Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Behov av överklockningsråd I7 920

Tjena, har kollat runt efter guider som visar hur man överklockar i920 men hittar ingen som jag kan lita på riktigt. Sedan verkar dom rätt knepiga.
SKulle därför behöva någon person som snabbt kunde skriva en simpel guide på hur jag går till väga, samt vilka temperaturer jag ska sikta på och clock såklart.

P6T-WS-PRO
GTX 580 - når maximalt 75c vid ansträngning. 1088 volt, 849 coreC 2103 Mem clock.
12 gb Ram 2000mhz
I920 2,67 ghz standard kylning cirka 50-55c vid surfande och inloggningsscreen till World of warcraft i bakgrunden.

Bugar o bockar för alla tips och råd jag kan få !

Edit: Skulle någon mod kunna skicka över min tråd till rätt forum? Tryckt in mig på fel flik!

Permalänk
Medlem

Sweclockers egna guide givetvis!

Hade jag varit dig hade jag dock bytt ut standardkylaren.

Permalänk
Skrivet av Scylfing:

Tjena, har kollat runt efter guider som visar hur man överklockar i920 men hittar ingen som jag kan lita på riktigt. Sedan verkar dom rätt knepiga.
SKulle därför behöva någon person som snabbt kunde skriva en simpel guide på hur jag går till väga, samt vilka temperaturer jag ska sikta på och clock såklart.

P6T-WS-PRO
GTX 580 - når maximalt 75c vid ansträngning. 1088 volt, 849 coreC 2103 Mem clock.
12 gb Ram 2000mhz
I920 2,67 ghz standard kylning cirka 50-55c vid surfande och inloggningsscreen till World of warcraft i bakgrunden.

Bugar o bockar för alla tips och råd jag kan få !

Edit: Skulle någon mod kunna skicka över min tråd till rätt forum? Tryckt in mig på fel flik!

Hejsan! Du har iaf rätt moderkort:P
Nej men det är faktiskt inte så svårt jag hittade själv en jättebra guid och du har bra minnen men som föregående swecare skrev så är inte stock något att hänga i granen och speciellt inte efter antagligen 3 år i tjänst?
Först och främst köp en ny och bättre kylare!!! Detta är AO sedan efter det så kan du börja Fippla med OC.
Lite snabbt då det man gör är att ändra FSB därför behövs snabba minnen! Du kommer nog behöva sätta mera volt på minnena också ungefär 1,65 (lite osäker) precis på gränsen alltså!
För jag kan lova dig när jag höjde min till 3 så fick jag temps med antec 620 på ungefär 60 vid 100% men ned stock så gick det inte den överhettade

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem

Har funderat på att köpa ny kylare, hört att denna noctua är riktigt risig men om man tänker sig att jag använder mig av denna kylare, vilken klock skulle jag kunna nå cirkus utan att den stiger över 85c?

Ser nu att min cpu med ena sidan på chassit öppet ligger på 42c när jag spelar world of warcraft, vilket ska vara ganska cpukrävande?