Permalänk

Beställde den 25:e November en laptop från Inet. Den 27:e fick jag svar om att den kan hämtas ut från posten.
Jag är otroligt imponerad av den snabba leveransen, +1 från mig!

Utöver det funderar jag om ni skulle börja kunna sälja Raspberry Pi's samt tillbehör till den. Skulle vara otroligt skönt att ha en bra svensk leverantör av detta som man vet att man kan lita på och ger en utmärkt service.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6909841/phanteks-ph-tc14pe-svart
Bild 1 verkar inte stämma. Den är från CS modellen.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Hej Inet, jag är intresserad av att beställa http://www.inet.se/produkt/5409469/gigabyte-geforce-gtx-670-2...

Dock har jag några frågor:
1) Hur länge gäller prissänkningen?
2) Hur länge ingår Borderlands 2 och Assassins Creed 3?
3) När får ni in nya kort om jag skulle t.ex beställa ett imorgon?

Mvh.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Hej hej, köpte för bara ett litet tag sedan en näst intill komplett dator av er, och fick allt utom chassiet efter 2 dagar. Efter typ 5 dagar(?) kom chassiet och jag slängde in alla delar. Efteråt såg jag att startknappen var trasig. Den fungerar, men man känner och ser att den definitivt är trasig. Den går inte enda ner, inte enda upp och den har fastnat nere 2ggr... Då jag använder min dator varje dag vill jag helst slippa att skicka in hela chassiet då det skulle kräva att jag plockade bort alla saker, men jag vill inte heller skicka in alla grejer, delvis för att posten lämnade ut chassiet till någon annan först (där av förseningen). Så, min fråga är om ni skulle kunna skicka bara en ny startknapp (kan man väll byta med bara en mejsel?) eller kanske hela den lilla plast biten med alla kontakter, start och reset knapp samt led:er.

Att skriva att det är ett Fractal Design Arc (ArtNr 6900466) anser jag väll högst nödvändigt, insåg att jag inte gjort det. hoppas ni kan fixa det!

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najsisen:

Hej hej, köpte för bara ett litet tag sedan en näst intill komplett dator av er, och fick allt utom chassiet efter 2 dagar. Efter typ 5 dagar(?) kom chassiet och jag slängde in alla delar. Efteråt såg jag att startknappen var trasig. Den fungerar, men man känner och ser att den definitivt är trasig. Den går inte enda ner, inte enda upp och den har fastnat nere 2ggr... Då jag använder min dator varje dag vill jag helst slippa att skicka in hela chassiet då det skulle kräva att jag plockade bort alla saker, men jag vill inte heller skicka in alla grejer, delvis för att posten lämnade ut chassiet till någon annan först (där av förseningen). Så, min fråga är om ni skulle kunna skicka bara en ny startknapp (kan man väll byta med bara en mejsel?) eller kanske hela den lilla plast biten med alla kontakter, start och reset knapp samt led:er.

Att skriva att det är ett Fractal Design Arc (ArtNr 6900466) anser jag väll högst nödvändigt, insåg att jag inte gjort det. hoppas ni kan fixa det!

Maila Fractal Design så skickar de en ny front

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Inet är en värdelös butik.
Dålig service, hemsidan ser ut som en 3åring gjort i nått av microsofts barnwebdesingsprogram.
De påstogd att garantin inte gällde när det var fabrikationsfel.
Otrevlig personal i stockholmsbutiken.

Nej tacka vet jag riktiga datorbutiker , som håller sig i framtiden med bra kundservice.

Inte ens priserna är bra.

skärpning inet.

Istället för att bara skriva negativt så tror jag att alla butiker, Inet i detta fallet, skulle uppskatta om du berättar historien bakom ärendet så de kan gå tillbaka och kolla om något har skett som är fel.
Men du har all rätt att tycka som du tycker, men jag hoppas också att du vill hjälpa alla butiker att bli bättre. Tror inte Inet kommer ha ett bra svar till ditt inlägg här, utan det kan bli ett mycket bättre svar om du utvecklar allt mycket mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najsisen:

Hej hej, köpte för bara ett litet tag sedan en näst intill komplett dator av er, och fick allt utom chassiet efter 2 dagar. Efter typ 5 dagar(?) kom chassiet och jag slängde in alla delar. Efteråt såg jag att startknappen var trasig. Den fungerar, men man känner och ser att den definitivt är trasig. Den går inte enda ner, inte enda upp och den har fastnat nere 2ggr... Då jag använder min dator varje dag vill jag helst slippa att skicka in hela chassiet då det skulle kräva att jag plockade bort alla saker, men jag vill inte heller skicka in alla grejer, delvis för att posten lämnade ut chassiet till någon annan först (där av förseningen). Så, min fråga är om ni skulle kunna skicka bara en ny startknapp (kan man väll byta med bara en mejsel?) eller kanske hela den lilla plast biten med alla kontakter, start och reset knapp samt led:er.

Att skriva att det är ett Fractal Design Arc (ArtNr 6900466) anser jag väll högst nödvändigt, insåg att jag inte gjort det. hoppas ni kan fixa det!

Det är nog troligare att du får svar om du skickar in samma meddelande till inets support, nu så vet de ju inte äns vem du är, blir svårt att av skicka en ny startknapp utan en adress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Inet är en värdelös butik.
Dålig service, hemsidan ser ut som en 3åring gjort i nått av microsofts barnwebdesingsprogram.
De påstogd att garantin inte gällde när det var fabrikationsfel.
Otrevlig personal i stockholmsbutiken.

Nej tacka vet jag riktiga datorbutiker , som håller sig i framtiden med bra kundservice.

Inte ens priserna är bra.

skärpning inet.

Utveckla gärna

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Maila Fractal Design så skickar de en ny front

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Dr33mcrusher:

Det är nog troligare att du får svar om du skickar in samma meddelande till inets support, nu så vet de ju inte äns vem du är, blir svårt att av skicka en ny startknapp utan en adress.

Låg i sängen när jag skrev inlägget igår och orkade inte gå ner och leta upp inloggnings uppgifter som man var tvungen att ha för att få support på intets hemsida...

Så, vilket är lättast, inets support eller fd egen? Ska till skolan nu, sedan skriver jag till inets om ingen säger nått annat...

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najsisen:

Låg i sängen när jag skrev inlägget igår och orkade inte gå ner och leta upp inloggnings uppgifter som man var tvungen att ha för att få support på intets hemsida...

Så, vilket är lättast, inets support eller fd egen? Ska till skolan nu, sedan skriver jag till inets om ingen säger nått annat...

FD, Det är ju dem som har det på lager.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Kommer ni ta in Noctua NF-A14 FLX fläktar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inet
Skrivet av zzcool:

vad hände med era priser ni brukade vara billigare än alla andra vad hände?

Vilka produkter mer exakt är det du syftat på? Vårt mål är att ha konkurrenskraftiga priser och samtidigt hålla världsklass på vår service och kundtjänst. Det betyder att vi oftast inte kan vara absolut billigast men ska som sagt fortfarande hålla bra priser.

Vi har sagt det en massa gånger här i tråden att vi uppskattar när ni hör av er med produkter som vi ligger helt fel på pris.

Skrivet av Mikkey:

Har ni planer på att kanske öppna en butik på Gotland? Det hade varit hur gött som helst. Vi har en ''riktig'' datorbutik men deras priser är höga. Visst, man kan beställa över internet, men det är alltid trevligt att kika i butiker!

Det är tyvärr något som kommer ligga långt bort - vi har planer på att öppna flera butiker och har en plan och en "karta" men Gotland är inte riktigt med där tyvärr.

Men kul att du visar intresse!

Skrivet av thexps:

Hej.
Det medföljer inte med kylaren och ja jag är helt säker.
Kontaktade Noctua som skickar en gratis till mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har helt rätt - vi har bekräftat det själva nu med Noctua och uppdaterat hemsidan.

Ledsen för fel svar och har du några problem tveka inte att kontakta oss så löser vi ny backplate till dig.

Skrivet av Aspir3:

Hejsan Inet!

Skulle vilja veta om ni har några planer på att ta in Asus nya gaming-skärm "Asus VG248QE"? Och om så är fallet, när ser den ut att bli tillgänglig i butik?

//Mvh

Inköparen har ögonen öppna men för tillfället så finns det ingen information om varken pris eller leveranstid i dagsläget. Vi lägger upp på hemsidan så fort vi vet mer!

Skrivet av Prodigys:

Kommer ni i framtiden att ta in ett större sortiment av mobiltelefoner eller kommer ni hålla er till WP8?
Samt, har ni haft mellandagsrea tidigare år och kommer ni ha det i år?

Och när kommer ni få in http://www.inet.se/produkt/6606518/tt-esports-shock-white-gam...

Yes - vi kommer att utöka med fler mobiltelefoner. Framförallt Android då det passar ihop med våra plattor. Kommer upp på hemsidan allt eftersom!

Headsetet landar i veckan förhoppningsvis!

Skrivet av Jakob93:

Hejsan! Jag beställde en massa delar från er idag och tänkte bara fråga när de följande kommer in till lagret.

http://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-ev...

http://www.inet.se/produkt/4304360/samsung-ssd-basic-830-seri...

Kommer allting att skickas tillsammans i ett enda stort paket, eller skickas de delar som finns tillgängliga nu, och resten när de finns tillgängliga?

Tack på förhand.

Kylaren ska landa i nästa vecka och inköp jobbar på att få tag på SSDn - kundtjänst bör kontakta dig via mail med information om din order.

Beror lite på vad du beställt om vi skickar allt tillsammans t ex skrivare, skärmar och datorlådor går alltid som egna separata kollin medan småkomponenter packar vi ihop.

Vanligtvis väntar vi in tills hela ordern är komplett innan den går iväg. Vill du delleverera kontakta oss på 031 65 27 00 eller info@inet.se så kollar vi på det!

Skrivet av lang666:

Inet är en värdelös butik.
Dålig service, hemsidan ser ut som en 3åring gjort i nått av microsofts barnwebdesingsprogram.
De påstogd att garantin inte gällde när det var fabrikationsfel.
Otrevlig personal i stockholmsbutiken.

Nej tacka vet jag riktiga datorbutiker , som håller sig i framtiden med bra kundservice.

Inte ens priserna är bra.

skärpning inet.

Skrivet av Reyintaz:

Istället för att bara skriva negativt så tror jag att alla butiker, Inet i detta fallet, skulle uppskatta om du berättar historien bakom ärendet så de kan gå tillbaka och kolla om något har skett som är fel.
Men du har all rätt att tycka som du tycker, men jag hoppas också att du vill hjälpa alla butiker att bli bättre. Tror inte Inet kommer ha ett bra svar till ditt inlägg här, utan det kan bli ett mycket bättre svar om du utvecklar allt mycket mer.

Tråkigt att du är så missnöjd med oss lang666 Vi lyssnar alltid på våra kunder och hör gärna hur ni tycker vi kan bli bättre. Men som Reyintaz skriver så är det svårt utan mer information.

Vi jobbar hårt dagligen med att hålla hög nivå på service, kundtjänst och köpupplevelsen hos oss. Har du förslag på hur vi kan bli bättre så tar vi gärna emot det!

Skrivet av Proxann:

Bör landa om ca 1-2veckor!

Skrivet av Laurell:

Hej!

Kan ni tänka er att ta in lite fler tillbehör till Silverstones chassin? Framförallt CP05 och CFP52B?

Även SATA kablar som har vinklad kontakt i båda ändar?

Det kan vi absolut!

http://www.inet.se/produkt/6901734/silverstone-cooling-front-...
http://www.inet.se/produkt/6901718/silverstone-cp05-sas
http://www.inet.se/produkt/6901735/silverstone-cp05-hot-swap-...

Tyvärr inget om SATA-kablarna men vi ska leta vidare!

Skrivet av Fiddeflum:

hej såg att ni fanns med som återförsäljare av padfone 2 men jag kunde inte hitta produkten ert sortiment. kommer ni att ta in denna?

Skickades från m.sweclockers.com

Måste ha blivit något fel hos ASUS för det är tyvärr inget som är aktuellt för oss att ta in i sortimentet. Har kontaktat ASUS om att ta bort oss från den listan.

Skrivet av Simcon:

Hur ser det ut med tillgänglighet på "Ducky full 105 PBT ISO keycap set Blank White" och motsvarande svarta?
https://www.inet.se/produkt/6606531/ducky-full-105-pbt-iso-ke...
https://www.inet.se/produkt/6606530/ducky-full-105-pbt-iso-ke...

Kommer i veckan!

Skrivet av Nisselauda:

Har dragit frågan vidare - återkommer!

Skrivet av Lehto:

Hej

Såg att ni har några samsung minnen har ni möjlighet att plocka in fler modeller från Samsung?
Är speciellt ute efter: Samsung DDR3 PC10600/1333MHz CL9 4GB (M378B5273DH0-CH9)
Just den där modellen!
http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/product/...

Är upplagt nu: http://www.inet.se/produkt/5305816/samsung-4gb-1x4096mb-cl11-...

Skrivet av Mrfohlin:

Beställde den 25:e November en laptop från Inet. Den 27:e fick jag svar om att den kan hämtas ut från posten.
Jag är otroligt imponerad av den snabba leveransen, +1 från mig!

Utöver det funderar jag om ni skulle börja kunna sälja Raspberry Pi's samt tillbehör till den. Skulle vara otroligt skönt att ha en bra svensk leverantör av detta som man vet att man kan lita på och ger en utmärkt service.

Kul att du är nöjd!

Har skickat vidare önskemålet om att ta in Raspberry Pi till inköpsavdelningen men finns inte riktigt några distributörer så det skulle bli dyrt och krångligt att ta in i dagsläget tyvärr.

Men vi ska jobba på det!

Skrivet av KaakaaN:

http://www.inet.se/produkt/6909841/phanteks-ph-tc14pe-svart
Bild 1 verkar inte stämma. Den är från CS modellen.

Skulle precis prata med inköparen när jag fick ett mail om att han sett ditt inlägg och uppdaterat bilden Så det är fixat nu!

Skrivet av Minsc S2:

Hej Inet, jag är intresserad av att beställa http://www.inet.se/produkt/5409469/gigabyte-geforce-gtx-670-2...

Dock har jag några frågor:
1) Hur länge gäller prissänkningen?
2) Hur länge ingår Borderlands 2 och Assassins Creed 3?
3) När får ni in nya kort om jag skulle t.ex beställa ett imorgon?

Mvh.

1) Avslutas imorgon!
2) Så länge det finns kuponger! Exakt hur länge det är beror på försäljning och därför svårt att svara på..
3) Tyvärr obekräftad leveranstid i dagsläget. Vi uppdaterar hemsidan så fort vi vet mer!

Skrivet av Najsisen:

Hej hej, köpte för bara ett litet tag sedan en näst intill komplett dator av er, och fick allt utom chassiet efter 2 dagar. Efter typ 5 dagar(?) kom chassiet och jag slängde in alla delar. Efteråt såg jag att startknappen var trasig. Den fungerar, men man känner och ser att den definitivt är trasig. Den går inte enda ner, inte enda upp och den har fastnat nere 2ggr... Då jag använder min dator varje dag vill jag helst slippa att skicka in hela chassiet då det skulle kräva att jag plockade bort alla saker, men jag vill inte heller skicka in alla grejer, delvis för att posten lämnade ut chassiet till någon annan först (där av förseningen). Så, min fråga är om ni skulle kunna skicka bara en ny startknapp (kan man väll byta med bara en mejsel?) eller kanske hela den lilla plast biten med alla kontakter, start och reset knapp samt led:er.

Att skriva att det är ett Fractal Design Arc (ArtNr 6900466) anser jag väll högst nödvändigt, insåg att jag inte gjort det. hoppas ni kan fixa det!

Just reservdelar till Fractal-lådor brukar vi kunna få tag på - skicka ett mail till info@inet.se så kollar vi på det!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Säker på att det är samma alltså M378B5273DH0-CH9.
Den ni lagt upp är fel specs och kollar man på länken ni har till samsungs sida och kollar på bilderna så ser man att det är -YK0 minnen och inte -CH9 som jag är ute efter.
Bilderna stämmer inte häller överrens med hur dom borde se ut: http://img692.imageshack.us/img692/526/img2587o.jpg
Samt att det där verkar vara LowProfile minnen vilket det inte ska vara.

Skulle du kunna dubbel kolla förpackningen på dom om dem har modell nummer: M378B5273DH0-CH9
Så jag inte får fel minnen.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Inet
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Kommer ni ta in Noctua NF-A14 FLX fläktar?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp!

http://www.inet.se/produkt/6308808/noctua-nf-a14-flx140mm

Skrivet av Lehto:

Säker på att det är samma alltså M378B5273DH0-CH9.
Den ni lagt upp är fel specs och kollar man på länken ni har till samsungs sida och kollar på bilderna så ser man att det är -YK0 minnen och inte -CH9 som jag är ute efter.
Bilderna stämmer inte häller överrens med hur dom borde se ut: http://img692.imageshack.us/img692/526/img2587o.jpg
Samt att det där verkar vara LowProfile minnen vilket det inte ska vara.

Skulle du kunna dubbel kolla förpackningen på dom om dem har modell nummer: M378B5273DH0-CH9
Så jag inte får fel minnen.

Då var jag lite snabb och får be om ursäkt för det. Minnena vi kan få tag på är dom vi har lagt upp -CK0 och kan tyvärr inte få tag på -CH9 i dagsläget.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Då var jag lite snabb och får be om ursäkt för det. Minnena vi kan få tag på är dom vi har lagt upp -CK0 och kan tyvärr inte få tag på -CH9 i dagsläget.

Alright, en följd fråga då. stämmer länken till dom minnerna som ligger på sidan nu? är det LowProfile?
Och det är helt omöjligt för er att få tag på M378B5273DH0-CH9 inte ens som beställningsvara?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Inaktiv

Hej här kommer lite rosor till er.

Var inne i malmö butiken för knappt en timme sedan och skulle klämma på lite saker, tyvärr stod sakerna inte på hyllorna så klämbarheten verkade långt borta. Men frågade i kassan och givetvis så smög dom in på lagret och hämtade i obruten förpackning för mig att klämma på, såklart fick jag klämma på innehållet också. Så service ska fungera, försök göra det hos SIBA...

Tack för klämbarheten Inet, det blir nog en surfplatta ifrån er inom en snar framtid.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Inet
Skrivet av Lehto:

Alright, en följd fråga då. stämmer länken till dom minnerna som ligger på sidan nu? är det LowProfile?
Och det är helt omöjligt för er att få tag på M378B5273DH0-CH9 inte ens som beställningsvara?

Japp, länken ska stämma enligt vår inköpare!

Skrivet av anon179502:

Hej här kommer lite rosor till er.

Var inne i malmö butiken för knappt en timme sedan och skulle klämma på lite saker, tyvärr stod sakerna inte på hyllorna så klämbarheten verkade långt borta. Men frågade i kassan och givetvis så smög dom in på lagret och hämtade i obruten förpackning för mig att klämma på, såklart fick jag klämma på innehållet också. Så service ska fungera, försök göra det hos SIBA...

Tack för klämbarheten Inet, det blir nog en surfplatta ifrån er inom en snar framtid.

Tack själv för besöket! Har hälsat butikspersonalen

Skrivet av Sheik Yerbouti:

Hm, den fungerar för mig både via länken och direkt. Är den fortfarande nere för dig?

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Hm, den fungerar för mig både via länken och direkt. Är den fortfarande nere för dig?

Fungerade efter 10 minuter (varav 5 minuter var innan jag postade inlägget).

Borde gjort en edit, glömde tyvärr bort det.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

nu när smasungs 830 256GB har utgått, vill jag se en prissänkning på samsungs 840 pro 256GB så blir den en bra ersättare både prismässigt och prestandamässigt.

Visa signatur

CPU: I5 3570K / GPU: Asus GTX 680 DC2 OC / Motherboard: MSI Z77-GD65 ATX / RAM: Corsair 16GB CL10 1600MHz Vengeance LP / SSD: Intel 320 180GB / Chassi: Cooler Master Black & White / PSU: FSP Aurum 650W 80+ Gold / HDD: WD Green 500GB

Permalänk
Medlem

nu när samsungs 830 256GB har utgått, vill jag se en prissänkning på samsungs 840 pro 256GB så blir den en bra ersättare både prismässigt och prestandamässigt.

Visa signatur

CPU: I5 3570K / GPU: Asus GTX 680 DC2 OC / Motherboard: MSI Z77-GD65 ATX / RAM: Corsair 16GB CL10 1600MHz Vengeance LP / SSD: Intel 320 180GB / Chassi: Cooler Master Black & White / PSU: FSP Aurum 650W 80+ Gold / HDD: WD Green 500GB

Permalänk
Medlem

Hej

Fick igår hem ett Ducky SHINE2 MX Red Red led av er och jag har använt den lite för att få en känsla av hur den är och har nu märkt att jag tycker att den var lite för lätt och skulle då vilja returnera den och köpa ett med svarta brytare istället. Men fick då till svar när jag ringde er kundtjänst att det inte går för att jag har använt det, och att ni inte då kan ta tillbaka varan till fullpris. Men eftersom jag har köpt den hos er webbutik gäller inte distanslagen då?
Alla kartonger och diverse tillbehör finns ju kvar, jag har bara öppnat och kopplat in den och testkört en stund.

Mvh
Shirei

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shirei:

Hej

Fick igår hem ett Ducky SHINE2 MX Red Red led av er och jag har använt den lite för att få en känsla av hur den är och har nu märkt att jag tycker att den var lite för lätt och skulle då vilja returnera den och köpa ett med svarta brytare istället. Men fick då till svar när jag ringde er kundtjänst att det inte går för att jag har använt det, och att ni inte då kan ta tillbaka varan till fullpris. Men eftersom jag har köpt den hos er webbutik gäller inte distanslagen då?
Alla kartonger och diverse tillbehör finns ju kvar, jag har bara öppnat och kopplat in den och testkört en stund.

Mvh
Shirei

Om du köpt den i butik gäller självklart inte distansköpslagen. Du får nog tyvärr försöka sälja den begagnad.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Om du köpt den i butik gäller självklart inte distansköpslagen. Du får nog tyvärr försöka sälja den begagnad.

Jag har köpt den online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Om du köpt den i butik gäller självklart inte distansköpslagen. Du får nog tyvärr försöka sälja den begagnad.

Han sa att han köpte det genom webb butiken? Då gäller väl distansköpslagen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av deardear:

Han sa att han köpte det genom webb butiken? Då gäller väl distansköpslagen?

Självklart, 14 dagar från att man hämtat ut paketet. Dock får man endast testa funktionen hos produkten, inte använda den i 2 veckor (t ex får man inte köpa en skjorta, använda den i 2 veckor och sen lämna tillbaks den). *Gör en reservation för att jag kanske missar lite i KK så här på morgonkvisten*

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shirei:

Hej

Fick igår hem ett Ducky SHINE2 MX Red Red led av er och jag har använt den lite för att få en känsla av hur den är och har nu märkt att jag tycker att den var lite för lätt och skulle då vilja returnera den och köpa ett med svarta brytare istället. Men fick då till svar när jag ringde er kundtjänst att det inte går för att jag har använt det, och att ni inte då kan ta tillbaka varan till fullpris. Men eftersom jag har köpt den hos er webbutik gäller inte distanslagen då?
Alla kartonger och diverse tillbehör finns ju kvar, jag har bara öppnat och kopplat in den och testkört en stund.

Mvh
Shirei

Distansavtalslagen gäller så klart. Gå bara in på din sida på inet och gör en återköpsanmälan.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Distansavtalslagen gäller så klart. Gå bara in på din sida på inet och gör en återköpsanmälan.

Tack, har nu gjort en återköpsanmälan. Tyckte det var lite konstigt bara att Inet kunde "neka" eller ta tillbaka varan men icke till fullpris.

Permalänk
Inet
Skrivet av IMange:

nu när smasungs 830 256GB har utgått, vill jag se en prissänkning på samsungs 840 pro 256GB så blir den en bra ersättare både prismässigt och prestandamässigt.

Psst, kolla in detta...

Skrivet av Shirei:

Hej

Fick igår hem ett Ducky SHINE2 MX Red Red led av er och jag har använt den lite för att få en känsla av hur den är och har nu märkt att jag tycker att den var lite för lätt och skulle då vilja returnera den och köpa ett med svarta brytare istället. Men fick då till svar när jag ringde er kundtjänst att det inte går för att jag har använt det, och att ni inte då kan ta tillbaka varan till fullpris. Men eftersom jag har köpt den hos er webbutik gäller inte distanslagen då?
Alla kartonger och diverse tillbehör finns ju kvar, jag har bara öppnat och kopplat in den och testkört en stund.

Mvh
Shirei

Skrivet av Shirei:

Tack, har nu gjort en återköpsanmälan. Tyckte det var lite konstigt bara att Inet kunde "neka" eller ta tillbaka varan men icke till fullpris.

Givetvis gäller distansavtalslagen med 14 dagars ångerrätt vid köp online. Det är lagstadgat och inga konstigheter. Det var förhoppningsvis bara ett missförstånd men har tagit upp detta med kundtjänst för säkerhetsskull.

Det som gäller är att varan är i väsentligt oförändrat skick, dvs helt i nyskick med alla tillbehör etc och du själv får stå för frakten tillbaka för oss (100kr om du använder vår fraktsedel som vi skickar ut).

Din anmälan bör godkännas inom kort om den inte redan gjort det.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Psst, kolla in detta...
.

.... Neeeeeej! Haha, jag beställde ett moderkort igår plus en i5:a igår för 3k från CDON för deras Z77 kort var billigare. Och idag ser jag detta erbjudande där jag kunde ha sparat 500kr på det hela. Haha, vafan XD Typiskt min tur.

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz