Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

RAMDisk, lägga in saker på den?

Hej! Jag har fixa RAMDisk på mina 8GB minnena. Använder bara 1.5GB paging file av dom för att det ska finnas plats kvar till andra saker.
Men det jag undrar är om man typ har 32GB och gör 20Gb RAMdisk kan man då typ ha bf3 på dom och lira därifrån?
Jag kanske e helt ute å cyklar men man vill ju ändå fråga om det går

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mecke96:

Hej! Jag har fixa RAMDisk på mina 8GB minnena. Använder bara 1.5GB paging file av dom för att det ska finnas plats kvar till andra saker.
Men det jag undrar är om man typ har 32GB och gör 20Gb RAMdisk kan man då typ ha bf3 på dom och lira därifrån?
Jag kanske e helt ute å cyklar men man vill ju ändå fråga om det går

ska du ha 32 GB ramdisk så kostar det en slant. och skaffa det bara för att ha BF3 på känns önödigt.
Köp en SSD ist

Men som svar på din fråga, jag det bör gå fint.

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

ska du ha 32 GB ramdisk så kostar det en slant. och skaffa det bara för att ha BF3 på känns önödigt.
Köp en SSD ist

Men som svar på din fråga, jag det bör gå fint.

Jo jag vet men jag var bara sugen å fråga ifall det går och det gick så tack så mycke

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Skrivet av mecke96:

Jo jag vet men jag var bara sugen å fråga ifall det går och det gick så tack så mycke

det jobbiga är när man startar om datorn (vet att man kan ställa in så den läser in infon på ramet igen):D

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar