Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Ideellt arbete kallas det. Bara för att man arbetar gratis med något roligt åt någon annan gör man kanske inte ett dåligt jobb? Nu har ju som tidigare talare sagt en salig blandning av medlemmar med helt olika kunskapsnivåer. Så det skadar ju inte att kolla upp personen man kontaktar, dvs. personens forumaktivitet.

Ursäkta jag var allt för respektlös och aggresiv i det inlägget.
Jag tror bara inte det finns ett stort intresse för hembesök och ihopbyggning.
Många av de nya medlemmarna är födda 1998 och uppåt och jag tror inte de skulle vara helt bekväma med hembesök från folk med en ålder av 18+.
De tar nog hellre(stavfel?) hjälp av forumet. Folk över 18 är förståndiga och slarvar inte utan de behöver oftast bara läsa en kort quide för att lära sig och när de bygger tar de sin tid och gör oftast inga fel. Att bjuda hem en medlem är alltför omständigt och jag tror inte nya medlemar skulle vara intresserade av det, men vad vet jag.
Detta är mina spontana tankar som jag ville dela med mig av.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns i centrala Göteborg.

1. Har byggt väldigt många datorer och aldrigt använt ESD-armband, om du vill att jag ska använda en så får du köpa en som jag kan låna.
2. Jag tar inte ansvar för eventuella skador, har dock aldrig skadat någon komponent någonsin.
3. Endast kompletta vattenkylningssystem för installation, tex. Corsair H100.

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk

Tjena!

Kul att se många är så intresserad av bygga datorer

Jag finns i Leksand om det är något

(OBS Jag är döv så ni vet och ja jag kan faktiskt bygga dator! ^^ )

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Tja! Jag bor i Finspång och kan hjälpa till ifall något har gått snett.

Jag har tidigare byggt min dator, min brors, hans polare och 2 andra polare till mig. Så jag vet vad jag gör

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

Finns i Hudiksvall/ en by som jag ej vill skriva allmännt!
ESD armband finns!
Dock är jag och ränner ofta men en dator eller två slänge jag ihop!
Byggt ca 8 datorer och demonterat 10 alla har fungerat!.

Mvh: Eric
Observera: Jag tar inte ansvar för eventuella skador.
2. Jag är 12/13år men jag vet vad jag gör!
3. Jag har detta som ett sommar jobb i år så dricks är inte fel

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Kan väl hjälpa till jag med!

Bor i Östersund, har väldigt bra uppfattning om komponenter och vad som passar till vad. 17år.

Bygger dock inte vattenkylning och sleevar icke.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Känner mig kunnig jag med så varför inte, men ingen erfarenhet av just vattenbyggen!

Bor i kungälv utanför göteborg. Bara att skicka ett pm

Permalänk
Medlem

Byggt egna och andras datorer sen 96-97, så har erfarenhet av dom flesta sorters byggen ifall någon vill ha hjälp nära Trollhättan. Kan även hjälpa till med råd om komponenter.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Finns i Tidaholm om någon behöver hjälp använder esd och är väldigt noggrann när jag skruvar i delar

Visa signatur

CpuI7 3770k 5Ghz @ 1.44v Mobo ASUS P8P67 WS Revulotion GPU Evga GTX 780 3GB Ram Corsair vengeance 4x4 1600Mhz Chassi Söndersågat Fractal Design XL R2 Kylning D5 med Bitspower modkit/pumptop med en Bitspower rescombo 150mm, EK GTX TITAN XXL, EK Supremecy Acetal, 2st 360mm rads, 19/13.http://valid.x86.fr/u6qyuw

Permalänk

Någon som bor i örebro trakten som skulle kunna hjälpa till ? skicka pm i sånna fall

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av arganis:

OBS: Innan du tar kontakt med någon i listan, läs detta inlägg först.

Eftersom många i Sweclockers marknad har visat intresse för gratis montering av datorer till andra medlemmar tycker jag att det är dags att skapa en tråd där vi kan lista alla som kan tänka sig att bistå med hjälp vid montering av datorer så att man enkelt kan kontakta varandra i forumet när man behöver hjälp!

Regler:

Kontakt sker över privata meddelanden i forumet Kontakta en person i din stad i taget, är personen upptagen kan du kontakta nästa Använd alltid antistatiskt armband > Ingen av de som står med på listan är kontrollerade eller godkända av SweClockers. > Skulle något gå fel eller gå sönder är det den som bygger och den som äger datorn i fråga som har ansvaret, inte SweClockers.

Medlemmar som ställer upp hittills:

Listan är ordnad efter anmälningsdatum, senast uppdaterad 2012-06-11 Medlem Stad arganis Malmö VeteraneN Partille Tunezz Oskarshamn Deba Örebro qarek100 Växjö m45t3rm1nd Vallentuna Tuxsux Skara macroy Leksand grasp247 Malmö tedeman1998 Skanör track_666 Hallandsåsen SideWinder86 Kristianstad folmeroN Älmhult DanneBern Växjö rockabilly65 Ludvika devhdc Kristinehamn Falcon Karlstad Tappi Växjö Trizi Skövde/Skaraborgs län _vanilla Stockholm/Täby/Danderyd Grayson Umeå Post roykio Ängelholm/Klippan Aids130 Alvesta hejkk Vänersborg tcntad Botkyrka/Salem Post Anton_Cimex Bollnäs chipsfingers Lidingö Post norowner Lund T1taN Ulricehamn Razor199 Borås elklazor Härnösand/Sundsvall Adammcintosh Karlstad Pantsoff Umeå unbound Höör swehunter2000 Östersund SkuM Mjölby Absurd Ludvika pettiz Norrköping aekblom Stockholm saltiiz Ånge, Västernorrland (med omnejd) Burks Son, Norge Rådström Gävle Post jocke92 Karlshamn NoK Linköping Post Aiwzor Halmstad Niczo Stockholm Västerort Post Dr.Swed =D Östersund transa Karlstad FelixLiao Mariannelund Nattmannen Malmö Post Willekillen Stockholm Innerstan ioskin96 Stockholm/Västerås/Köping/Trosa ErsdaHL06 Västernorrland (Sollefteå/Näsåker/Junsele) NinjaFisk Eskilstuna M4STERM1ND Falkenberg Reyintaz Norrköping lindbergski Gävle Post Hasseman84 Mölnlycke CaptainCarl Gävle Ohlert90 Trelleborg Jontonia Mariestad simonwellander Karlskoga/Degerfors waveer Lindome (Göteborg) etermos Örebro Post Fragdeath Vännäs Post Lunait Lund Post Johnny71 Nora/Lindesberg/Örebro Post Tedwallpro Nynäshamn/Haninge Post gammsateh Umeå Post timpan95 Skellefteå Post Wisdof Vimmerby/Kalmar Post Malawie Ulricehamn Post Nizor Lund Post ORanje Lund Post Karlduck Skaraborg Post Maedas Röninge (Stockholm) Post Undain Borlänge Post ZeebbZ Borlänge Post

Om Du är intresserad av att vara med och är kunnig, skriv i tråden så lägger jag till Dig.

Har du förslag till regler eller vad som, skriv i tråden!

Jag läggs gärna till i tråden som Stockholm, Södermalm
Det är bara att skicka ett PM så ser vi vad som kan göras

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Finns i Eslöv, kan hjälpa till med det mesta, även snabba frågor eller om det är något som behöver ses över,
Är 15 år, men jag har dels skrivit än extremt lång guide på hur man sätter ihop datorer och vilka delar man ska välja och varför. Men vill ni se vad jag gör så kan ni kolla galleriet i min signatur längst ner
Behöver ni hjälp att välja datorpaket kan jag även hjälpa till, lägg till mig i listan tack

Permalänk

Finns i Bälinge,ca 1,2 mil norr om Uppsala. Har byggt flertalet burkar både åt mig själv samt andra "på uppdrag" och har även haft det som yrke tidigare. Kan hjälpa till med det mesta när det gäller montering, även vattenkylning då jag själv kör med det. Kan även utföra moddning inom vissa gränser. Kan lämna överenskommen garanti på själva arbetet men ej på komponenterna. Använder ESD-band samt har dom flesta verktyg som kan tänkas behövas. Är extremt noggrann men kan tyvärr inte ta ansvar för ev. problem med komponenterna. Hör av er om vad ni behöver hjälp med så kan vi nog lösa det

Visa signatur

MVH Daniel D

[MB:Asus maximus vi] [CPU: Intel I7 4770K] [RAM: 16GB Corsair Vengeance] [GPU: ASUS 7970 DCII @1200MHz] [Nätagg: Corsair AX 860i] [Chassi: Corsair Obsidian 800D] [Custom vattenkylning till CPU & GPU]

Permalänk
Medlem

Limpfittz Bor i Oskarshamn

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Antar jag kan ställa upp i mån av tid i Uppsala (rätt centralt!), men man får gärna muta mig med något! Datorprylar/dricka lr nåt annat skoj.

Börjar med att testa och se hur det går, blir jag besviken så avskriver jag mig (otacksamt folk och allmänt ohyfs). ^^

Peace!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Kan man posta i den här tråden ocskå om man behöver hjälp? Elelr ska man kontakta om hjälp enskilt till person via PM? Såg att det finns 3 st med i listan som är från Malmö och vet ju iofs inte vem av er som är aktiv fortfarande här och skulle kunna hjälpa..

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Kan man posta i den här tråden ocskå om man behöver hjälp? Elelr ska man kontakta om hjälp enskilt till person via PM? Såg att det finns 3 st med i listan som är från Malmö och vet ju iofs inte vem av er som är aktiv fortfarande här och skulle kunna hjälpa..

PM en i taget och se

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

finns också , bor i habo / jönköping

Permalänk
Medlem

Kan mycket väl hjälpa till också, bor i mitten utav stockholm.

Permalänk
Medlem

Sundsvall/Sollefteå,erfaren inom datorbyggning,har ej ESD armband så det får personen ifråga köpa eller strunta i.

Har byggt ihop 6-8 datorer. Hör av er!

Permalänk
Medlem

Kan vara med vid byggandet och tala om vad som ska sitta vart. Har satt ihop ett flertal datorer både åt mig själv och vänner/bekanta. Men du får komma hem till mig med din dator, har esd-armband (om jag hittar det).

Vill inte hålla på med vattenbyggen så ska du ha den typen av kylning får du be någon annan.

Jag finns i Borlänge, kan hämta dig och dina dator delar mot att du betalar bensinen.

Felsöker gärna, men då ska datorn vara hemma hos mig, och jag gör detta i mån av tid. Brukar i de flesta fall lyckas hitta felet rätt fort, men kan ta mer tid om det är något jag inte stött på tidigare.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk

Kan gärna hjälpa till om någon känner att han/hon vill ha en ny dator.
Kan då bistå med förslag till det som ska inhandlas samt montering.

Använder Antistatiskt band och matta.
Finns i Östersund.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Ursäkta jag var allt för respektlös och aggresiv i det inlägget.
Jag tror bara inte det finns ett stort intresse för hembesök och ihopbyggning.
Många av de nya medlemmarna är födda 1998 och uppåt och jag tror inte de skulle vara helt bekväma med hembesök från folk med en ålder av 18+.
De tar nog hellre(stavfel?) hjälp av forumet. Folk över 18 är förståndiga och slarvar inte utan de behöver oftast bara läsa en kort quide för att lära sig och när de bygger tar de sin tid och gör oftast inga fel. Att bjuda hem en medlem är alltför omständigt och jag tror inte nya medlemar skulle vara intresserade av det, men vad vet jag.
Detta är mina spontana tankar som jag ville dela med mig av.

Inte för att vara sånn, men du menar att bara för att man är över 18 så slarvar man inte och är förståndig?
Å andra sidan är det ju bra om det finns yngre erfarna datorbyggare som kan komma hem till 98orna
Jag menar, jag är inte mer slarvig för jag är yngre, det har mer med erfarenhet att göra (som man dock kan ha mer om man är äldre, men behöver inte vara så)

Mina egna tankar, med positiv ton

Permalänk
Avstängd

Jag hjälper gärna till

Jag bor i Lycksele och jag hjälper gärna till att bygga datorer och allt möjligt

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen börjat bygga datorer, men hunnit bygga 4st redan med bra resultat:) så om någon i Göteborg behöver hjälp så är det bara att hojta till!

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Dags att uppdatera känner jag?

Permalänk

Ingen i Uppsala?

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasprocker:

Dags att uppdatera känner jag?

TS = Död? O_o

Skrivet av D0GG3qL:

Ingen i Uppsala?

Me!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
SpelClockers

Behövs det hjälp i Dublin så kan ni hojta till.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av att finnas på listan. Finns i Norrköping!