Permalänk
Avstängd
Skrivet av zerorepent:

Definitivt! Var orolig för dem ett tag under preliminärmatcherna men de har ju minst sagt hämtat sig ganska bra

De spelar så jä*la underhållande, grymma taktiker och teamfights :).

Skrivet av tvelander:

Nav'Vi ÄR BÄST!!!!!!

SÅ IMBA !!!!!!

DENDI FOR LIFE :==::=:=:=::):):):):)

Dendi är gudN, de andra är inte så dåliga heller

Na'Vi är fortfarande bästa Dota laget med bästa spelarna.

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på dota2... Gillar att förlja scenen (TI2 var grymt!) men klarar f*n inte av att spela utan bli bara arg på att det känns som om det är ~0,2-0,5s delay på allt man försöker göra. Trycker jag attack vill jag att animationen ska sättas igång direkt och inte om ~0,2-0,5s. Känns som om hela spelet vill gå snabbare men det går inte för det sitter stypningar på hela systemet (luddigt men någon kanske fatta vad jag mena).

Börjar kännas som om spelets mekanik/design har besegrat mig trotts att jag vill gilla spelet :/

Permalänk
Medlem

Det är en vanesak

Personligen tycker jag att det är ett riktigt skönt flyt i det

Permalänk
Medlem

Jepp, jag avskydde det i början då jag kom från hon, spelade aldrig dota1.
I hon finns ingen delay och herregud vad man störde sig på det första tiden, men sen blev man van.
Dock är vissa animationer, turning animations fortfarande shit tycker jag

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Jepp, jag avskydde det i början då jag kom från hon, spelade aldrig dota1.
I hon finns ingen delay och herregud vad man störde sig på det första tiden, men sen blev man van.
Dock är vissa animationer, turning animations fortfarande shit tycker jag

Att vända med Mirana är ungefär som att vända på en jumbojet, men man lär sig som sagt

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erpatjoff:

Att vända med Mirana är ungefär som att vända på en jumbojet, men man lär sig som sagt

haha, ja valkyrie var en favvo i hon, men sen i dota2 så bara herregud vad sed fjanten var, gick ju för tusan inte vända sig

Permalänk

Attackanimationen till Clinkz, känns som han tillverkar pilen innan han skjuter

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 ModerKort: MSI Mag Mortar B550M WiFi Processor: AMD Ryzen 5 5600X RAM:32GB Corsair vengence @3200MHZ Grafikkort: ASUS RTX 3080 TUF OC Nätdel:Corsair RM850 850W Lagring:|Samsung 970 EVO Plus 500GB | Kingston 250 GB SSD | Samsung 850 EVO 250GB |Samsung 750 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Någon som har en key över?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av nij3w:

Någon som har en key över?

http://www.dota2.com/store/itemdetails/57939587?appid=570

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av Wuzu:

Hej.

Jag undrar bara vilken FPS folk spelar med i Dota 2.

Själv ligger jag på 90-120 stillastående och nere mot 60-90 när man ser lite creeps, heroes etc.
Ett problem som jag har är att FPS:en sjunker väldigt mycket i teamfights. FPS:en sjunker oftast till mellan 30-40 FPS. Det är väldigt störande och det blir jobbigt att spela.

Frågor:

1. Borde inte min dator klara av att hålla stadiga 60+ FPS?
2. Vad har ni för FPS?

Dator specifikationer:

Operativsystem: Windows 7
Processor: AMD FX-8150 3,6 GHz
Processorkylare: Corsair H40
Moderkort: Asus Crosshair V Formula
Minne: 8GB G.skill Ripjaws Gaming 1600 MHz
Grafikkort: 2x Sapphire Radeon HD 6850 CF
Hårddisk: Corsair Force 3 SSD 120 GB (Operativsystem), Western Digital Caviar Black 1 TB
Nätaggregat: Silverstone Silent 500 W 80+
Övrig kylning: 5x120mm insug, 2x120mm utblås
Temperaturer: Processor 30C (Idle),50C (Spelar), 25C i lådan, Grafikkort 1:a 30C (Idle), 40-60C (Spelar). Grafikkort 2: 30C (Idle), 40-50C (Spelar)

Inget är överklockat.
Jag har senaste drivrutinerna till mina grafikkort (Catalyst 12.4).

Jag har lite under 60 FPS med min setup i signaturen.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Laptop, i7 2630QM, 6850M, 6gb ram. Sitter med konstanta 60fps, allt på max 1600x900

Permalänk
Skrivet av Twister86:

Jag har lite under 60 FPS med min setup i signaturen.

Kollat inställningarna och aktiverat VSync ? Jag ligger på 60 fps konstant (drops till 59,58 då och då) med min setup(signatur)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 ModerKort: MSI Mag Mortar B550M WiFi Processor: AMD Ryzen 5 5600X RAM:32GB Corsair vengence @3200MHZ Grafikkort: ASUS RTX 3080 TUF OC Nätdel:Corsair RM850 850W Lagring:|Samsung 970 EVO Plus 500GB | Kingston 250 GB SSD | Samsung 850 EVO 250GB |Samsung 750 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Nån som har en nyckel över och kan tänka sig att byta mot nått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wuzu:

Hej.

Jag undrar bara vilken FPS folk spelar med i Dota 2.

Själv ligger jag på 90-120 stillastående och nere mot 60-90 när man ser lite creeps, heroes etc.
Ett problem som jag har är att FPS:en sjunker väldigt mycket i teamfights. FPS:en sjunker oftast till mellan 30-40 FPS. Det är väldigt störande och det blir jobbigt att spela.

Frågor:

1. Borde inte min dator klara av att hålla stadiga 60+ FPS?
2. Vad har ni för FPS?

Dator specifikationer:

Operativsystem: Windows 7
Processor: AMD FX-8150 3,6 GHz
Processorkylare: Corsair H40
Moderkort: Asus Crosshair V Formula
Minne: 8GB G.skill Ripjaws Gaming 1600 MHz
Grafikkort: 2x Sapphire Radeon HD 6850 CF
Hårddisk: Corsair Force 3 SSD 120 GB (Operativsystem), Western Digital Caviar Black 1 TB
Nätaggregat: Silverstone Silent 500 W 80+
Övrig kylning: 5x120mm insug, 2x120mm utblås
Temperaturer: Processor 30C (Idle),50C (Spelar), 25C i lådan, Grafikkort 1:a 30C (Idle), 40-60C (Spelar). Grafikkort 2: 30C (Idle), 40-50C (Spelar)

Inget är överklockat.
Jag har senaste drivrutinerna till mina grafikkort (Catalyst 12.4).

Du kör window borderless mode va? De har varit så hela tiden, med eller utan Vsync så är de 120fps.

Skrivet av zhizo:

Förstår mig inte på dota2... Gillar att förlja scenen (TI2 var grymt!) men klarar f*n inte av att spela utan bli bara arg på att det känns som om det är ~0,2-0,5s delay på allt man försöker göra. Trycker jag attack vill jag att animationen ska sättas igång direkt och inte om ~0,2-0,5s. Känns som om hela spelet vill gå snabbare men det går inte för det sitter stypningar på hela systemet (luddigt men någon kanske fatta vad jag mena).

Börjar kännas som om spelets mekanik/design har besegrat mig trotts att jag vill gilla spelet :/

Du har spelat för mycket HoN. Dota har alltid varit denna pacen och kommer inte ändras.

det är inte någon Delay, utan det är hero animations som är som de ska vara. Bara fortsätt spela tills du vant dig. OCH SLUTA SPELA HEROES OF NEWERTH.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Du har spelat för mycket HoN. Dota har alltid varit denna pacen och kommer inte ändras.

det är inte någon Delay, utan det är hero animations som är som de ska vara. Bara fortsätt spela tills du vant dig. OCH SLUTA SPELA HEROES OF NEWERTH.

Vet mycket väll att det inte är en delay men i brist för annat ord så är det de bästa ordet som jag kom att tänka på, då det är lite den känslan.
De har gjort spelet så de ska kännas så likt Dota som det går. I wc3 motorn finns det begränsningar som gör att det går (med dagens standarder) lite trögt. Förstår inte att man välljer att ha kvar en sådan sak när man har chansen att ta bort den :/

Sen har kanske blivit några timmar mera HoN är vad det har blivit Dota2 men jag ligger fortfarande +~1000 timmar på dota mot HoN. Att gå från dota till HoN var lätt då det kändes som man böt upp sig nu känns det inte som man byter ner sig men det är inte långt därifrån.

Nej nu ska jag sluta klaga och sluta försöka spela och hålla mig till att titta på tex SLTV Star Series 3 istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

Vet mycket väll att det inte är en delay men i brist för annat ord så är det de bästa ordet som jag kom att tänka på, då det är lite den känslan.
De har gjort spelet så de ska kännas så likt Dota som det går. I wc3 motorn finns det begränsningar som gör att det går (med dagens standarder) lite trögt. Förstår inte att man välljer att ha kvar en sådan sak när man har chansen att ta bort den :/

Sen har kanske blivit några timmar mera HoN är vad det har blivit Dota2 men jag ligger fortfarande +~1000 timmar på dota mot HoN. Att gå från dota till HoN var lätt då det kändes som man böt upp sig nu känns det inte som man byter ner sig men det är inte långt därifrån.

Nej nu ska jag sluta klaga och sluta försöka spela och hålla mig till att titta på tex SLTV Star Series 3 istället

det var inte direkt på grund av begränsningar som attackanimationerna är som de är, det är meningen att alla hjältar skall ha olika snabb attackanimation. Det är en del av balansen samt en sak man måste lära sig för varje hjälte för att spela dem bra.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

det var inte direkt på grund av begränsningar som attackanimationerna är som de är, det är meningen att alla hjältar skall ha olika snabb attackanimation. Det är en del av balansen samt en sak man måste lära sig för varje hjälte för att spela dem bra.

Handlar inte om olika attack animationer, självklart ska det vara olika för olika heroes. Utan det är att det generellt känns "trögt" :/ vet inte hur jag ska förklara det på ett bättre sätt.

Spelet är bra som jag sagt tidigare och jag kommer fortsätta att följa scenen men klarara inte av att spela av den lilla designen och tycker det är grymt synd att det ska vara så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erpatjoff:

Att vända med Mirana är ungefär som att vända på en jumbojet, men man lär sig som sagt

Har du mött batrider?

Visa signatur

MKX

Permalänk
Medlem

Turn-rate är ordet ni letar efter. Ingen hero kan INSTA vända sig. Och som Noblesse sa, prova möta batrider

Permalänk
Medlem

Finns det några nycklar kvar?

Permalänk
Skrivet av Crim2:

Finns det några nycklar kvar?

Ja, det är bara att gå in i steambutiken och köpa, alternativt gå in på steamspels-bytforum (har du rätt saker kan folk gå med på att köpa en betakey och byta mot det de vill ha) eller försöka vinna en på t.ex. joindota. Huruvida Valve fortfarande delar ut nycklar eller inte så är jag tveksam, jag har inte hört om någon som fått en på väldigt länge.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Ja har spelat dota2 i 2 dagar och jag reagerade också på turn rate. Känns inte responsivt . Inte heller när man trycker på piltangenterna för att styra bilden. Men jag antar att man vänjer sig och ja tycker det är rätt skoj. Sen kraschar det väldigt ofta när jag tabbar in och ut spelet, blir svart skärm och ja måste stänga ner, men rätt ballt att man kan reconnect. Nån mer som har problem med krasher. Har gtx 670?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hackeron:

Ja har spelat dota2 i 2 dagar och jag reagerade också på turn rate. Känns inte responsivt . Inte heller när man trycker på piltangenterna för att styra bilden. Men jag antar att man vänjer sig och ja tycker det är rätt skoj. Sen kraschar det väldigt ofta när jag tabbar in och ut spelet, blir svart skärm och ja måste stänga ner, men rätt ballt att man kan reconnect. Nån mer som har problem med krasher. Har gtx 670?

Skickades från m.sweclockers.com

Det du kan göra är att ställa in spelet på "Borderless window" i video settings. Spelet bli lite mer tungdrivet då, men ska flyta på som en dröm på GTX 670. Det gjorde jag, och då ska det ta bort alla problemer med alt-tab.

Permalänk
Konsolgrävare

SÅDÄR-JA! nu har äntligen DotA2 uppdaterats!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Weekly Patch Update #37

Har uppdaterat tråden med Weekly Patch Update #37
Patch notes:

HIGHLIGHTS:

- Added Meepo!
- In the Test client, heroes will now randomly equip cosmetic items every time they spawn.

GAMEPLAY

- Pugna: Fixed Nether Ward briefly registering the incorrect team right after casting.
- Wisp: Fixed being able to Teleport a Tethered creep to the enemy base.
- Lich: Fixed Chain Frost being dodge-able.

UI

- The buyback button is no longer shown when the hero is reincarnating.
- Shift clicking a recipe now puts it in quickbuy.
- Fixed misaligned tooltips in the combine tree.
- Pennants now work for any game that's part of a tournament.
- New broadcaster select dialog.
- Added animated Firstblood, killstreaks and multikills notifications.
- Reduced opposing-team pause resume time down to 5 seconds (from 30 seconds). It remains 30 seconds if a player is disconnected.
- The top bar healthbars now show up any time a player is spectating.
- Fixed issues with the featured hero in the profile not showing the right hero, or not animating after toggling the dashboard.
- Stackable items now have their sellback time expired when they are stacked by a movement inside the inventory.
- The suggested items tab is now reloaded after a player swaps heroes with someone else.
- Added hero filter to live games list.

VISUALS

- Added a effect that plays the whole time Keeper's Mana Leak is active on a target, not just when the target moves.
- Player's chosen team pennant will display in the fountain area.

DOTA 2 BOTS

- Added Lich bot.
- Added Death Prophet bot.
- Added Viper bot.
- Bots will now select heroes their teammates have suggested in the hero picker.
- Increased the radius and strength of fountain avoidance.
- Tuned the strength of bots desire to place a ward, they should be somewhat more cautious about it now.
- Bots now wait 15 seconds after hero-picking to spring into action. This gives players the opportunity to buy their own couriers, if they want.
- Bots will no longer try to TP out of a fight if they're currently visible to the enemy team.
- Bots now try to path through FoWed areas when retreating.
- Bots now pay attention to multiple pings, and will use them to strengthen their desire to attack a hero, defend a lane, or push a lane.
- Bots that are disabled due to missing players on the opposing team are now also invulnerable so they cannot be farmed.
- Supports will now defer last-hitting to non-supports in their lane.
- Bots on easier difficulty levels will now be worse at retreating out of a gank.
- Fixed bug with the avoidance of Dark Seer's wall (only half the wall was being avoided).
- Slightly increased sticktoitiveness of bots overall, but moreso for medium and easy bots.
- Made Tiny bot less likely to Avalanche when retreating (so it's harder to harass him into using all his mana).

Dold text
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Är det någon som har en invite över? Känner du för att göra min dag ännu bättre? Uppskattas väldigt mycket!

Visa signatur

- i7 2600K @ 4,8GHz - MSI GTX 770 - Fractal Design 1000W R3 - 8 GB DDR3 @ 2000 MHz - 250GB Samsung 840 -

Permalänk
Skrivet av Triffid:

det var inte direkt på grund av begränsningar som attackanimationerna är som de är, det är meningen att alla hjältar skall ha olika snabb attackanimation. Det är en del av balansen samt en sak man måste lära sig för varje hjälte för att spela dem bra.

Nae, det handlar mer om hur wc3-motorn fungerade (fungerar), den hade delay och det blev en del av dota (eftersom det inte gick att ändra på), och efter att ha funnits så länge i dota 1 så har icefrog valt att inte ta bort den. HoN däremot är mycket skönare att spela och jag är väldigt tveksam med om det verkligen var en bra idé att ha kvar delayen i dota 2, det ger inte alls samma mechanical skill cap som man kan ha i HoN, och skrämmer antagligen bort många nya spelare som tycker det är trögt. Men men, icefrog gillar the classic dota och många andra också så skulle nog bli lite arga miner om han tog bort delayen.

För er som stör sig: kan rekommendera att i inställningarna så kan man ändra "kameraacceleration" (eller camera acceleration som det antagligen heter på engelska), om man höjer den till max så är det mycket lättare att styra kameran (inte kamerahastigheten utan bara accelerationen). Inte hel HoN-feeling dock men ändå bättre än vad det är från början. Blev lagom frustrerad när jag spelade DotA 2 för första gången efter att ha nött HoN, fi fän vad långsamt och segt allt var. Men man vänjer sig lätt

Permalänk
Medlem

För er som upplever att det är lite segt.. Testa att stänga av Vsync.. Det gjorde under för mig.. Mycket mer flyt och responsivt.. tex när man trycker på piltangenterna och styr runt skärmen.. samt dra musen i kanterna för att flytta.. mycket bättre nu... Antingen så har dom släppt en ny patch igår eller idag.. Eller så är det att jag stängde av vsync som gjorde denna förbättring.. testa..

Permalänk
Medlem

http://www.playdota.com/changelogs/6.75

Försmak om vad som kommer att komma

Permalänk

Otroligt mycket changes, kommer ändra en del, det är inte som sc2 patcher där de ändrar typ bunker build time från 35 till 40 och thats it hela patchen utan detta är ju ett sjukt paket. JAJAJAJJAJA SVEN BUFFF 300 RANGE CLEAVE, +200% DAMAGE OCH WARKRAIIIII GG