Permalänk
Medlem

iOS släpps 19 september

Som rubriken lyder så vet vi alla att iOS 6 släpps 19 september , men vilken tid?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

iES - The One And Only - And will always be

Permalänk
Medlem

Vet inte någon exakt tid, men det blir någon gång senare på dagen, kanske framåt kvällen.

Permalänk
Medlem

Brukar bli på kvällen. Hett tips att ta det lite lugnt för det brukar vara nästan omöjligt att uppgradera precis när det släpps pga signeringsservrarna blir tokigt överbelastade. Vänta till senare i veckan istället. Risken finns ni får sitta med en obrukbar telefon hela kvällen/halva natten imorrn.

Permalänk
Medlem

har för mig att dom andra stora uppdateringarna brukar släppas runt 19 svensk tid

Permalänk
Medlem

Bara man säger till telefonen att ge fan i att uppdatera automagiskt och bara laddar ner till itunes så är det ju inga probs.
Kollar lite nu och då såhär på kvällskvisten för att se när det släpps.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

iOS6 finns ute nu

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Avstängd

När jag anslöt min iPad 3 till iTunes så fick jag uppdateringen och håller på att ladda ner den nu.

Wohoo nu fick jag den OTA till min 4S också!

Permalänk
Medlem

Fort går det också. Ligger nog i 5-6MB/s

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Håller på att uppdatera på min 4S.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

En fråga angående iOS 6. Jag har hört från flera håll att de gamla kartorna har bytts ut mot Apples egna och att det inte fungerar speciellt bra. Det ska tydligen gälla både själva kartorna och navigeringen som konstant visar fel.

Eftersom jag använder kartfunktionen relativt mycket pga resor så är jag lite skeptiskt till att byta till iOS 6. Hur tänker ni när det gäller de nya kartorna?

Är det för övrigt någon som vet när Goggle släpper sin Google Maps till iOS?

Permalänk
Medlem

Använder inte maps så mycket så det är inte avgörande för min del

Permalänk
Medlem

Kan den som installerar iOS 6 på iPhone 4 tala om hur det funkar? Skulle vara grymt schysst!

Permalänk
Medlem

Jag kommer installera på en iphone 4.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Jag kommer installera på en iphone 4.

Samma här, OLIDLIGT SPÄNNANDE!

Permalänk
Medlem

Intressant, IOS 6 uppdateringen:
626MB i telefonen
913MB via itunes

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Intressant, skulle vara fint om det fungerade bra.

Permalänk
Medlem

Kör 5.1.1 nu med en jailbreakad 4S och har äntligen blivit riktigt nöjd, men vill ändå se hur 6:an fungerar.
Är det möjligt att köra en downgrade sen? Bara hittat att det funkar med betan.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Kör 5.1.1 nu med en jailbreakad 4S och har äntligen blivit riktigt nöjd, men vill ändå se hur 6:an fungerar.
Är det möjligt att köra en downgrade sen?

Tror inte det, iaf inte utan jailbreak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tror inte det, iaf inte utan jailbreak.

Det jag tänkte. Fan vad jag velar...

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Installerat nu, lika spännande som en död fisk.

Permalänk
Medlem

Nu kommer världens noob-fråga, men allt försvinner väl inte om jag uppgraderar min iPod? Och vad kan gå snett egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeppe.-:

Nu kommer världens noob-fråga, men allt försvinner väl inte om jag uppgraderar min iPod? Och vad kan gå snett egentligen?

Det vet man aldrig. MAn bör alltid göra en backup innan man uppgraderar.

Permalänk
Medlem

Oj säger jag bara. Maps är helt värdelöst. Inte en enda plats som ligger rätt.

funkar säkert att navigera med bil med den men points of interest ligger inte rätt nånstans. Fel på 50-100m på allting jag letat efter. Tex stationen i hyllie malmö ligger minst 100m fel

Permalänk

Har precis uppdaterat och undrar en sak: När man går in under Allmänt > Lösenkodlås så finns det ett alternativ under rubriken "Tillåt åtkomst från låst skärm" som lyder "Svara med meddelande [JA/NEJ]" Vad innebär detta? Testade att aktivera den men måste ändå slå in lösenkoden innan jag kan svara på ett mess (om det nu är det som avses)

Permalänk

Ni som har iOS 6 beta 4 får ni meddelande om att uppdatering finns? Sitter med new ipad beta 4 men inget där än. Säger hela tiden att det inte finns nån ny update.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Är väl ingen större vits att uppdatera sin 3Gs.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Är väl ingen större vits att uppdatera sin 3Gs.

Vet inte om det funkar på 3GS:en men det bästa med hela uppdateringen tycker jag är att man kan ladda upp bilder direkt via fotoalbumet till twitter/facebook.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Är väl ingen större vits att uppdatera sin 3Gs.

Öhh jo min blev rätt mycket snabbare + en hel del nya grejjer

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Vet inte om det funkar på 3GS:en men det bästa med hela uppdateringen tycker jag är att man kan ladda upp bilder direkt via fotoalbumet till twitter/facebook.

Finns i min 3gs också

Permalänk
Medlem

Jaha då sitter man här med en kass iphone 4s då allt gick åt skogen

itunes hittar den inte och det är en kontakt och itunes på skärmen

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.