SweCare - Folk som jobbar inom sjukvården

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Efter den där veckan, vad kom läkarna fram till? Det låter ju som ett rätt ohälsosamt fenomen, tycker jag. Nu är jag inte insatt för fem öre men det känns som att hjärtrytmen ska vara någorlunda stabil.

De sa att det var vanligt/normalt för ungdomar. Nu inträffade det såklart inte lika ofta som jag ville att det skulle göra när man ändå fick det undersökt.
Sedan så är det ju så att det är inget som är kontinuerligt och det kanske inte inträffar på 1-2 dagar (vad jag har känt). Men jag känner det ofta under nedkylningsfasen efter att man har konditionstränat. Även när jag skall sova också då jag känner min puls väldigt kraftigt. T.ex så är det skitjobbigt att höra hjärtslagen i örat om man ligger på sidan mot kudden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

De sa att det var vanligt/normalt för ungdomar.

Inget att oroa sig över mao? Upplever något liknande jag också ibland (fast det är sällan) och lite skraj kan man bli när det håller på i flera sekunder. Första gången trodde jag precis som du att jag var färdig

Permalänk
Medlem

Att man har extraslag sk SVES är inget onormalt eller farligt. Dt är om man får symtom av dem som man ska utreda dem vidare.

@kalium: vid kraftig anstängning ökar du trycket intrakaniellt, dvs trycket i hjärnan. Det är det som ger dina symtom. Jämför det med en ordentlig nysattack där man ka se stjärnor, bli yr och dåsig och även svartna för ögone.

Permalänk
Medlem

Bestämde mig för att börja löpträna för ett tag sedan.

Genomförde första passet i måndags, utgick ifrån detta träningsprogrammet för nybörjare.
http://www.lopningforalla.se/index.php/inspiration/550-nyborj...

Pass 1
30 min Distans, (3)
Gör så att du joggar 2 min och går 3 min hela 30 minuterna.

Jag lyckades jogga/gå 4,5km, efter passet stretchade jag.

Senare under dagen började jag känna en smärta i högra knät, när jag kollade på det så såg jag att det hade svullnat.

Tycker det är konstigt att det blev så eftersom jag har köpt särskilda skor för mitt löpsteg.

Har smörjt in knät med IcePower sedan i måndags, smärtan har avtagit men knät är fortfarande lite svullet.

Det jag undrar är,

-Varför började knät smärta/bli svullet? Var det vanlig överansträngning?

-Varför är knät fortfarande svullet om det inte gör ont? Min far trodde att det kunde vara vatten som har samlats bakom knäskålen och tyckte att jag borde gå och kolla upp knät.

Tack på förhand!

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

@kalium: vid kraftig anstängning ökar du trycket intrakaniellt, dvs trycket i hjärnan. Det är det som ger dina symtom. Jämför det med en ordentlig nysattack där man ka se stjärnor, bli yr och dåsig och även svartna för ögone.

Okej, inget farligt då antar jag utan bara att köra på som vanligt?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Bestämde mig för att börja löpträna för ett tag sedan.

Genomförde första passet i måndags, utgick ifrån detta träningsprogrammet för nybörjare.
http://www.lopningforalla.se/index.php/inspiration/550-nyborj...

Pass 1
30 min Distans, (3)
Gör så att du joggar 2 min och går 3 min hela 30 minuterna.

Jag lyckades jogga/gå 4,5km, efter passet stretchade jag.

Senare under dagen började jag känna en smärta i högra knät, när jag kollade på det så såg jag att det hade svullnat.

Tycker det är konstigt att det blev så eftersom jag har köpt särskilda skor för mitt löpsteg.

Har smörjt in knät med IcePower sedan i måndags, smärtan har avtagit men knät är fortfarande lite svullet.

Det jag undrar är,

-Varför började knät smärta/bli svullet? Var det vanlig överansträngning?

-Varför är knät fortfarande svullet om det inte gör ont? Min far trodde att det kunde vara vatten som har samlats bakom knäskålen och tyckte att jag borde gå och kolla upp knät.

Tack på förhand!

Så länge du inte har feber, kraftig rodnad eller svullnad som inte fortsätter bygga på sig så är det med största sannolikhet en lätt inflammation, dvs snuva i knät. Man kan få det om man börjar med en aktivitet man inte sysslat med tidigare.
Nu utgår jag från att du inte vridit till, slagit i eller på annat sätt skadat ditt knä, samt att svullnaden kommit successivt och inte pang på.

Ta voltaren eller diklofenac (samma preparat) i en vecka 25mg x 3 och fortsätt använda knät. ta det dock varsamt ifall det börjar göra ont. Fokusera mycket på att böja och sträcka i knät även i vila och utan motstånd, hjälper till att få bort svullnaden.

Skrivet av Kalium:

Okej, inget farligt då antar jag utan bara att köra på som vanligt?

Jag skulle vilja säga att du ska anpassa din träning så att sådana påfrestningar inte uppkommer, iaf inte så ofta. Vidare är det viktigt att tänka på att du vid en sådan incident, om du har otur, kan tuppa av och då är det inte lämpligt att ha en tung skivstång eller liknande som man lyfter.

har du jävligt otur jkan trycket bli så högt intravasalt, dvs i ett kärl, att det spricker och du får en hjärnblödning aka stroke. Jävligt ovanligt dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Så länge du inte har feber, kraftig rodnad eller svullnad som inte fortsätter bygga på sig så är det med största sannolikhet en lätt inflammation, dvs snuva i knät. Man kan få det om man börjar med en aktivitet man inte sysslat med tidigare.
Nu utgår jag från att du inte vridit till, slagit i eller på annat sätt skadat ditt knä, samt att svullnaden kommit successivt och inte pang på.

Ta voltaren eller diklofenac (samma preparat) i en vecka 25mg x 3 och fortsätt använda knät. ta det dock varsamt ifall det börjar göra ont. Fokusera mycket på att böja och sträcka i knät även i vila och utan motstånd, hjälper till att få bort svullnaden.

Ok, får ta och köpa det idag!

Tackar för hjälpen!

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Tänkte mest höra efter för skojs skull då jag gjorde ett läkarbesök för flera år sedan ang. detta och det var normalt.

Är det flera här på SweC som har mycket dubbelslag/fördröjda slag (hjärta)? Var ute och sprang en halvtimme idag och det är så tydligt när man kommer hem och kan lyssna/känna på hjärtat. Det är kanske lite svårt att förklara men principen är så här:

Puls: 1010101--01--01--01010101--01--010101--01--01010101 osv... Det uppkommer väldigt slumpmässigt dessutom.

Jag hade så förut när jag tränade ca 4 pass i skolan i veckan plus 3 pass med hockey laget inklusive 3 matcher å cuper å allt annat skit på helgerna. Inte konstigt att man tog slut på sig själv Slutade med att jag gav upp all träning istället och har inte dessa problem kvar

Det kan vara överansträngning men inte säkert!

Permalänk
Avstängd

Har börjat svettas i ansiktet i olika situationer.

Allt började för kanske två månader sedan. Jag hjälpte min granne med sin dator som jag gjort 1000 gånger förr och sista gången jag hjälpte henne kände jag hur jag blev varm och började svettas och ju mer jag tänkte på det ju mer svettades jag.
För två veckor sedan började jag svettas när jag stod i kön i affärer, det har hänt varje gång nu när jag stått i en affär.
Går jag in i en butik och börjar prata med personalen börjar jag svettas. Tror mycket beror på att jag tänker att jag kommer börja svettas som jag gör det.
I skolan på föreläsningar där vi är 170 pers svettas jag inte. Jag gick på en arbetsintervju som jag cyklade till snabbt och tänkte att jag skulle börja svettas för jag var sjukt varm men det kom inte en droppe svett.

Var ute med en tjej förra veckan och känner hur jag började svettas några gånger. Det har aldrig hänt innan. Inte ens när jag varit på dejt när det varit 30 grader ute och stekande sol.

Vi ska ha ett antal redovisningar i skolan och jag är lite orolig för hur det kommer gå. Jag kommer säkert börja svettas som en gris för att jag tänker på det.

Jag svettas inget hemma, när det är utgång eller när jag bara hänger med kompisar.

Någon som har en gissning på vad svettningarna kan bero på? Det är i ansiktet jag svettas. Har testat med absolut torr men det hjälper inte i ansiktet...

Permalänk
Medlem

Det var så att jag fick en smäll för ett par dagar sen i samband med att jag spelade fotboll.

Jag skulle gå in framför han med vänster benet, han skulle just sparka i väg den när jag kom fram med benet och petade undan bollen, han fortsatte svingen med foten och den träffade mig i vänster baksida vad, och jag gick direkt ner i marken

Det kändes som att muskeln tog en REJÄL smäll, då jag knappt kunde gå och det var rejält svullet. Satte på en halvkass binda som höll i 1h innan den gick sönder...

Nu idag har jag börjat blir rejält stel och ha ont i ljumsken(insida).

Så vad tycker ni jag borde göra?

Besöka sjukgymnast, vårdcentral/sjukhus?

* Vi hade inga benskydd, men benskydden täcker inte baksida vad hur som helst.

Jag kan knappt hoppa 30cm utan att jag nästan faller ihop av det gör så ont. Gå längre än 5km är ubersvårt utan att det gör ont

Behöver tips ASAP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

Allt började för kanske två månader sedan. Jag hjälpte min granne med sin dator som jag gjort 1000 gånger förr och sista gången jag hjälpte henne kände jag hur jag blev varm och började svettas och ju mer jag tänkte på det ju mer svettades jag.
För två veckor sedan började jag svettas när jag stod i kön i affärer, det har hänt varje gång nu när jag stått i en affär.
Går jag in i en butik och börjar prata med personalen börjar jag svettas. Tror mycket beror på att jag tänker att jag kommer börja svettas som jag gör det.
I skolan på föreläsningar där vi är 170 pers svettas jag inte. Jag gick på en arbetsintervju som jag cyklade till snabbt och tänkte att jag skulle börja svettas för jag var sjukt varm men det kom inte en droppe svett.

Var ute med en tjej förra veckan och känner hur jag började svettas några gånger. Det har aldrig hänt innan. Inte ens när jag varit på dejt när det varit 30 grader ute och stekande sol.

Vi ska ha ett antal redovisningar i skolan och jag är lite orolig för hur det kommer gå. Jag kommer säkert börja svettas som en gris för att jag tänker på det.

Jag svettas inget hemma, när det är utgång eller när jag bara hänger med kompisar.

Någon som har en gissning på vad svettningarna kan bero på? Det är i ansiktet jag svettas. Har testat med absolut torr men det hjälper inte i ansiktet...

Jag förutsätter att du är fysiskt frisk sen tidigare. Finns en rad tillstånd som kan orsaka flush, svettningar etc men de brukar ptföljas av andra symtom.
Det låter mer som att det ären tankeprocess som hjälper bevara svettningen, ju mer du tänker på det desto mer svettas du?

Skrivet av J7:

Det var så att jag fick en smäll för ett par dagar sen i samband med att jag spelade fotboll.

Jag skulle gå in framför han med vänster benet, han skulle just sparka i väg den när jag kom fram med benet och petade undan bollen, han fortsatte svingen med foten och den träffade mig i vänster baksida vad, och jag gick direkt ner i marken

Det kändes som att muskeln tog en REJÄL smäll, då jag knappt kunde gå och det var rejält svullet. Satte på en halvkass binda som höll i 1h innan den gick sönder...

Nu idag har jag börjat blir rejält stel och ha ont i ljumsken(insida).

Så vad tycker ni jag borde göra?

Besöka sjukgymnast, vårdcentral/sjukhus?

* Vi hade inga benskydd, men benskydden täcker inte baksida vad hur som helst.

Jag kan knappt hoppa 30cm utan att jag nästan faller ihop av det gör så ont. Gå längre än 5km är ubersvårt utan att det gör ont

Behöver tips ASAP!

Hur ser benet ut?
Rodnad? Värmeökat? Svullnad som tilltar? Smärta som tilltar?
Högläge ytan linda och vanliga smärtlindring, får de dig relativt besvärsfria i vila?

Om du har smärtor i vila som successivt eskalerar, svullnad som progridierar och tempskillnad så ska det kollas upp akut med misstanke om kompartmentsymtom.

Men utifrån det du beskriver så utgår jag från att det varit status quo senaste dagarna och att det är först vid ansträngning som det smärtar, dvs i vila och ögläge så gör det inte ont?
Då rör det sig om svullnad och mjukdelsblödning, jmf med lårkaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Hur ser benet ut?
Rodnad? Värmeökat? Svullnad som tilltar? Smärta som tilltar?
Högläge ytan linda och vanliga smärtlindring, får de dig relativt besvärsfria i vila?

Om du har smärtor i vila som successivt eskalerar, svullnad som progridierar och tempskillnad så ska det kollas upp akut med misstanke om kompartmentsymtom.

Men utifrån det du beskriver så utgår jag från att det varit status quo senaste dagarna och att det är först vid ansträngning som det smärtar, dvs i vila och ögläge så gör det inte ont?
Då rör det sig om svullnad och mjukdelsblödning, jmf med lårkaka.

Jag ser knappt någon skillnad sen måndagen, i måndags var svullnaden ganska stor.
Jag kan gå någorlunda bra, men måste gå lite haltandes. I vila har jag inga problem än så länge.

Snackade med någon som jobbar på en vårdcentral via telefon, han sa att det kunde vara en muskelbristning, han ville inte direkt ha mig till vårdcentralen för att visa exakt vart den är^^

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle uppskatta lite hjälp med min knasiga käke

Jag har den senaste tiden fått mer problem med att öppna munnen fullt. Det känns som käken fastnar och låser sig på höger sida och om jag tar i lite extra så öppnar den sig med ett knak. Det har hänt mig tidigare stundvis men nu upplever jag att det händer väldigt frekvent. Flera gånger om dagen får jag låsningar som jag får bråka med. Har inte varit i bråk, ingen trauma eller andra problem med käken. Vänstra sidan är det inget problem med. Jag undrar väl om det är något jag kan göra själv för att bättra på det. Är det värt att kontakta min VC för? Känns så dumt om man kommer dit och sen funkar käken som den ska. Det är ju inte smärtsamt utan bara lite obehagligt och störigt att bråka med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Skulle uppskatta lite hjälp med min knasiga käke

Jag har den senaste tiden fått mer problem med att öppna munnen fullt. Det känns som käken fastnar och låser sig på höger sida och om jag tar i lite extra så öppnar den sig med ett knak. Det har hänt mig tidigare stundvis men nu upplever jag att det händer väldigt frekvent. Flera gånger om dagen får jag låsningar som jag får bråka med. Har inte varit i bråk, ingen trauma eller andra problem med käken. Vänstra sidan är det inget problem med. Jag undrar väl om det är något jag kan göra själv för att bättra på det. Är det värt att kontakta min VC för? Känns så dumt om man kommer dit och sen funkar käken som den ska. Det är ju inte smärtsamt utan bara lite obehagligt och störigt att bråka med.

Käken är ju också ledad väilket också går att luxera alt subluxera. Dvs få den att oppa ur led. Öppnar man munnen väldigt stort finns risken att detta kan ske.
Just käklederna är något som tandläkarna handlägger. Men du har ingen svullnad eller feber?lite mer att läsa
http://www.tandvardsguiden.com/Pages/64.aspx/Orsaker-till-kak...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CSM101:

Jag förutsätter att du är fysiskt frisk sen tidigare. Finns en rad tillstånd som kan orsaka flush, svettningar etc men de brukar ptföljas av andra symtom.
Det låter mer som att det ären tankeprocess som hjälper bevara svettningen, ju mer du tänker på det desto mer svettas du?

Jag är fysiskt friskt och har bra kondition.
Ibland är börjar jag bara svettas, oftast är det för jag är nervös men jag vet inte varför jag är nervös och när jag känner att jag blivit varm eller börjat svettas lite och tänker på att andra kommer att se det då känns det som det kommer en värmevåg som när man häller på vatten i bastun och sedan blir det som ett vattenfall i ansiktet.

Men jag undrar vad det är som gjort att jag blivit så nervös och börjat svettas eftersom jag inte varit det eller gjort det innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

Jag är fysiskt friskt och har bra kondition.
Ibland är börjar jag bara svettas, oftast är det för jag är nervös men jag vet inte varför jag är nervös och när jag känner att jag blivit varm eller börjat svettas lite och tänker på att andra kommer att se det då känns det som det kommer en värmevåg som när man häller på vatten i bastun och sedan blir det som ett vattenfall i ansiktet.

Men jag undrar vad det är som gjort att jag blivit så nervös och börjat svettas eftersom jag inte varit det eller gjort det innan.

Det kan inte nån annan än du svara på. Får du andra symtom så bör du kolla upp det. Tänker då på tex irritation, problem med magen, sömnen, vikten etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

CSM101:
Har en fråga som absolut inte är sjukdomsrelaterad:

Har den här tråden hjälpt dig att bli bättre inom ditt område? Ger den dig initiativ till vidare studier?
Det hade varit intressant om det gjordes en rapport om det fenomenet. Om det är ett bra sätt att lära på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

CSM101:
Har en fråga som absolut inte är sjukdomsrelaterad:

Har den här tråden hjälpt dig att bli bättre inom ditt område? Ger den dig initiativ till vidare studier?
Det hade varit intressant om det gjordes en rapport om det fenomenet. Om det är ett bra sätt att lära på.

I början var det lite att jag kunde kolla upp och läsa på om diverse saker, men många gånger är frågorna upprepningar tidigare frågor. Men, det innebär ju å andra sidan att jag lärt mig det jag läst vilket gör att jag har haft användning av tråden så svaret på din fråga är att jag helt klart ökat kunskapen hos mig med.

Jag tror att det är ett bra sätt att lära sig anledningen är att jag får en fråga, kollar upp det, läser på på olika källor och sen skapar ett anpassat svar och skriver ner det. Man läser, tänker och skriver vilket är ett ypperligt sätt att studera på, jmf det med när man skriver sammanfattningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

I början var det lite att jag kunde kolla upp och läsa på om diverse saker, men många gånger är frågorna upprepningar tidigare frågor. Men, det innebär ju å andra sidan att jag lärt mig det jag läst vilket gör att jag har haft användning av tråden så svaret på din fråga är att jag helt klart ökat kunskapen hos mig med.

Jag tror att det är ett bra sätt att lära sig anledningen är att jag får en fråga, kollar upp det, läser på på olika källor och sen skapar ett anpassat svar och skriver ner det. Man läser, tänker och skriver vilket är ett ypperligt sätt att studera på, jmf det med när man skriver sammanfattningar.

Sedan repeterar du ju det du redan kan, så du inte glömmer bort det

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Sedan repeterar du ju det du redan kan, så du inte glömmer bort det

Repetition är hemligheten bakom all kunskap

Permalänk
Medlem

sjuk/illamående en gng i veckan

Hejsan!

Jag är 14 år gammal och går i 8. Men jag har ett ganska stort problem. Problemet är att jag mår illa och spyr en gng i veckan. Men det konstiga är att det bara är på dagarna jag har idrott detta händer. Idrott är ett av mina favorit ämnen.
nu har jag fått nog. Jag har varit hos syster och hon hittar inget fel på mig. Samma visa med doktorn

Har något av er haft samma problem och har ni kanske en lösning på mitt problem?

Permalänk
Medlem

Kristallsjukan?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Matsson82:

Hejsan!

Jag är 14 år gammal och går i 8. Men jag har ett ganska stort problem. Problemet är att jag mår illa och spyr en gng i veckan. Men det konstiga är att det bara är på dagarna jag har idrott detta händer. Idrott är ett av mina favorit ämnen.
nu har jag fått nog. Jag har varit hos syster och hon hittar inget fel på mig. Samma visa med doktorn

Har något av er haft samma problem och har ni kanske en lösning på mitt problem?

Kanske migrän, man behöver inte få ont i skallen. Det finns en annan tråd här på Swec som heter swecare, du får nog bättre svar där. Be moderator flytta/radera ditt inlägg här så ingen gnäller över korspostning.
http://www.sweclockers.com/forum/91-akademiska-amnen-arbetsli...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Neato!

Vet inte om det skulle vara en bra metod för inlärning för alla, då skulle det unika försvinna på nolltid, men helt klart ett intressant koncept!

Permalänk

Nervös över något annat som händer samma dag?
Det har hänt att jag blivit så nervös att jag spytt.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Sådär rent spontant låter det stressrelaterat eller ja, som något mentalt. Låter lite skumt att det ska inträffa samma dag som ditt favoritämne dock, ett mer kausalt (logiskt) samnband hade varit om du hatade idrott alternativt hade någon oerhört negativ koppling till det. Mår du illa och spyr redan på morgonen och måste vara hemma från skolan eller inträffar det på skolan?

Är det samma dag varje vecka och under en längre period kan det ju även bero på omkringliggande faktorer av något slag. Töms soprummen på skolan samma dag varje vecka? Är det den stora städdagen i matsalen? Kan vara någon kemikalie du inte tål eller dylikt, låter ju dock inte riktigt som en allergisk reaktion såtillvida att det inte är typ... gluten men det borde du märka av även andra dagar.

Har du någon annan lektion just den dagen som du ogillar väldigt starkt? Har det någon gång hänt något på idrotten/annan lektion samma dag som var väldigt jobbigt? Typ vad som helst som kändes obehagligt och/eller jobbigt. Ett exempel är typ om du skulle göra en volt, tappade byxorna och alla skrattade eller kanske något helt annat som att du hade glömt en läxa och skämdes över det. Om det är något sånt eller något värre (vilket du isåfall självklart inte behöver bekräfta här om du inte vill) så prata med en kurator på skolan alt. be skolsyster om en remiss till kurator eller dylikt om det inte finns en på skolan. Det låter som en sån sorts reaktion i varje fall.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Kristallsjukan?

Det brukar ju gå över på en vecka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Neato!

Vet inte om det skulle vara en bra metod för inlärning för alla, då skulle det unika försvinna på nolltid, men helt klart ett intressant koncept!

Det är exakt samma princip som när man förklarar något för någon muntligt. Man läser, begrundar, formulerar och lär ut. Sen måste man ju se till att motparten förstår budskapet varför man ibland måste göra om ovanstående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Nervös över något annat som händer samma dag?
Det har hänt att jag blivit så nervös att jag spytt.

Jag har gått till skolan och mått helt bra måndag morgonen första lektionen är idrott men efter idrotten så kommer ila måendet och yrslen. Detta har nu hänt 6 gng irad. Skolsyster hittar inget fel på mig så detta är ett mysterium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson82:

Jag har gått till skolan och mått helt bra måndag morgonen första lektionen är idrott men efter idrotten så kommer ila måendet och yrslen. Detta har nu hänt 6 gng irad. Skolsyster hittar inget fel på mig så detta är ett mysterium

Blodsockerfall? Äter du frukost? Har du testat att äta något direkt efter idrotten?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |