Felmeddelande - "must upgrade from starter edtion" - Blizzards support värdelös

Permalänk
Medlem

Felmeddelande - "must upgrade from starter edtion" - Blizzards support värdelös

Hejsan,

Måste avreagera mig lite här.

För det första får jag upp meddelandet -" You must upgrade from starter edition" Varje gång jag ska starta SC2 trots att jag har en köpt version som har fungerat innan. Detta uppstod när jag installerat om spelet på datorn. Har provat byta lösenord, epostadress och installerat spelet på en annan dator utan några resultat. Har ni några tips här är jag mycket tacksam.

Det jag gjorde var att kontaktade blizzards kundtjänst med följande resultat:

Först ville de ha min CD nyckel på bild vilket dem fick. Därefter fick jag flera idiot-svar i stil med : Det kanske fixar sig självt, eller "det ska inte vara några problem"

Därefter fick jag nu följande svar:
"Greetings,
I will be more than happy to assist you with this. But first before we take any action you will need to send in a government issued ID for verification purposes. Once you attach that to a ticket we will be able to get this done for you."

Kan det här verkligen vara rimligt? Värre service får man ju leta efter.

Kan tillägga att jag använt mig av battle.nets inbyggda service där man använder tickets.

Permalänk
Avstängd

låter som du tankat ner US versionen

Permalänk
Medlem

För vi alla vet ju att en support ska vara såhär istället

Jag tror nog att det kunde varit värre för dig, testa ringa dem istället brukar funka mycket bättre.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

låter som du tankat ner US versionen

Yepp.
Om du har ett account på EU så kan du även köra starter edition på US. I alla fall på ett av mina konton var det så.

När du laddar ned det nu för tiden så är det standard att US klienten laddas ned, enUS, du måste själv välja enGB!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mannetim:

Nån update? Kollat så det inte bara var US versionen du tankat ner?

Permalänk
Medlem

Hehe ja EAs support är inget att hänga i granen, docck har jag egenligen aldrig haft några problem med deras produkter heller.
Japp, installerade om nu med US versionen och nu funkar det, tack för hjälpen Betydligt bättre hjälp här än Blizzard supporten = )