Detta är mitt inläg från en annan tråd, någon påpekade att jag kunde skriva det här också då det kan vara värt att dela.
har själv tidigare varigt med om ganska dålig service på inet i butik tidigare. Jag gick dit för att köpa ljudkort, försäljaren visade upp några på datorn och rekommenderade ett för en 500hundring. Jag sa visst, kör på. Fast när jag fick det så låg det bara i en lite plastpåse, inga drivutin skiva, manual eller garantipapper men fick ändå kvitto. Och så när jag om hem gick det inte att få igång det för drivutinskivan saknades och det gick inte att hitta något på internet som hjälpte.
Tillbaks till Inet och när vi skulle lämna tillbaks det så blev det strul med var alla manualer och förpakningar samt var cd fanns. Så till en början sa de nej, men eftersom vi kom ihåg vem som sålt det till mig dagen innan pekade jag på honom och sa: fråga honom om det var så, det var ju han som sålde det till mig. Och eftersom han absolut inte ville avbryta honom när han pratade med en annan kund fick jag stå och vänta tills han blev ledig, undertiden fick jag stå och vänta som ett fån samtidigt han jag nyss pratat med tog emot och hjälpte andra.
Tillslut när han som sålt kortet till mig var klar så gissa vad som hände, han ropade ut ett nytt nummer för att hjälpa någon annan och han jag pratade med först hade försvunnit. Blev ganska sur då efter att ha väntat i onödan så jag avbröt honom precis efter att han ropat ut nästa nummer. Då blev den som hade nummerlappen arg på mig och anklagade mig för att tränga sig före, det blev en liten diskussion och både försäljaren och kunden var emot mig, jag vägrade ge efter för orättvisan så jag stod kvar.
Tillslut kom den andra försäljaren och jag pekade på honom och förklarade för den försäljaren att han faktiskt lovat mig tidigare att jag skulle få hjälp med retur av ljudkortet av han som sålt det till mig eftersom han trodde jag höll på att trolla och vägrade göra återköp av det. Madens denna förklaring pågick stack den andra kunden. Så tillslut intygade ljudkortsförsäljaren till han andra att han faktiskt sålt ljudkortet till mig i det skicket och då äntligen gjorde de återköp, de bad om ursäkt för vad som hände men ignorerade dem totalt. tog minna pengar och gick. Aldrig mer inet ringön, Göteborg. De gjorde en liten sak som skulle kunna ha tagit 2 minuter till en sak som tog närmare en halvtimma.
Detta utspelade sig för ca: 1 år sedan....