far cry 3 vad tycker ni? ska det bokas? :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av id_hunter:

Men snälla, hur många spel som släpps idag är perfekta från dag ett? Inte många och även om jag inte gillar Ubisoft så tror jag ändå att det här spelet kommer bli grymt bra (både gameplay-mässigt och grafiken). Nvidia har dessutom släppt drivrutiner nu så jag tror inte det tar många dagar innan det flyter på som det ska.

Edit. Laddar ner nu, 8,8Gb är filen på (från Greenmangaming).

Väldigt få, varför? För att folk betalar oavsett. Av någon dum anledning.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Fick det idag, både AC3 och FC3. Har inte spelat Far Cry än men såg när brorsan körde lite och de såg sjuuuukt
snyggt ut med alla inst. på HÖG (spelet är på Svenska )
Kan det jämföras med BF/Crysis? JA! Förlorar gör det inte så lätt heller!
Nu vet jag varför man behöver hud från olika djur iaf för er som undrar det.
Man tillverkar egna prylar som plånböcker, bälte, bälte med fickor för vapen osv.
Djuren har inte varit så överdrivet aggressiva heller, som beskrivits av någon/några i tråden.
Nu vet ni

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Han spelade ju i DX9?
Det var någon som citerade den TB länken och sa DX9.

Japp.. Titta på videon så ser du DX9.

Så han har ingen: SSAO, Alpha to Coverage eller MSAA

Kommer säkert nån patch som förbättrar prestandan i DX11. Om inte annat så är jag nöjd om det fungerar bra i DX9. Konstigt att folk ens tkan spela med DX11 eftersom det inte ens var möjligt att välja för Totalbiscuit.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

någon som får hastighet på Capsule? ligger mellan 0-21KB/s själv :/

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

någon som får hastighet på Capsule? ligger mellan 0-21KB/s själv :/

Fick runt 900, men det hoppar väldigt mycket upp och ner nu. Högt tryck...

Permalänk
Medlem

Ja det hoppar inte lite men det e mest runt några kb/s eller inget alls.

Permalänk
Medlem

Startade om Capsule och poff 2.1MB/s

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Funderar på att förhandsboka (heh) Insane Edition så här dagen innan faktiskt. De kan väl inte sålt slut på dessa redan va?
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/108143-far_cry_3-insan...

Webhallen brukar skriva om det är fullbokat.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Har aldrig förstått hysterin kring att boka spel i förväg.
Det lär ju knappast vara så att spelet inte går att köpa längre efter releasedagen. Dessutom sjunker ju priset om man kan tänka sig vänta några månader.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Har lirat lite idag, låste upp via vpn. Har 2x580 gtx i sli med senaste beta drivrutiner och det spelar ingen roll vilka inställningar jag har, spelet är en hackfest för mig. Har testat dx 9 o dx 11, marginellt bättre frames/sec med allt på low mot allt på ultra med aa. Men som sagt skillnaden är inte stor alls, hoppas på patch eller andra beta drivrutiner. Verkar lite konstigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Folk som sitter och spelar det just nu, med diverse datorer, verkar ha i princip samma FPS på Low som Ultra. Dvs runt 20-30fps.

Förstår förövrigt inte varför folk på ett "respektabelt" forum såsom sweclockers, stödjer utvecklare som egentligen inte bryr sig ett skvatt om PC plattformen. Och att folk här konstant stödjer utvecklare som levererar spel som flyter dåligt.
Menmen, bara det är "spelbart" som han andra personen sa förut.

Fördelarna är väl att man kan få mer fps och bättre grafik helt enkelt mot dagens konsoler även om det är en port. Dessutom kommer förmodligen mod och liknande.
Det var någon som prata om DX11..har den det får början eller kommer det efter som på Crysis 2?

Nyare kort pesterar bättre i dx11 än dx10 och 9 så det vore att önska även om skillnaden inte blir stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

någon som får hastighet på Capsule? ligger mellan 0-21KB/s själv :/

Skrivet av Tjodd:

Fick runt 900, men det hoppar väldigt mycket upp och ner nu. Högt tryck...

Är Capsule bra? kan man spela med de personer som använder sig av Steam/Uplay?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Dessutom kommer förmodligen mod och liknande.

Källa?

Skrivet av leafbranch:

Nyare kort pesterar bättre i dx11 än dx10 och 9 så det vore att önska även om skillnaden inte blir stor.

Inte maxat.
http://i.imgur.com/HTAGC.png

Maxat med 4x MSAA + AtoC ( enligt http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2284692 )

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Är Capsule bra? kan man spela med de personer som använder sig av Steam/Uplay?

Om du har spelet på Steam tror jag att när du startar spelet så "länkas" du över till Uplay-programmet och sedan trycker på Spela där, så du borde kunna spela med alla oavsett var man registerar spelet.
Hoppas jag fattade din fråga rätt....

Permalänk
Medlem

Nej, ingen källa men som jag sa förmodligen/tror jag att spelet är så pass stort så att det borde komma mod.

Testerna ser väl helt ok ut? Eftersom jag har Nvidia grafikkort så bör jag ha en hel del bättre prestanda i FC3 med de nya Beta drivrutinerna som Swec skrev om idag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Nej, ingen källa men som jag sa förmodligen/tror jag att spelet är så pass stort så att det borde komma mod.

Testerna ser väl helt ok ut? Eftersom jag har Nvidia grafikkort så bör jag ha en hel del bättre prestanda i FC3 med de nya Beta drivrutinerna som Swec skrev om idag.

Spelet har ju inte ens modtools, så hur ska vi få mods?

Ja, du får ca 45 fps istället för ca 35.
Helt okej för att vara ett spel som inte riktigt ser något bättre ut än Crysis, som kom ut för 5 år sedan!?
Medans det presterar sämre. Hurra!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Har aldrig förstått hysterin kring att boka spel i förväg.
Det lär ju knappast vara så att spelet inte går att köpa längre efter releasedagen. Dessutom sjunker ju priset om man kan tänka sig vänta några månader.

det är sant, jag fick hitman absolution för 247:- från dustinhome , men problemet med det är att dom har slut lager så jag får det först på lördag

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Om du har spelet på Steam tror jag att när du startar spelet så "länkas" du över till Uplay-programmet och sedan trycker på Spela där, så du borde kunna spela med alla oavsett var man registerar spelet.
Hoppas jag fattade din fråga rätt....

Det tror jag bestämt att du gjorde Köpte Ghost Recon förut, jag hade det på Uplay och en polare till mig hade det på Steam, jag tror han startade som vilket annat Steam spel som helst.

1. Kan man använda nyckeln man får av green man gaming till Steam?

2. Och om man har köpt det från t.ex. Spelbutiken.se, får man en Steam kod då?

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Spelet har ju inte ens modtools, så hur ska vi få mods?

Ja, du får ca 45 fps istället för ca 35.
Helt okej för att vara ett spel som inte riktigt ser något bättre ut än Crysis, som kom ut för 5 år sedan!?
Medans det presterar sämre. Hurra!

vad kan jag få för FPS med två stycken radeon 7870 ghz edition i FC3?

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem

har någon en susning varför jag inte kan använda DX11 i Farcry 3 och bara DX9, ändå så startar jag med DX11.exe .

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Är Capsule bra? kan man spela med de personer som använder sig av Steam/Uplay?

"Capsule is functioning purely as a downloader for the FC3 installer. Once it's installed, the UPlay client is used to play the game and Capsule is not required."
står det i mailet jag fick från GMG.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

"Revealed Trailer" över 10m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

"Capsule is functioning purely as a downloader for the FC3 installer. Once it's installed, the UPlay client is used to play the game and Capsule is not required."
står det i mailet jag fick från GMG.

Okej, då vet jag

Tror du det finns någon risk att bli bannad från Uplay ifall jag har skaffat ett spel (Assassins Creed 3), på ej det "vanliga" sättet om du förstår vad jag menar, och sen använder Uplay för att spela Far cry 3? Jag behöver alltså inte ens starta Uplay för att lira AC3.

Permalänk
Skrivet av zabera:

Okej, då vet jag

Tror du det finns någon risk att bli bannad från Uplay ifall jag har skaffat ett spel (Assassins Creed 3), på ej det "vanliga" sättet om du förstår vad jag menar, och sen använder Uplay för att spela Far cry 3? Jag behöver alltså inte ens starta Uplay för att lira AC3.

§ 7

Skrivet av Elghinnarisa:

någon som får hastighet på Capsule? ligger mellan 0-21KB/s själv :/

Går förbannat långsamt för mig med. Pendlar mellan 0kbps och ibland skjuter det upp i 10/11mbps...
Antagligen sista gången jag köper ett spel från GMG som jag måste använda mig av deras Capsule för att få hem.

Tankar i ~150kbps nu, klart om 16h 38min, 8,1gb kvar...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burkskinka:

§ 7

Går förbannat långsamt för mig med. Pendlar mellan 0kbps och ibland skjuter det upp i 10/11mbps...
Antagligen sista gången jag köper ett spel från GMG som jag måste använda mig av deras Capsule för att få hem.

Tankar i ~150kbps nu, klart om 16h 38min, 8,1gb kvar...

Ja, det var lite synd att det var capsule, men jag skulle tro att det är onormalt högt tryck just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Spelet har ju inte ens modtools, så hur ska vi få mods?

Ja, du får ca 45 fps istället för ca 35.
Helt okej för att vara ett spel som inte riktigt ser något bättre ut än Crysis, som kom ut för 5 år sedan!?
Medans det presterar sämre. Hurra!

Ja, det finns väl inget spel som är direkt snyggare än Crysis så vad är egentligen problemet?

Är du överhuvudtaget intresserad av spelet?

Permalänk
Medlem

Total Biscuit - WTF is Far Cry 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Ja, det finns väl inget spel som är direkt snyggare än Crysis så vad är egentligen problemet?

Är du överhuvudtaget intresserad av spelet?

Vad är problemet? Jo, att spelet presterar sämre, samtidigt som det inte är snyggare. Utan på många fronter, ser sämre ut.

Skrivet av Buio:

Det har redan länkats ett par gånger.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Det har redan länkats ett par gånger.

Hmm, stämmer. Kollade inte så noga.

Här är ett screenshot från PC-version som bonus då (lånade från Neogaf)

Permalänk
Avstängd

Dubbla GTX480 kan visst inte köra på ultra och 4x AA.....

Usch...ännu ett konsolspel som endast klarar av att köras i 720P och Low/medium....

Det är precis som om dom inte har engagerat sig i att optimera spelet över Low/Medium settings :(...

Ytterligare 400:- som åkte ner i sjön... seriöst så måste spelbolagen börja jobba lite på att finslipa optimeringen över high settings...Så snygg är inte spelet så att ett 680 eller 7970 går på knäna..

AI'n suger dase i spelet....

Först Most wanted 2012...har konstant 60FPS men laggar som om man hade 26-30FPS oavsett settings..

Inte konstigt att så många drar ner spelen olagligt när det är som att ''köpa grisen i säcken'' när man köper spel

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W