Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tackar, hittade en annan förklaring inatt, så fixade det då, så nu funkar det Lät de stå på hela natten och nöta, undrar bara hur man kan se hur mkt poäng man faktiskt fått ihop? Kan bara se hur mycket poäng jag får per dag, vilket ligger på 40k för tillfället.

Sen stör jag mig på att det inte funkar att sätta så att CPUn ska jobba i 90%, har ställt in på den, men den kör fortfarande i 100%, vilket gör att jag inte kan köra medans jag slösurfar :/

Fungerar det inte att ändra prioritet? I aktivitetshanteraren om inte annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tackar, hittade en annan förklaring inatt, så fixade det då, så nu funkar det Lät de stå på hela natten och nöta, undrar bara hur man kan se hur mkt poäng man faktiskt fått ihop? Kan bara se hur mycket poäng jag får per dag, vilket ligger på 40k för tillfället.

Sen stör jag mig på att det inte funkar att sätta så att CPUn ska jobba i 90%, har ställt in på den, men den kör fortfarande i 100%, vilket gör att jag inte kan köra medans jag slösurfar :/

Får du 40k på bara grafikkortet?

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Skrivet av Saandberg:

Får du 40k på bara grafikkortet?

/S

Nej, CPU också Tror CPUn låg på 8k när jag körde bara den, men kan ju ha varit att CPUn steg mer när jag körde båda, fattar inte riktigt hur det där fungerar egentligen...att PPDn stiger ju längre man kör.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nej, CPU också Tror CPUn låg på 8k när jag körde bara den, men kan ju ha varit att CPUn steg mer när jag körde båda, fattar inte riktigt hur det där fungerar egentligen...att PPDn stiger ju längre man kör.

Kör du rätt klient så ska du kunna pressa ut drygt 30-40k PPD med bara din processor har jag för mig. Kolla upp det

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Blir en dubbelpost här men denna posten har inget att göra med den förra.

Long story short, jag har sätt i ett 680 som main och flyttat mitt 470 till Pci-E plats 2 på mitt mobo. denna går i 4x 1.1 över chipset.
Nu får jag bara halva PPD mot när jag körde bara 470. Kortet körs inte i 2d klock och det belastas till 99%.
Jag har testat att installera om drivrutiner, testat olika folding klienter osv, jag har försökt i 2 dagar snart

Kan det vara så att Pci-E busen är för smal eller finns det nått annat som kan spöka?

/S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm jag har fått ett konstigt problem.

När jag foldar med gpu,cpu så får jag ett high pitch ljud från vad jag tror är grafikkortet. Eftersom om jag använder endast cpu klient är det tyst.

Men om jag kör msi kombustion eller liknande får jag inte alls detta ljud...

Vad jag förstår så är det inte skadligt och kortet behöver inte rma.

Är det coilwhine som uppstår eller vad är detta skumma ljud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Blir en dubbelpost här men denna posten har inget att göra med den förra.

Long story short, jag har sätt i ett 680 som main och flyttat mitt 470 till Pci-E plats 2 på mitt mobo. denna går i 4x 1.1 över chipset.
Nu får jag bara halva PPD mot när jag körde bara 470. Kortet körs inte i 2d klock och det belastas till 99%.
Jag har testat att installera om drivrutiner, testat olika folding klienter osv, jag har försökt i 2 dagar snart

Kan det vara så att Pci-E busen är för smal eller finns det nått annat som kan spöka?

/S

Tror inte bussen begränsar, kört ett 460 och ett 560Ti på x1 v1.1 (möjligt att det var v2.0 men det motsvarar ju x2 v1.1) och där såg jag knappt nån minskning, kanske 200-500 PPD mindre på vissa WU.

Skrivet av Callema:

Hmm jag har fått ett konstigt problem.

När jag foldar med gpu,cpu så får jag ett high pitch ljud från vad jag tror är grafikkortet. Eftersom om jag använder endast cpu klient är det tyst.

Men om jag kör msi kombustion eller liknande får jag inte alls detta ljud...

Vad jag förstår så är det inte skadligt och kortet behöver inte rma.

