Permalänk
Medlem

har köpt massor av CDON..när man köper brukar det gå perfekt.. mina problem har skett när jag skicka tillbaka..

ena gången hade jag köpt 2 st GTX 580 (samtidigt), skickade tillbaka, CDON satte tillbaka pengarna..iaf för ett kort..tog ett bra tag och en del mail innan dom satte in resten..

Permalänk
Medlem

DOm har ju inte alltid koll vid paketering. Vid senaste beställningen fick jag 2x nätagg och 2x processorer, trots att det vara stod 1 av vardera på listan .. oO

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

SoSO vill ajg säga. ibland går det skitfort ibland dar det jätte lång tid. Undviker att handla där om jag kan...

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk

Jag har handlat där 4 gånger. 3 av dessa har de gjort något knasigt som tex trasig vara, fel vara eller dyl. Sedan Var supporten värdelös i då de inte kunde ge varken förklaring till varför det hade hänt eller kompensation. Jag fick inte ens de grejerna jag skulle ha till slut, ca en månad senare.

Det köp som gick bra var ett usbminne som var trasigt och som hade livstidsgaranti som jag fick ett nytt av. Det tog dock en vecka för dem att behandla det ärendet, men det fungerade då iaf.

Jag har efter gång två, tre och fyra sagt att jag inte ska handla hos dem igen, men det slutar ändå med att man kommer tillbaka pga billiga priser. Det verkar ju trots allt som att jag har haft otur med att tillverkarna, och att de fungerar bra så länge man inte behöver använda deras support.

Permalänk
Medlem

Fick ett transportskadat chassi på en torsdag eftermiddag. Meddelande dem detta på kvällen (efter kontorstid). Fick ett svar på fredagen strax före lunch att de skulle skicka ett nytt, samt att de skickade en returlapp för det trasiga chassit. Fick dem även att be Klarna förlänga förfallodatumet på fakturan, vilket alltid är löjligt kort, då jag inte ville betala innan jag fått en hel produkt. Inga problem med detta.

På måndag hade jag returlappen och kunde lämna iväg det trasiga chassit som tog upp onödig plats hemma. Fick också ett mail med kollnummer för det nya chassit som hade skickats. Tisdagen var 1:a maj, dvs röd dag, men på onsdag förmiddag kom det nya chassit till mitt utlämningsställe. Ärendet kunde inte ha gått mycket snabbare än så, så jag är mycket nöjd även med deras support.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Har väll handlat där 5ggr i år, alltid vart problem fritt. Man får oftast vänta en dag extra men det tycker iaf jag att de är värt när dom är så mkt billigare på allt + swec 5% rabatt.
Har även utnyttjat ångerrätt en av gångerna då jag inte behövde en g400 som jag beställt, även det gick väldigt smidigt utan något som hälst krångel, tror även jag fick pengarna tbax på kontot redan dagen efter dom mottagit g400'n vilket jag vet att andra butiker brukar kunna vara väldigt sega på att betala tbax vid utnyttjande av ångerrätten

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Sitter just nu i CDON:ns "live chatt" support efter att de skickat fel skiva till tjejen..

13st i kön när jag började.. 40min senare är jag nere på plats 7.. sen åker jag upp till plats 8 efter ett par minuter.
Efter 1tim lite drygt är jag nere på plats 5.. efter ytterligare några minuter är jag på plats 6.. för att senare komma till 5 igen..
Åker ju jojo fram och tillbaka i kösystemet..
Nu efter 1,5tim är jag fortfarande på plats 5.
Tycker "live chatten" verkligen är effektiv... 8st ärenden på 1,5tim?

Edit: Efter drygt 2 timmar kom jag fram och det löste sig rätt smidigt ändå. En ny order är lagd, så det är väl bara och vänta om man får rätt skiva då..
Men det är nog den drygaste support, förutom Trittons som jag råkat ut för. 13 ärenden på 2tim.. Bra mycket bättre än Tritton, men ändå?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig handla där igen. Deras kundsupport är som ett bollplank utan boll och dem har ingen aning om vad konsumenträtt och service är

Permalänk
Medlem

beställt flertalet gånger och delar, majoriteten av dem i min signatur. Kalaspriser och snabb frakt, aldrig varit några problem. Allt går fint och dem har inte svikit mig, köpte idag till och med ännu en SSD disk till datorn, lär dyka upp om någon dag.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Farsan beställde ju en sådan skärm som visar upp bilder, eller även ett bildspel.
Det var fel på den så han mailade CDON och dom skickade en ny direkt som funkar prima,
problemet löst. Inte haft några problem med dom tidigare heller. Sen så betalar dom frakten pga
fabriksfel på varan