Permalänk
Medlem

Tips på datorspel

Sitter här och har otroligt tråkigt och försöker komma på något spel som är rolig, men det står helt still.

Tänkte då ta hjälp av er, så om någon har tips på spel skriver gärna dom

Spelar ingen roll om man måste betala för det, eller om det är gratis, singleplayer eller online.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P8Z77-V Pro | CPU: 3570K @ 4.5Ghz | Kylare: Noctua NH-D14 | Chassi: CM Storm Stryker |
GPU: ASUS GTX680DC2 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | PSU: NZXT HALE90 750W 80+ Gold |
HDD: Corsair Force 3 180GB + 4TB WD 7200RPM | Skärm: 2x Samsung S23A700D 120Hz |

Permalänk
Medlem

PAYDAY: The Heist
Portal 1 & 2
CS:GO

(Du får gärna säga vilken sorts spel du gillar, hjälper oss att komma på mer )

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk

LoL (om du har tåliga nerver och inte kommer flamea i sönder laget när du ser att de failar- vilket händer ofta. Och välj west, brukar vara färre noobs haha)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

PAYDAY: The Heist
Portal 1 & 2
CS:GO

(Du får gärna säga vilken sorts spel du gillar, hjälper oss att komma på mer )

FPS, RPG och RTS är de som jag gillar mest

Har även redan kört de tre spel du skrev och gillade ingen av dom, tack ändå!

Skrivet av Mufasa133:

LoL (om du har tåliga nerver och inte kommer flamea i sönder laget när du ser att de failar- vilket händer ofta. Och välj west, brukar vara färre noobs haha)

Har kört LoL förut, även HoN och dota2 men har inte fastnat för det och aldrig tyckt det varit så jätte skoj.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P8Z77-V Pro | CPU: 3570K @ 4.5Ghz | Kylare: Noctua NH-D14 | Chassi: CM Storm Stryker |
GPU: ASUS GTX680DC2 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | PSU: NZXT HALE90 750W 80+ Gold |
HDD: Corsair Force 3 180GB + 4TB WD 7200RPM | Skärm: 2x Samsung S23A700D 120Hz |

Permalänk
Medlem

Black Mesa. Det är gratis, ladda ner här. http://www.tankafetast.com/torrent/18471-black-mesa
Och glöm inte att läsa beskrivningen pä sidan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Torchlight 2
Minecraft
League of Legends
Bloodline Champions
Black Mesa
Guild Wars 2
Arma 2 med DayZ
Starcraft 2
Battlefield 3

Finns många förslag, menblir lättare om man vet din spelsmak

EDIT: Såg just att du hade gjort det, nvm

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Quake (Live) om jag får välja endast ett av de hundratal spel jag har provat! När du väl har satt dig in kommer många andra onlinespel blekna

Ps.
Borderlands 2
Fallout 3/NV
Race driver: Grid

Och... Skate 2/3 samt div. mega man om du har en konsoll.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Kan med ett gott hjärta rekommendera Starfarer. Ett 2D Top-Down rymdspel som just nu är i alphastadiet, dock så är det ett välpolerat sådant och själva striderna är färdiga med alla funktioner.
Nästa patch som borde komma ut om någon vecka lägger till mer RPG funktioner där man får utveckla en karaktär med olika förmågor.
I slutändan kommer du att kunna leva på och få in krediter genom att handla, extrahera asteroider och döda allt som finns.

Det är bara att ta en titt på hemsidan för att få mer information om spelet: http://fractalsoftworks.com/
När jag köpte det kostade det ca 75kr och då får man tillgång till alphan, betan och spelet när det kommer ut. Nu vet jag inte vad euro-kursen låg på när jag köpte det men det lär inte ha ändrats för mycket.

Finns en del filmer på youtube att kolla på Youtube/Starfarer där bland annat TotalBiscuit har tittat på spelet även om det var ett tag sedan och spelet har fått en hel del nya tillägg.

Visa signatur

AMD Phenom X4 965 @4GHz 1.5V | Asus 890GPA-UD3H | Corsair DDR3 4GB 1600 MHz | Radeon HD5770 XFX | Samsung Spinpoint F3 1TB | Fractal Design Define R3 | Fractal Design Integra 500W

Här sitter man och säger till alla att man ska citera.
Men vad gör man själv?

Permalänk

Det finns redan flertalet trådar med exakt samma frågeställning, ta dig en titt i dem så lär du hitta många bra tips.

Permalänk
Medlem

Bordelands 1+2 (världens bästa Coop spel)

Vill du ha mera timmar av singelplayerlir rekomenderar jag starkt Mass effect serien

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Black Mesa. Det är gratis, ladda ner här. http://www.tankafetast.com/torrent/18471-black-mesa
Och glöm inte att läsa beskrivningen pä sidan.

Har redan spelat det och klarat det.

Skrivet av Snacker:

Torchlight 2
Minecraft
League of Legends
Bloodline Champions
Black Mesa
Guild Wars 2
Arma 2 med DayZ
Starcraft 2
Battlefield 3

Finns många förslag, menblir lättare om man vet din spelsmak

EDIT: Såg just att du hade gjort det, nvm

Skickades från m.sweclockers.com

Hur är torchlight II jämfört med Diablo 3? Och hur är GW2 jämfört med WoW?

Skrivet av Anton_Cimex:

Quake (Live) om jag får välja endast ett av de hundratal spel jag har provat! När du väl har satt dig in kommer många andra onlinespel blekna

Ps.
Borderlands 2
Fallout 3/NV
Race driver: Grid

Och... Skate 2/3 samt div. mega man om du har en konsoll.

Quake live var överraskande roligt faktiskt, tack för det!

Skrivet av Sörre:

Kan med ett gott hjärta rekommendera Starfarer. Ett 2D Top-Down rymdspel som just nu är i alphastadiet, dock så är det ett välpolerat sådant och själva striderna är färdiga med alla funktioner.
Nästa patch som borde komma ut om någon vecka lägger till mer RPG funktioner där man får utveckla en karaktär med olika förmågor.
I slutändan kommer du att kunna leva på och få in krediter genom att handla, extrahera asteroider och döda allt som finns.

Det är bara att ta en titt på hemsidan för att få mer information om spelet: http://fractalsoftworks.com/
När jag köpte det kostade det ca 75kr och då får man tillgång till alphan, betan och spelet när det kommer ut. Nu vet jag inte vad euro-kursen låg på när jag köpte det men det lär inte ha ändrats för mycket.

Finns en del filmer på youtube att kolla på Youtube/Starfarer där bland annat TotalBiscuit har tittat på spelet även om det var ett tag sedan och spelet har fått en hel del nya tillägg.

Kollade igenom några, men jag föll aldrig riktigt för att köpa det.
Skulle du kunna berätta lite kort om vad det går ut på?

Visa signatur

Moderkort: ASUS P8Z77-V Pro | CPU: 3570K @ 4.5Ghz | Kylare: Noctua NH-D14 | Chassi: CM Storm Stryker |
GPU: ASUS GTX680DC2 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | PSU: NZXT HALE90 750W 80+ Gold |
HDD: Corsair Force 3 180GB + 4TB WD 7200RPM | Skärm: 2x Samsung S23A700D 120Hz |

Permalänk
Medlem

Var i samma sits som dig men jag hittade Cs : go! Grymt kul! =D

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raekon:

Och hur är GW2 jämfört med WoW?

GW2 är inte direkt som WoW det är två olika "djur", GW2 är mer casual och "freeform" medan WoW är mer linjärt.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

maplestory

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Planetside 2

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk

Byggare bob?

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem

Minecraft, BF3, L4D2, Assassins Creed och TF2 är några av mina favorit spel. CoD Är ju rättså roligt men ahr tröttnat på det nu lite och är roligare till xbox360 tycker jag.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem

Starcraft2? Går knappt att tröttna på

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk

Napoleon / Shogun 2: Total War , Heroes of Newerth ,

Visa signatur

Kvistfritt kvastskaft

Permalänk
Skrivet av Pojo:

Starcraft2? Går knappt att tröttna på

Dagens sanning.

Förutom SC2, lirade jag nyss Torchlight och kan rekommendera det. Glöm inte att kolla upp mods innan bara, går att förbättra spelet 10x.

Visa signatur

Jag skriver om spel och litteratur: Chogoling

Permalänk
Medlem

+1 för sc2. Dock tar det ett tag att lära sig om man ska spela 1on1. Men annars kan man ju köra kampanj eller med fler spelare eller arcade. Börjar man spela ladder så blir man typ beroende av att klättra i ligor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ledgends of grimrock
The dark eye: chains of satinav
Terraria

Witcher 2 6 av 5 stjärnor
batman archam city
Dead island

EvE online
Gw 2
Planetside 2

Permalänk
Medlem

battleon
tibia

Permalänk
Medlem

Total Wat : Shogun 2
War of the Roses
Borderlands 2

Permalänk
Medlem

Starcraft 2
Settlers 7
Natural Selection 2
Torchlight 2

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

1. Torchlight 2
2. Borderlands 2
3. CS:GO

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Tribes ascend om du nu gillade quake. Dota2 är rätt chill att casualspela faktiskt. Alan wake är starkt rekommenderat.

Visa signatur

[5600x @4.6ghz + Arctic freezer 34] [B550 Gaming x v2] [Ripjaws 2x8gb @3200mhz cl14] [3060 Ti] [Cooler master V850]

https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#sp...

Permalänk
Medlem

Tribes ascend, Team forteress 2, bf3, Torchlight 1&2

Permalänk
Medlem

1. Borderlands 2
2. Torchlight 2

Är nog de bästa spelen man kan spela just nu.

3. Dishonored (när det släpps)
4. WoW MoP (känns skoj)
5. Darksiders 2 (lär vara bra)
6. Orcs must Die 1 & 2 (riktigt ballt Tower Defence premium)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9