Assassins creed 3 Stängs bara ner

Permalänk
Medlem

Assassins creed 3 Stängs bara ner

Hej, jag köpte nyss Assassins creed 3 (pc) och när jag har spelat det ett litet tag så blir allting svart och sedan kommer jag till desktop medans AC3 fortfarande körs, jag kan inte klicka på iconen på värktygsfeltet för att öppna spelit igen.
Vet någon hur man fixar detta, skit jobbigt att behöva öppna task skiten för att stänga ner det, och börja på en auto save längre bak.
Skit glad för svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chasoy:

Hej, jag köpte nyss Assassins creed 3 (pc) och när jag har spelat det ett litet tag så blir allting svart och sedan kommer jag till desktop medans AC3 fortfarande körs, jag kan inte klicka på iconen på värktygsfeltet för att öppna spelit igen.
Vet någon hur man fixar detta, skit jobbigt att behöva öppna task skiten för att stänga ner det, och börja på en auto save längre bak.
Skit glad för svar

Har dom ens släppt spelet för pc än. Trodde det var release den 23. november. Kanske det som j*vlas..

Citat och svar till §7
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Spelet är ute, dock inte helt utan problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Har dom ens släppt spelet för pc än. Trodde det var release den 23. november. Kanske det som j*vlas..

Spelet släpptes idag. jag fick mitt i brevlådan från webhallen så.

Mitt funkar klockrent så jag tror du har rätt i påstående nr 2 iaf.

Citat och svar till §7
Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ABEIDO:

Spelet är ute, dock inte helt utan problem

Skrivet av Gloremir:

Spelet släpptes idag. jag fick mitt i brevlådan från webhallen så.

Mitt funkar klockrent så jag tror du har rätt i påstående nr 2 iaf.

Aha, Dustinhome påstår att det är den 23 november som gäller. Väntar fortfarande på mitt Får mejla dom imorgon.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

Spelet släpptes idag. jag fick mitt i brevlådan från webhallen så.

Mitt funkar klockrent så jag tror du har rätt i påstående nr 2 iaf.

Attans, jag valde mellan spelbutiken och webhallen och jag har inte fått mitt, får lite panik nu

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Aha, Dustinhome påstår att det är den 23 november som gäller. Väntar fortfarande på mitt Får mejla dom imorgon.

Samma som på spelbutiken

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

webhallen står det 31 oktober och de har en massa i lager. Kolla med dem.

Edit:
Kollade på psvita. 11-23 borde det vara släppt i sv

Edit2:
SPOLER
http://forums.ubi.com/showthread.php/720855-Assassin-s-Creed-...
står om black screen. ska kolla lite mer. Kan inte testa däremot.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chasoy:

Hej, jag köpte nyss Assassins creed 3 (pc) och när jag har spelat det ett litet tag så blir allting svart och sedan kommer jag till desktop medans AC3 fortfarande körs, jag kan inte klicka på iconen på värktygsfeltet för att öppna spelit igen.
Vet någon hur man fixar detta, skit jobbigt att behöva öppna task skiten för att stänga ner det, och börja på en auto save längre bak.
Skit glad för svar

Testa uppdatera drivrutinerna till ditt grafikkort!

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Samma som på spelbutiken

mm... SISTA gången jag handlar där... Bojkott mot Spelbutiken! >: (

Denna produkt har inte kommit ut än
Förväntad release: Nov. 22, 2012

- Spelbutikens hemsida

Skrivet av hACmAn:

webhallen står det 31 oktober och de har en massa i lager. Kolla med dem.

Ja, men det är för PS3/Xbox 360

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Testa att dra ner klockan på din gpu (drog själv ner me 50) en aning eller öka volten med ca 10-15 alternativt om det inte funkar gör båda två med tex afterburner. Löste mina kraschar och jag hade exakt samma problem som du beskriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

webhallen står det 31 oktober och de har en massa i lager. Kolla med dem.

Edit:
Kollade på psvita. 11-23 borde det vara släppt i sv

Edit2:
SPOLER
http://forums.ubi.com/showthread.php/720855-Assassin-s-Creed-...
står om black screen. ska kolla lite mer. Kan inte testa däremot.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/126046-assassins_creed...

Release 11-22 jag har mitt exemplar ligger här på datorbordet. så den 23 stämmer inte.

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/126046-assassins_creed...

Release 11-22 jag har mitt exemplar ligger här på datorbordet. så den 23 stämmer inte.

Äntligen lite vettig information i denna tråd. Tack för ditt inlägg, jag får lov att söka runt lite mer nu när jag vet vad jag ska leta efter.

Skulle du kunna länka till hemsidan där du läste detta?

Citat och svar till §7
Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Medlem

nån annan som tycker att Pc versionens grafik inte är OK ?? Den ser ju helt jaggy ut och suddigt

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skater93:

Äntligen lite vettig information i denna tråd. Tack för ditt inlägg, jag får lov att söka runt lite mer nu när jag vet vad jag ska leta efter.

Skulle du kunna länka till hemsidan där du läste detta?

Nix som regeln säger så får man ej länka. google is your friend

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.

Ett gäng inlägg som bröt mot reglerna borttagna, främst § 7.
Inlägg som citerade dessa redigerade.

Citat:

§ 7
Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boysetsfire:

Testa att dra ner klockan på din gpu (drog själv ner me 50) en aning eller öka volten med ca 10-15 alternativt om det inte funkar gör båda två med tex afterburner. Löste mina kraschar och jag hade exakt samma problem som du beskriver.

