Permalänk
Skrivet av radx:

Jag ser redan fram emot kvällen! Mycket fail och mycket kul blir ändå en bra kväll. Det blir vad man gör det till som dom brukar säga

Jag vill ha dig i mitt lag! Pax!

Hahaha, det är ju totalt slumpmässigt vilka frågor som kommer. Jag kanske inte kan en enda, det finns aldrig några garantier och man kan inte leva på gamla meriter.
Vet inte om jag kommer att komma än, sen vet jag inte vad max antal är per lag på quizen och hur många vi blir. Men det är sådant som märks när klockan väl klämtar.

Visa signatur

|| Desktop: Intel i7 4770K @4,5GHz / ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX / ASUS Radeon R9 290 DirectCU II OC 4GB @1100/6000MHz/ A-Data XPG 16GB 1600MHz CL9 @2133MHz CL10 / Seasonic Platinum SS-860XP2 860W / Samsung 840 Pro 256GB + 850 EVO 500GB/ Bitfenix Phenom Mini / Win 10 / Ubuntu ||

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Regnbågsponny:

Hahaha, det är ju totalt slumpmässigt vilka frågor som kommer. Jag kanske inte kan en enda, det finns aldrig några garantier och man kan inte leva på gamla meriter.
Vet inte om jag kommer att komma än, sen vet jag inte vad max antal är per lag på quizen och hur många vi blir. Men det är sådant som märks när klockan väl klämtar.

Max antal per lag är 4 personer, och vi blir så många som vi blir. Än så länge 16 bekräftade enligt anmälan.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Max antal per lag är 4 personer, och vi blir så många som vi blir. Än så länge 16 bekräftade enligt anmälan.

Ok, lär bli många SweC-lag då Ja en vecka innan det smäller lär vi ju veta hur många det blir, men det är ju en dryg månad kvar tills dess.

Visa signatur

|| Desktop: Intel i7 4770K @4,5GHz / ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX / ASUS Radeon R9 290 DirectCU II OC 4GB @1100/6000MHz/ A-Data XPG 16GB 1600MHz CL9 @2133MHz CL10 / Seasonic Platinum SS-860XP2 860W / Samsung 840 Pro 256GB + 850 EVO 500GB/ Bitfenix Phenom Mini / Win 10 / Ubuntu ||

Permalänk
Medlem

Låter kul så jag är på.

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Jag får säga kanske. Men jag tror nog jag kan dra dit om jag känner att pengarna räcker.
Vad brukar mat o några öl kosta nere i göteborg?

20 år
Edit.
Krockar med min morfars 80års kalas så kommer troligtvis inte dyka upp.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det hade varit kul att komma, men måste kolla schemat nästa läsperiod.

EDIT: Borde funka om de inte lägger in några sena labbar eller något.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag får säga kanske. Men jag tror nog jag kan dra dit om jag känner att pengarna räcker.
Vad brukar mat o några öl kosta nere i göteborg?

20 år

Kolla hemsidan. http://www.dubliner.se/

Permalänk
Inaktiv

Efterlysning! Jag tänkte eventuellt försöka att ta mig ner till göteborg för detta från 08-land, är det någon som tänker detsamma? Isåfall tänker jag att man kan åka tillsammans i bil/tåg för att göra det hela lite trevligare! Jag lovar att jag är trevlig! O:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Det är en onsdag = veckodag ^^ Välkommen

Gött.. kollade på fel månad

Edit: eventuellt +1 på mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Då saknar vi bara Fotobullen

Hehe... Tror jag fortfarande har kasettbandet med chiptunes på från den brutalslaktade bergsprängaren någonstans Good times! Får se om jag kan dyka upp på denna träffen.

Permalänk
Medlem

o/

I'll be there.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Jag har inte full koll på hur mitt schema ser ut nästa läsperiod så jag återkommer men jag är väldigt sugen.

Vi snackar en kväll. Det är klart du kan. Kommer du kommer jag. Vi är inte färdiga med vår Romney vs Obama diskussion och vi kan lika gärna fortsätta där :D.

Annars var det lite dåligt med nick man känner igen i den här tråden.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LeMisanthrope01:

Vi snackar en kväll. Det är klart du kan. Kommer du kommer jag. Vi är inte färdiga med vår Romney vs Obama diskussion och vi kan lika gärna fortsätta där :D.

Annars var det lite dåligt med nick man känner igen i den här tråden.

Finns alltid risk för labbar kvällstid tyvärr men jag borde ha lite koll nästa vecka.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Finns alltid risk för labbar kvällstid tyvärr men jag borde ha lite koll nästa vecka.

Rutinerat. Av någon anledning placerar jag dig på F eller möjligtvis Z i mitt huvud. Är jag på rätt spår?

Permalänk

Quiz är ju kul, men är Dubliner verkliiiiigeeeeen det stället som man skulle vilja visa upp för SweCare från de sälla jaktmarkerna?

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LeMisanthrope01:

Rutinerat. Av någon anledning placerar jag dig på F eller möjligtvis Z i mitt huvud. Är jag på rätt spår?

Stolpe ut skulle jag säga. Läste F i en termin innan jag bytte. Min karriär på Chalmers började med att jag blev antagen till E men kom i sista stund in på F som reserv. Sedan hoppade jag av efter ett halvår och började på K hösten efter. Nu läser jag master på M. Flest sektioner när man dör vinner!

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Äsch vafan, jag flyger ju till kanaireöarna den dagen. Skit också!

Bara att boka om resan annars!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Zellpsynt:

Quiz är ju kul, men är Dubliner verkliiiiigeeeeen det stället som man skulle vilja visa upp för SweCare från de sälla jaktmarkerna?

Dubliner är en pub med skumt folk, få är skummare än nördar så det blir nog ganska perfekt Det är en quizz vardag, inte någon köttmarknads-liveband-supa-helgdag. Stor skillnad där.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Dubliner är en pub med skumt folk, få är skummare än nördar så det blir nog ganska perfekt Det är en quizz vardag, inte någon köttmarknads-liveband-supa-helgdag. Stor skillnad där.

Jag tänkte mer på de hygieniska problemen de haft där. Gick en vända på NTI-Gymnasiet (EC) för att det var fullt på ITG när jag ville byta dit och de hade sin lunch där... Traumatiska minnen.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk

Tror faktiskt att jag kommer att ha möjlighet att komma

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zellpsynt:

Quiz är ju kul, men är Dubliner verkliiiiigeeeeen det stället som man skulle vilja visa upp för SweCare från de sälla jaktmarkerna?

Hehe, min första tanke.

Skrivet av Fluf:

Dubliner är en pub med skumt folk, få är skummare än nördar så det blir nog ganska perfekt Det är en quizz vardag, inte någon köttmarknads-liveband-supa-helgdag. Stor skillnad där.

Sen kom jag på att jag bara varit där någon timme innan stängning en fredag (och en eftermiddag)...

Räkna med mig iaf! Ska bli kul att träffa er som faktiskt skriver mycket av det jag läser på nätet. Ibland undrar jag om jag läser lite för mycket här på SweC-forum... Börjar kl tre på torsdag också, så då behöver man inte fundera på att gå hem extra tidigt heller.

EDIT: Kände dock inte till de hygieniska problemen... (Har dock käkat där någon gång, och det var strax över helt okej. Visserligen kändes det inte jättefräscht, men det var ju bara för att det var pub-käk, ingen raw-food direkt)

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Bra initiativ grappar!

Ser fram emot att bli salongsberusad och snacka gamla överklockningsminnen

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Hjälpsam

Så, bord för 25 pers bokat, någon har hopat av och några kanske kommer till.

Skall bli kul att ses!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Om det är så att jag inte har något annat för mig så kommer jag !

Permalänk

Blir tyvärr tvungen att banga då jag bortrest på jobb onsdag, torsdag Hoppas att man kan dyka upp vid nästa tillfälle istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Desktop: Intel i7 4770K @4,5GHz / ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX / ASUS Radeon R9 290 DirectCU II OC 4GB @1100/6000MHz/ A-Data XPG 16GB 1600MHz CL9 @2133MHz CL10 / Seasonic Platinum SS-860XP2 860W / Samsung 840 Pro 256GB + 850 EVO 500GB/ Bitfenix Phenom Mini / Win 10 / Ubuntu ||

Permalänk
Medlem

hmm, en polare reggade sig o försöker vota, men har inga rättigheter, eller så fumlar han bort sig på nåt sätt, men +1 på mig ialllafall om det funkar

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av evolate:

hmm, en polare reggade sig o försöker vota, men har inga rättigheter, eller så fumlar han bort sig på nåt sätt, men +1 på mig ialllafall om det funkar

Nemas problemas, anledningen är att man inte kan posta i ÖÄ som nyreggad

Välkomna i morgon!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Vill bara flika in att jag måste reservera mig. Jag mår skit i dag. Kraftigt förkyld, halsont och värk i hela kroppen. Om detta utvecklas å blir värre i morgon så får jag nog tyvärr banga. Men jag ska ta lägga mig tidigt ikväll så med lite tur å vapenolja så ska jag nog kunna komma i morgon.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av radx:

Vill bara flika in att jag måste reservera mig. Jag mår skit i dag. Kraftigt förkyld, halsont och värk i hela kroppen. Om detta utvecklas å blir värre i morgon så får jag nog tyvärr banga. Men jag ska ta lägga mig tidigt ikväll så med lite tur å vapenolja så ska jag nog kunna komma i morgon.

Fort, vitlök, C-vitamin och mängder med vatten!

Hoppas du kryar på dig till i morgon, att det är en såndär 24timmars sak.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hedersmedlem

Kära SweClockare.

Jag har tyvärr fått förhinder och kan ej närvara idag. Drick några bärtz för mig och ha så trevligt!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Fan jag inser att jag råkat trippelboka denna kvällen (sic) så jag kommer tyvärr ej kunna komma. Sjukt tråkigt för jag hade sätt fram emot detta. Hoppas att det slår ut väl och blir fler träffar i framtiden som man kan komma till.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]