Koppla dator till TVn via HDMI (rätt bildstorlek)?

Permalänk
Medlem

Koppla dator till TVn via HDMI (rätt bildstorlek)?

Har bara använt min bärbara dator till min 32" tv tidigare och det har fungerat bra. På min Sharp 46" har jag använt PSM istället. Nu har jag skaffat ett abonnemang på Viasat med Viaplay och skulle koppla bärbara datorn till 46" via HDMI. Det fungerar dock inte riktigt som det ska. Proportionerna stämmer inte bilden blir för stor på 46" så man missar en del av bilden runt om. Har försökt lösa detta genom att testa olika upplösningar, men hittar ingen upplösning som fungerar. Några tips på hur man löser detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Espo:

Har bara använt min bärbara dator till min 32" tv tidigare och det har fungerat bra. På min Sharp 46" har jag använt PSM istället. Nu har jag skaffat ett abonnemang på Viasat med Viaplay och skulle koppla bärbara datorn till 46" via HDMI. Det fungerar dock inte riktigt som det ska. Proportionerna stämmer inte bilden blir för stor på 46" så man missar en del av bilden runt om. Har försökt lösa detta genom att testa olika upplösningar, men hittar ingen upplösning som fungerar. Några tips på hur man löser detta?

prova att ändra bildformatsinställningarna på TV'n

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

Nu vet jag ej vilken modell av Sharp TV som du har men du kan testa att trycka på View Mode knappen på fjärrkontrollen och sedan ändra till Dot-by-dot, du kan läsa mer på denna sida http://michigantelephone.wordpress.com/2010/03/09/an-overscan...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Fungerade perfekt om man satte TVn på under scan