Oklockat HD5770 on fire! (T=105°C@load)

Permalänk

Oklockat HD5770 on fire! (T=105°C@load)

Jag brukar inte spela så mycket krävande spel, men nu i veckan märkte jag att något trottlade helt plötsligt! Det visade sig vara grafikkortet som nådde 105°C. Damm är bortblåst från kylflänsen, det var inte speciellt mycket och jag har rensat förut. Vad gör man då?

Visa signatur

i5 750@ 3.6 ghz | 16 gb ddr3| MSI 280X

Permalänk
Medlem

känn på kylflänsen! om du bränner dig så är det inget fel på tempratur mätaren.... Men testa att byta kylpasta

Permalänk
Avstängd

Kan ju kolla så att kylaren sitter på som den ska, och i samma veva applicera ny kylpasta.

Permalänk
Medlem

Bästa vore om du tog bort kylaren och la dit ny pasta på gpun och minnet! På så sätt kan du få bort det segaste dammet som sitter i flänsen.

Lycka till!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

funkar fläkten?

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Skrivet av Fakkahe:

Bästa vore om du tog bort kylaren och la dit ny pasta på gpun och minnet! På så sätt kan du få bort det segaste dammet som sitter i flänsen.

Lycka till!

Ajdå, det har jag aldrig gjort förut. Har inget lösningmedel hemma heller att göra rent ytorna med.

Skrivet av kent2:

funkar fläkten?

Det ser så ut. Den snurrar i alla fall.

Visa signatur

i5 750@ 3.6 ghz | 16 gb ddr3| MSI 280X

Permalänk
Medlem

Jaha, då säger jag som alla ovan. Mvh Kent.

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|