Spela upp .AVI filer i Sony vegas 12

Permalänk
Medlem

Spela upp .AVI filer i Sony vegas 12

Tja!

Det är så att jag har alltid kunnat spela upp min fraps-klipp (.AVI) i Sony vegas. Men nu de senaste dagarna så har det inte fungerat.

Det fungerar inte i Sony vegas 11 eller 12. Jag kan spela upp .AVI filerna i "trimmer:n" men inte i preview-rutan, där är det bara svart eller blinkar och man ser små missfärgade delar av klippet.

Går inte heller att rendera filmen, då blir det bara svart.

Vad är det som är fel och är det någon som vet hur jag ska lösa detta?

Behöver verkligen fixa det här så vore toppen om någon snäll själ kunde hjälpa mig! (:

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Först och främst skiljer man på codec och container. Avi är din container, men det säger inget om vad din codec är, vilket är det relevanta i sammanhanget.

Men i vilket fall är det sannolikt just ett codec-problem. Har du nyligen installerat något codec-pack eller liknande? Om du har det, avinstallera igen och installera endast de codec du faktiskt behöver.

Testa också att uppdatera drivrutinerna till grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Jag har inte installerat något speciellt. Men hur vet jag vilken codec jag ska ladda ner?

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Var i från kommer filmerna? Afterburn?

Testa att ladda ner K-lite codec pack. Funkade för mig, behövde dock ändra någon inställning i ffdshow. Tror det var att jag behövde ändra MJPEG och OTHER MJPEG till libacodec.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Var i från kommer filmerna? Afterburn?

Testa att ladda ner K-lite codec pack. Funkade för mig, behövde dock ändra någon inställning i ffdshow. Tror det var att jag behövde ändra MJPEG och OTHER MJPEG till libacodec.

Klippen är från fraps (skrev det)

Jag tar och testar det där du länkade!

Edit: Det fungerade inte med K-lite codec pack, problemet kvarstår.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli det.