Är det coilwhine som uppstår eller vad är detta skumma ljud?

På din beskrivning låter det som coilwhine. Det är spom sagt inte direkt skadligt för kortet och är antagligen inte tillräckligt för att få ett nytt på RMA.

F@H och t.ex. Kombustor belastar kortet på olika sätt och det kan då uppstå i ena men inte andra trots att på lägger kortet på 100% utilization. Mitt 6970 hade coilwhine i Crysis men var tyst i F@H och andra spel, t.ex.

Det kan även vara från nätagget ljudet kommer, har du försökt ta av sidopanelen och lyssnat?

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Tror inte bussen begränsar, kört ett 460 och ett 560Ti på x1 v1.1 (möjligt att det var v2.0 men det motsvarar ju x2 v1.1) och där såg jag knappt nån minskning, kanske 200-500 PPD mindre på vissa WU.

Nått annat jag ska kolla på? det spelar ingen roll om jag kör CPU samtidigt, samma PPD även om jag bara foldar på 470.
Sen får jag inte datorn att känna igen vilket grafikkort som är vilket. FAHControl säger att 680 är 470 och vise versa, det kanske kan vara boven?
Sen är det drivrutiner men det känns konstigt när det funkar kalas med 680...

/S

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

På din beskrivning låter det som coilwhine. Det är spom sagt inte direkt skadligt för kortet och är antagligen inte tillräckligt för att få ett nytt på RMA.

F@H och t.ex. Kombustor belastar kortet på olika sätt och det kan då uppstå i ena men inte andra trots att på lägger kortet på 100% utilization. Mitt 6970 hade coilwhine i Crysis men var tyst i F@H och andra spel, t.ex.

Det kan även vara från nätagget ljudet kommer, har du försökt ta av sidopanelen och lyssnat?

Tack för svar!

Det har jag gjort men jag får för mig att ljudet kommer från grafikkortet. Åkte på coilwhine på nätagget förut och det lät betydligt högre.

Googlade lite och hittade en tråd på där något hade råkat ut för samma sak men samma sak där ljudet endast uppstår när folding körs.

Antar att jag får leva med det om jag vill bidra till forskningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Nått annat jag ska kolla på? det spelar ingen roll om jag kör CPU samtidigt, samma PPD även om jag bara foldar på 470.
Sen får jag inte datorn att känna igen vilket grafikkort som är vilket. FAHControl säger att 680 är 470 och vise versa, det kanske kan vara boven?
Sen är det drivrutiner men det känns konstigt när det funkar kalas med 680...

/S

Vet att när jag körde ett 560Ti och 460 i samma dator blev FAH-prestandan på 460 lidande, inte hälften men ungefär 20-30% minskning, oavsett om jag bara foldade på 460. Också oberoende av drivrutiner, testade många. Andra har haft liknande problem med att blanda 400-serien med 500-serien, kanske 400+600 inte heller är att föredra.

Identifieringsfunktionen i v7 är inte klockren, vad jag förstått (men tror inte det är det som är felet). Du skulle kunna testa att köra GPU Ttrackern (som använder v6), här är en tråd för att folda med Kepler: http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=1624942&mpage=1&print=tr...

Skrivet av Callema:

Tack för svar!

Det har jag gjort men jag får för mig att ljudet kommer från grafikkortet. Åkte på coilwhine på nätagget förut och det lät betydligt högre.

Googlade lite och hittade en tråd på där något hade råkat ut för samma sak men samma sak där ljudet endast uppstår när folding körs.

Antar att jag får leva med det om jag vill bidra till forskningen

Bara öka volymen på musiken tills den överröstar whinet.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

Det skumma är att CPU foldingen funkar klockrent på samma dator.
GPU-foldingen på just mitt 580 har aldrig funkat, jag har formaterat om datorn och den funkar fortfarande inte så jag har ju haft detta problemet sen jag skaffade mitt grafikkort några månader tillbaka.

ja, det lär inte vara någon brandvägg eller liknande som blockar, eftersom cpu foldingen lyckas tanka ner sina workloads etc.

hur ser din config.xml ut? den ligger i programdata/dinfoldingmapp
du bör köra din cpu folding på 7 trådar istället för alla 8 om du tänker folda på grafikkortet vid sidan om.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Vet att när jag körde ett 560Ti och 460 i samma dator blev FAH-prestandan på 460 lidande, inte hälften men ungefär 20-30% minskning, oavsett om jag bara foldade på 460. Också oberoende av drivrutiner, testade många. Andra har haft liknande problem med att blanda 400-serien med 500-serien, kanske 400+600 inte heller är att föredra.

