Permalänk

HAF 912 Moddad.

Mitt projekt som nästan är färdigt.
Det är ett HAF 912 Chassi.
Gigabyte 990fxa-ud3 moderkort.
AMD Bulldozer x8.
Asus 6950 2gb.
OCZ nätagg 700w
OCZ 60gb ssd
En 2Tb hårdisk.
Corsair ram 8gb.
sleevade kablar.

Tyvärr så vart det inga bilder under bygget.

Framtids planer.
Skaffa ett till 6950 grafik kort.
Göra egna eller köpa vattenblock till bryggorna på moderkortet.
Fixa vattenkylning till grafik korten.
En till ssd.
Möjligtvis en extern låda med radiatorer i.

HAF 912 Moddad.

Permalänk

Snyggt bygge! gillar sättet man startar datorn på

Visa signatur

|Corsair Graphite 600t | i5 2500k |Sapphire Platinum z68 | 8Gb Corsair Vengeance 1600 Mhz |Gainward GTX 570 | OCZ Vertex 3 60Gb | Seagate 500Gb | Corsair H80 | Be quiet! 700w |

Permalänk

Jävligt coolt, kreativt och snyggt. Men jag tycker inte att färgerna stämmer, men är ändå imponerad av vad du har gjort! 4/5

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk

Menar du färgen på vattnet? Har du tips vad jag ska ha??

Permalänk
Medlem

Hur gjorde du backplaten på grafikkortet?

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

4 för kreativitet:)

Permalänk
Medlem

Skit coolt! Skulle du kunna ta en översikts bild så att man ser hela utsidan på chassit?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk

Känns som man kommer bli skjuten av den när som helst annars riktigt najs!

Permalänk
Skrivet av Nirr1:

Hur gjorde du backplaten på grafikkortet?

Det är av en plast bit. ska jag göra en bygg logg för den??

Permalänk
Skrivet av Theposjo:

Skit coolt! Skulle du kunna ta en översikts bild så att man ser hela utsidan på chassit?

Det är klart nu. har lagt upp nya bilder.

Tack för ert stöd. men värkar vara många som inte gillar den.....
Tycker själv den är as cool och det är huvudsaken.

Permalänk
Medlem
Permalänk

5p! Riktigt kreativt

Permalänk
Medlem

Snyggt! Men försök att fixa kanterna där du kapar och gravyren lite snyggare. Nu ser det lite gettomoddat ut Annars riktigt kul och kreativt! Sen kommer du ju såklart få en massa enpoängare för att det inte är "stilrent" men vi är ju på sweclockers så vad annars kan man vänta sig?

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av dogge1122:

Det är av en plast bit. ska jag göra en bygg logg för den??

Ja, gör gärna det

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

haha ett av de roliga och snygga chassin jag har sett... men försök fixa ihop sleevet så att kablarna hänger ihop och inte en pin med sleeve är utanför de andra... med andra ord alla ska vara med i samma ''grupp''

Permalänk
Skrivet av Nirr1:

Ja, gör gärna det

http://www.sweclockers.com/galleri/10097-backplate-till-grafi...

Klart. kan även göra en å skicka

Permalänk
Medlem

Vilket rymdskepp, lite annorlunda men kul att någon testar något nytt.

Permalänk
Medlem

Nice! Måste fråga, hur FAAAN lyckades du sleeva kablarna på agget? Har samma och försökt i över 3 veckor. Får verkligen inte bort pinses!! :@ Har försökt med allt.. Har läst runt lite, och det verkar inte bara vara jag som har problem med just detta agg? Tack för svar! Nicebygge iallafall

Visa signatur

"If you don't controll your mind, someone else will."
- John Allston

Permalänk
Skrivet av YellowSnOw:

Nice! Måste fråga, hur FAAAN lyckades du sleeva kablarna på agget? Har samma och försökt i över 3 veckor. Får verkligen inte bort pinses!! :@ Har försökt med allt.. Har läst runt lite, och det verkar inte bara vara jag som har problem med just detta agg? Tack för svar! Nicebygge iallafall

såg nu. vilka kablar menar du dom som är i agget redan?
om det är dom så är det inge svårt. skruva i sär agget och så är det som en plast hylsa som är runt kablarna den går att dra åt sidan. sedan är det bara å sleva och sätt tyget så långt så det går inte i agget. men sätt inte krympslang för det tar extra plats.