Reboot loop!?
Hej hoppsan!
Det är så att jag byggt min första dator för ett par veckor sedan, och allt har gått superb, oväntat bra, jag hade räknat med att något skulle vara DOA eller likande.
Dock, i fredags, när jag skulle sätta på datorn som vanligt, körde det ihop sig. Datorn kör som vanligt med alla fläktar osv. i ca. 10 sekunder, stängs av i ett par sekunder och sätts på igen. Om och om igen.
Jag har seriöst testat -allt- Kopplat ur RAM, en och en, kopplat ur alla "icke nödvändigheter" som hårddiskar osv. - samma sak. Jag har testat med att ta ur CMOS-batteriet på MB, testat Reset-knappen på caset, testat att hålla in "standby-knappen" i 15 sek, testat att dra ur alla kablar osv, testat att koppla ur min GPU och köra på det integrerade istället. Samma reboot-loop om och om igen.
Problemet är väl i grund och botten att jag inte hör eller ser det minsta. Inga pip, dock lyser alla "diagnos-leds" på både MB och GPU, men ingenting på skärmen. Den visar ingenting i huvud taget, ingen bios, ingen Windows, ingenting.
Normalt, efter de 10 sekunder som datorn faktiskt är igång, skulle både MSI-splshscreenen, Windows-loading screeenen och Windows "Metro"-UI:t hunnit dyka upp.
Och nej, jag gjorde inget <dumt> dagen innan, varken hårdvaru- eller mjukvarumässigt. Inga updates, inga upgrades, ingen klockning, ingenting.
Så fick jag höra häromdagen att mitt MB är ett "problemkort". Är det nåt ni här på SC kan bekräfta? Eller något generellt tips? Tacksam för all möjlig respons