Permalänk
Medlem

Samsung 830 basic

Hej. Ska beställa en samsung 830 128gb basic från cdon. Jag undrar nu om man får med sata kabel och ström kabel eller måste man köpa sånt separat :S?

Permalänk
Medlem

Nej, du får nog varken det ena eller det andra.

En vanlig SATA-strömkabel bör du ju dock ha från ditt nätaggregat (möjligen då om du skulle behöva någon sådan Y-kabel).
Om du inte har någon SATA-datakabel över får du nog köpa det, dock.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Nej, du får nog varken det ena eller det andra.

En vanlig SATA-strömkabel bör du ju dock ha från ditt nätaggregat (möjligen då om du skulle behöva någon sådan Y-kabel).
Om du inte har någon SATA-datakabel över får du nog köpa det, dock.

Okej tack för svar, men vad är det för strömkabel man behöver köpa till då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekmannen:

Okej tack för svar, men vad är det för strömkabel man behöver köpa till då?

Som evil penguin sade: sitter på din nätdel om den är hyfsat modern (annars är det bara att köpa en adapter för Molex-SATA).

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ekmannen:

Okej tack för svar, men vad är det för strömkabel man behöver köpa till då?

En vanlig sata-Power Kabel.

Borde sitta på ditt nätagg. Inget som säljs lös.

Har du ingen SataPower ledig kan du använda 4-pin molex till sata adapter.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekmannen:

Okej tack för svar, men vad är det för strömkabel man behöver köpa till då?

Inte helt säker men köper du den andra versionen (lite dyrare men kanske kan löna sig?) så får du väll med det du behöver?

Köpte själv en 830 basic i torsdags och det är som sagt bara SSD och en cdskiva (kanske manual) som medföljer.

Det är en sådan strömkabel du behöver om ditt nätaggregat inte redan har

Du behöver även en sådan om du inte redan har det

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

En vanlig sata-Power Kabel.

Borde sitta på ditt nätagg. Inget som säljs lös.

Har du ingen SataPower ledig kan du använda 4-pin molex till sata adapter.

Skrivet av Cybertsen:

Som evil penguin sade: sitter på din nätdel om den är hyfsat modern (annars är det bara att köpa en adapter för Molex-SATA).

Skrivet av kr0owe:

Inte helt säker men köper du den andra versionen (lite dyrare men kanske kan löna sig?) så får du väll med det du behöver?

Köpte själv en 830 basic i torsdags och det är som sagt bara SSD och en cdskiva (kanske manual) som medföljer.

Det är en sådan strömkabel du behöver om ditt nätaggregat inte redan har http://drakbutiken.se/image/cache/data/IDE_till_SATA_st_498f2...

Du behöver även en sådan om du inte redan har det
http://www.msy.com.au/pimages/cable/sata.jpg

Tack så jättemycket för hjälpen, förstår nu hur man ska göra

Permalänk
Inaktiv

Jag ska också köpa en 830, undrar dock om det kommer med några tillbehör??

Ska sätta in den i laptopen, men eftersom SSDm är vädligt tunn så kanske jag behöver den dära plastbiten som lyfter upp den en bit?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon170340:

Jag ska också köpa en 830, undrar dock om det kommer med några tillbehör??

Ska sätta in den i laptopen, men eftersom SSDm är vädligt tunn så kanske jag behöver den dära plastbiten som lyfter upp den en bit?

Köp NB versionen då. Annars går det lätt att fuskmodda.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170340:

Jag ska också köpa en 830, undrar dock om det kommer med några tillbehör??

Ska sätta in den i laptopen, men eftersom SSDm är vädligt tunn så kanske jag behöver den dära plastbiten som lyfter upp den en bit?

Går att fuska lite med en dubbelvikt tejpbit

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80