting, jag märker inte någon skillnad, det är som att hålla två äpplen där den andra väger cirka 50 gram mer, man känner knappast av det.

Varför är det sådan gnäll på vikt egentligen?
Skärmstorleken kan jag förstå men vikten? 185 gram?
Det väger ungefär lika mycket som ett äpple

Telefonen såg oerhört intressant ut och kanske blir min första "smartphone"!

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Oooja, jag vet faktiskt EN person (nu vet jag 2 inklusive dig då) som gillade forna Windows-mobiler...

Väldig skillnad på Windows Mobile och Windows Phone - det är inte samma produkt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Oooja, jag vet faktiskt EN person (nu vet jag 2 inklusive dig då) som gillade forna Windows-mobiler...

haha va? så gammalt är inte Windows Phone 7 väll? Den telefon jag har nu är en HTC Titan och det är min första telefon med något Windows operativ alls. Tidigare har jag haft blandannat Samsungs Bada och Googles Android.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av CoZalon:

Oooja, jag vet faktiskt EN person (nu vet jag 2 inklusive dig då) som gillade forna Windows-mobiler...

Vad var egentligen fel på windows mobile anser du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Väger cirka 70 gram mer än iphone 4?
70 gram är fan ingenting, jag märker inte någon skillnad, det är som att hålla två äpplen där den andra väger cirka 50 gram mer, man känner knappast av det.

Varför är det sådan gnäll på vikt egentligen?
Skärmstorleken kan jag förstå men vikten? 185 gram?
Det väger ungefär lika mycket som ett äpple

Telefonen såg oerhört intressant ut och kanske blir min första "smartphone"!

Håller med. Hur klena är folk egentligen?

Vikten på 920 spelar mig absolut ingen roll, det är bara storleken som jag som stör mig på. Att den ser lite väl klumpig ut.

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Håller med. Hur klena är folk egentligen?

Vikten på 920 spelar mig absolut ingen roll, det är bara storleken som jag som stör mig på. Att den ser lite väl klumpig ut.

Antagligen beror vikten på att man har en rejält mycket mer avancerad kamerakonstruktion än alla andra telefoner.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Håller med. Hur klena är folk egentligen?

Vikten på 920 spelar mig absolut ingen roll, det är bara storleken som jag som stör mig på. Att den ser lite väl klumpig ut.

http://www.nordichardware.se/images/labswedish/artiklar/Smart...
http://www.nordichardware.se/images/labswedish/artiklar/Smart...
Visst det är inte slutgiltiga skalet utan prototyp ex men den är ju någonstans mellan lumia 900 och SGS3 i storlek något tjockare så jag tror de flesta klarar av den rätt bra med tanke på hur samsung lyckats sälja både s3 och note trots storleken. Eller tänkte du för dig personligen?:)

Om någon missat har ni lite att kolla på här (dock en prototyp de kollar på) http://www.nordichardware.se/smartphone/46578-nokia-lumia-920...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en redigering på första inlägget och lade till lite extra information.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Visst det är inte slutgiltiga skalet utan prototyp ex men den är ju någonstans mellan lumia 900 och SGS3 i storlek något tjockare så jag tror de flesta klarar av den rätt bra med tanke på hur samsung lyckats sälja både s3 och note trots storleken. Eller tänkte du för dig personligen?:)

Japp, menar mig personligen Har svårt för stora mobiler. Är dock sjukt nyfiken på WP8 och 920 är en mycket intressant lur så kanske helt enkelt måste acceptera en större mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Antagligen beror vikten på att man har en rejält mycket mer avancerad kamerakonstruktion än alla andra telefoner.

Samt ett kraftigare skal och antagligen kraftigare glas. En Galaxy S3 eller en iPhone använder ju många med ett skyddande skal vilket gör att de blir tyngre och klumpigare i slutändan ändå.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Antagligen beror vikten på att man har en rejält mycket mer avancerad kamerakonstruktion än alla andra telefoner.

Troligen inte. Iphone5 är så pass lätt och tunn pga de prioriterat det. NFC antagligen fick inte plats. Nokia har enl spec inte mer avancerad hårdvara och att kameran skulle väga 70 g mer är inte troligt då det främst är mjukvaru skillnader.

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Håller med. Hur klena är folk egentligen?

Vikten på 920 spelar mig absolut ingen roll, det är bara storleken som jag som stör mig på. Att den ser lite väl klumpig ut.

Nokia 920 är 70 g tyngre vilket är ca 60% tyngre. Tror du inte våra kvinnliga köpare (som ofta är illa ha små telefoner) kommer känna/se skillnad när de står och väljer i affären.

Permalänk

Läste nyss att China Mobile kommer ta in Nokia Lumia 920, därmed kommer ca 655 miljoner av deras användare för första gången få möjlighet att skaffa sig en Lumia.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av wunderbaum:

Nokia 920 är 70 g tyngre vilket är ca 60% tyngre. Tror du inte våra kvinnliga köpare (som ofta är illa ha små telefoner) kommer känna/se skillnad när de står och väljer i affären.

Nu när du säger så inser jag plötsligt att jag aldrig sett en kvinna med en Galaxy Note

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Nu när du säger så inser jag plötsligt att jag aldrig sett en kvinna med en Galaxy Note

Det har jag! Men det är då en handväsks-mobil. Inget hon stoppar ner i bakfickan.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av HerrGoreMann:

Det har jag! Men det är då en handväsks-mobil. Inget hon stoppar ner i bakfickan.

Använder hon även en blåtands-handsfree i form av en "vanlig liten telefon" när hon ringer med den?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Läste nyss att China Mobile kommer ta in Nokia Lumia 920, därmed kommer ca 655 miljoner av deras användare för första gången få möjlighet att skaffa sig en Lumia.

91% av dessa användare kör bara GSM. Sen kunde folk förstås köpa en Lumia utan att China Mobile erbjöd ett abonnemang med den.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av wunderbaum:

Troligen inte. Iphone5 är så pass lätt och tunn pga de prioriterat det. NFC antagligen fick inte plats. Nokia har enl spec inte mer avancerad hårdvara och att kameran skulle väga 70 g mer är inte troligt då det främst är mjukvaru skillnader.

Glöm inte att 920 har packat in lite mer lullull i hårdvaruväg än konkurrenterna ; Super Sensitive Touch, Qi wireless charging, pentaband LTE, Optisk bildstabilisator bla. Det är mer än "bara" mjukvaruskillnader.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk

Lätt att man märker skillnad på 70 gram. Bara att plocka upp valfri samsung mobil och jämföra med Iphone 4, väldigt stor skillnad faktiskt. Så även om man inte är en klen så märker man tydligt skillnad.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Jag gillar mobiler som väger lite mer, känns bättre i handen och att bära på 50g mer i fickan/väskan gör ingen skillnad ändå.

Permalänk
Skrivet av mfm:

91% av dessa användare kör bara GSM. Sen kunde folk förstås köpa en Lumia utan att China Mobile erbjöd ett abonnemang med den.

China mobile är Kinas största operatör och Kina är världens största smartphonemarknad så 91% som enbart kör GSM låter lite överdrivet.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Big_R:

Glöm inte att 920 har packat in lite mer lullull i hårdvaruväg än konkurrenterna ; Super Sensitive Touch, Qi wireless charging, pentaband LTE, Optisk bildstabilisator bla. Det är mer än "bara" mjukvaruskillnader.

Skickades från m.sweclockers.com

En annan sak som skulle kunna väga är ju att chassiet är helgjutet samt framförallt att glaset är välvt.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Nu när du säger så inser jag plötsligt att jag aldrig sett en kvinna med en Galaxy Note

Sambon funderar på att köpa Note 2 OCH Lumia 920, hon är förövrigt liten

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

China mobile är Kinas största operatör och Kina är världens största smartphonemarknad så 91% som enbart kör GSM låter lite överdrivet.

Jag har China Mobile-abonnemang så du behöver inte tala om vilka China Mobile är. Det är i alla fall bara 9% som kör 3G: http://www.reuters.com/article/2012/05/16/us-chinamobile-idUS...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd

Det kan gå fort för Nokia nu. Windows Phone 8 är helt klart:
http://www.theverge.com/2012/9/14/3335226/microsoft-reportedl...

Permalänk
Skrivet av mfm:

Jag har China Mobile-abonnemang så du behöver inte tala om vilka China Mobile är. Det är i alla fall bara 9% som kör 3G: http://www.reuters.com/article/2012/05/16/us-chinamobile-idUS...

Ja det verkar så. Ser också att iPhone4 inte är 3G kompatibel hos dem, men hade varit det om de kört Qualcomm. Nokia 920 kör Qualcomm.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Det som talar mot Lumia 920 är att de marknadsför kameran. Jag tror inte folk bryr sig så mycket om kameran längre då alla ändå lägger på dessa fula instagram effekter. Folk orkar inte leva med sitt riktiga jag längre, därav köper de design & fejkar bilderna.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Inlägg som är till bara för att provocera försvårar enormt för saklig diskussion. Jag tog bort ett inledande trollspår och de meddelanden som följde.

Anmäl inlägg som ni anser går utanför reglerna hellre än svara på dem i tråden; det finns ingen ände på sådana diskussioner och det blir mer att rensa.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Det kan gå fort för Nokia nu. Windows Phone 8 är helt klart:
http://www.theverge.com/2012/9/14/3335226/microsoft-reportedl...

Något skit på denna sida?

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem

Får bli en 920 som företagstelefon och en Iphone 5 privat. Kommer få en surface på jobbet så den kommer förhoppningsvis funka fint tillsammans med 920. Hemma har jag massa macprylar så Iphone 5 är det bästa valet där.