Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

far cry 3 vad tycker ni? ska det bokas? :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Vad är problemet? Jo, att spelet presterar sämre, samtidigt som det inte är snyggare. Utan på många fronter, ser sämre ut.

Jo, fast jag tycker FC3 är rätt snyggt ändå i helhet, jag gillar djungel och den öppna världen.

Du får tänka lite som en optimist, spelet kan få uppdateringar och drivrutinerna till grafik kommer optimeras för spelet har ju inte kommit ut ens.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Jo, fast jag tycker FC3 är rätt snyggt ändå i helhet, jag gillar djungel och den öppna världen.

Du får tänka lite som en optimist, spelet kan få uppdateringar och drivrutinerna till grafik kommer optimeras för spelet har ju inte kommit ut ens.

''Kan'' är realisten ''kommer'' är optimisten ;D

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Jo, fast jag tycker FC3 är rätt snyggt ändå i helhet, jag gillar djungel och den öppna världen.

Du får tänka lite som en optimist, spelet kan få uppdateringar och drivrutinerna till grafik kommer optimeras för spelet har ju inte kommit ut ens.

Du har på tok för låga standars, såndana fall är ju inte ens spelet klart än.

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

''Kan'' är realisten ''kommer'' är optimisten ;D

Skrivet av LucasSj:

Du har på tok för låga standars, såndana fall är ju inte ens spelet klart än.

Det tror jag inte, så är det väl för alla spel idag...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Hmm, stämmer. Kollade inte så noga.

Här är ett screenshot från PC-version som bonus då (lånade från Neogaf)
http://i5.minus.com/iCDKsXuAgG2WJ.png

http://i4.minus.com/iboxbxnrs1HfYp.png

http://i6.minus.com/iJI7anZ9U6EqK.png

Gillar inte gräset i detta, ser nästan självlysande ut.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Gillar inte gräset i detta, ser nästan självlysande ut.

Inte så överraskande, har du gjort någon positivt inlägg i den här tråden? Tittar man på dina inlägg så är i princip alla negativa och ofta mothugg mot någon som gjort ett positivt inlägg.

Permalänk

Hur är coop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

"Capsule is functioning purely as a downloader for the FC3 installer. Once it's installed, the UPlay client is used to play the game and Capsule is not required."
står det i mailet jag fick från GMG.

Skrivet av Burkskinka:

§ 7

Går förbannat långsamt för mig med. Pendlar mellan 0kbps och ibland skjuter det upp i 10/11mbps...
Antagligen sista gången jag köper ett spel från GMG som jag måste använda mig av deras Capsule för att få hem.

Tankar i ~150kbps nu, klart om 16h 38min, 8,1gb kvar...

Sade ju aldrig att jag ahde piratkopierat det

Permalänk
Medlem

Är det verkligen så jävla krävande som diagrammen påstår? Spela under 40 FPS med ett 6970?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Inte så överraskande, har du gjort någon positivt inlägg i den här tråden? Tittar man på dina inlägg så är i princip alla negativa och ofta mothugg mot någon som gjort ett positivt inlägg.

Sluta gilla dina egna inlägg med ditt alternativa konto.

För man måste vara positiv hela tiden? Är inte grejen med ett forum att åsikter är olika och att diskussioner utforskar alla hörn!?
Sedan är det svårt att vara positiv när "PC gamers" på ett "PC" forum tycker om Konsollportar med dålig prestanda/grafik osv. Pungar ut flera tusen och gladligen pungar ut massor med pengar på spel som inte ens nyttjar hårdvaran.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Folk verkar vara besvikna på spelet och säger att det är bortkastade pengar. Är det på grund av att det är så dåligt optimerat alltså?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Är det verkligen så jävla krävande som diagrammen påstår? Spela under 40 FPS med ett 6970?

Jag hoppas inte det, jag ska undersöka imorgon vad jag har för fps i spelet. i5 3570K + 660 Ti.

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Sluta gilla dina egna inlägg med ditt alternativa konto.

För man måste vara positiv hela tiden? Är inte grejen med ett forum att åsikter är olika och att diskussioner utforskar alla hörn!?
Sedan är det svårt att vara positiv när "PC gamers" på ett "PC" forum tycker om Konsollportar med dålig prestanda/grafik osv. Pungar ut flera tusen och gladligen pungar ut massor med pengar på spel som inte ens nyttjar hårdvaran.

Jag är beredd att hålla med honom, du låter allmänt negativ till det mesta gällande det här spelet. "Gräset ser självlysande ut", visst jag kan hålla med dig men jag har svårt att se diskussionsmaterialet i många av dina inlägg och det känns som att du bara är här för att få folk att inte testa spelet eller för att dra ner diskussionen till en sandlåde-nivå. Jag tror de flesta har förstått att du är bitter på konsoler, portar o.s.v. (vilket även jag är) men för mig och många andra handlar inte ett spel enbart om grafiken eller hur smidiga menyerna är, utan helheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Jag hoppas inte det, jag ska undersöka imorgon vad jag har för fps i spelet. i5 3570K + 660 Ti.

Återkom gärna med update.

Permalänk
Medlem

Var hittar man detta spel billigast, eller är det värt att vänta på december-rean ? Greenman gaming hade jue grym deal på t.ex. Hitman (~200 spänn) vid release men inte hittat något för FC3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myllerman:

Var hittar man detta spel billigast, eller är det värt att vänta på december-rean ? Greenman gaming hade jue grym deal på t.ex. Hitman (~200 spänn) vid release men inte hittat något för FC3.

Tittar du på FC3 på GMG så ser du att det kostar 230 kr med koden på FC3 sidan.
Om folk öppnade sina ögon.
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/shooter/far-cr...

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Tittar du på FC3 på GMG så ser du att det kostar 230 kr med koden på FC3 sidan.
Om folk öppnade sina ögon.
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/shooter/far-cr...

Tack ! Då blir det köp.

Permalänk
Medlem

Har laddat ner spelet till min SSD med Capsule, installerade det på min lagringsdisk och sedan flyttade jag över .rar filen jag laddat ner till min lagringsdisk, men jag har bara 16 Gb kvar. (Hade 26~ innan jag laddade ner) vad är det som tar plats?!

Edit: Temp mappen som ligger i Appdata>Local tar 9,6 Gb, är det normalt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Sluta gilla dina egna inlägg med ditt alternativa konto.

För man måste vara positiv hela tiden? Är inte grejen med ett forum att åsikter är olika och att diskussioner utforskar alla hörn!?
Sedan är det svårt att vara positiv när "PC gamers" på ett "PC" forum tycker om Konsollportar med dålig prestanda/grafik osv. Pungar ut flera tusen och gladligen pungar ut massor med pengar på spel som inte ens nyttjar hårdvaran.

Nejdå, jag har inget problem med att folk är negativa och inte gillar något. Dessutom måste man få svara i en diskussion om ens åsikter ifrågasätts i samma tråd.

Problemet med dig är att du är konstant negativ massor av gånger i en tråd om ett spel du inte alls verkar gilla. Det blir tärande att läsa dina totalt onyanserade inlägg efter ett tag.

Permalänk
Medlem

Ok här är lite plus/minus från mig efter ett par timmars spelande (inte så länge alltså).

+ Open world FPS / Sandbox
+ Massor med vapen med olika varianter och annan gear att leka med
+ Olika sätt att spela och talents att anpassa det med (long range/assault/stealth typ)
+ Utflippad men underhållande story so far, mycket bra skurk i Vaas

- Tungdrivet för det man får ut i grafikväg
- UPlay / UBI skit-DRM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Sluta gilla dina egna inlägg med ditt alternativa konto.

För man måste vara positiv hela tiden? Är inte grejen med ett forum att åsikter är olika och att diskussioner utforskar alla hörn!?
Sedan är det svårt att vara positiv när "PC gamers" på ett "PC" forum tycker om Konsollportar med dålig prestanda/grafik osv. Pungar ut flera tusen och gladligen pungar ut massor med pengar på spel som inte ens nyttjar hårdvaran.

Nej man behöver inte vara positiv och ja det är vad forum är till för. Det går dock att föra en diskussion på ett trevligt sätt.

Personligen köper jag spel för underhållningen.
Man kan väl ej beskylla detta spelet för att inte nyttja hårdvaran?
Sedan hur optimalt spelet gör det är en annan femma...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Ok här är lite plus/minus från mig efter ett par timmars spelande (inte så länge alltså).

+ Open world FPS / Sandbox
+ Massor med vapen med olika varianter och annan gear att leka med
+ Olika sätt att spela och talents att anpassa det med (long range/assault/stealth typ)
+ Utflippad men underhållande story so far, mycket bra skurk i Vaas

- Tungdrivet för det man får ut i grafikväg
- UPlay / UBI skit-DRM

Håller med dig på alla punkter. Önskar verkligen man kunde slippa Uplay :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9