Vet du varför detta funkar för just detta spel, för jag antar att du kan spela andra spel utan att behöva göra detta?

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Skrivet av Skater93:

Vet du varför detta funkar för just detta spel, för jag antar att du kan spela andra spel utan att behöva göra detta?

Inte haft problem med andra spel utom bf3 där jag hade exakt samma fel som löstes genom att ja klockade ner mitt kort lite, varför just dessa två spel vet jag inte exakt men antar att kortet blir instabilt vid viss belastning under dx11 precis som en cpu med för lite volt och för hög klocka (dålig kvalite på mitt gfxkort kanske). Kortet funkar felfritt vid genomkörning av futuremark under några timmar o övriga spel jag spelar utan att jag behöver underklocka eller övervolta. Det är inte säkert att du har samma fel som mig, men det du beskriver är exakt vad som händer mig i just bf3 samt ac3.

Ooops såg inte att det inte var till TS som jag svarade, iaf du kan bortse från sista meningen

Permalänk
Skrivet av Chasoy:

Hej, jag köpte nyss Assassins creed 3 (pc) och när jag har spelat det ett litet tag så blir allting svart och sedan kommer jag till desktop medans AC3 fortfarande körs, jag kan inte klicka på iconen på värktygsfeltet för att öppna spelit igen.
Vet någon hur man fixar detta, skit jobbigt att behöva öppna task skiten för att stänga ner det, och börja på en auto save längre bak.
Skit glad för svar

Vart i spelet händer det för dig? Har hänt samma sak för mig

Visa signatur

Maskin 970 Strix | 4770K | 16 GB DDR3 | NH-D15
Nöje Panasonic GX-80 | Samyang MF 14/2,8 | Lumix G 25/1,7 + 35-100/4-5,6
Gear GM900 RGB | GMMK PRO+Gateron Yellow | AKG K7XX+xDuoo TA10-R

Permalänk

Min grabb har samma fel:( Han hör att spelet är igång men skärmen är svart:(
Har ni också problem med att muspekaren ibland försvinner...spelet hänger sig och måste startas om (antingen är det fel på spelet eller min jävla budgetssd från Crucial...det är en V4 256GB, dock har jag den inte som systemdisk utan som speldisk med bla AC3 på)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av William98:

Vart i spelet händer det för dig? Har hänt samma sak för mig

Händer hela tiden :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Min grabb har samma fel:( Han hör att spelet är igång men skärmen är svart:(
Har ni också problem med att muspekaren ibland försvinner...spelet hänger sig och måste startas om (antingen är det fel på spelet eller min jävla budgetssd från Crucial...det är en V4 256GB, dock har jag den inte som systemdisk utan som speldisk med bla AC3 på)

händer mig med och då har jag en väldigt okej dator som ska klara det mesta på high, ska nog testa dra nere på krafikkortet

Permalänk
Skrivet av Chasoy:

händer mig med och då har jag en väldigt okej dator som ska klara det mesta på high, ska nog testa dra nere på krafikkortet

Vilket ? Svart skärm grejen eller muspekaren försvinner och spelet fryser?
Min grabb har ett GTX 580 tillsammans med en AMD X4 965...det borde väl räcka för höga inställningar!?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

Jo men jag läste kommentarerna på dem (drivarna) här på SweC och många var inte nöjda med dem och gick tillbaks till senaste icke Beta!?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Vilket ? Svart skärm grejen eller muspekaren försvinner och spelet fryser?
Min grabb har ett GTX 580 tillsammans med en AMD X4 965...det borde väl räcka för höga inställningar!?

både svart kärm och den mus grejen är fel och jag kör med gtx580 som då borde klara detta bra

Permalänk
Medlem

Måste säga att fast jag gillar AC3 starkt så har det varit ett helvete att spela igenom med alla grafikglitchar, konstanta kraschar och undermålig prestanda.

Någon som fått AC3 att fungera bra? Lite fps drops kan jag ta(konstigt dock tycker datorn borde klara det utan problem) men konstanta krascher(speciellt i tunnlarna) gör det ospelbart. Har inga problem i andra spel alls och detta är ganska frustrerande då jag vill fortsätta spela :).

Det som händer är att spelet blir minimerat utan att det går att tabba in igen, följt av ett meddelande att drivrutinen har slutat att fungera. Någon som har någon ide om vad det kan vara? Använder 306.97 drivrutinen men läste om folk som hade liknande problem som testat andra också, har någon av er haft samma problem och löst det genom att byta drivrutin?

Visa signatur

Rigg : Fractal Design Define S | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | 6700K 4.0 GHz 8MB |MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X | EVGA Supernova G2 750W | OCZ TR150 480GB x2 |

Permalänk
Medlem

drowskid(IYKWIM) > ubisoft ???

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Min grabb har samma fel:( Han hör att spelet är igång men skärmen är svart:(
Har ni också problem med att muspekaren ibland försvinner...spelet hänger sig och måste startas om (antingen är det fel på spelet eller min jävla budgetssd från Crucial...det är en V4 256GB, dock har jag den inte som systemdisk utan som speldisk med bla AC3 på)

Jo har haft de problemen med, intressant att så många av oss med detta problem har just gtx580.

Visa signatur

Rigg : Fractal Design Define S | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | 6700K 4.0 GHz 8MB |MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X | EVGA Supernova G2 750W | OCZ TR150 480GB x2 |

Permalänk

Har bytt drivare till grabben...han kommer snart hem då skall han testa.
Jag återkommer med besked om det blev bättre:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb