vill se om det finns nåt program i bakgrunden som drar kilobyte.

Permalänk
Medlem

vill se om det finns nåt program i bakgrunden som drar kilobyte.

hej jag undrar om det finns något program i stil med winows task manager som vissar hur mycket kilobyte olika program drar, tex spotify youtube.

anledningen jag undrar är att när jag sitter och spelar så får jag ibland eller rättare sagt ganska ofta ett så hemskt latens hop och en massa fryslagg. och internet blir väldigt segt känns som om µtorrent skulle vara igång men det inte är det.
har försökt olika lösningar och stängt ner så mycket program som möjligt som tex spotify youtube mozilla ja allt i princip men det hjälper inte.
har även försökt med att köra direkt i första telefonutaget.

info som kunde hjälpa
internet abonnemang
telia 8 mbit får ut 6.5 mbit.
router dlink dir 635
dlink DWA-140 dongle
moderkort asus crosshair 5

Visa signatur

PC: MOBO asus crosshair v : CPU amd 1100t : GPU sapphire Dirt 3 editon 6950 2 gig x 2 : RAM corsair vengeance 16 gig 1600 mhz : PSU corsair AX 850 : CHASSI nzxt phantom : CPU kylare corsair H60

Permalänk
Medlem

Vad har du för ping?

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

körde ett vanligt tptest.se(bredbandskollen.se) när det segade ner sig så där. och även om testet gick skit segt så fick jag det här resultatet

men i spel så far pingen åt alla jävla håll och kanter

Visa signatur

PC: MOBO asus crosshair v : CPU amd 1100t : GPU sapphire Dirt 3 editon 6950 2 gig x 2 : RAM corsair vengeance 16 gig 1600 mhz : PSU corsair AX 850 : CHASSI nzxt phantom : CPU kylare corsair H60

Permalänk
Medlem

Taskmanagern visar totala nätverkstrafiken. Är du ensam på nätverket så kan den ju användas för att se förändringar.

En annan teliaanvändare har problem med att pingen sticker iväg rejält. Telia saknade lösning
Du kanskeockså sitter på Thomson modem?
http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Kör perfmon.exe och klicka sedan på den blåa texten Öppna resursövervakaren.
Där kan du se allt din dator sysslar med.

Permalänk
Rekordmedlem

Netlimiter?
Wireshark?
Vill du bara se vad som använder närverksresurser i datorn så kanske netstat komandot funkar? du kan även ladda hem sysinternals och köra tcpview det är en lite snyggare version av netstat.
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb842062

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.