Identifieringsfunktionen i v7 är inte klockren, vad jag förstått (men tror inte det är det som är felet). Du skulle kunna testa att köra GPU Ttrackern (som använder v6), här är en tråd för att folda med Kepler: http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=1624942&mpage=1&print=tr...

Det var tråkigt att höra :/
Har testat GPU Tracker men då fick jag inga 80xx arbeten och satt på skit PPD på 680. exakt den tråden har jag kollat på
Har gått runt problemet meg hjälp av att forca GPU Index till den plats som den ska istället för att den står på -1.

Men då antar jag att jag får gilla läget med andra ord... Detta grafikkortet sitter bara gi tillfälligt tills jag flyttar och då blir det tyvärr inget mer foldande.

/S

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

ja, det lär inte vara någon brandvägg eller liknande som blockar, eftersom cpu foldingen lyckas tanka ner sina workloads etc.

hur ser din config.xml ut? den ligger i programdata/dinfoldingmapp
du bör köra din cpu folding på 7 trådar istället för alla 8 om du tänker folda på grafikkortet vid sidan om.

Har låtit datorn stå på nu i runt 3 dagar i sträck och nu fick mitt 580 en WU!
Och tack för att du påminnde mig, hade glömmt ställa in det

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Förlåt att jag ställer en massa frågor som kanske är självklara men.

Har börjat få upp ett intresse för folding och vill ju såklart få ut så mycket som möjligt ur dumburken.

Om jag foldar på gpu samt cpu med "original" v7 klienten ligger jag på cirkus 8-9k ppd.

Men jag fick missljud och lite för höga temperaturer från grafikkortet så jag tänkte att jag provar att folda endast på cpu, så jag laddade ner gpu tracker och körde via den. Den stödjer inte mitt grafikkort så kör endast cpu och får runt 10-12k ppd.

Är det så att gpu och cpu tar ut varandra eftersom jag får så låg ppd när jag kör båda?

Setup:

2500k@3,8ghz ska nog klocka lite till när jag orkar.
XFX dualfan 6870 stock.

Permalänk
Hedersmedlem

hej alla har ett nytt garfikkort ur amds hd 7000 sere finns det ett sätt att folda med det det går bara med prollen och skulle vilja folda med graffe kortet med

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Hej alla vikare!

Helt förbluffad är jag att helt plötsligt hitta detta "projekt" då jag i ett år tänkt att "vad dumt att min htpc inte kan vara ill nytta mer när den ändå står på jämt...". Vad glad jag blev när jag hittade F@H:)

Jag har en amd athlon 64 X2 6000+ (dualcore @ 3GHz) samt ett radeon 4550. vilken klientversion samt Mode (smp/gpu/etc) skall jag köra med följande krav?

Det är min HTPC så jag vill inte att den ska bli för varm (framföralltt processorn) då den helst inte ska låta...

Grafikkortet är passivkylt med accelero s1 eller s2 (kan tejpa fläkt på den om den blir för varm) och prollen har stockkylare...

Den står på 24h per dygn men tyvärr är min internetuppkoppling lite instabil så den kan försvinna under natten och då vara borta tills jag startar om modemet

Tydligen stödjer v7 inte hd4xxx serien och min processor är inte direkt känd för den svalaste och tystaste med stockkylaren så därför hade jag hellre kört på gpu:n...

Kan man begränsa processorkraften F@H får utnyttja så den inte går lika varm?
Gör det skillnad om man kör en äldre version?

Hoppas på att någon kan hjläpa mig bli en gpu-vikare med:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Hej alla vikare!

Helt förbluffad är jag att helt plötsligt hitta detta "projekt" då jag i ett år tänkt att "vad dumt att min htpc inte kan vara ill nytta mer när den ändå står på jämt...". Vad glad jag blev när jag hittade F@H:)

Jag har en amd athlon 64 X2 6000+ (dualcore @ 3GHz) samt ett radeon 4550. vilken klientversion samt Mode (smp/gpu/etc) skall jag köra med följande krav?

Det är min HTPC så jag vill inte att den ska bli för varm (framföralltt processorn) då den helst inte ska låta...

Grafikkortet är passivkylt med accelero s1 eller s2 (kan tejpa fläkt på den om den blir för varm) och prollen har stockkylare...

Den står på 24h per dygn men tyvärr är min internetuppkoppling lite instabil så den kan försvinna under natten och då vara borta tills jag startar om modemet

Tydligen stödjer v7 inte hd4xxx serien och min processor är inte direkt känd för den svalaste och tystaste med stockkylaren så därför hade jag hellre kört på gpu:n...

Kan man begränsa processorkraften F@H får utnyttja så den inte går lika varm?
Gör det skillnad om man kör en äldre version?

Hoppas på att någon kan hjläpa mig bli en gpu-vikare med:)

Hej och välkommen!

Jag vet inte om man kan få projekt till en hd4xxx om man installerar en gammal klient, men jag tror inte det. Med processorn kan du vika, och det går att ställa in hur många procent du vill att det ska arbeta, ifall du inte vill att den ska gå på max. I v7 så är det under: Configure>Advanced>Percent CPU Usage

Där kan du ställa ner, så jobbar den som i pulser istället.

Edit: Pulser var det tidigare. Nu ser det lite mer mysko ut! Men i alla fall

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av JayDee:

Hej och välkommen!

Jag vet inte om man kan få projekt till en hd4xxx om man installerar en gammal klient, men jag tror inte det. Med processorn kan du vika, och det går att ställa in hur många procent du vill att det ska arbeta, ifall du inte vill att den ska gå på max. I v7 så är det under: Configure>Advanced>Percent CPU Usage

Där kan du ställa ner, så jobbar den som i pulser istället.

Edit: Pulser var det tidigare. Nu ser det lite mer mysko ut! Men i alla fall

Tror att den inställningen inte gör någonting. Om man vill bestämma hur programmet ska belasta väljer man antalet kärnor istället.

http://postimage.org/image/xbc97eynx/
Jag har valt max 3 kärnor på min X6 1090T och kör den på 50% av processorbelastningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Tror att den inställningen inte gör någonting. Om man vill bestämma hur programmet ska belasta väljer man antalet kärnor istället.

http://postimage.org/image/xbc97eynx/
Jag har valt max 3 kärnor på min X6 1090T och kör den på 50% av processorbelastningen.

Jo så kan man göra, men inställningen gör nått. Testade nyss. Man måste bara pausa för att den ska växla över.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själv tror jag inte på folding home, om det vore så grymt som det beskrivs. varför har man inte hör om några framgångsagor med det och varför lägger statliga myndigheter pengar på det om det nu är så bra. Tror bara att det är något att förlänga sin E-penis med.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Själv tror jag inte på folding home, om det vore så grymt som det beskrivs. varför har man inte hör om några framgångsagor med det och varför lägger statliga myndigheter pengar på det om det nu är så bra. Tror bara att det är något att förlänga sin E-penis med.

Tråden är för folk som har frågor om att vika på grafikkortet. Om du vill skriva om nått annat är det bäst att skapa en ny tråd. Men här är 100 vetenskapliga artiklar baserade på resultat från folding at home:

http://folding.stanford.edu/English/Papers

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Vet inte hur insatt du är i forskningsvärlden men varje forskningssatsning ger inte revolutionerande resultat som botar AIDS, fixar kall fussion och bantningspiller som gör att fettet rinner av kroppen...

Det är en lång process med små framsteg och om man kan överlåta sin oanvända dator till en forskare som själv inte har tillgång till ett superdator på NASA men behöver beräkningskraft, så varför inte hjälpa hen?

OnT:
100 ppd :/ inte mycket att hänga i granen laptopen (UL30VT) producerar 10x mer (1000ppd)
Får se om det blir någon skillnad imorgon om jag tillåter högre belastning på processorn...

MVH Erik

Permalänk

Har ett problem. Har tänkt folda på mitt 670. Har laddat ner F@H v7 och installerat det.
Problemet är att bara processorn körs inte GPUn.
Har ni någon lösning?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av vickelito:

Har ett problem. Har tänkt folda på mitt 670. Har laddat ner F@H v7 och installerat det.
Problemet är att bara processorn körs inte GPUn.
Har ni någon lösning?

Jag har samma problem fast med ett AMD 7870. När jag kollar i System Info så hittar programmet inget grafikkort. Står GPUs 0...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farenheit:

-forcegpu ati_r800 kommer ej fungera. Det är något fel på klienten.
kör med
-forcegpu ati_r700

jag blir inte klok på detta. fungerat förut . någon som har tips på om man kan ställa in något värde? vart i sådana fall ?

unch directory: C:\Program Files (x86)\Folding@home\Folding@home-gpu

[14:27:35] - Ask before connecting: No
[14:27:35] - User name: tommy_ber_bommy (Team 37451)
[14:27:35] - User ID: 3F8A45233B1453E
[14:27:35] - Machine ID: 2
[14:27:35]
[14:27:35] Gpu type=1 species=3.
[14:27:35] Loaded queue successfully.
[14:27:35] Initialization complete
[14:27:35] - Preparing to get new work unit...
[14:27:35] Cleaning up work directory
[14:27:35] + Attempting to get work packet
[14:27:35] Gpu type=1 species=3.
[14:27:35] - Connecting to assignment server
[14:27:37] + No appropriate work server was available; will try again in a bit.
[14:27:37] + Couldn't get work instructions.
[14:27:37] - Attempt #1 to get work failed, and no other work to do.
Waiting before retry.
[14:27:42] + Attempting to get work packet
[14:27:42] Gpu type=1 species=3.
[14:27:42] - Connecting to assignment server
[14:27:43] + No appropriate work server was available; will try again in a bit.
[14:27:43] + Couldn't get work instructions.
[14:27:43] - Attempt #2 to get work failed, and no other work to do.
Waiting before retry.
[14:27:53] Gpu type=1 species=3.
[14:27:59] + Attempting to get work packet
[14:27:59] Gpu type=1 species=3.
[14:27:59] - Connecting to assignment server
[14:28:00] + No appropriate work server was available; will try again in a bit.
[14:28:00] + Couldn't get work instructions.
[14:28:00] - Attempt #3 to get work failed, and no other work to do.
Waiting before retry.
[14:28:25] Opening http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=userpage&us......
[14:28:25] + Attempting to get work packet
[14:28:25] Gpu type=1 species=3.
[14:28:25] - Connecting to assignment server
[14:28:26] + No appropriate work server was available; will try again in a bit.
[14:28:26] + Couldn't get work instructions.
[14:28:26] - Attempt #4 to get work failed, and no other work to do.
Waiting before retry.
[14:29:11] + Attempting to get work packet
[14:29:11] Gpu type=1 species=3.
[14:29:11] - Connecting to assignment server
[14:29:13] + No appropriate work server was available; will try again in a bit.
[14:29:13] + Couldn't get work instructions.
[14:29:13] - Attempt #5 to get work failed, and no other work to do.
Waiting before retry.
[14:30:38] + Attempting to get work packet
[14:30:38] Gpu type=1 species=3.
[14:30:38] - Connecting to assignment server
[14:30:59] - Couldn't send HTTP request to server
[14:30:59] + Could not connect to Assignment Server
[14:31:11] + No appropriate work server was available; will try again in a bit.
[14:31:11] + Couldn't get work instructions.
[14:31:11] - Attempt #6 to get work failed, and no other work to do.
Waiting before retry.
[14:33:53] + Attempting to get work packet
[14:33:53] Gpu type=1 species=3.
[14:33:53] - Connecting to assignment server
[14:34:14] - Couldn't send HTTP request to server
[14:34:14] + Could not connect to Assignment Server
[14:34:35] - Couldn't send HTTP request to server
[14:34:35] + Could not connect to Assignment Server 2
[14:34:35] + Couldn't get work instructions.
[14:34:35] - Attempt #7 to get work failed, and no other work to do.
Waiting before retry.
[14:40:08] + Attempting to get work packet
[14:40:08] Gpu type=1 species=3.
[14:40:08] - Connecting to assignment server
[14:40:09] + No appropriate work server was available; will try again in a bit.
[14:40:09] + Couldn't get work instructions.
[14:40:09] - Attempt #8 to get work failed, and no other work to do.
Waiting before retry.
[14:43:17] Opening http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=userpage&us......
[14:50:44] Opening http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=userpage&us......
[14:50:54] + Attempting to get work packet
[14:50:54] Gpu type=1 species=3.
[14:50:54] - Connecting to assignment server
[14:50:55] + No appropriate work server was available; will try again in a bit.
[14:50:55] + Couldn't get work instructions.
[14:50:55] - Attempt #9 to get work failed, and no other work to do.
Waiting before retry.
[15:12:21] + Attempting to get work packet
[15:12:21] Gpu type=1 species=3.
[15:12:21] - Connecting to assignment server
[15:12:24] + No appropriate work server was available; will try again in a bit.
[15:12:24] + Couldn't get work instructions.
[15:12:24] - Attempt #10 to get work failed, and no other work to do.
Waiting before retry.
[15:55:12] + Attempting to get work packet
[15:55:12] Gpu type=1 species=3.
[15:55:12] - Connecting to assignment server
[15:55:15] + No appropriate work server was available; will try again in a bit.
[15:55:15] + Couldn't get work instructions.
[15:55:15] - Attempt #11 to get work failed, and no other work to do.
Waiting before retry.
[16:43:21] + Attempting to get work packet
[16:43:21] Gpu type=1 species=3.
[16:43:21] - Connecting to assignment server
[16:43:23] + No appropriate work server was available; will try again in a bit.
[16:43:23] + Couldn't get work instructions.
[16:43:23] - Attempt #12 to get work failed, and no other work to do.
Waiting before retry.
[17:31:33] + Attempting to get work packet
[17:31:33] Gpu type=1 species=3.
[17:31:33] - Connecting to assignment server
[17:31:34] + No appropriate work server was available; will try again in a bit.
[17:31:34] + Couldn't get work instructions.
[17:31:34] - Attempt #13 to get work failed, and no other work to do.
Waiting before retry.
[18:19:41] + Attempting to get work packet
[18:19:41] Gpu type=1 species=3.
[18:19:41] - Connecting to assignment server
[18:19:42] + No appropriate work server was available; will try again in a bit.
[18:19:42] + Couldn't get work instructions.
[18:19:42] - Attempt #14 to get work failed, and no other work to do.
Waiting before retry.
[18:36:53] Opening http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=userpage&us......
[19:07:54] + Attempting to get work packet
[19:07:54] Gpu type=1 species=3.
[19:07:54] - Connecting to assignment server
[19:07:56] + No appropriate work server was available; will try again in a bit.
[19:07:56] + Couldn't get work instructions.
[19:07:56] - Attempt #15 to get work failed, and no other work to do.
Waiting before retry.

Visa signatur

64 X2 7750be @ 3.61ghz 6gig ddr2/kingston DDR2 800mhz
asus radeon eah 4850 512Mram
Asus m3n-h/hdmi socket a kylare på nordbryggan

Permalänk
Medlem

Tjo!

Jag är helt ny gällande detta och önskar endast lite feedback.
Har hämtat hem fahmon för att övervaka lite och jag har ställt in enligt följande för mina klienter som foldar:

1: 6 trådar och max 95% av CPU ~6100 PPD
2: 1 tråd och max 75% av CPU ~690 PPD
3: 1 tråd och max 75% av CPU ~ 690 PPD
4: 1 tråd och max 75% av CPU ~ 690 PPD
5: GPU (som kör på standardklockat GTX480) ~ 10200 PPD

OBS! Min CPU är ej klockad just som sign beskriver. Den är i standardklock.

Klient 2, 3 och 4 tänkte jag ha som extra som kör när jag inte använder datorn.
Är det annars rätt tänkt för att tillåta mig att använda datorn nog även om jag foldar eller har något ett bättre sätt att configurera det hela?
Kan man begränsa GPU-foldingen till N% ?

Tacksam för svar!

Visa signatur

🟢 Main: R9 9900X3D | Strix B850-I | 64GB | RX9070 | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qupid:

Tjo!

Jag är helt ny gällande detta och önskar endast lite feedback.
Har hämtat hem fahmon för att övervaka lite och jag har ställt in enligt följande för mina klienter som foldar:

1: 6 trådar och max 95% av CPU ~6100 PPD
2: 1 tråd och max 75% av CPU ~690 PPD
3: 1 tråd och max 75% av CPU ~ 690 PPD
4: 1 tråd och max 75% av CPU ~ 690 PPD
5: GPU (som kör på standardklockat GTX480) ~ 10200 PPD

http://qupid.mine.nu/img/FAHMon.jpg

OBS! Min CPU är ej klockad just som sign beskriver. Den är i standardklock.

Klient 2, 3 och 4 tänkte jag ha som extra som kör när jag inte använder datorn.
Är det annars rätt tänkt för att tillåta mig att använda datorn nog även om jag foldar eller har något ett bättre sätt att configurera det hela?
Kan man begränsa GPU-foldingen till N% ?

Tacksam för svar!

Välkommen!

Tanken med folding på CPU är att processen ska gå som idle, och därmed inte vara ens märkbart när du sysslar med annat på datorn. Ju snabbare en WU kommer in, desto mer poäng ger den, även för samma utfört arbete. Tycker därför absolut att du mycket hellre kör en SMP med alla kärnor och själv valt procenttal än att ha som den går nu.

Vad det ser ut som så har du priority - idle även på gpu klienten. Tror det flaskar en hel del, så tycker du ska prova sätta priority - Low istället så kommer du nog se bättre siffror!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Groggan:

Välkommen!

Tanken med folding på CPU är att processen ska gå som idle, och därmed inte vara ens märkbart när du sysslar med annat på datorn. Ju snabbare en WU kommer in, desto mer poäng ger den, även för samma utfört arbete. Tycker därför absolut att du mycket hellre kör en SMP med alla kärnor och själv valt procenttal än att ha som den går nu.

Vad det ser ut som så har du priority - idle även på gpu klienten. Tror det flaskar en hel del, så tycker du ska prova sätta priority - Low istället så kommer du nog se bättre siffror!

Tack!

Var menar du att det kan flaska?
Jag har ändrat till Low och kör en med 12 trådar på CPU:n. Dock så får jag 7150 istället för (690*3)+6100=8170
Dock vet jag inte vad jag ska ändra till i config-filen för att få till low på GPU. Är det i sådana fall värdet "1" istället för "0" (priority=N) ?

Ser ut såhär just nu:

Visa signatur

🟢 Main: R9 9900X3D | Strix B850-I | 64GB | RX9070 | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

meninglöst att folda med ATI va?

fick då mycket mer PPD av att bara folda med min cpu (3770k) än med mina grafikkort också (3x7970)
kunde även inte få 100% på grafikkorten heller av någon anledning, slog av foldingen för cpun för att man tydligen behövde en tråd per gpu? fick ändå inte upp till 100%.

något jag missat?

Permalänk

Har lite problem. Folding på CPU:n fungerar perfekt, den ligger på låg prioritet och datorn går att använda som vanligt.

Startar jag GPU:n däremot går den direkt upp till 100% och det går inte att till exempel se på film. Dessuton låter den ganska mycket.

Använder FAH GPU Tracker V2 och hittade precis att den inte stöder "heat control" till fermi-arkitekturen. Finns det något annat sätt att folda på t.ex. 50% av kapaciteten?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.