iPhone användare, det är dags att gå vidare..

Permalänk

galaxy s3 är lika jävla overhypad, går åt båda hållen. Har själv haft en, tröttnade då jag föredrar ios, personlig preferens, hata mig inte.

Permalänk
Medlem

Vill inte skapa nåt krig mellan samsung och apple, men jag tycker folk hatar alldeles för mycket på iphone 5.
Iphone 5 om man jämför med iphone4-4s så är iphone 5 en mycket större upgrader tillskilnad från iphone3gs till 4.

http://www.youtube.com/watch?v=e8qdhq3BrEY

iPhone 5 vinner solklart över Samsungs Galaxy s 3 i prestanda och snabbhet i ios för att starta upp program.
Kamran är mycket bättre i 5 än i 4 även fast det är samma megapixel
http://www.youtube.com/watch?v=g7ZgKqQLpjU

Visa signatur

Dator: FX-8320 5Ghz, x2 660ti SLI 1100/6400, 8 Gb Ram, OCZ Agilty 4 128gb SSD

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Vad är det med 920 jag har missat? Vad är det som är så attraktivt med den?

Inte mycket, skulle väl vara en bra kamera och hyfsad skärm, men på köpet får du en klumpig, i mitt tycke ful, telefon med ett genomtråkigt operativsystem. Förstår inte alls hypen med 920, Nokia är historia.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt intresserad av W8 telefonerna, kanske blir att uppgradera från min 3GS om sisådär 1 år då jag inte är bunden längre!

Vilken telefon med W8 OS tycker ni verkar mest intressant? Jag skulle nog tippa åt Nokias Lumia 920, då det sägs mycket bra om den.

Offtopic: Snälla håll er till ämnet, börja inte bråka för det kommer inte leda någonvart, det är bara slöseri med allas tid.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Vad är det med 920 jag har missat? Vad är det som är så attraktivt med den?

En jävligt grym kamera framförallt, en jäkligt schysst skärm som fungerar med vantar på, 4G, NFC och roliga tillbehör som "trådlöst" laddning. Det förpackat i en snygg unik design (om än för mig personligen lite för stor). Det som dock lockar mig mest med den är WP8.

Jag trivs väldigt bra med iPhone, känner mig inte det minsta låst med iOS och har inget som helst behov att trixa med min telefon. Tycker Apple har det bästa ekosystemet.

Och iPhone 5 i sig (hårdvaran) var för mig inte alls någon besvikelse egentligen, tvärt om blev jag positivt överraskad att de satsade på en så kraftfull/påkostad SoC som de gjorde. Den är ju riktigt grym.

Det jag dock är sjukt besviken på är mjukvaran. Tycker inte iOS 6.0 var värt att kalla en "major release". Knappt något som intresserar mig med iOS 6.0 och har själv inte uppdaterat till den än.

Jag gillar personligen inte alls Android, för fragmenterat ekosystem för min del men jag har stora förhoppningar på WP8 som är mer likt Apples ekosystem men där vi har flera olika tillverkare.

Jag hoppas att Lumia 920 kan ge Nokia och WP ett välbehövligt uppsving. Vill gärna se att vi har tre stora OS som slås med varandra. Själv står jag och väger mellan 920 och iPhone 5. iPhone 5 har ekosystemet som sin största fördel men nyfikenheten på WP8 lockar väldigt mycket.

Blir ett jäkligt svårt val för min del, inget bestämt än!

Permalänk
Medlem

Uppmuntrar gärna TS och han har väll all rätt att säga sina åsikter osv utan att bli nerklankad.
Har aldrig fastnat för iOS då det har känts stelt och trist men efter pillat och rootat och flashat android i 1½ år nu på min nexus s så känner jag sug efter att prova något nytt och W8 känns lite för nytt så blir en iphone 5 för mig, hoppas att man kan hålla sig med den i åtminstonde 1½ år, lär jailbreaka vilketsom.
Och iphone är väll endast en mobil precis som alla andra smartphones. Big deal om den är sämre eller bättre, köp en annan telefon då bara, knappast så vi måste bränna någon/något för det. ^^

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Uppmuntrar gärna TS och han har väll all rätt att säga sina åsikter osv utan att bli nerklankad.

