Permalänk

Asus g53sx , ar datorn paj?

Skriver fran engelsk tangentbord hoppas ni har overseende.

Har haft mkt problem med bluescreen osv med min asus sa bestamde mig for att gora en factory recovery.... sagt och gjort jag startar datorn haller nere f9 och foljer instruktionerna.... men under processen sen sa far jag upp ett stort ERROR over hela skarmen. Nagot hardware problem verkar det finnas.

Ar datorn kord nu, maste jag lamna in den eller finns det nagon losning? Vad kan jag gora?

Permalänk
Medlem

vad händer om du försöker starta den nu?

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

Gärna lite mer INFO om vad som hände precis innan och vad som händer nu efter?

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Skrivet av InZ-Audio:

Det som hander nu ar att jag vid uppstart far medelandet "windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause"

sen star det :

file: windows\system32\winload.exe

status: 0xc000000f

info: the selected en could not be loaded because the application is missing or corrupt.

Permalänk
Skrivet av Torach:

vad händer om du försöker starta den nu?

Skrivet av InZ-Audio:

Det som hander nu ar att jag vid uppstart far medelandet "windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause"

sen star det :

file: windows\system32\winload.exe

status: 0xc000000f

info: the selected entry could not be loaded because the application is missing or corrupt.

Permalänk
Medlem

Vad händer om du försöker starta återställningen igen?

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av Torach:

Vad händer om du försöker starta återställningen igen?

samma sak:/

Permalänk
Medlem

har du bränt ut recovery skivorna? För jag tror det kan vara HDDn som fuckar upp.

Visa signatur

Permalänk

Problemet är nog tt då måste formatera om datorn bara, tror inte det är något annat som är fel mer än att windows har gett upp bara! vet inte om ASUS.

Starta datorn sen när den är i Bootup så kan du trycka F9 och få fram att du ska kunna reparera datorn.

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk

En Norsk tulling (aka meg) får spørre om litt hjelp herfra i og med det ellers ikke er hjelp å få!

Hvordan vil ASUS G53SX håndtere spillet? på hvilket nivå? går det 60fps på low (ish)?

Specs:
http://icecat.biz/p/asus/g53sx-sz061v/g53-notebooks-g53sx-sz0...

Permalänk
Lagadator

Min gissning är virus eller HDDn som är problemet. Virus kan du i 99% av fallen formatera om HDDn och åtgärda problemet, för att utesluta hårddisk problem bör du testa den om du har möjlighet.

Visa signatur

Lagadator.se

Permalänk
Avstängd

lägg på skalade äpplen och låt smaken av äpple ta sig in i pajen i några minuter, sedan in i ugnen på 220 grader. vips så har du en färdig laptop-äpple paj inom 15minuter

garantin kvar? kontaktat Asus?