Special kabel till hård disk? Acer 7620G

Permalänk

Special kabel till hård disk? Acer 7620G

Min laptop är seg och gammal drygt 3 år minst. Men den har 4 gb ram och en 360 gb hdd. Och tänkte stopa in en 2.5 SSD Crosair. Men i extrafacket till hård disken behöver jag några special kablar. Googlat som fan men hittar inget. Har bild power och satan.

Mitt på bilden.

Permalänk
Medlem

Skall du byta eller lägga till?

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk

Där är plats till två hård diskar så ska lägga i en till tänkte jag

Permalänk
Skrivet av Moggegrogg:

Där är plats till två hård diskar så ska lägga i en till tänkte jag

Om möjligt så lägg upp en närbild på kontakterna, ffa den vita så man ser bättre hur den ser ut.

Permalänk
Medlem

Kan vara för debugging?

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ser inte ut som en extraplats för hårddisk som jag nånsin sett... Tror inte det är förberett för en andra disk, Acer har antagligen snålat in på det.

Googlade det precis, det är bara Extenza 7620Z som är förberedd för två hårddiskar, de använder samma chassi dock, så det bara ser ut som din är förberedd för en extra disk. Sorry.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk

Jo de ska fungera att sätta en hårddisk till där. Där är ett tomt metal case för 2.5" som sitter fast skruvat där jag skrev SSD dock. Den vita kontakten står det power och den svarta är sata.

Permalänk
Skrivet av Moggegrogg:

Jo de ska fungera att sätta en hårddisk till där. Där är ett tomt metal case för 2.5" som sitter fast skruvat där jag skrev SSD dock. Den vita kontakten står det power och den svarta är sata.

Jo det är ju logiskt ang kontakterna, om du lägger upp en bra närbild på den vita så blir det lättare att hjälpa dig...

Permalänk
Hedersmedlem

Första träffen på Google: http://www.computerforum.com/173499-how-install-secondary-har...

"I e-mailed ACER and they were no help at all explaining they dont have the knowledge required to answer my question..."

"When I got my current HP laptop, there was a secondary slot but I had to order a mini sata to regular sata adapter.
The site I got it from sold the cable, a caddy that surrounds the hard drive with 4 rubber shock absorbing feet, and screws.
It was $38.55 usd., but I just looked and they don't seem to have kits for ACER.
Kinda dumb that these manufacturers dont include the cables we need to install the 2nd drives. "

En ytterligare snabb googling ger ingen som säljer dessa adaptrar till Acer.

De flesta 2,5" går väl på 5V enbart? Gör en egen adapter, bara mäta vilka stift som är +/-.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Returburk:

Det är den: http://eng.estock.fr/basketadd.php?partnumber=50.TL701.009

Bra jobbat!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Fan vad bra!
Jag har sökt som fan. Vad googla ni på om man får fråga?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Moggegrogg:

Fan vad bra!
Jag har sökt som fan. Vad googla ni på om man får fråga?

Jag googlade på "acer hdd cable" och det var överst.

Permalänk