iPhone användare, det är dags att gå vidare..

Permalänk
Medlem

Känns lite som att du väntar på någonting helt nytt precis som när iPhone kom. Allt är ju i princip likadant idag. Apple satte standarden sedan har resten följt efter och en del gått om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gemmy:

Som så många iPhone ägare har jag investerat i en hel del Appar.

Fördelen med Android är just det att apparna fungerar oavsett märke.Så man kan byta märke hur man vill egentligen.Enda är väl kompabiliteten med nyare android versioner.men det brukar komma ut en kompatibel app rätt snart.Körde hTC innan och nu SG3 och alla appar som jag köpte med htc fungerar i samsung.Att bli låst till ett märke är största anledningen till att jag valde bort Iphone.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Känns lite som att du väntar på någonting helt nytt precis som när iPhone kom. Allt är ju i princip likadant idag. Apple satte standarden sedan har resten följt efter och en del gått om.

Jag blev besviken på att iPhone 5 inte kom med någonting nytt för oss i Sverige, varken LTE, NFC eller trådlös laddning. Så jag som idag sitter med en iPhone 4 får ingenting om jag skaffar en iPhone 5 förutom lite snabbare processor med mera och en längre skärm.

För mig spelar det ingen roll om jag behöver köpa om alla appar, handlar om några hundra/någon tusenlapp så det är ju inget som man blir ruinerad på.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Jag blev besviken på att iPhone 5 inte kom med någonting nytt för oss i Sverige, varken LTE, NFC eller trådlös laddning. Så jag som idag sitter med en iPhone 4 får ingenting om jag skaffar en iPhone 5 förutom lite snabbare processor med mera och en längre skärm.

För mig spelar det ingen roll om jag behöver köpa om alla appar, handlar om några hundra/någon tusenlapp så det är ju inget som man blir ruinerad på.

LTE finns ju, iaf med Telia. Vad ska man med NFC till, vet inget ställe som använder det iaf

Har också en iPhone 4, funderar på att uppgradera ändå till 5:an. Min 4:a är sliten och gammal, en ny behövs. If it ain't broke don't fix it

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

LTE finns ju, iaf med Telia. Vad ska man med NFC till, vet inget ställe som använder det iaf

Har också en iPhone 4, funderar på att uppgradera ändå till 5:an. Min 4:a är sliten och gammal, en ny behövs. If it ain't broke don't fix it

Nej, LTE finns inte. De skall eventuellt påbörja utbyggnationen för det till årsskiftet, och då endast ett frekvensband dvs lär mottagningen med mera vara avsevärt sämre än om du har en telefon som stödjer 2-3 frekvensband.

NFC används till massa saker, t.ex. automatiskt börja strömma musik till högtalare med mera. Slipper dockningsstationen till många tillbehör som säljs. Bara en tidsfråga innan det kommer till bilar osv.

LTE är dock det stora för mig, det är ett måste för nästa telefon.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Nej, LTE finns inte. De skall eventuellt påbörja utbyggnationen för det till årsskiftet, och då endast ett frekvensband dvs lär mottagningen med mera vara avsevärt sämre än om du har en telefon som stödjer 2-3 frekvensband.

NFC används till massa saker, t.ex. automatiskt börja strömma musik till högtalare med mera. Slipper dockningsstationen till många tillbehör som säljs. Bara en tidsfråga innan det kommer till bilar osv.

LTE är dock det stora för mig, det är ett måste för nästa telefon.

Okej i så fall bluffar Telia, 20 Mbit/s är det 3G+ eller?

Permalänk
Medlem

iPhone var bäst när den först lanserades. Fanns ingen som tänkte på samma sätt då. Jag hade en Nokia 5800 som skulle vara "iPhone utmanaren" men jag erkände själv att den inte kunde mäta sig med iPhonen.

Nu förtiden finns det flertalet telefoner som är både bättre, snyggare och har nyare och mer moderna funktioner än iPhone. Många köper bara den nya 5:an just för att det är den nya iPhone som självklart är revolutionerande?... ^.-

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Okej i så fall bluffar Telia, 20 Mbit/s är det 3G+ eller?

Ja det är 3G.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Fördelen med Android är just det att apparna fungerar oavsett märke.Så man kan byta märke hur man vill egentligen.Enda är väl kompabiliteten med nyare android versioner.men det brukar komma ut en kompatibel app rätt snart.Körde hTC innan och nu SG3 och alla appar som jag köpte med htc fungerar i samsung.Att bli låst till ett märke är största anledningen till att jag valde bort Iphone.

