iPhone användare, det är dags att gå vidare..

Permalänk
Medlem

iPhone användare, det är dags att gå vidare..

Hej alla!

Jag älskar Apple.. Så är det bara! Jag har ägt en iMac 27" early 2009, en Macbook Pro 15" early 2011, en iPad 1, och en iPad 3 som jag fortfarande har. Har även ägt en iPhone 3Gs, en iPhone 4, och just nu använder jag en iPhone 4S. En lång lista på godsaker från Apple, och let's face it - det var en jävla radda bra produkter, har aldrig varit missnöjd !! ALDRIG !!

Men någonting har hänt på senare tid. Jag vill inte haka upp mig på att Steve Jobs är bortgången nu, och att det har med det att göra - men det är omöjligt att blunda för det också tyvärr. Apples nya telefon iPhone 5 är ute i det vilda och användare rapporterar gång på gång att dem är missnöjda. Vad händer? .. Är det dags att gå vidare? ..

Jag är elektronik fantast, och vill alltid ha det nyaste av allt! Spenderar mycket pengar på dyr teknologi för att ligga steget före, men jag förhandsbokade ingen iPhone 5... Varför ??? Kolla på marknaden!! Andra telefontillverkare har öppnat ögonen och sett vad apple såg för många år sen, det finns en hel radda bra mobiltelefoner på marknaden nu som BORDE öppna folks ögon, men folk är FÖR inne på Apple.

Sålde min Macbook för några månader sen och köpte en gaming PC istället... Slutade blunda, öppnade mina ögon och enda sen dess har jag kommit längre och längre ifrån Apple. Älskar iOS men det är inte längre en SÅ pass stark kota i min elektronikryggrad för att bära upp mig. Och sluta tjafsa om "att det bara är en mobiltelefon" för att jag använder min mobiltelefon SÅ MYCKET, varje dag, hur många timmar som helst, 7 dagar i veckan, 12 månader om året, jämt. Almanacka, klocka/alarm, anteckningar, sms, telefon, internet, musikspelare, shit listan är FÖR lång.

De telefoner som intresserar mig väldigt mycket nu är följande.

HTC 8x Kolla in den telefonen, nya Windows 8 OS och en sjukt snygg design med 4'3" skärm! NFC stöd!
Nokia Lumia 920 wow Nokia lyckas verkligen med den här, samma OS, snygg design! Stor skärm! trådlös laddning!
Samsung GS3 VERKLIGEN inte en av mina favorit telefoner, men jag måste sluta blunda för att den faktiskt är rätt imponerande... Nu stöd för Jellybean!

mest av allt tror jag på Microsofts nya operativsystem. Vad tror ni? Vilken telefon har fått er att öppna ögonen?

läs GÄRNA detta också. http://gizmodo.com/5946425/the-new-apple-it-doesnt-just-work

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Och jag har precis har köpt min första Apple-produkt: Iphone 5.

Allt är inte så jävla grönt på androidsidan heller, så du vet.

Jag förutspår att denna tråden kommer urarta. För precis som vanligt så handlar det om preferenser, även om folk är insnöade åt valfritt håll. Kul att du har insett att det finns mer i världen än äpplen, likaså är jag glad för mitt nya äpple.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Och jag har precis har köpt min första Apple-produkt: Iphone 5.

Allt är inte så jävla grönt på androidsidan heller, så du vet.

Jag förutspår att denna tråden kommer urarta. För precis som vanligt så handlar det om preferenser, även om folk är insnöade åt valfritt håll. Kul att du har insett att det finns mer i världen än äpplen, likaså är jag glad för mitt nya äpple.

Skickades från m.sweclockers.com

Grattis, hoppas du blir nöjd med den. Det är säkert en jävligt bra produkt, och hade knappast gråtit om jag fått en på posten själv. Men tråden handlar inte om vad som är bäst - utan om vad det finns för alternativ till iPhone 5. Har just själv använt iPhone såååå jääävla länge nu, så jag kan dem in och utantill. Vill ha nytt godis!

och som sagt, android ör inte så tilltalande för mig heller. är intresserad av nya W8

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du är den första mogna Apple användaren jag läser om, du älskar Apple men du håller fortfarande ögonen på världen runt omkring och ser vilka produkter som inte är Apple

Jag bytte från iPhone till en Samsung just pga exakt samma anledningar som du har. Jag älskar teknik och vill testa allt möjligt, tyckte det blev tråkigt med att alla iPhones såg/fungerade likadant så ville testa en android. Jag måste säga att jag gillar båda, det är faktiskt möjligt!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Du är den första mogna Apple användaren jag läser om, du älskar Apple men du håller fortfarande ögonen på världen runt omkring och ser vilka produkter som inte är Apple

Jag bytte från iPhone till en Samsung just pga exakt samma anledningar som du har. Jag älskar teknik och vill testa allt möjligt, tyckte det blev tråkigt med att alla iPhones såg/fungerade likadant så ville testa en android. Jag måste säga att jag gillar båda, det är faktiskt möjligt!

Fantastiskt vad mycket bra produkter det kommer ut nu för tiden (inklusive apple då såklart)

Vad tyckte du när du bytte? Var det ovant och så?

Skrivet av GizZm0:

Kanon att du delade med dig utav det!

hahaha ^

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Hej alla!

Första posten

Jag måste säga att jag har blivit imponerad av Nokias Windows telefoner, testade en i helgen för första gången. Va riktigt nice att leka med Gå och pilla på en hos nån mobil butik och känn in den.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Tack för att någon kan ta sitt huvud ur arslet o inse att Apple är inte gud och deras produkter är inte så speciella. tack igen!

jag har jobbat för dell men även för apple som service tekniker, och det jag kommit att förstå efter att ha arbetat där är att apples kunder är ju helt dum förtrollade! de förväntar sig att en macbook/mac etc är dessa militär produkter som klarar av allting, går aldrig sönder, förlorar aldrig information eller får kraschade hårddiskar, och när det väl händer blir de as sura och ger en stureplan's attityd. Jag slutade för jag klarade inte av att se på sån här hjärndödhet, men också för att jag inte kunde jobba för en produkt jag ej tror på.

det finns liksom en annan värld därute, men Äppel loggan har ju totalt blockerat deras syn!

btw; Galaxy s3 e vart jag har mina ögon på just nu

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Tack för att någon kan ta sitt huvud ur arslet o inse att Apple är inte gud och deras produkter är inte så speciella. tack igen!

jag har jobbat för dell men även för apple som service tekniker, och det jag kommit att förstå efter att ha arbetat där är att apples kunder är ju helt dum förtrollade! de förväntar sig att en macbook/mac etc är dessa militär produkter som klarar av allting, går aldrig sönder, förlorar aldrig information eller får kraschade hårddiskar, och när det väl händer blir de as sura och ger en stureplan's attityd. Jag slutade för jag klarade inte av att se på sån här hjärndödhet, men också för att jag inte kunde jobba för en produkt jag ej tror på.

det finns liksom en annan värld därute, men Äppel loggan har ju totalt blockerat deras syn!

btw; Galaxy s3 e vart jag har mina ögon på just nu

(Y)
Skulle säga så här faktiskt: Apples datorer och telefoner är väldigt sexiga, MEN på senare tid har andra tagit efter och fattat vad som gäller, och nu har t.om Sony släppt en dator som ser fantastisk ut! Apples tid som markadsledande är över, och det är inget jag säger - det är så det är... Visst Apple hade SSD diskar och aluminium skal osv osv, men det är dem inte ensamma om längre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Fantastiskt vad mycket bra produkter det kommer ut nu för tiden (inklusive apple då såklart)

Vad tyckte du när du bytte? Var det ovant och så?

Ja det är klart att det fungerade lite annorlunda i början när man var van vid hur iPhones fungerar. Men de flesta touchphones är ju "typ" samma idag. Man kommer in i androiden lika snabbt som man kom in i ios. Jag har en SGS2 och visst den är inte lika "smooth" som en iPhone i scrolling osv men jag tror definitivt att JellyBean med project butter eller va de kallade det för kommer lösa detta. Läs gärna på om det och kolla på videos, jag är hypad inför det.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Ja det är klart att det fungerade lite annorlunda i början när man var van vid hur iPhones fungerar. Men de flesta touchphones är ju "typ" samma idag. Man kommer in i androiden lika snabbt som man kom in i ios. Jag har en SGS2 och visst den är inte lika "smooth" som en iPhone i scrolling osv men jag tror definitivt att JellyBean med project butter eller va de kallade det för kommer lösa detta. Läs gärna på om det och kolla på videos, jag är hypad inför det.

mm! som sagt, är inte jätte intresserad av en samsung, eller en android faktiskt, i så fall ska det som sagt vara med det nya jellybean.. Ser mig mycket hellre med en W8 phone i handen faktiskt

någon som pillar på W8 builds något? (W8 phone)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Näää, det bli en iPhone för mig IGEN, TS du har fel och Jag har Rätt, på fredag smäller det!

Ps. Handflate-stora mobiltelefoner är faktiskt bara skit i min mening, TS du har fel och Jag har Rätt!

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Sötast

Iphone har verkligen haft sin tid, det kan jag hålla med om.

Före iPhone så bytte jag telefon minst 1-2 gånger om året och jag var _aldrig_ nöjd.

Sen kom iPhone3G hit och jag köpte direkt, efter bara några timmar så sa jag till mig själv.... Jag kommer aldrig behöva byta igen, det finns inget bättre!

Så sambon köpte en, brorsan köpte, hans sambo.. farsan.. alla utom morsan köpte en och samma sak hände väl i de flesta familjerna kan jag anta.

Jag var 100% nöjd tills dagen då jag såg HTC ONE X av misstag... vid ögonblicket då jag såg den så var det som en trollformel plötsligt släppte i mitt huvud... Det var första gången jag tittade utanför iPhone bubblan och då insåg jag att det fanns väldigt attraktiva alternativ på andra sidan väggen.

Idag sitter jag med android, dock ej One X, efter ~2-3 månader med Android i fickan så köpte polaren en S3 (föredetta iPhone precis som jag)
och nu ska även min brorsa köpa en S3 fastän allt annat han har är Mac.

Jag tror det är tid helt enkelt, jag tror inte det är enstaka fenomen att folk går över till Android nu.
Iom att Android inte längre är associerat med "hackande nördtelefoner" så är folk plötsligt mycket mer intresserade då operativet i sig är så pass mycket mer öppet, användarvänligt och snabbt.

iPhone hade ett enormt försprång på världen och det är tack vare det som iPhone blev så otroligt populärt, de gjorde dock misstaget att de slutade helt ta risker och operativet har gått väldigt långsamt framåt sedan dess och folk inser nu att iPhone börjar bli omsprunget av allt annat på marknaden.

///////////////////////// Personlig åsikt!

Permalänk
Medlem

Först och främst till TS: Riktigt bra tråd!
Jag tror som du att fler och fler börjar inse samma sak både när det gäller datorer och telefoner. Inte minst är ju den ekonomiska aspekten en stor del av detta för många. För mig själv känns det galet att betala dubbelt så mycket eller mer för en dator med samma hårdvara som en annan bara p.g.a. ett annat operativsystem och hippare design.

Jäkligt synd dock att människor ska förstöra tråden med en massa påhopp och böner om att tråden ska låsas. Klarar du/ni inte av att läsa detta utan att bli påverkad eller känna dig missnöjd med något av dina köp, tryck på backspace och välj en ny tråd. När jag själv var 18 och t.o.m. ännu yngre så hade jag min ålder till trots och kanske t.o.m. p.g.a. av den och min okunskap vett att bete mig ordentligt på detta forumet och respektera de andra här som många gånger sitter på betydligt större kunskaper än jag själv. Det är ett diskussionsforum, denna tråden är ett ypperligt exempel på ett ämne som bidrar till en för många konstruktiv diskussion, så lägg ner ditt trams TheUnit!

Låt inte Sweclockers forum bli nya Fragbite är ni snälla.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av HawkHo:

Först och främst till TS: Riktigt bra tråd!
Jag tror som du att fler och fler börjar inse samma sak både när det gäller datorer och telefoner. Inte minst är ju den ekonomiska aspekten en stor del av detta för många. För mig själv känns det galet att betala dubbelt så mycket eller mer för en dator med samma hårdvara som en annan bara p.g.a. ett annat operativsystem och hippare design.

Jäkligt synd dock att människor ska förstöra tråden med en massa påhopp och böner om att tråden ska låsas. Klarar du/ni inte av att läsa detta utan att bli påverkad eller känna dig missnöjd med något av dina köp, tryck på backspace och välj en ny tråd. När jag själv var 18 och t.o.m. ännu yngre så hade jag min ålder till trots och kanske t.o.m. p.g.a. av den och min okunskap vett att bete mig ordentligt på detta forumet och respektera de andra här som många gånger sitter på betydligt större kunskaper än jag själv. Det är ett diskussionsforum, denna tråden är ett ypperligt exempel på ett ämne som bidrar till en för många konstruktiv diskussion, så lägg ner ditt trams TheUnit!

Låt inte Sweclockers forum bli nya Fragbite är ni snälla.

Bra sagt! Men måste nog själv säga att Sweclockers forum är inte i närheten av vad det var när jag blev medlem. Så fort jag ser en Apple/Samsung nyhet (kanske om iPhone/S3) så tillför allt för några något vettigt. Det är helt enkelt en Apple/Samsung, och då finns det inget som är bra. Eller så är det så illa så att allt är bra helt plötsligt.

Jag själv trivs grymt bra med iOS och Appstore. Har haft Android en gång men jag tycker allt ser så plottrigt ut på något sätt. När jag exempelvis tankar hem appar från Google Play så ser dom inte ut att tillhöra själva OS'et (ikonen menar jag då).
Sen att visa appar inte finns på Android men på iOS stör mig också. Det finns alltid alternativ. Men har jag lärt mig ett program så går jag inte över till ett annat.

Fast om man gillar att pilla med en telefon så är nog iOS inte att föredra. Men jag hatar att pilla med den. En telefon ska fungera bara.

Sen har jag en frågeställning till dom som tror att folk köper Apple för status.
Om jag inte gillar Windows Phone eller Android, och gillar iOS bäst. Varför ska ni ändå envisas om att iOS är kasst?

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Köp en Moto Razr Maxx så har du iaf ett batteri som räcker 2-3x längre. Den kan iaf allt väsentligt alla andra smartphones kan idag, det räcker och blir över. Sen kostar den en spottstyver av vad allt overpriced/overhyped kinajunk som de försöker sälja på alla hipkids idag.

Permalänk
Medlem

Första iPhones var ju grymma och utan tvekan det bästa på marknaden, samma med Mac's, dom var också bland topparna, iPad, skitbra, men nu är det nya tider, andra företag har flugit förbi Apple med en rasande fart.
Kan dock inte ljuga och säga att jag tycker allt som inte är Apple är bättre än Apple, iPad 3 (tycker jag) är den bästa tablet just nu.
Men iPhone tycker jag är grymt ful och dålig. Skulle jag skaffa en ny smartphone skulle det nog vara kommande W8 mobiler, de verkar vara riktigt grymma, verkar som om Nokia hoppat före tillsammans med Microsoft, före de andra.
Du är en av ytterst få fans eller "Apple älskare" (bara som exempel, finns extrema Android fans med ) som fattar att det finns en värld utanför Apple. Själv ogillar jag Apple som företag, men produkterna är ju helt okej!

Permalänk

Ser din vinkel, älskar apple när det gäller portabla-enheter men hatar deras PC:s. Dock kan jag hålla med dig fullt ut att Iphone 5 inte är vad den borde vara.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Jag har också använt iPhone i flera år men börjat tröttna lite. Förstår folk som inte gör det men det känns som iPhone 5 är exakt samma telefon som den iPhone 4 jag har i fickan (förutom att den är snabbare såklart). Skulle önskat det fanns LTE/trådlös laddning/NFC med mera men nu känns den inte som något nytt.

Jag hoppas jag skall gilla Windows Phone 8 tillräckligt för att kunna köpa en Nokia Lumia 920. Men vi får se.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

iPhone var verkligen sjukt överlägset i början, men man märker ju att Android kommer ifatt mer och mer, eller helt enkelt är förbi på vissa punkter. Men en annan sak som hänt, och det är precis nyligen, är att jag fått upp ögonen för windows phone pga Lumia 920. Intresset för WP var verkligen 0. Men ju mer jag läser om 920, desto mer imponerad blir jag. Den verkar verkligen välbyggd. Så nu är man sjukt sugen på att testa en trots alla fördomar man haft innan. Och jag hoppas WP tar åt sig lite utav kakan som Apple och Android har, så det blir bättre konkurrens och att folk får upp ögonen för lite fler alternativ. Jag tror det blir bättre för konsumenten då.

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Ser din vinkel, älskar apple när det gäller portabla-enheter men hatar deras PC:s. Dock kan jag hålla med dig fullt ut att Iphone 5 inte är vad den borde vara.

Av ren nyfikenhet, vad borde den vara?

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk

Jag har haft alla iPhones fram till 4S som jag sålde av diverse anledningar. Jag har nu en HTC One X (rootad och testat en mängd ROMs inkl jellybean, kör dock ICS just nu). Jag köpte den för att jag var nyfiken på något nytt. Jag kan knappt vänta tills mitt abb går ut framåt iPhone 6 borde lanseras och jag kan byta tillbaka till iPhone. Det finns en sådan enorm mängd krångel och brist på logik i vissa avseenden med Android. Men visst blir det bättre och bättre. En enorm skillnad nu från när jag köpte min One X när den lanserades med appar som såg ut som skit m.m. Men det är också ett exempel på varför iPhone funkar mkt bättre enligt mig - Android-lurar känns ofta som beta versioner när de släpps för att patchas under en lång tid - alternativt helt överges av producenten. Jellybean kommer bli ett stort lyft för flytet i Android som inte når upp till iPhones klass just nu men det löser inte alla problem hos Android.

Som sagt är preferens av telefon i högsta grad en fråga om smak och målgrupp. Jag är extremt tekniskt kunnig men har tröttnat på att fixa och tricksa med mina prylar, jag vill bara att det jag faktiskt gör på mobilen skall göras perfekt. Det enda jag saknar med iPhone är funktionen att söka på inkommande nummer, i övrigt täcker den alla mina behov. Den täcker mina relativt avancerade behov liksom den täcker mina föräldrars enklare behov och en Android skulle vara en mycket sämre lösning även för dem...

Det jag sett av WP8 ser oerhört lovande ut kan jag tillägga.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Jag tror det finns en del som är i samma situation som du. De flesta i min omgivning har iPhone (varav uppskattningsvis 90% har 4S och har haft den sen release) och ingen av dessa överväger att uppgradera till femman. "Går min nuvarande sönder kanske det blir aktuellt", resonerar de... Även om denna lilla observation knappast innebär någon statistisk signifikans så tror jag ändå att det symboliserar en förändring hos apples kunder.
Jag tänkte personligen slopa android för iphone5, innan de släppte specsen för femman.. Efter det blev valet svårare.. Vänta på Lumia 920 eller "nöja sig" med en S3...?

Jag hoppas innerligt att Apple tar sig i kragen och försöker satsa mer på innovation än att försöka hindra andra tillverkare att springa om dem. Apple har onekligen bidragit till den utveckling som skett inom speciellt mobilbranschen. De kanske har blivit lite för bekväma med den tanken?

Jag bryr mig inte om vilken logotyp som pryder min telefon, eller vilken mjukvara det är den kör så länge den uppfyller mina krav och lite därtill. Men jag kan inte låta bli att undra om det ändå inte kommer stå Nokia och WP på den inom en relativt snar framtid, både för mig och för _många_ andra. Den tanken liksom värmer lite av någon anledning.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av koksvinne:

Av ren nyfikenhet, vad borde den vara?

Egentligen så är ju telefonen i sig rätt bra, även om jag hade föredragit en 4,7" med någon vettig upplösning.
Problemet enligt mig är mjukvaran, samma gamla OS, ser likadant ut, känns likadant, det blir helt enkelt tråkigt och man tröttnar.
Android däremot ändras och utvecklas i rask takt, speciellt om du har en Nexus telefon eller byter ROM'ar etc.

WP8 är ju något i princip helt nytt, visst 7.5 fanns ju men let's face it, det är med 8'an Windows blir en riktigt farlig konkurrent på mobilmarknaden.
Så där har vi en ny look, en ny känsla och ja det känns helt enkelt nytt och fräscht.
Allt medans Apple kör på samma gamla säkra kort.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Jag är väldigt sugen på nokia 920 och windowsphone

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Jag älskar Apple.. Så är det bara! Jag har ägt en iMac 27" early 2009, en Macbook Pro 15" early 2011, en iPad 1, och en iPad 3 som jag fortfarande har. Har även ägt en iPhone 3Gs, en iPhone 4, och just nu använder jag en iPhone 4S. En lång lista på godsaker från Apple, och let's face it - det var en jävla radda bra produkter, har aldrig varit missnöjd !! ALDRIG !!

Skrivet av Limpfittz:

Jag är elektronik fantast, och vill alltid ha det nyaste av allt! Spenderar mycket pengar på dyr teknologi för att ligga steget före,

Hehe, detta går inte ihop. Du kanske är så nu, men att köpa apple prylar är aldrig att ha "dyr teknologi som ligger steget före".

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd

lumia 920 är ju ett exempel på riktigt nytänkande. Apple kanske kan imponera mer nästa gång..... eller inte.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Du är den första mogna Apple användaren jag läser om, du älskar Apple men du håller fortfarande ögonen på världen runt omkring och ser vilka produkter som inte är Apple

Jag bytte från iPhone till en Samsung just pga exakt samma anledningar som du har. Jag älskar teknik och vill testa allt möjligt, tyckte det blev tråkigt med att alla iPhones såg/fungerade likadant så ville testa en android. Jag måste säga att jag gillar båda, det är faktiskt möjligt!

Vi är många Apple-användare som är sansade vi syns inte lika bra som dårarna bara... Precis som med allt annat...

Allt handlar ju om preferenser och vanor...
Jag föredrar iOS över Win (phone) 8 över Android. Förmodligen mest för att jag vant mig vid iOS. Det är good enough och jag orkar inte lära mig något nytt. Nu kan man ju säga vad man vill om det... men dra åt helvete vad jag svor när jag gick från XP till OS X till exempel...

Nu skulle jag aldrig byta OS X mot Windows på en produktivitetsmaskin för jag har det precis så som jag vill ha det. Däremot så är man ju tokig om man har en Mac som speldator
Sen finns det såklart de som optimerat Win 7 precis lika mycket som jag optimerat OS X... Men då kommer vi återigen till att man ska leta, pilla, ändra, lära och vänja sig...

Sen kan man ju omöjligt hävda att ett helt system (dator, telefon) eller ekosystem (Windows, iOS, Android) är bättre än ett annat. Det handlar om kompromisser hela tiden och olika personer värdesätter olika saker.

Sen tycker jag nog att Apple-haters är precis lika värdelöst enkelspåriga som Apple-fanboys.

Visa signatur

En potatis

Permalänk

Själv ska man ta o skaffa nya HTC Nexus 5 när den kommer

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Sötast

Vad är det med 920 jag har missat? Vad är det som är så attraktivt med den?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Vad är det med 920 jag har missat? Vad är det som är så attraktivt med den?

det är en bra lur helt enkelt

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz