Microsoft direktsänder från kvällens Windows 8-lansering

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Jupp, nya bluescreen suger.
Den gamla var iallafall informativ. Nu är det bara en smiley.

Nej, med den nya så får man en textsträng som de rekommenderar att man Googlear eller Bingar på för mer information. Läs på.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Streamen är igång nu men man ser bara en klocka än så länge. Dom använder sitt egna Silverlight för streamen så den som inte har det och är sugen på att titta får väl installera det nu då.

Edit: Microsoft har en Flash-stream där också att välja på.

Permalänk

Bara jag som får upp "The service is unavailable." ??

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Skrivet av Gunmoses:

Streamen är igång nu men man ser bara en klocka än så länge. Dom använder sitt egna Silverlight för streamen så den som inte har det och är sugen på att titta får väl installera det nu då.

Edit: Microsoft har en Flash-stream där också att välja på.

har du länk? Inget funkar för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1234:

har du länk? Inget funkar för mig

Samma här, länka tack

Permalänk
Permalänk

http://www.microsoft.com/en-us/news/presskits/windows/liveeve...

"The service is unavailable."

Så står det för mig när jag går in på sidan

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1234:

har du länk? Inget funkar för mig

Testa denna: http://www.microsoft.com/en-us/news/presskits/windows/liveeve...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Dold text

tack den funkade

Permalänk
Medlem

Varsågod!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse Laserman:

hahahahahahaHAHAHAHAHA!!!!!!

Fan vad orginellt att göra sig lustig över metro! ...speciellt av dig, för det har ju inte du gjort tjugoelva gånger tidigare.

Jag försökte varken vara orginell eller undvika upprepning. Mitt syfte var enbart att göra mig lustig över metro. Och då det verkar som du tar det hela personligt antar jag att du varit med och utvecklat Metro, för annars är det inte rimligt att reagera på det sättet, och i så fall kan jag bara säga: Ledsen, men du och dina kollegor har utvecklat ett gräsligt gränssnitt som inte platsar på desktopdatorer över huvud taget. Gör om, gör rätt!

(Nej, jag tror inte att du jobbat med metro egentligen, men jisses vad personligt du ska ta allt hela tiden. Spänn av. )

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Allting han säger irriterar mej, för det är så extremt smörigt.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Allting han säger irriterar mej, för det är så extremt smörigt.

Fantastic great amazing.... Right under your thumb...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fantastic great amazing.... Right under your thumb...

Det är så löjligt, EXAKT allting dom pratar om är bäst, snabbast, minst, lättast, störst, lättast, blah blah

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Sony skärmen han visade precis, världens största surfplatta?

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Det är så löjligt, EXAKT allting dom pratar om är bäst, snabbast, minst, lättast, störst, lättast, blah blah

Och en jävla tyngd på att "allt är touch" och att uppgradering är så enkelt.. Om man gillar touch och har touch-hårdvara kanske... Men de pissar oss som vill använda mus och tangentbord och inte vill ha fingeravtryck på skärmen i ansiktet.

Så här långt är presentationen lika överhypad som operativet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JAZIP:

Sony skärmen han visade precis, världens största surfplatta?

Den var tuff, men det var även Acer (vita/silver) bärbara datorn! sjukt liten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Och en jävla tyngd på att "allt är touch" och att uppgradering är så enkelt.. Om man gillar touch och har touch-hårdvara kanske... Men de pissar oss som vill använda mus och tangentbord och inte vill ha fingeravtryck på skärmen i ansiktet.

Så här långt är presentationen lika överhypad som operativet.

Jajjemän, just nu är det ju bara marknadsföring utav datorer.

Och dom har hittills inte visat NÅNTING med mus och bord för den som är intresserad.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Jajjemän, just nu är det ju bara marknadsföring utav datorer.

Och dom har hittills inte visat NÅNTING med mus och bord för den som är intresserad.

Det lär det nog inte bli heller. Det är väl ingen hemlighet att Microsoft hoppas på att kränga enbart plattor/hybrider i åren som kommer. Frågan är om det kommer hålla? Det vet ingen av oss. Att touchplattor och touchlaptops ska ta över helt återstår att se. Folk trodde ju iPads skulle kunna göra kontoren mer papperslösa när den kom men så blev ju inte fallet. Det är när hypen är över vi får se om strategin lyckas eller ej.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Jajjemän, just nu är det ju bara marknadsföring utav datorer.

Och dom har hittills inte visat NÅNTING med mus och bord för den som är intresserad.

Och så tomten Balmer... Kan det bli mer förljuget?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tattis:

Den var tuff, men det var även Acer (vita/silver) bärbara datorn! sjukt liten

Sjukt cool! Man vill råna en bank så man har råd med allt

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Det är så löjligt, EXAKT allting dom pratar om är bäst, snabbast, minst, lättast, störst, lättast, blah blah

Haha och vilket företag gör inte så? Apple?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Haha och vilket företag gör inte så? Apple?

Det var inte så jag menade, men om du kollar på streamen så förstår du varför jag sa så. Det är så överdrivet äckligt

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av LeafBox:

Jajjemän, just nu är det ju bara marknadsföring utav datorer.

Och dom har hittills inte visat NÅNTING med mus och bord för den som är intresserad.

Alla laptops dom visat har ju tgb och styrplatta. Hur sådana fungerar vet vi ju redan sen tidigare versioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Alla laptops dom visat har ju tgb och styrplatta. Hur sådana fungerar vet vi ju redan sen tidigare versioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Men de kan inte påstå att det funkar bra med mus och tangentbord utan att visa hur, och det har de inte gjort.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Men de kan inte påstå att det funkar bra med mus och tangentbord utan att visa hur, och det har de inte gjort.

Jag kollar nästan enbart för att se om dom ens tänker visa upp det. Mkt snack och lite verkstad på den delen just nu!

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Men de kan inte påstå att det funkar bra med mus och tangentbord utan att visa hur, och det har de inte gjort.

Men dom har inta tagir bort eller ändrat hur dom fungerar sen win7. Exakt vad skulle dom behöva visa upp?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Jag kollar nästan enbart för att se om dom ens tänker visa upp det. Mkt snack och lite verkstad på den delen just nu!

Ja... men det verkar i alla fall som det mesta är underbart och magiskt... Balmer borde sluta käka flugsvamp.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Men dom har inta tagir bort eller ändrat hur dom fungerar sen win7. Exakt vad skulle dom behöva visa upp?

Skickades från m.sweclockers.com

Hur man fullgott kan navigera Modern UI med mus och tangentbord. Men de vet att de kommer misslyckas med en sådan demo så det är väl därför de låter bli.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.