Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Den verkar inte väga så mycket och verkar rätt plastig. Frågan är om det något bra ljud från den, någon som erfarenhet?

Skulle också vilja veta om det är ok ljud? Känns ju hyffsat billigt om kvaliten och ljudet är ok för dem pengarna , dock känns det ju som att dem är bättre än typ Siberia V2 iallafall och dem kostar ju ~800:-

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Extremaz:

Skulle också vilja veta om det är ok ljud? Känns ju hyffsat billigt om kvaliten och ljudet är ok för dem pengarna , dock känns det ju som att dem är bättre än typ Siberia V2 iallafall och dem kostar ju ~800:-

Finns några recensioner på dem. Bland annat en norsk hårdvarusite som sammanfattar redan i rubriken och ingressen:

"Gjør deg selv en tjeneste og styr unna

Hodesettet Kulo fremstår som det reneste mageplasket for Roccat."

Så det är nog ingen toppenprodukt i sig, men det nedsatta priset ändrar ju en hel del om man har en strikt budget.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

Det är fan ett jävla mirakel att folk fortfarande inte fattat att det inte ska vara någon diskussion i fyndtråden. Man slutar aldrig förvånas..

För det första, svär inte. Det tjänar inget till.
För det andra så är detta första gången jag går till denna tråden, hur ska jag veta att du har en uppfattning att det ska inte diskuteras i denna tråd.
För det tredje heter tråden diskussionstråden, så ska det inte diskuteras i en diskussionstråd förstår jag inte meningen med tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stich:

För det andra så är detta första gången jag går till denna tråden, hur ska jag veta att du har en uppfattning att det ska inte diskuteras i denna tråd.
För det tredje heter tråden diskussionstråden, så ska det inte diskuteras i en diskussionstråd förstår jag inte meningen med tråden.

Han snackar om fyndtråden, inte diskussionstråden.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Då kan jag tipsa alla göteborgare om Ipad 2 16GB WiFi kostar 2290kr hos media markt i torpavallen
och PS3 ultra slim 12gb kostar 1290kr.
Gäller i tre dagar till och det är tillgångs garanti också på allt, så ifall det inte finns i lager får man beställa varan

Helt sinnes hur de slåss med varandra

Nu är jag lite väl OT men det lär bli samma sak med Inet och Webhallen i Sisjön.

OnT nu, sorry mods :<

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Läs ordentligt vad jag svarar istället så slipper du bemöda dig med att skriva osakliga svar tillbaka.

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Håller med om svärandet men resten är helt fel. Du borde läsa hela inlägget innan du börjar klaga på andra.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Tycker det är helknas att börja lägga in tips på vad butiker säljer över disk. Det kommer bli helgalet med onödigt spam för det är erbjudanden i hundratals olika butiker i olika byar varje dag. Tycker därför man inte ska ha tips där bara en handfull personer kan handla.

Nja, det beror på. Tycker inte det är så farligt att snacka butikserbjudanden i storstäderna Sthlm & Gbg eftersom de flesta bor där

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nja, det beror på. Tycker inte det är så farligt att snacka butikserbjudanden i storstäderna Sthlm & Gbg eftersom de flesta bor där

Nej här ska det inte vara någon särbehandling. Får man skriva om rea i fjollträsk så ska man få skriva om rea i någon samebutik i Jokkmokk.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ROCCAT Kulo Virtual 7.1 USB Headset . 249 kr

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635218

så långt lagret räcker .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

ROCCAT Kulo Virtual 7.1 USB Headset . 249 kr

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635218

så långt lagret räcker .

Ska vara riktigt dåligt. Så tror lagret räcker länge om nu inte några siberia ägare vill uppgradera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Ska vara riktigt dåligt. Så tror lagret räcker länge om nu inte några siberia ägare vill uppgradera.

Enligt vem?

Hittade bara positiva recensioner.

Köpte 2 par.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

Enligt vem?

Köpte 2 par.

Alla som inte har råd att köpa riktiga lurar har inget att jämföra med och skriver därför bara positiva saker.
Läs tidigare i tråden och googla lite efter vad missnöjda användare tycker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

Enligt vem?

Köpte 2 par.

För den kostnaden hade du kunnat köpte ett par Superlux 668B, och bättre budget-gaming-hörlurar får man leta efter :).

Permalänk
Skrivet av e3henri:

Tycker dock att det står ganska tydligt att tillgångsgarantin gäller ej.
Tycker Elgigantens kampanj med PS3 för 1390:- inkl 5 st 3D bluray kändes bättre (samma sak där "så långt lagret räcker")

Stämmer inte det du säger.
Varför skulle det stå tillgångs garanti gäller ej istället för så långt lagret räcker?
Jag var även i butiken och jag fick bekräftat att det är en tillgångs garanti så kolla upp det du snackar om

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Elgiganten:
"3 dagar tillgångsgaranti
Vår ståndpunkt är att om man väljer att annonsera en produkt, så ska den också finnas tillgänglig för köp. Därför har vi infört en tillgångsgaranti som ger dig tryggheten att du faktiskt kan köpa det du ser i vår marknadsföring. Vi lämnar 3 dagar tillgångsgaranti. Om varan mot förmodan skulle ta slut inom 3 dagar från annonsdatumet och vi inte kan få fram den inom 10 dagar, garanterar vi dig en motsvarande eller bättre produkt till samma pris. Enda undantaget från tillgångsgarantin är när det annonseras att erbjudandet gäller så långt lagret räcker, om det är en ”på köpet”-vara eller om varorna är märkta med begränsat antal."

Vet dock inte vad det stod i annonserna för mediamarkt eller elgiganten.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

Läs ordentligt vad jag svarar istället så slipper du bemöda dig med att skriva osakliga svar tillbaka.

Håller dock med om att du bör hoppa över att svära.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Håller dock med om att du bör hoppa över att svära.

k

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk

creative wireless wow headset något att ha?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc. CPU:AMD Phenom II X4 965 black edition 3,4ghz Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 GPU: Geforce 7950 PSU: 550w HDD: Samsung 1tb SSD: Samsung 830 128gb RAM: 8gb 1600mhz
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Undrar som ovan är dessa något att ha för 400 kr.
Eller om man nu skall köpa corsair vengeance 2000 för det dubbla (800 sek).

hmm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OwNii:

Undrar som ovan är dessa något att ha för 400 kr.
Eller om man nu skall köpa corsair vengeance 2000 för det dubbla (800 sek).

hmm.

Och jag skriver under på exakt den frågan. Man kan ju alltid lägga till några hundra för en bättre produkt, men det är inte alltid det är nödvändigt eller ens värt det. Hur är det i det här fallet? Jag vill ha bra ljud både in och ut, alltså schysst bas och diskant såväl som bra kval på det jag pratar/spelar in. Vill utöver det ha bästa komfort och batteritid samt räckvidd.

Jag har i dagsläget ett par creative hs-1200 (tror jag dom heter) med fin batteritid och räckvidd, men ljudet sviker i allt annat än vanligt samtal.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om PHILIPS 47PFL6907T 47" LED FULL-HD 3D?

Visserligen är den jävligt nedsatt, och 1000;- tillbaka ifrån Philips - men när inget är skrivet om den blir man ju lite harig. Jag brukar allt som oftast lita på det generella omdömmet på Prisjakt. Något som dock tyder på att detta kan vara värt att överlägga är ju det att priset verkar vara där omkring 12-13k normalt sett, vilket jag ofta tar som ett gott tecken vid sådana här pris-chockar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Vad tror ni om PHILIPS 47PFL6907T 47" LED FULL-HD 3D?

Visserligen är den jävligt nedsatt, och 1000;- tillbaka ifrån Philips - men när inget är skrivet om den blir man ju lite harig. Jag brukar allt som oftast lita på det generella omdömmet på Prisjakt. Något som dock tyder på att detta kan vara värt att överlägga är ju det att priset verkar vara där omkring 12-13k normalt sett, vilket jag ofta tar som ett gott tecken vid sådana här pris-chockar.

Jag kan inget om just den modellen, men mitt generella intryck är att en tv i den prisklassen från en etablerad tillverkare sällan är dålig. naturligtvis finns det överprisade pjäser, men med alla expertutlåtanden om färgmättnad och svärta åt sidan brukar skillnaderna faktiskt vara ganska små. Om du vill lägga dom pengarna på en tv, och prisjakt inte visar något helt fantastiskt i samma segment, tycker jag allt att du kan slå till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Trevligt pris!
Nån som vet hur stor "ramen" runt bilden är i verkligheten? Jag gissar att bilderna är manipulerade och att ramen i praktiken är större än sådär, men hoppas jag har fel

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Trevligt pris!
Nån som vet hur stor "ramen" runt bilden är i verkligheten? Jag gissar att bilderna är manipulerade och att ramen i praktiken är större än sådär, men hoppas jag har fel

http://www.youtube.com/watch?v=9Nyjb-c1DE8

Där har vi lite IRL-material på TVn i fråga. Ramen verkar faktiskt vara riktigt slick.

Tror jag lär bli nöjd av mitt köp!

Permalänk

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=479032

Är det någon som kan säga några pros/cons om dessa?

Hur är ljudet?

Personligen gillar jag inte In-ear-lurar men dessa är ju inte riktigt "in-ear", just därför jag är sugen på att lägga en beställning...

Visa signatur

Min E-penis:Chassi: Prodigy | CPU: I5-3570K | Grafikkort: Gigabyte 670 OC | MOBO: MSI Z77IA-E53 mITX | Nätagg: HX650 | Lagring:1x 840 256GB, 1x 520 120GB | RAM: G.skill 8GB 1866Mhz |Kylning: H100i, 230mm Bitfenix spectre, 1X 140 Fractal, 2x 120 Noctua |

Permalänk
Avstängd

Hur stor var kompletts black friday rea förra året?

Pressar dem priserna mycket då?

Permalänk
Medlem

99987a;12916629]Hur stor var kompletts black friday rea förra året?

Pressar dem priserna mycket då?[/QUOTE]

Blev skitsur förra året för det var normala priser på saker man vill ha och överpris på skrot. Var så i alla butiker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Amazon.co.uk skall ha lightning deal på SSD, externa hårddiskar och andra datorgrejer idag. De brukar dra av runt 50% på sina lightning deals så håll utkik vad priset landar på.

http://www.amazon.co.uk/deals-offers-savings/b/ref=amb_link_172463887_2?ie=UTF8&nav_sdd=aps&node=350613011&pf_rd_m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_s=center-B1&pf_rd_r=19188AYJWM79GPV6JNKZ&pf_rd_t=101&pf_rd_p=344621367&pf_rd_i=468294

För er som inte vet det, de har fri frakt till sverige på alla beställningar över 25 pund, alltså drygt 250 kr.

Hittar inget angående SSD på sidan , bara en Kingston som kommer 8:44 PM

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |