iPhone användare, det är dags att gå vidare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red110:

Jobbigt :/ Trodde det skulle hålla bättre än de "gamla" kontakterna"

Tyvärr inte, kontakten jag hade på min HTC Hero var dock helt perfekt.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MuLLvaD3n:

Min iPhone 4 rullar fortfarande, kommer antagligen köra med den tills den går sönder och då ser jag vad jag vill ha. 4'an funkar perfekt till surf/spotify/sms/ringa, det jag har den till. Bästa telefonen jag någonsin köpt. Är dock sugen på en Lumia 920, men det får bli om iPhonen går sönder inom snart framtid, vilket jag tyvärr inte tror den kommer att göra

Klokt val, 4:an är det bästa apple släppt, håll kvar vid den.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

Förvånad över hur vuxen denna tråden har hållit sig. Bra jobbat allihopa!

Permalänk
Medlem

Känns också som att något har hänt med apple sedan Steve Jobs dog. Iphone 5 t.ex är en besvikelse.

Dock har väl Steve Jobs ett finger med i alla apples produkter i flera år framöver vad jag hört. Iphone 5 har nog Steve Jobs varit med och jobbat på en del.

Jag har inte så bra koll på de senaste lurarna, men finns det någon telefon som har samma kvalitétskänsla som iPhone 5? Det vill säga ingen plast? Är väl bara HTC som släppt sådana lurar fast med budgetprestanda (HTC Legend, HTC Desire S m.fl)?

Permalänk
Medlem

Allmän konsensus är väl att Nokias telefoner håller iPhone-kvalitet eller mer på finish/material. Samsung har ju fått kritik för att det känns plastigt och billigt; jag har själv en SGS3 och håller inte med.. vikten ger iofs telefonen är lite billigt intryck men telefonen är oväntat robust.. sen ser man ju förvisso att det inte är finmaterial som används då det är mest plast men...

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Klokt val, 4:an är det bästa apple släppt, håll kvar vid den.

Jag tycker faktiskt det är en utav de bättre modellerna de har släppt, om man inte kollar på speccs svart på vitt då Telefonen med mest nyheter!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cruZZade:

Allmän konsensus är väl att Nokias telefoner håller iPhone-kvalitet eller mer på finish/material. Samsung har ju fått kritik för att det känns plastigt och billigt; jag har själv en SGS3 och håller inte med.. vikten ger iofs telefonen är lite billigt intryck men telefonen är oväntat robust.. sen ser man ju förvisso att det inte är finmaterial som används då det är mest plast men...

Har en GN för tillfället, fungerar ypperligt och laggar ju inget.
S3 är ju vida bättre på allt i hårdvaran men tål tyvärr inte lika mycket stryk, det har blivit en och annan retur till mitt företag de senaaste två månaderna. Vissa har tappat den tio ggr men vissa bara en, skärmen tar smällen tyvärr...
Vi testade iphone för ca två år sedan, lätta att sälja men ack vilka problem vi hade, returer hela tiden pga spräckta skärmar och baksidor, som om vi sålt dom till gruvarbetare...
Pga kostnaderna slutade vi med dom helt, tappade 5% av kunderna då vi inte kunde hjälpa dem mjukvaromässigt och deklarerade att iphone upphör genom oss...

Mitt företag byter ut lurarna varje år åt kunderna och det är hit jag vill komma, "premium quality" kvittar för de flesta, de vill ha ett flexibelt och levande OS främst. Med 920 tror jag att vi kommer att expandera, alla vill ha denna lur verkar det som, både mjuk och speciellt hårdvaran attraherar.
Lurar är en åtgångsvara och ska ha all teknik som finns att få ett år framöver, har de inte det måste man vara oberoende av teknologin eller fanhållare.

Jag tycker S3:an är en fantastisk lur men men den externa hårdvaran kunde varit bättre.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spooner:

Förvånad över hur vuxen denna tråden har hållit sig. Bra jobbat allihopa!

Du var inte med från början i tråden va..?

Skrivet av Leifson:

*Tråd rensad*

MASSOR av OT och tramsande raderat. Läste någon ens vad tråden handlar om? Gör det innan ni postar.
Snack om iPhone vs andra telefoner är OT.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Du var inte med från början i tråden va..?

Oj oj! Det missade jag

Hehe, men back on topic så känns det som om folkmassan generellt anser iphone på samma nivå som andra android-telefoner och exempelvis Nokias Windowstelefoner. Ser ut som en spännande konkurrens vilket gynnar oss privatpersoner/konsumenter

TS åsikt är definitivt en kritiskt och välformulerad en men tyvärr landsspecifikt... tråkigt nog :(. I USA exempelvis dominerar Apple fullständigt marknaden på åtminstone två plan. Visserligen gör android bra ifrån sig med marknadsföring men det blir "jobbigt" för John Doe att köpa extraprodukter till sin mobil när det mesta är "iphone ready"/"plug-in-your-iphone".

Under den tiden jag var där kunde jag nästan konstatera en över 90% dominans av Apple, iaf i Kalifornien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spooner:

Visserligen gör android bra ifrån sig med marknadsföring men det blir "jobbigt" för John Doe att köpa extraprodukter till sin mobil när det mesta är "iphone ready"/"plug-in-your-iphone".

Under den tiden jag var där kunde jag nästan konstatera en över 90% dominans av Apple, iaf i Kalifornien.

Vi går iofs mot sladdlösare tider men bytet av bottenkontakten i iPhone5 hämmar ju tillbehörsargumentet något.

Sen är det väl så att iPhone har blivit synonymt med smartphone och vice versa "over there".. Lite som Rollerbladez var för inlines här i sverige för sådär 15 år sedan.. I vilket fall som helst talar det ju för ett ganska bra grepp om marknaden.

Permalänk
Avstängd

Visst dominerar iPhone i USA. Men jag tycker ändå iPhone5 är rätt omdiskuterad:
http://www.idg.se/2.1085/1.471058/wozniak-apple-har-blivit-ar...
http://www.manolith.com/2012/09/12/the-iphone-5-is-the-most-d...

Redan när iPhone 4s släpptes var många lite smått besvikna, även om den sålde bra förstås.
Kan Apple behålla greppet? Jag kan tänka mig att det händer mycket under 2013.

Permalänk

Intressant tråd.

Jag hade Mac under många år med flera datorer och ett flertal iPods. Är nog en av de få som använde iTunes och gillade det fram till att Spotify dök upp. Men när det blev dags för min första bärbar dator såg jag en enorm prisskillnad, där en Macbook kostade 26k och motsvarande (faktiskt bättre) pc kostade 17k. Med nästan 10k skillnad var det inte så svårt val... Och vad jag älskade att inte hålla på med Apples egna fåniga standarder, jag kunde enkelt koppla telefonen till TV/Projektor eller en kompis MP3-spelare. Sen när Galaxy S dök upp kunde jag inte hålla fingrarna borta. Fantastiskt skönt med USB standard, att kunna komma åt alla filer från datorn och Maila/MMS:a/ladda upp filer på Dropbox eller vad jag nu känner för. Har blivit väldigt förtjust i att få göra som jag vill så jag tror inte jag skulle kunna köra Apple igen, även om de i mina ögon är väldigt snygga och bra om man vill göra saker som Apple bestämt att de ska göras.

Kör förresten S3 idag, riktigt fin telefon. Något stora yttermått men med den skärmen är det värt det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det är nåt som helst fel någonstans på Iphone 5 däremot var väl iOS 6 lite förhastat i sitt släpp kan man ju tycka. Kontakt bytet var väl lite udda kanske men att dom gick ner i storlek på den var ett bra drag. Jag har haft min nu i snart 1 månad och är tok nöjd. Däremot som många säger så börjar andra komma ikapp Apple vilket är bra då det pushar samtliga aktörer till att lägga i en högre växel för att driva vidare nya funktioner. Är lite nyfiken på att känna på Lumia 920 även om jag inte tänker köpa den själv. Har provat att leka lite med Samsung S2 & S3 men känner att dom var inget för mig. Gillar Iphones robusta känsla i hårda material.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Jag trodde det skulle dröja länge innan jag skippade iPhone men allt klaffade.
Samma dag som jag insåg att det var dags att skaffa ny telefon eftersom iPhonen började struls såg jag presentationen av Lumia 920 och fick prova en polares WP 7,5.
Helt plötsligt kändes det glasklart att gå vidare.
Jag har fortfarande MBP, Apple TV och iPad så det är inget mot Apple utan bara att alternativet är för lockande.

Det sjuka är att folk blir förvånade och säger saker som "du är ju värsta applefanatikern, ska du byta?".
Medans i själva verket så har jag kört på det som verkat bäst för mig och mina önskemål, sen har andra valt att sätta den etiketten på mig, och vad andra tycker o tror är ju det jag bryr mig absolut minst om i hela världen.