Det är sant. Men det kommer ju även att gälla Windows Phone 8. Det är inte bara Nokia som har det utan även Samsung, HTC och Huawei som kommer att satsa på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Fördelen med Android är just det att apparna fungerar oavsett märke.Så man kan byta märke hur man vill egentligen.Enda är väl kompabiliteten med nyare android versioner.men det brukar komma ut en kompatibel app rätt snart.Körde hTC innan och nu SG3 och alla appar som jag köpte med htc fungerar i samsung.Att bli låst till ett märke är största anledningen till att jag valde bort Iphone.

Fast du är ju låst till Android..

Jag valde iPhone för IOS.. och valde bort Android för att jag inte gillar det. Vad ska man med ett OS som man inte gillar, bara för att man kan ha det på flertalet olika telefonmärken? Blir ju inte bättre för det..

Men sen är ju smaken som baken.. alla värdesätter vi olika saker och prioriterar efter det.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Reset network settings och hård reboota din iphone 4 så borde det fungera fint igen.
Vet inte varför så många har problem med wifi. Min 3gs funkar iaf fint med wifi

Sant, funkade faktiskt. Men bara hemma... På jobbet kör vi dock en "Captive Portal", funkar inte dessvärre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Fördelen med Android är just det att apparna fungerar oavsett märke.Så man kan byta märke hur man vill egentligen.Enda är väl kompabiliteten med nyare android versioner.men det brukar komma ut en kompatibel app rätt snart.Körde hTC innan och nu SG3 och alla appar som jag köpte med htc fungerar i samsung.Att bli låst till ett märke är största anledningen till att jag valde bort Iphone.

Helt riktigt.

Permalänk
Medlem

Jag har en iPhone för att jag föredrar Apple iOS framför Android, så enkelt är det varför jag inte byter.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

ser starkt fram emot Nokia Lumia 920! har tröttnat lite på min android nu och en iphone har jag redan haft, så dags att testa något nytt spännande med windows 8 som OS!

Visa signatur

|AMD Phenom x6 1055t @ 4.1 ghz|ASUS Crosshair IV Formula|XFX Radeon 6950 2gb "Dual Fan"|Kingston HyperX 8gb| Samsung Spinpoint 250gb|Cooler Master GX 750W | Windows 7 Ultimate x64| Cooler Master HAF 922|

Permalänk
Avstängd

WP kommer att ta oss med storm, perfekt tid att komma in i racet på allvar med ett fräscht OS.

Ser att MS kör om apple rätt så omgående och sätter sikte på Android. Det kommer att ta ett par tre år men jag tror personligen att WP kommer ikapp Android. Det är dessa två som gäller ett halvt decenium framöver om nu inte MS bränner sig själva med något liknande apples sektfasoner.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

Mycket vettiga inlägg i en tråd om Apple och dess konkurrenter och i detta fall smartphone marknaden. Min första Smartphone var en iPhone 4 och innan den hade jag en Nokia 95, var nöjd med Nokian då den fyllde de behoven jag hade då. När den sacka ihop stod det mellan iPhone 4 och Samsung Galaxy S2. Jag valde 4:an och kan ärligen inte än idag säga riktigt varför, men jag var nöjd till en början. Tröttnade på 4:an då jag kände att det var lite mer låst helt enkelt än vad Android kändes. I hopp om att jag skulle få det jag sökte med Andriod sålde jag 4:an köpte mig en S2:a och är nöjd med den telefonen tills idag, lite kantstött osv men den har funkat bra, kul med att roota och köra custom rom. Känner mig klar med det idag, redo för något nytt och det ända riktigt nya ser jag då som WP och i och med det WP8 och en Lumia 920.

Just nu kan jag säga att jag föredrar Andriod bättre än iOS och inom en snar framtid hoppas jag vara lika nöjd med WP8.

Permalänk
Medlem

Fan... Kan någon hjälpa mig? Jag beställde en iPhone 5 för några veckor sedan och får den snart, men nu när jag läser vissa inlägg i den här tråden så undrar jag... Är den verkligen SÅ dålig som många säger? När jag ser mobilens prestanda, hårdvara, utseénde och specs. Så ser den jävligt bra ut, men ändå så säger vissa att den inte är så bra som den borde vara. Vad menar de då med "borde vara", ska den kunna flyga?

Någon som redan har iPhone 5 som kan dela med sig av sina åsikter?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Någon som redan har iPhone 5 som kan dela med sig av sina åsikter?

Jag har inte iPhonen men jag valde mellan den och SGS3 (vilket, enligt mig är bland de bättre alternativen). Jag är nästan säker på att du kommer bli nöjd med iPhonen!

Tester visar att den är relativt hållbar (jmf med 4S och SGS3). Designen (och storleken) är ypperlig. Det som talar mot är väl isf kartorna (mjukvara -> kommer lösas) samt det lila sticket i kameran (går kanske att förbättra med mjukvara).

Jag är supernöjd med min SGS3 och ångrar mig inte för en sekund. Jag tror dock heller inte att jag hade ångrat mig nämnvärt om jag valt iphonen..

Sony har ju kommit med ett par spännande lurar och det verkar som att det kommer en ny nexus från LG snart (värdig utmanare till 920?).

Det är ju alltid lite ångest för en teknikintresserad att byta mobil eftersom det händer så mycket på marknaden. High tech blir snabbt mid tech osv. Apples produkter tenderar att ha en lite längre livscykel än tex androidlurarna pga mjukvaruuppdateringarna.

Har du dessutom redan någon annan applepryl i din ägo så tycker jag att det ytterligare talar för iphoneköp.

My 2 cents

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Fan... Kan någon hjälpa mig? Jag beställde en iPhone 5 för några veckor sedan och får den snart, men nu när jag läser vissa inlägg i den här tråden så undrar jag... Är den verkligen SÅ dålig som många säger? När jag ser mobilens prestanda, hårdvara, utseénde och specs. Så ser den jävligt bra ut, men ändå så säger vissa att den inte är så bra som den borde vara. Vad menar de då med "borde vara", ska den kunna flyga?

Någon som redan har iPhone 5 som kan dela med sig av sina åsikter?

Det är den bästa iphonen hittills. Otroligt snabb i alla lägen och bra batteritid. Jag är toknöjd med min och skulle inte byta den mot ngt annat. Eller ja möjligtvis mot en Iphone 5S eller 6 eller vad de kallar de nästa år. Innan dess tvivlar jag på att ngt annat kommer inärheten.

Permalänk
Medlem

"It looks good, got to be good"
Vet inte hur många jag har stött på med den attityden x)

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Slö? Jag har 25Mbit ner i min Iphone 5. Det går toksnabbt att surfa.
Tror knappast du kommer hitta några betalsystem baserade på NFC redan till sommaren. Möjligtvis du kan handla på ICA med NFC nästa år. Mer än så lär det inte bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Jag skulle absolut inte vilja sitta med en 5:a sommaren -13, alla andra kör 4G och betalar med luren medan jag haltar fram i en slö browser...och så är jag låst med den i över ett år till...

Det måste vara några rejäla webbplaster du besöker om du upplever detta som ett "vida" stort problem. Kan du ge ett par exempel praktiska användningsområden för dessa hastigheter för gemene man?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

MASSOR av OT och tramsande raderat. Läste någon ens vad tråden handlar om? Gör det innan ni postar.
Snack om iPhone vs andra telefoner är OT.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Bara jag som känner mig sjukt uppgiven när det kommer till os för mobiler? Sitter med en 4s och är pga de redan kända nackdelarna med ios inte helt nöjd. Men är iaf mer nöjd än med mina androider som jag absolut inte var nöjda med.

Hoppas verkligen att wp 8 kan bli det första os:et som jag känner mig hemma med - mer flexibelt än ios - mer stängda hårdvaru och mjukvaruspecar än android. Om det floppar återgår jag till min t28 world för all framtid.

Visa signatur

I5 750@3.8|8GB XMS3@1600MHz|Gigabyte GA-P55A-UD6|GTX460 1GB@900MHz/1,087V|Intel 320series 80GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Jag har inte iPhonen men jag valde mellan den och SGS3 (vilket, enligt mig är bland de bättre alternativen). Jag är nästan säker på att du kommer bli nöjd med iPhonen!

Tester visar att den är relativt hållbar (jmf med 4S och SGS3). Designen (och storleken) är ypperlig. Det som talar mot är väl isf kartorna (mjukvara -> kommer lösas) samt det lila sticket i kameran (går kanske att förbättra med mjukvara).

Jag är supernöjd med min SGS3 och ångrar mig inte för en sekund. Jag tror dock heller inte att jag hade ångrat mig nämnvärt om jag valt iphonen..

Sony har ju kommit med ett par spännande lurar och det verkar som att det kommer en ny nexus från LG snart (värdig utmanare till 920?).

Det är ju alltid lite ångest för en teknikintresserad att byta mobil eftersom det händer så mycket på marknaden. High tech blir snabbt mid tech osv. Apples produkter tenderar att ha en lite längre livscykel än tex androidlurarna pga mjukvaruuppdateringarna.

Har du dessutom redan någon annan applepryl i din ägo så tycker jag att det ytterligare talar för iphoneköp.

My 2 cents

Tack så mycket! Jo jag har en iPhone 4 nu så det är mest därför jag valde femman, älskar smidigheten hos iOS Och det med kartorna gör ingenting för mig, då jag aldrig kommer använda dem. (Har gps till det)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem

Kul! Jag tänkte precis som du. Har själv haft iPhone sen jag importerade iPhone (2G) från USA 2007. Jag hade en liten flört med HTC Magic som var vedervärdig och hade senast en 4S. Tröttnade dock på att det aldrig hände något på mjukvarufronten (ser exakt likadant ut idag som 2007). Jag gick från 3GS till 4S (4:an kändes som ett för litet steg för att det skulle vara värt att uppgradera) och utöver att telefonen såklart var snabbare och hade en bättre skärm så märkte jag knappt av att jag köpt en ny telefon. Så när sedermera ryktena började cirkulera om hur iPhone 5 skulle bli gav jag upp, sålde min 4S och köpte en SGS3. Ett beslut jag idag är extremt glad över då iPhone 5 var den största besvikelsen från Apple än så länge.

Jag är helt klart nöjd men känner mig ändå inte 100 % tillfredställd med Android. Även om OS:et kommit en lååååång väg sen HTC Magic tycker jag fortfarande att det känns slöare än iOS. Så jag är för närvarande 90 % säker att jag ska köpa Lumia 920 när den kommer WP8 känns helt nytt och fräscht samt är ruskigt snabbt!

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Fan... Kan någon hjälpa mig? Jag beställde en iPhone 5 för några veckor sedan och får den snart, men nu när jag läser vissa inlägg i den här tråden så undrar jag... Är den verkligen SÅ dålig som många säger? När jag ser mobilens prestanda, hårdvara, utseénde och specs. Så ser den jävligt bra ut, men ändå så säger vissa att den inte är så bra som den borde vara. Vad menar de då med "borde vara", ska den kunna flyga?

Någon som redan har iPhone 5 som kan dela med sig av sina åsikter?

Jag är helt nöjd med min iaf Har inte haft några problem alls. Har lyckats tappa den några gånger utan att det blivit några märken. Jag uppfattar den lika (öm)tålig som random smartphone.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

tacka vet ja 90 talet då hatet va mellan commodore och atari, de va tider de

Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Fast du är ju låst till Android..

Jag valde iPhone för IOS.. och valde bort Android för att jag inte gillar det. Vad ska man med ett OS som man inte gillar, bara för att man kan ha det på flertalet olika telefonmärken? Blir ju inte bättre för det..

Men sen är ju smaken som baken.. alla värdesätter vi olika saker och prioriterar efter det.

Skrev inte att det blir bättre.Utan att man kan byta mobil oavsett märke och utseende och ändå kunna använda alla sina inhandlade appar utan problem.Själv gillar jag att testa olika märken och då är Android och win phone enda alternativet.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Fan... Kan någon hjälpa mig? Jag beställde en iPhone 5 för några veckor sedan och får den snart, men nu när jag läser vissa inlägg i den här tråden så undrar jag... Är den verkligen SÅ dålig som många säger? När jag ser mobilens prestanda, hårdvara, utseénde och specs. Så ser den jävligt bra ut, men ändå så säger vissa att den inte är så bra som den borde vara. Vad menar de då med "borde vara", ska den kunna flyga?

Någon som redan har iPhone 5 som kan dela med sig av sina åsikter?

Har du en iPhone 4S så vet du exakt vad du får, du får en lite snabbare variant med en extra ikonrad. Inkl. en värdelös karttjänst då. Inte särskilt spännande alltså.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB