far cry 3 vad tycker ni? ska det bokas? :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Okej låt oss säga att djuret känner sig hotat, attackerar det inte då?
Om du träder in i deras teritorie, hur tror du dom skulle reagera?
Ifall ett djur (exempel hund) har dålig erfarenhet av människor, påverkar det inte dem negativt då
dvs att kanske en hund varit med om misshandel eller sett andra hundar bli misshandlade/dödade av människor
vad tror du deras uppfattning om människor är då? Varför skulle dom inte bli aggressiva när dom ser människor då?

Att det är "onödigt" ser jag inte som ett problem. För det första är det bara ett spel, tror inte
att animerade figurer är verkliga levande organismer som dör när du skjuter dem i ett spel.
Syftet med att döda djuren är att få deras hud.
Så där har vi ju en förklaring till det "onödiga" slaktandet av animerade figurer.

En tiger attackerar endast om absolut nödvändigt, och de har inte ens en smak för människor.
Tvivlar ju på att de har små tigerungar och annat i spelet.

Djuren i afrika attackerar ju inte människor så fort de kommer nära!?

Fast är ju trotsallt ett spel, vi ska döda allt.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

En tiger attackerar endast om absolut nödvändigt, och de har inte ens en smak för människor.
Tvivlar ju på att de har små tigerungar och annat i spelet.

Djuren i afrika attackerar ju inte människor så fort de kommer nära!?

Fast är ju trotsallt ett spel, vi ska döda allt.

Jasså? Skicka gärna lite "bevis" för vad jag vet så attackerar tigrar inte bara när det är
absolut nödvändigt

Edit: de har inte ens en smak för människor

Vem säger att man måste äta det man dödar? Äter vi allt vi dödar? Njae, annars hade vi ju varit kannibaler
(i alla fall dom som dödar andra människor)
Döda ingår i självförsvaret

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Jasså? Skicka gärna lite "bevis" för vad jag vet så attackerar tigrar inte bara när det är
absolut nödvändigt

Edit: de har inte ens en smak för människor

Vem säger att man måste äta det man dödar? Äter vi allt vi dödar? Njae, annars hade vi ju varit kannibaler
(i alla fall dom som dödar andra människor)
Döda ingår i självförsvaret

Titta på lite dokumentärer om djur så får du nog ett hum om hur det fungerar.

I stort sett alla djur är skygga mot människor, så de håller sig ofta undan.
Och i videorna man ser så är de oftast skriptade eller attackerar spelaren helt oprovocerat.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Titta på lite dokumentärer om djur så får du nog ett hum om hur det fungerar.

I stort sett alla djur är skygga mot människor, så de håller sig ofta undan.
Och i videorna man ser så är de oftast skriptade eller attackerar spelaren helt oprovocerat.

Proffesionell inom djur är jag inte men ren logik funkar också.
Ja jag har kollat på filmer osv och läst.
Bara för att en tiger inte attackerade någon i en dokumentär betyder inte att alla är samma
som jag sa så reagerar djur (precis som vi) på dålig erfarenhet, bland annat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Proffesionell inom djur är jag inte men ren logik funkar också.
Ja jag har kollat på filmer osv och läst.
Bara för att en tiger inte attackerade någon i en dokumentär betyder inte att alla är samma
som jag sa så reagerar djur (precis som vi) på dålig erfarenhet, bland annat.

Var skrev jag att jag titta på en dokumentär där gå går fram till en tiger och sedan antar man att det är så hela tiden?
Djur experterna i dessa dokumentärer säger X, medans lille putte här på Swec säger Y.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Var skrev jag att jag titta på en dokumentär där gå går fram till en tiger och sedan antar man att det är så hela tiden?
Djur experterna i dessa dokumentärer säger X, medans lille putte här på Swec säger Y.

Visa mig gärna den dokumentären där experter menar på att tigrar är så ofarliga som du säger.
Bullshit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Visa mig gärna den dokumentären där experter menar på att tigrar är så ofarliga som du säger.
Bullshit.

Var skrev jag att dom är helt ofarliga?
Sluta läsa meningarna som du själv vill.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Var skrev jag att dom är helt ofarliga?
Sluta läsa meningarna som du själv vill.

Var skrev jag att du sa helt ofarliga?
Jag sa "så ofarliga som du säger"

Permalänk
Medlem

Jag lirade lite här på DH, jag tyckte inte riktigt att det kändes helt bra. De har en bra grund och jag hoppas de kan fixa "känslan" i spelet innan de släpper det. Riktigt kul koncept på det dock!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Jag ska utan tvekan köpa Far Cry 3, så fort terminens sista tentor är överstökade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VivoVivo123:

Jag ska utan tvekan köpa Far Cry 3, så fort terminens sista tentor är överstökade.

På den där datorn kan du väl inte ens flytta på din karaktär?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Okej låt oss säga att djuret känner sig hotat, attackerar det inte då?
Om du träder in i deras teritorie, hur tror du dom skulle reagera?
Ifall ett djur (exempel hund) har dålig erfarenhet av människor, påverkar det inte dem negativt då
dvs att kanske en hund varit med om misshandel eller sett andra hundar bli misshandlade/dödade av människor
vad tror du deras uppfattning om människor är då? Varför skulle dom inte bli aggressiva när dom ser människor då?

Att det är "onödigt" ser jag inte som ett problem. För det första är det bara ett spel, tror inte
att animerade figurer är verkliga levande organismer som dör när du skjuter dem i ett spel.
Syftet med att döda djuren är att få deras hud.
Så där har vi ju en förklaring till det "onödiga" slaktandet av animerade figurer.

precis rätt skrivet av dig men vissa har inte alla hemma i huvvet.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VivoVivo123:

Jag ska utan tvekan köpa Far Cry 3, så fort terminens sista tentor är överstökade.

Du skulle behöva mycket bättre dator

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av compstuff86:

precis rätt skrivet av dig men vissa har inte alla hemma i huvvet.

Inte du heller, det stavas väl huvudet?

Och ja, värt att döda ett djur som i stort sett redan är utrotat av människan i verkligheten, för deras...hud? Vad ska vi göra med deras hud till!? Värma oss när vi sitter där i grottorna likt grottmän eller?

Nej, Djur brukar ge av varningar ifall du är i deras territorium, fortsätter du inkräkta, så lär de väl göra något åt det.
Men i videorna man ser, så har det INTE ETT JAEVLA skit att göra med territorium eller att någon provocerar dom..

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Inte du heller, det stavas väl huvudet?

Och ja, värt att döda ett djur som i stort sett redan är utrotat av människan i verkligheten, för deras...hud? Vad ska vi göra med deras hud till!? Värma oss när vi sitter där i grottorna likt grottmän eller?

Nej, Djur brukar ge av varningar ifall du är i deras territorium, fortsätter du inkräkta, så lär de väl göra något åt det.
Men i videorna man ser, så har det INTE ETT JAEVLA skit att göra med territorium eller att någon provocerar dom..

Man ser klart och tydligt att du inte kan något mycket om djur som du påstår dig göra.
Snälla lilla, det är ett SPEL du dödar inte djur i verkligheten. Eller har du känslor för animerade djur också? Jeez!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waowt:

Man ser klart och tydligt att du inte kan något mycket om djur som du påstår dig göra.
Snälla lilla, det är ett SPEL du dödar inte djur i verkligheten. Eller har du känslor för animerade djur också? Jeez!

Kan jag inte mycket om djur?
Ja.... för ni vet precis hur djur beter sig?
Titta på lite dokumentärer istället för att sitta här och anta en massa skit.

Wiki
Most tigers will only attack a human if they cannot physically satisfy their needs otherwise. Tigers are typically wary of humans and usually show no preference for human meat. Although humans are relatively easy prey, they are not a desired source of food. Thus, most man-eating tigers are old, infirm or have missing teeth.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Tyska PC-versionen spelad på höga inställningar i 1080p
OBS! Spoilers... och på tyska.
http://www.youtube.com/user/derfrankwpt?feature=watch
Ser väldigt snyggt ut enligt mig. I en tidig video säger han något om att det är 30fps när han kör capture, men 60-70 fps utan (jag är enormt dålig på tyska dock).

Permalänk
99:e percentilen

Jag beställde det precis på CDON. Liknar det ettan kommer jag höja det till skyarna. Liknar det tvåan eller är alltför konsoligt köper jag aldrig ett Ubisoft-spel mer.

Ungefär halva mitt gamerhjärta är Far Cry, så jag VILL så extremt mycket att FC3 ska återupprätta FC:s heder.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när jag spelade Far Cry 1 för massa massa år sedan, tyckte det såg skit snyggt ut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Tyska PC-versionen spelad på höga inställningar i 1080p
OBS! Spoilers... och på tyska.
http://www.youtube.com/user/derfrankwpt?feature=watch
Ser väldigt snyggt ut enligt mig. I en tidig video säger han något om att det är 30fps när han kör capture, men 60-70 fps utan (jag är enormt dålig på tyska dock).

Medans PCGH.de fick 30 fps med 680?
Tvivlar.

Snyggt är det inte, ser plastigt ut. Och mycket av det man ser, ser sämre ut än många andra spel på marknaden.
Galet aggressiv AO dessutom, ser ut som karaktärer har en svart outline, en tjock outline.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Jazz 1-up:

Vad dillar du om då? Han sa i stort sett att provocerade djur attackerar, och att han uppskattar jakt som ett delmoment i ett spel, och att det bara är ett spel, spel behöver inte vara realistiska.

De där skitspelet har ingenting med saken att göra, sluta vara dryg

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Kan jag inte mycket om djur?
Ja.... för ni vet precis hur djur beter sig?
Titta på lite dokumentärer istället för att sitta här och anta en massa skit.

Wiki
Most tigers will only attack a human if they cannot physically satisfy their needs otherwise. Tigers are typically wary of humans and usually show no preference for human meat. Although humans are relatively easy prey, they are not a desired source of food. Thus, most man-eating tigers are old, infirm or have missing teeth.

Detta kan komma som en överraskning, men vi diskuterar nu alltså ett spel, inte verkliga livet, inte någon dokumentärfilm, utan ett spel, ett spel som aldrig har gått mot att vara en simulator, eller ens något som liknar en.

Wiki citaten du postat handlar ju dessutom om att tigrar inte aktivt jagar människor för föda, vilket är helt orelevant, och säger ingenting om att de inte skulle attackera i trängda situationer. Utvecklarna valde uppenbarligen att ha aggressiva tigrar, precis som de har valt att ha aggressiva människor.

En gång tittade jag på en dokumentär om hur människor lever på tropiska öar, och vet du, 70% av dem börjar inte skjuta mot turister så fort de ser dem, men i det universum som är Far Cry 3 så gör de det, och tigrar attackerar människor som är hotfulla hellre än att fly.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Detta kan komma som en överraskning, men vi diskuterar nu alltså ett spel, inte verkliga livet, inte någon dokumentärfilm, utan ett spel, ett spel som aldrig har gått mot att vara en simulator, eller ens något som liknar en.

Wiki citaten du postat handlar ju dessutom om att tigrar inte aktivt jagar människor för föda, vilket är helt orelevant, och säger ingenting om att de inte skulle attackera i trängda situationer. Utvecklarna valde uppenbarligen att ha aggressiva tigrar, precis som de har valt att ha aggressiva människor.

En gång tittade jag på en dokumentär om hur människor lever på tropiska öar, och vet du, 70% av dem börjar inte skjuta mot turister så fort de ser dem, men i det universum som är Far Cry 3 så gör de det, och tigrar attackerar människor som är hotfulla hellre än att fly.

Öhm.
Så, tigrarna i FC3 är i trängda situationer? Ok, när de kommer bakifrån spelaren och attackerar, oprovocerat!

Fast denna ö är väl snarare en ö för banditer?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Öhm.
Så, tigrarna i FC3 är i trängda situationer? Ok, när de kommer bakifrån spelaren och attackerar, oprovocerat!

Fast denna ö är väl snarare en ö för banditer?

Tror en tiger skulle uppfatta det som en trängd situation om en människa klampar in i deras revir, jag har aldrig sagt att detta betyder att de alltid attackerar. Läser du vad jag skrev; Utvecklarna valde uppenbarligen att ha aggressiva tigrar, precis som de har valt att ha aggressiva människor."

Var länge sen jag åkte på semester till en ö nästan endast befolkad av sinnessjuka banditer, som skjuter främlingar så fort de ser dem, får väl prova det nästa år.

Detta är ett spel som sagt, att det inte är designat för att vara realistiskt, utan för att vara underhållande, och tydligen tyckte utvecklarna att det var roligare att ha hot även i skogen, att ha alla djur passiva skulle inte ge det.

Sen undrar jag verkligen hur många som bryr sig om de har fångat alla djurs beteende så naturtroget som möjligt i ett spel som Far Cry 3, precis som att nästan ingen brydde sig om att fåglarna i Crysis helt ignorerar att de blir beskjutna.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Jazz 1-up:

Vissa upskattar det mer, vissa uppskattar det mindre. Att empati finns i spel är viktigt för mig. Då menar jag inte att man ska förbjudas spela ond, utan att du efter onda gärnigar inte bör framställas som en hjälte.

Det finns spel där du kan slakta hur mycket djur du vill. Kan man inte be spelutvecklare hålla dessa mindre relsitiska delar utanför mainstream-spelen så att inte all behöver genomlida detta. Det skulle även vara bra ifall ungdomar fick en mer realistisk bild av verkligheten, om inte det är för mycket begärt.

Har man ett barn som baserar sin bild av verkligheten på ett spel, speciellt ett spel som Far Cry, då bör man nog se över sin uppfostran av det, alternativt ta en tripp till psykhemmet.

Det är väldigt märkligt att säga att spel bör ha empati i sig, och den typen av valmöjlighet, då det finns extremt många olika genres, och alla spel är inte rpgs...

Vill inte ens tänka på hur God of War hade sett ut om du hade fått sätta tänderna i det. Spel är till för att underhålla, inte utbilda. Visst gillar jag att kunna göra mina egna val i spel, men jag kan fortfarande se hur det ofta blir väldigt svårt att berätta en intressant berättelse om spelaren själv kan ändra den som man vill.

Hur allt detta har någonting med att tigrar, och när de attackerar, har jag svårt att se. Empati är inte att inte bli attackerad av galna djur som inte beter sig som vi är vana, inte heller är det att låta dem leva när de attackerar. Spelet handlar inte heller om att döda djur för skojs skull, utan är rätt tungt byggt på att man dödar dem för att man behöver deras skinn eller liknande för att kunna tillverka utrustning som underlättar ens överlevnad.

Du borde för övrigt spel Spec Ops: The Line, tror att dess story skulle intressera dig mer än Far Cry 3s, iaf enligt vad du sa i din senaste kommentar.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Tyska PC-versionen spelad på höga inställningar i 1080p
OBS! Spoilers... och på tyska.
http://www.youtube.com/user/derfrankwpt?feature=watch
Ser väldigt snyggt ut enligt mig. I en tidig video säger han något om att det är 30fps när han kör capture, men 60-70 fps utan (jag är enormt dålig på tyska dock).

Såg najs ut, dock tveksam om mitt gamla 580 maxar detta spel i 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

precis som att nästan ingen brydde sig om att fåglarna i Crysis helt ignorerar att de blir beskjutna.

I Crysis går dom ju undan?

Revir? Mitt i en jävla by...tigern har sitt revir i en by helt fluxigt?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

I Crysis går dom ju undan?

Revir? Mitt i en jävla by...tigern har sitt revir i en by helt fluxigt?

Nej, de går runt precis som innan, ibland bryr de sig inte alls.

Det är väldigt svårt att kunna prata om en enskild situation när du glömt att nämna vilken det är. Har då aldrig sett en spelare bli påhoppad bakifrån av en tiger mitt i en by, sen verkar du ha väldigt svårt att greppa detta med att spel inte behöver vara, och inte är verklighetstrogna. Åkt till Asien om du vill ha realistiska tigrar, sätt dig inte framför datorn. Vill du inte åka så långt får du leta upp en vilddjurssimulator, även om jag tror att marknaden för den typen av spel är...begränsad.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Nej, de går runt precis som innan, ibland bryr de sig inte alls.

Det är väldigt svårt att kunna prata om en enskild situation när du glömt att nämna vilken det är. Har då aldrig sett en spelare bli påhoppad bakifrån av en tiger mitt i en by, sen verkar du ha väldigt svårt att greppa detta med att spel inte behöver vara, och inte är verklighetstrogna. Åkt till Asien om du vill ha realistiska tigrar, sätt dig inte framför datorn. Vill du inte åka så långt får du leta upp en vilddjurssimulator, även om jag tror att marknaden för den typen av spel är...begränsad.

I en eller två av de officiella videorna ser man en tiger attackera spelaren precis utanför en by.
Och en annan där en tiger attackerar en fiendevakt utanför en by.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

I en eller två av de officiella videorna ser man en tiger attackera spelaren precis utanför en by.
Och en annan där en tiger attackerar en fiendevakt utanför en by.

Jag vet fortfarande inte vilka videos du pratar om, så det kan jag inte uttala mig om, men försök istället att säga varför detta är relevant.
De ville ha en preditor, framför allt i naturen, något som innebär fara, att de valt att modellera denna varelse som en tiger istället för en stalker från Borderlands 2 verkar förvirra dig rätt mycket, men du får väl försöka greppa att bara för att en varelse i ett spel liknar en tiger som de ser ut i verkligheten så innebär det inte att de måste bete sig likadant, det är det som är det härliga med spel, och också det som är poängen med dem.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |