Spelveckan: Borderlands 2, Torchlight 2, nyannonserat och nya projekt på Kickstarter

Permalänk
Melding Plague

Spelveckan: Borderlands 2, Torchlight 2, nyannonserat och nya projekt på Kickstarter

Spelskribenten Daniel Lundberg antar uppdraget att sammanställa veckan som gått i en ny artikelserie på SweClockers. Bakom lanseringar som Borderlands 2 och Torchlight 2 gömmer sig en mängd uppmärksammade händelser i spelvärlden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade verkligen första borderlands mer än 17,7 miljoner olika vapen?

Och nu har 2:an mer!

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk

Som jag längtat efter detta spel!

Permalänk
Medlem

Den här hösten kan inte bli mer episk. Jag tror det var 2004 sist jag blev riktigt glad över ett nytt spel.
Men både Borderlands 2 och Torchlight II är riktigt bra spel faktiskt.

Det komiska i det hela är att Torchlight II som är både billigare och inte super snyggt direkt? fortfarande är bättre
än Diablo3.
Diablo3 måste vara årets fail

Permalänk
Medlem

Intressant läsning, hoppas på fler liknande veckorapporter.

Edit: Dragon Age 3 hamnar därmed högst upp på min längta efter-lista.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | Asus Prime B450-Plus | Corsair LPX 3000mhz 2x8gb | Gigabyte 5700XT OC | Crucial MX500 500gb | Fractal Define C | Seasonic Focus+ Gold 550 | CM Hyper 212 Black | Dell Ultrasharp 2407wfp-hc | Argon 6340A | Logitech MX518

Permalänk
Medlem

Half Life 3 med lite Fallout upplägg, låter awesome!

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, låt Half-Life 3 (om ryktet stämmer) vara linjärt. Som det alltid varit, så skall det förbl, i evighet. Amen.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Bra artikel, saknar dock en artikel om Planetary Annihilation: http://www.kickstarter.com/projects/659943965/planetary-annih...

Permalänk
Inaktiv

Bra artikel, hoppas att detta blir ett återkommande inslag

Permalänk
Medlem

Denna artikelserie blir något att se fram emot! Bra initiativ och idé!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Hade verkligen första borderlands mer än 17,7 miljoner olika vapen?

Och nu har 2:an mer!

Nej borderlands hade inte 17.7 miljoner vapen, att man målar en pixel på ett vapen till en annan färg betyder Inte att det är ett nytt vapen.

Väntar mer på GTA V jag. BF3 armored kill är en total flopp och inte ens i närheten lika stora maps som i BF1942. Dem andra spelen är inte intressanta heller.

Permalänk
Medlem

Köpte Torchlight 2 på ren impuls igår (160:-), och ångrar det inte för en sekund.

TL2 är vad D3 skulle ha varit - å andra sidan så är det ju skaparna av D1/D2 som ligger bakom TL2, så det är inte undra på att det är ett betydligt bättre spel heller. Lägg sen till att man inte behöver vara online för att spela det, så är saken klar imo.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

En mycket trevlig artikel med bra upplägg, hoppas det kommer bli fler av det här slaget.

Permalänk
Medlem

Som flera redan sagt, bra artikel. Kul att se utvecklarna får en chans att göra spelen de vill göra på kickstarter istället för de spel som är mest lönsamma. Fy för efterblivna fps:er, mer intelligenta spel åt folket!

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Spelar torchlight 2 och borderlands 2 , riktigt bra spel alltså

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

Gillar inte stilen i Borderlands Får huvudvärk som fan pga den stilen

Torch light II ska inköpas ASAP!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Gillas! Mer nyheter om spel.

Har lirat Borderlands 2 hela helgen och kunde inte vara mer nöjd med det, flyter som smör.

Permalänk
Medlem

Min puls stiger varje gång half-life 3 nämns, även om det bara är rykten

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coke_Smurf:

Gillas! Mer nyheter om spel.

Har lirat Borderlands 2 hela helgen och kunde inte vara mer nöjd med det, flyter som smör.

Inte för att spelet är krävande Typ som Mario bros i ''third person shooting'' xD Eller i FPS

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Inte för att spelet är krävande Typ som Mario bros i ''third person shooting'' xD Eller i FPS

'third person shooting''?

Men det går till och med att köra på min htpc med nästan allt på high.

Permalänk
Medlem

Mitt Torchlight 2 beter sig konstigt idag, jag måste uppdatera spelet varje gång jag vill starta det.
Någon som vet hur man får bort den här skiten? Är lagom irriterande att man måste vänta 15 minuter varje gång man vill spela.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Mitt Torchlight 2 beter sig konstigt idag, jag måste uppdatera spelet varje gång jag vill starta det.
Någon som vet hur man får bort den här skiten? Är lagom irriterande att man måste vänta 15 minuter varje gång man vill spela.

Har inte testat detta men högerklicka på Torchlight 2, välj properties, gå in på fliken Updates och välj ''Do not automaticy update this game''.
Borde funka

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlasatlas:

Har inte testat detta men högerklicka på Torchlight 2, välj properties, gå in på fliken Updates och välj ''Do not automaticy update this game''.
Borde funka

Gjorde det efter jag skrev min förra post, återstår att se om det funkar.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matnojje:

'third person shooting''?

Men det går till och med att köra på min htpc med nästan allt på high.

Tänkte på fel spel

Visa signatur

AMD

Permalänk
Avstängd

nee fy!
Tacka veta jag MOP på tisdag

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Bra artikel, vore inte helt fel med en sådan varje eller varannan vecka :).

Permalänk
Medlem

Jag såg nyss company of heroes 2 trailer på steam. Om det inte redan har nämnts i forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Nej borderlands hade inte 17.7 miljoner vapen, att man målar en pixel på ett vapen till en annan färg betyder Inte att det är ett nytt vapen.

Väntar mer på GTA V jag. BF3 armored kill är en total flopp och inte ens i närheten lika stora maps som i BF1942. Dem andra spelen är inte intressanta heller.

Tror dom nog hade det du, Det var olika vapen pga olika stats och olika design (Sure med ditt tänk att det bara är modell counten som räknas var det väll kanske 50-60 vapen bara)

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Bra artikel, hoppas att detta blir ett återkommande inslag

Instämmer! Detta uppskattades verkligen!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3, PSU: Fractal DesignNewton R2 800W,
Moderkort: AsRock Z68 Extreme3 Gen 3, CPU: Intel® Core i5-2500K, (Noctua NH-U9B SE2)
GPU: Powercolor GeForce GTX 680 2GB Reference,
RAM: Corsair VENGANCE DDR3 16GB, HDD: Samsung SSD 830 Series
Ljudkort: Asus xonar Essence STX, Högtalare: Coirsair SP2500 Lurar: Denon AH D600

Permalänk
Medlem

Härlig ny artikelserie! Uppskattas