Jag har inga problem med att någon vill testa något annat, är som sagt själv sugen på 920.

Vad jag dock stör mig på är detta citat:

Citat:

Kolla på marknaden!! Andra telefontillverkare har öppnat ögonen och sett vad apple såg för många år sen, det finns en hel radda bra mobiltelefoner på marknaden nu som BORDE öppna folks ögon, men folk är FÖR inne på Apple.

Det får det att låta som att om man har en iPhone måste det vara för att man blundar för allt annat vilket ju är helt fel.

Jag är utvecklare och teknikfantast, läser och följer allt gällande den mobila utvecklingen, framförallt vad gäller mobila SoC (CPU/GPU), oavsätt tillverkare. Tycker exempelvis att Qualcomms S4 Pro (som LGs Optimus G har) är en sjukt intressant SoC som tillsammans med Apples A6 är i en klass för sig just nu.

Så jag är högst medveten om vad de andra tillverkarna gör, blundar inte, kisar inte ens. Men som sagt jag trivs väldigt väl med Apples ekosystem, det betyder dock inte att jag inte kan byta om jag hittar något jag gillar bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Hej alla!

Jag älskar Apple.. Så är det bara! Jag har ägt en iMac 27" early 2009, en Macbook Pro 15" early 2011, en iPad 1, och en iPad 3 som jag fortfarande har. Har även ägt en iPhone 3Gs, en iPhone 4, och just nu använder jag en iPhone 4S. En lång lista på godsaker från Apple, och let's face it - det var en jävla radda bra produkter, har aldrig varit missnöjd !! ALDRIG !!

Men någonting har hänt på senare tid. Jag vill inte haka upp mig på att Steve Jobs är bortgången nu, och att det har med det att göra - men det är omöjligt att blunda för det också tyvärr. Apples nya telefon iPhone 5 är ute i det vilda och användare rapporterar gång på gång att dem är missnöjda. Vad händer? .. Är det dags att gå vidare? ..

Om du har haft tidigare modeller av iPhones, så borde du också kommit ihåg att de också haft mycket klagomål i början. 4:an t.ex. hade betydligt mer sura ägare, än vad 5:an haft hittills och det var stora rubriker i tidningarna.

Själv tar jag uppståndelsen med ro, men kommer ändå inte skaffa 5:an, då de ändrat storleken på den. Vill inte ha större telefon än den 4S jag har idag.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig gillat Apples och gör det ännu inte (då menar jag företaget och inte deras produkter).
Ändå valde jag att skaffa mig en Iphone 4 som min första "smarta" telefon.
Tycker absolut att det är en bra produkt och jag förstår att folk är så fanatiska över det, men ärligt talat... Så speciella är inte Apple prylar.
Nu när mitt abonnemang håller på att löpa ut börjar det bli dags att införskaffa en ny lur och jag funderade ett tag på Iphone 5, dock så verkar det inte vara någon större ändring mot 4an vilket känns tråkigt. Därför är jag nu inne på att skaffa mig något annat än just en Iphone, menmen den som lever får se.
Hur som helst, Apple gör bra grejer som jag förstår att folk är fanatiska över men personligen tycker jag inte att det är så märkvärdigt.

För övrigt, riktigt tråkigt att man inte ska kunna starta en sån här tråd utan att det dras till personangrepp och allmänn smutskastning. Skärpning folk, ni måste väl ändå kunna argumentera utan att bli otrevliga? (Speciellt du Theunit, tycker att du har en väldigt dålig ton mot de andra här).

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Är väl naturligt att en populär produkt efter några år förlorar lite av sin charm. Vi är nog lite trötta på iphone. Ja, eller ni som haft den alltså. Själv tänkte jag pröva en nu. Själv är jag trött på Android

Själva telefonen ser jag inget större fel på, tycker den verkar genomtänkt. Att man klagar på en funktion eller två inte finns har folk ju alltid gjort. Först var det copy/paste, sen multitasking, sen blev det avsaknad av widgets och nu verkar det vara att de inte gjorde en totalt revolutionerande ny uppfinning.. lite höga förväntningar :S

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Jag avskyr Apple av ideologiska skäl. Jag har av andra skäl en Iphone 4, som jag trivs med på en höft ungefär lika bra som jag skulle trivas med vilken ny icke-budget smartphone som helst. I mina ögon är Apples produkter låsta till att fungera bra ihop med Apples produkter, vilket dom gör. Detta skapar fanboys, som bara använder Apple. Andra laget är på andra hållet. mycket open-source, och väldigt stor användarfrihet. Nackdelen är ju att eftersom det ska funka på en kvarts miljon olika plattformar istället för ett tiotal, blir det lite skit i hörnen. För mig går det på ett ut. Eftersom jag är teknikintresserad så tittade jag på Apples presskonferens ang. Iphone 5. Som jag försökt förklara, jag är verkligen ingen fanboy, jag vill bara ha det fetaste, som håller längst. Det jag vill komma till är att jag tycker Iphone 5 verkar rätt schysst, bortsett från att man behöver titta på det tråkiga operativsystemet. Alla nya telefoner med LTE/4G kommer ligga högst på min lista, då apputvecklingen kommer må bra av att kunna flytta så stora mängder information. Det räcker att det släpps en eller några stycken lika populära appar som ex. wordfeud, som behöver flytta så stora mänder info; För att alla telefoner utan LTE/4G ska ses som utdaterade. Sen undrar jag lite varför alla snackar om NFC? Vad ska ni göra med det? Blåtanda med varandra? Jag förstår att Apple valde att låta bli NFC. Nu finns två scenarion möjliga.. Antingen så blir det inget av NFC-explosionen som vi alla hoppats på, för att den största mobiltillverkaren, "råkade" glömma att ta med det. Eller så byggs det ut ett fungerande NFC-betalsystem i kollektivtrafiken, kassor m.m. Det kommer då ha utvecklats utan att Apple behövde lyfta ett finger för att hjälpa till, eller lägga sina pengar på det. Allt dom behöver göra sen är att stoppa NFC i nästa mobil.. Till skillnad från Androidvärlden, handlar det för Apple verkligen inte om att ge dig en bra upplevelse.

För min egen del kommer jag försöka vänta ut det här så länge min 4:a håller. Även om man vill kräkas på Itunes, så är det heller inte så att jag har någon lust att "börja om", om det nu skulle bli så att Apple i slutändan sänker opponenterna.

Visa signatur

Om man bara kunde få katterna att låta bli mina chiliplantor och mina kablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Är väl naturligt att en populär produkt efter några år förlorar lite av sin charm. Vi är nog lite trötta på iphone. Ja, eller ni som haft den alltså. Själv tänkte jag pröva en nu. Själv är jag trött på Android

Jag känner igen mig i tänket! Hade tänkt hoppa på iphonetåget men kände att femman inte var funktionellt bättre (för mig) än en S3.. Skillnaden som kvarstår är då priset och S3 gick ju rätt segrande ur den ronden

För mig är iphone5 en förädling av 4S.. Dvs inga direkt nya funktioner utan allt är helt enkelt lite bättre överlag. Jag är därför lite nyfiken på vad som motiverar dig att byta nu? Har du några andra appleprylar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bekric:

OT, Även om jag inte har en Iphone så tror jag Apple bara har ett dåligt år, Och det är väldigt bra att inte lika många visar intresse i Iphone 5, Nu kanske Apple börjar tänka om och kan leverar en riktigt het produkt 2013!

Jag tror också detta är käftsmällen Apple behöver för att komma tillbaka på banan. Steve Jobs var ju lite av en sadist.. Men han fick också saker gjorda.

Permalänk

Jag måste säga att jag skulle inte kunna bry mig mindre om Apple vs Samsung och andra tillverkare. Andeledningen att jag tryckte på tråden var att det är ovanligt att folk säger vettiga saker om Apple och jag tänkte se om det kunde vara någon med sunda åsikter som skulle kunna vara intressanta. Jag läser inlägget och tycker att det är vettigt och trevligt med folk som inte tar allt till extremmer och kan se alternativ i sin tillvaro. För det var det han menade, att man inte skulle låsa sig till Apple bara för att det är Apple, att det finns andra alternativ som kan passa folk minst lika bra som Apple.

Visa signatur

Dator: CPU; Intel 2500K 4,2GHz Mobo; ASRock Z77 PRO4-M Intel Z77 GPU; Gigabyte GTX 650Ti OC 1GB PSU; Antec HCG 520-EC 520W RAM; Corsair Venegance Low Profile 2 x 4GB DDR3 1600MHz HDD; Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB Chassi; Fractal Design Arc Mini
Ljud: Ljudkort; Asus Xonar STX Hörlurar; Sennheiser HD 650, Sennheiser PC 161
Foto Kamer; Panasonic GF3 Objektiv; 14mm 2,5, 12-50mm 3,5-6,5, 45mm 1,8

Permalänk
Medlem

PC-ägare, Iphone 3GS ägare samt MBP ägare. Är nöjd med allt men Iphone 3GS ska snart bli utbytt mot en android telefon i en billig prisklass pga mitt användande inte är så extremt (dvs jag behöver inte den prestandan i mobilen). Jag skulle gärna ta Lumia 920, SG3 eller Iphone 5 om det rörde sig om billigare priser.

Vad försöker jag säga? Jo att man kan vara båda apple och 'icke-apple' ägare utan att behöva klaga. Båda gruppernas(Apple Fanboys och Apple Haters) grund argument är bra, men grupperna förstorar upp de till löjliga argument istället.

Permalänk
Medlem

Jag har en iPhone, och jag kan inte göra annat än att hålla med om allt. Den enda egentliga anledningen jag sitter på ett äpple är det faktum att jag fick den av min mor, och om skiten funkar är det ingen idé att kasta den. Dock vet jag att jag ska satsa på WP8 härnäst, sjukt sugen på Lumian faktiskt.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Själv ska man ta o skaffa nya HTC Nexus 5 när den kommer

OM den kommer menar du väl?

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Som så många iPhone ägare har jag investerat i en hel del Appar. Kommer bl.a. av den anledningen fortsätta köra iPhone privat. Jobbet då. En stor del av min arbetstid går åt till att ge support till användare. Användarna har både iPhone och Androidmobiler (Windows kommer...). Tro mig, iPhone är lättare att ge support på. Android är också trevligt, men är mer föremål för buggar... Vad beror nu detta på, jo nämligen att uppsättningen av hårdvara varierar på Andriodplattformen. Fler kockar inblandade... Tycka vad man vill om det. Windows står inför samma problem som Android, dvs multiplattform rent hårdvarumässigt. Microsoftnissarna har dock ett FETT försprång på den fronten rent erfarenhetsmässigt... Apple väljer att fortsätta hålla det enhetligt, uniformt och enkelt. Bra produkter, ja det är ju härligt att valmöjligheterna ser ut att öka... Gillar man inte att dra fördel av en stängd plattform, anser att den är för dyr, tråkig eller något annat är ju valet fritt, behöver det verkligen bråkas om detta.
Ytterligare aspekter. Min son. Vill jag fortsätta supporta på min fritid? Svar nej för Guds skull, minimera detta at all costs! iPhone gäller privat därav! Jag är en sån där hemsk hemsk Pappa som tvingar på mitt stackars barn kvalitet, allt enligt en noga planerad schematisk bild om världsherravälde (klart grabben ska ha en iPhone 5 64 GB ). Han kommer växa upp till att bli en Stekare, o så hemskt (I-landsproblem).
Skämt åsido och slutsats:
Familjedeal på iPhone 5 64GB, en vit till mig och en svart till sonen. Han tycker svart är coolare. Jag tycker vitt döljer fingeravtryck (fett från fingrarna)...
Jobbmobil: Nokia Lumia 920, lätt! Hoppas iaf kunna tillskansa mig en sådan. Den verkar överlägsen iPhone i hårdvara, ifråga om användarupplevelse och funktion??? Har idag en Android som jobbmobil, HTC Desire S och nej den är inte bättre än iPhone. Men den funkar bra nu efter några uppdateringar och den duger fullt ut...
Btw, Android och Appar för musikproduktion?
PS. Uppdaterade min iPhone 4 till iOS 6 och WiFi är helt ur funktion efter uppdateringen. Apple kan dra åt helvete för det!
Min HTC kan inte ansluta till trådlösa gästportaler, fuck em!

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad det är man ska gå vidare till. Wp8 har mycket att bevisa och android känns fortfarande som en beta.
Folk tokhyllar 920 innan den ens finns på marknaden. Kameran verkar onekligen nice men ingen har en aning om hur den är som smartphone i övrigt.
Folk verkar inte förstå att windows phone är lika begränsat som ios och har färre features.

Med det sagt så är jag också nyfiken på 920 men jag kommer prova den först. Lutar dock åt en I5 ändå tills Microsoft fått rätt på sitt ekosystem. Det största problemet med Android och Windows Phone är att det är väldigt kort tid man får uppgraderingar. Man borde kunna förvänta sig support i 3 år. Det är helt klart en av styrkorna med IOS. Min 3GS är tex över 3 år gammal och får fortfarande uppdateringar. Den senaste gjorde tom telefonen snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gemmy:

Som så många iPhone ägare har jag investerat i en hel del Appar. Kommer bl.a. av den anledningen fortsätta köra iPhone privat. Jobbet då. En stor del av min arbetstid går åt till att ge support till användare. Användarna har både iPhone och Androidmobiler (Windows kommer...). Tro mig, iPhone är lättare att ge support på. Android är också trevligt, men är mer föremål för buggar... Vad beror nu detta på, jo nämligen att uppsättningen av hårdvara varierar på Andriodplattformen. Fler kockar inblandade... Tycka vad man vill om det. Windows står inför samma problem som Android, dvs multiplattform rent hårdvarumässigt. Microsoftnissarna har dock ett FETT försprång på den fronten rent erfarenhetsmässigt... Apple väljer att fortsätta hålla det enhetligt, uniformt och enkelt. Bra produkter, ja det är ju härligt att valmöjligheterna ser ut att öka... Gillar man inte att dra fördel av en stängd plattform, anser att den är för dyr, tråkig eller något annat är ju valet fritt, behöver det verkligen bråkas om detta.
Ytterligare aspekter. Min son. Vill jag fortsätta supporta på min fritid? Svar nej för Guds skull, minimera detta at all costs! iPhone gäller privat därav! Jag är en sån där hemsk hemsk Pappa som tvingar på mitt stackars barn kvalitet, allt enligt en noga planerad schematisk bild om världsherravälde (klart grabben ska ha en iPhone 5 64 GB ). Han kommer växa upp till att bli en Stekare, o så hemskt (I-landsproblem).
Skämt åsido och slutsats:
Familjedeal på iPhone 5 64GB, en vit till mig och en svart till sonen. Han tycker svart är coolare. Jag tycker vitt döljer fingeravtryck (fett från fingrarna)...
Jobbmobil: Nokia Lumia 920, lätt! Hoppas iaf kunna tillskansa mig en sådan. Den verkar överlägsen iPhone i hårdvara, ifråga om användarupplevelse och funktion??? Har idag en Android som jobbmobil, HTC Desire S och nej den är inte bättre än iPhone. Men den funkar bra nu efter några uppdateringar och den duger fullt ut...
Btw, Android och Appar för musikproduktion?
PS. Uppdaterade min iPhone 4 till iOS 6 och WiFi är helt ur funktion efter uppdateringen. Apple kan dra åt helvete för det!
Min HTC kan inte ansluta till trådlösa gästportaler, fuck em!

Reset network settings och hård reboota din iphone 4 så borde det fungera fint igen.
Vet inte varför så många har problem med wifi. Min 3gs funkar iaf fint med wifi

Permalänk
Antielefant

Håll er borta från personangrepp och ANMÄL sådana snarare än att kasta tillbaka dyngan. Det är så onödigt att vi moderatorer ska behöva radera halva trådar, och när vi gör det försvinner ofta on-topic helt enkelt för att det ligger blandat med denna pajkastning.

Tråd rensad!

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

mitt inlægg blev raderat. Fick dock aldrig svar på min fråga. så førsøker igen

Vad vill du få fram av tråden? kan du førtydliga? Du ælskar appel men vill samtidigt inte ha något att gøra med dem? jag førstår inte ditt resonemang helt. om du ælskar dem varfør "hata" dem då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

mitt inlægg blev raderat. Fick dock aldrig svar på min fråga. så førsøker igen

Vad vill du få fram av tråden? kan du førtydliga? Du ælskar appel men vill samtidigt inte ha något att gøra med dem? jag førstår inte ditt resonemang helt. om du ælskar dem varfør "hata" dem då?

Det fanns nog en anledning att ditt inlägg blev raderat. Du behöver ju inte posta samma igen...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Det fanns nog en anledning att ditt inlägg blev raderat. Du behöver ju inte posta samma igen...

det gør jag inte heller. Denna gången omfårmulerade jag min fråga så att den såg bættre ut.

Permalänk
Medlem

Tror de flesta apple-användarna på SweC inte är mainstreamers som 90% av iPhoneägare, utan de har skaffat en iPhone för att de gillar allt som finns med iOS osv.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av Limpfittz:

Hej alla!

Jag älskar Apple..
..
wall of text
..

Lång historia. Ska försöka korta ner lite.

Har testat en rad prylar de senaste åren.
N900, iPhone 3GS, Desire HD, Galaxy S, Radar, iPhone 4S samt sambons N9a

N900: Cool device men tyckte efter ett tag att den vart lite stor. Samt att det vart lite mycket hemsnickrande för att få det man ville. Inte för att jag inte kan, utan för att jag vill göra lite annat på fritiden också:) De sista gjorde att även N9an föll, men hade Nokia inte dödat den så hade det nog blivit stort med AlienDalvik och kanske officiellt stöd från Nokia med android appar på N9.

iPhone 3GS: Nöjd med denna, men alla snackade så mkt om android så det ville man ju testa.

Desire HD: För stor, sen höll min i 3 veckor också innan samtalshögtalaren dog.

Galaxy S: Sjukt nöjd ändra fram tills att Samsung slutade patcha enheten. Och 2.3.4 innehöll ju fixen som man kan exploita via ex Fire Sheep. Så där dog förtroendet helt för Samsung som telefon leverantör, för mig personligen iaf. Samt Keis... vem fan utvecklade denna dynga!?

Radar: WP7.5 Najs UI, ny tänk iom Metro (eller va satan de kallar det nu för tiden). Dock så vart apputbudet lite skralt. Och iom att man jobbar mkt så ville jag betala för att någon ska lösa små problem som exempelvis shoutcast klient och dyl. Sen att spotifyklienten vart sjukt skakig gjorde ju inte saken bättre. Dock fattar jag inte varför jag ska behöva fippla med en desktop app för att hantera content på telefonen och uppdatera den, skärpning!

iPhone 4S: Airplay vart en stor faktor samt att Spotifyklienten är riktigt bra. Sen finns det mkt appar säom löser de problem jag vill ha lösta. Sen finns det givetvis saker som man saknar från både WP och Android (och de gäller ju givetvis oavsett vilket hörne man har som utgångspunkt i triangeln WP-Android-iOS). Det från WP jag saknar mest är kontakt integrationen med den konsoliderade flödes vyn från olika källor (twitter, FB, SMS etc). Och från android är det widgets.

Har en Nokia E52 från jobbet också med Symbian S60(tror jag) och det är fan inte en telefon... den duger ju inte ens som tegelsten. Förstår inte hur man kan tillverka sådan skit!

Funderar på en iPhone 5, men får ser hur det blir. Kanske köper ngt annat kul istället:)

"kriget" mellan mobil operativen har nog fastnat i samma skyttegravskrig ala WWI som systemkamerorna:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Vet inte riktigt vad det är man ska gå vidare till. Wp8 har mycket att bevisa och android känns fortfarande som en beta.
Folk tokhyllar 920 innan den ens finns på marknaden. Kameran verkar onekligen nice men ingen har en aning om hur den är som smartphone i övrigt.
Folk verkar inte förstå att windows phone är lika begränsat som ios och har färre features.

Med det sagt så är jag också nyfiken på 920 men jag kommer prova den först. Lutar dock åt en I5 ändå tills Microsoft fått rätt på sitt ekosystem. Det största problemet med Android och Windows Phone är att det är väldigt kort tid man får uppgraderingar. Man borde kunna förvänta sig support i 3 år. Det är helt klart en av styrkorna med IOS. Min 3GS är tex över 3 år gammal och får fortfarande uppdateringar. Den senaste gjorde tom telefonen snabbare.

Ja fast det är väl så att din 3GS inte får alla uppdateringar heller? Det beror lite på hur man kallar det:
http://www.bgr.com/2012/06/12/apple-ios-fragmentation-iphone/

Hur vet du att det är kort tid Windows Phone 7 får uppdateringar? Det kommer en som kallas 7.8 inom kort:
http://www.redmondpie.com/windows-phone-7.8-features-go-beyon...

Min gissning är att Windows Phone 7 samt den nya Windows Phone 8 kommer att leva vid sidan av varandra under en rätt lång tid.
Microsoft behöver ett system för billigare telefoner med enklare hårdvara också.

Nokia ryktas släppa en Lumia 510 inom kort med det äldre systemet:
http://www.theverge.com/2012/9/21/3367462/nokia-lumia-510-spe...

Så jag tror nog jag kan fortsätta använda min egen Lumia 800 ett bra tag framöver. Nog så länge så den hinner bli gammal och utsliten.

Windows Phone 7 har än så länge fått Mango, Tango och med den kommande 7.8 (blir säkert nåt kommande kodnamn också) blir det 3 större uppdateringar av systemet.

Så den totala livslängden blir säkert i paritet med iPhone också.

Permalänk
Medlem

Har inte läst alla inlägg men jag köade och köpte en iPhone 5 igår. Flera dagar innan så vände jag och vred om att man kanske skulle byta till nån Android, har nämligen haft en iPhone 4 sedan release så skulle ha varit roligt att prova nått annat. Men de som hindrade mig är att de finns ingen mobil med Android som har vettig storlek. Dom är för stora enligt mig helt enkelt. Men nu är jag supernöjjd med min iPhone 5:) Och som ts skrev i första posten, dvs att många är missnöjda är ju inte konstigt då dom säljer som smör och alla kan ju omöjligvis va nöjda.

Skrivet av maxnelson:

.... funderade ett tag på Iphone 5, dock så verkar det inte vara någon större ändring mot 4an vilket känns tråkigt.

Större skärm, smalare, lättare, snabbare, materialbyte. Tycker de är ganska stora förändringar gentemot 4/4S.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Allexz:

Vad är det med 920 jag har missat? Vad är det som är så attraktivt med den?

- en av de bästa skärmarna på marknaden som går att se i solljus
- WP 8
- bästa mobilkameran (efter 808 pureview monstret) för både bild och video
- trådlös laddning
- nokia maps
- nokia music

sedan har den allt de andra mobilerna har.

Till skribenten:

För mig står valet mellan Galaxy Note 2 eller Lumia 920.
Men något jag hade på min förra Nokia var en penna, och det är något jag gärna skulle ha tillbaka (pga av att jag är mycket i kina och behöver skriva tecken), därför lutar det mot note 2. Men lumias 920 är ju sjukt spenstig och jag gillar även designen, hade tänkt köpa 900an men tänkte jag skulle vänta på WP8 för att kunna köra en egen cloudtjänst mot från min egen server och lite bättre hårdvara.

Permalänk
Skrivet av anon56869:

- en av de bästa skärmarna på marknaden som går att se i solljus
- WP 8
- bästa mobilkameran (efter 808 pureview monstret) för både bild och video
- trådlös laddning
- nokia maps
- nokia music

sedan har den allt de andra mobilerna har.

Till skribenten:

För mig står valet mellan Galaxy Note 2 eller Lumia 920.
Men något jag hade på min förra Nokia var en penna, och det är något jag gärna skulle ha tillbaka (pga av att jag är mycket i kina och behöver skriva tecken), därför lutar det mot note 2. Men lumias 920 är ju sjukt spenstig och jag gillar även designen, hade tänkt köpa 900an men tänkte jag skulle vänta på WP8 för att kunna köra en egen cloudtjänst mot från min egen server och lite bättre hårdvara.

Fast 920 lär du också kunna använda med penna pga den nya skärmtekniken den har, naglar, vantar och bestick har jag sett/läst om att det funkar hittills.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NO MAAM