Permalänk
Medlem

irriterande ljud

Har en ny dator, haft samma störiga fel på mina förra.
När jag tex kör tibia så ibland börjar det surra ? mest inne i spelet men även lite i windows.
Stänger man av spelet försvinner det..

Märkte av en slump när man kör i dx 9 exempelvis då låter de, men inte om man bockar i 5. ??

Visa signatur

gott o blandat

Permalänk
Medlem

Vart börjar det surra, i hörlurarna eller? Vad har du för ljudkort samt grafikkort.

Permalänk
Medlem

Min gissning är coil whine ifrån grafikkortet.

Permalänk

Förmodligen är det som så att detta orsakas av strömsparläget för CPU kallat C1E / (Enhanced Halt State), som ofta går att stänga av någonstans i BIOS. Jag hade ett elektroniskt "surrande" ur mitt ljudkort som orsakades av C1E i kombination med ett nätagg som inte gillade snabba strömförändringar, stängde av C1E och sedan var allt fröjd.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem

Okej ja det kan vara Gpun för surret låter som mest när Max fps är uppskruvat 500+. begränsar jag till kanske 150 är de bättre men de e lamt o lyssna på hela tiden.. Lånade ett radeon hd 5770 av en kompis. Vill gärna få bort detta blir galen

Visa signatur

gott o blandat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rottbo:

Okej ja det kan vara Gpun för surret låter som mest när Max fps är uppskruvat 500+. begränsar jag till kanske 150 är de bättre men de e lamt o lyssna på hela tiden.. Lånade ett radeon hd 5770 av en kompis. Vill gärna få bort detta blir galen

Hur kör du ljudet?

Permalänk
Medlem

Hade ett liknande problem på den tiden man spelade wow. Hörde ett väldigt svagt surrande i mitt headset när jag spelade. Så fort jag tabbade ner wow så slutade det. Det skumma var att det bara lät när jag körde wow.

Körde ljudet via 3,5mm på Creative Soundblaster Titanium super duper hifi heaton eller vad det nu hette.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Hade ett liknande problem på den tiden man spelade wow. Hörde ett väldigt svagt surrande i mitt headset när jag spelade. Så fort jag tabbade ner wow så slutade det. Det skumma var att det bara lät när jag körde wow.

Körde ljudet via 3,5mm på Creative Soundblaster Titanium super duper hifi heaton eller vad det nu hette.

Har en vän som hade samma ljudkort och samma problem för honom i alla spel. Creative är skit.

Permalänk
Medlem

jao men går det få bort de eller?

Visa signatur

gott o blandat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rottbo:

jao men går det få bort de eller?

Har ställt ett flertal frågor till dig men du har ignorerat samtliga, rätt svårt att hjälpa dig då.

Permalänk
Medlem

Går kanske med att stänga ner alla typer av "boost" för ljudet, du kan även testa med att sänka ljudet på datorn, sedan höja ljudet i dina högtalare/hörlurar om hörlurarna har den funktionen.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

hm vilka av spolarna kan man limma på för de ska bli tyst?

Visa signatur

gott o blandat