Permalänk
Medlem

Samsung galaxy s3 SG3

Hejsan, har haft min samsung ett bra tag nu och kan säga att det är den bästa mobil jag haft, och om du ska ha ny mobil är det denna som gäller tänk inte på iphone över huvud taget!

Så nu, jag har tappat min kära mobil, det är ett sträck i mitten av skärmen uppifrån och ner... när jag låser mobilen och öppnar den igen så är typ hela skärmen "suddig" altså riktigt mörk, men ibland ser jag på den helt normalt(uton det sträcket) om bakrunden är mörk så kan jag slå lite på sidan så ser jag hela igen...

Nu kommer frågan, är det skärmen som är sönder, kan det va glapp någon stans eller är det något annat... ser ju ingen spricka i den hela glaset är helt(även LCD skärmen där felet ligger) snälla svara snabbt då jag får damp!

Permalänk
Avstängd

Kan bara hålla med om att det är den bästa mobilen!
Till ditt problem, för mig känns det svårt o avgöra det skulle kunna vara skärmen som fått sig en touch.
Det skulle lika gärna kunna vara något slags glapp, kanske någon annan kan svara på det som kanske har upplevt samma sak?
Mycket tråkigt att du fått detta problem, hoppas det löser sig!

Permalänk

har du tappat den är nog risken stor att skärmen är paj och måste bytas. borde gå på din hemförsäkring och brukar kosta runt 2000-2500kr

Permalänk
Medlem

ja men varför börjar den funka när jag "slår" den på sidan då :P?

Permalänk
Medlem

Är skärmen som är paj. Och byte på den ligger väll runt 2k om jag inte missminner mig.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Allt gick på garantin, tack för tips

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Är skärmen som är paj. Och byte på den ligger väll runt 2k om jag inte missminner mig.

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=81527

Kan kanske vara en bra tråd att kolla om någon med trasig skärm snubblar över denna tråd.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Att uppmana till brott i form av bedrägeri är otillåtet.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Om du inte redan fixat den så vill jag påminna dig om att samsung har en goodwill kampanj där de bjuder på hela displayen året ut. Det enda som kostar är arbetet, alltså ~500kr. Jag gjorde själv detta för 2 veckor sedan:)

Så att du inte slösar ut alla pengar på självrisken i onödan^^

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=81527

Visa signatur

Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz | Gigabyte GeForce GTX 670 2gb OC @ 1100 | Samsung SSD EVO 840-Series 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär.

Battlefield 3 profil: Brexour