Apple tvingas be Samsung om ursäkt i 14 punkters Arial

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Rolig dom och roligt pris på Samsungs aktie
http://imageshack.us/a/img405/8890/samsungaktien.png

"Suck on dat brow!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xieliand:

Human faith slightly restored.

Fast bara lite, verkar ju fortfarande som domaren var lite av en fan-boy men gjorde rätt beslut

Japp, men en sak har han rätt i, och det är att iPad är lättare att lära sig om man är teknikanalfabet. Dessutom föredrar jag iPad-designen som inte alls ser ut som den Samsung har på sina plattor.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Domarens uttryck om att den ena är stilrenare än den andra. Är det inte bara en smaksak?
En rektangulär platta med rundade hörn och en pekskärm. Hur mycket desing kan man stoppa in i en sådan? (utöver färgval och radien på dem rundade hörnen)

Sant. Tycker det finns snyggare plattor än iPad (nu syftar jag på baksidan, framsidan är bara en skärm och inte mycket att tjata om)
dock så har jag ännu inte testat en enda surfplatta som är lika skön att hålla i som iPad, materialet osv, känns väldigt bra, men som du sa det är en smaksak.

Permalänk
Medlem

Jag tycker dommen är ganska härlig. Att dom sen måste synligt be om ursäkt är as bra för det skadar deras image.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Dagiset fortsätter!

Permalänk
Medlem

Haha

Tyckte inte att de var så lika så det är ju korrekt i min mening. Roligt dock om Apple lägger ut ursäkten med just arial 14 men eftersom färgen inte var specad så valde de vit mot en vit bakgrund.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Jag älskar brittiska domare, helt klockrent

Har du haft egen erfarenhet av dom eller?

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Klockre domare: D

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Haha! Det här va klart det bästa på länge! gjorde mig dag! faktum är att det gjorde vecka!!

Permalänk
Medlem

Väldigt roligt!
Men det behöver inte vara så att domstolen vill att deras beslut ska uppfattas som humoristiskt. Det kan helt enkelt handla om att domstolen vill att Apple erkänner detta beslut, på grund av den allmänna uppfattningen om att Samsung ständigt kopierar Apple vilket det här patentspektaklet har orsakat.

Permalänk

Fan, Arial... Jag som hade hoppas på Comic Sans...

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Apple har nog bitit i det sura äpplet ''Badum tsssiii''

Visa signatur

|MOBO: MSI P67A-C45 B3 |PSU: 600 W |CASE: Fractal Design Core 3000 |PSU: Intel Core i5 2500k |GPU: nVidia GTX 560Ti |RAM: 8 Gig DDR3 1600 Mhz |HDD: Samsung 1 TB 7200 RPM |FANS: 3st 140 mm, 3st 120 mm |Monitor: Acer 1440p LED 60 Hz IPS|

Permalänk
Medlem

Alltid roligt med ett gott skratt! Specielt nu när man ligger hemma sjuk en mörk och regnig höstdag!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk

Var på hemsidan står det?

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Mja... det där är lite som att säga att alla snattar i obevakade självbetjäningsbutiker. Bara för att ett system tillåter att man beter sig grisigt behöver man inte det.

Ja, jag vet att Samsung, och andra, har stämt apple också, men vad jag har fattat det som handlar det om motstämningar för att dämpa effekten, och är ett resultat av det sjuka system du beskriver. Skillnaden är väl att det apple försöker (och i många fall lyckas) patentera kan ingen normal människa tycka är innovationer på riktigt. konceptet "platt fyrkant med rundade hörn" fanns lååååångt innan apple.

Jag får inte riktigt ihop det där med "fyrkant" och "rundade hörn".
Fyrkant kräver fyra kanter men med rundade hörn finns det inga kanter.
Inget personligt påhopp, så skrivs det ju överallt, på alla sidor, tidningar, bloggar osv.
Men jag får ändå inte ihop det.

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem

Det blir väl nåt i stil med:

Sorry Samsung, you haven't copied our design. But the judge still thinks that the iPad is cooler /Apple

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

aha...ahahah...AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Kanske ni nu fattar att teknikvärlden är emot er nu Apple?

Permalänk

Ett steg i rätt riktning, så vi kan slippa dessa dagis lekar.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

............

Precis! ... jag finner inga ord.

Dold text
Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Skrivet av huxflux:

Det blir väl nåt i stil med:

Sorry Samsung, you haven't copied our design. But the judge still thinks that the iPad is cooler /Apple

skämt o sido, cooler som kallare? svalare, inte lika het design som samsung?

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av svartdroid:

Jag får inte riktigt ihop det där med "fyrkant" och "rundade hörn".
Fyrkant kräver fyra kanter men med rundade hörn finns det inga kanter.
Inget personligt påhopp, så skrivs det ju överallt, på alla sidor, tidningar, bloggar osv.
Men jag får ändå inte ihop det.

En fyrkant är en rätvinklig tvådimensionell geometrisk figur med fyra sidor. Används ofta vardagligt inexakt som synonym tillkvadrat, men kan i själva verket lika gärna vara en rektangel.

Kant och hörn är olika saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

skämt o sido, cooler som kallare? svalare, inte lika het design som samsung?

det vet väl bara domaren

Skrivet av swec:

Udda nog ansåg domaren att Samsungs surfplatta Galaxy Tab inte är "lika cool" som Ipad

men visst är det bra om det uppfattas som du gör

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Nä. I det här äpplet så fanns det en stor fet mask som hade gottat sig alldeles för länge.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Haha in your face Apple xD

btw, har inte lyckats hitta den där notisen på deras hemsida, någon som har hittat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

En fyrkant är en rätvinklig tvådimensionell geometrisk figur med fyra sidor. Används ofta vardagligt inexakt som synonym tillkvadrat, men kan i själva verket lika gärna vara en rektangel.

Kant och hörn är olika saker.

Vad är det för fel på ellipsoid?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk

Hahaha underbart domslut! Härligt att Apple får denna domen emot sig.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Sånt bullshit, enligt Apple så äger dom all elektronik snart. Kommer säkerligen börja tillverka diskmaskiner och stämma andra tillverkare snart.

Allvarligt talat, hur korkad kan Apple vara ? Har ni läst punkterna dom stämmer Samsung på ? Ren idioti.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Kommaer Samsung stämma Appel nu för att de skriver om Samsung på sin hemsida utan tillåtelse?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

När kommer denna ursäkt-texten finnas och på vilken hemsida? www.apple.com?
Kollade nyss, och inget

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Medlem

Why the hell not?