Webhallen - Skämtbutik eller?

Permalänk
Moderator
Moderator

Lägger man en order måndag morgon har rimligtvis tre arbetsdagar passerat på torsdag förmiddag, inte fyra.

Med tanke på snöläget just nu skulle jag gladeligen vänta lite extra på det jag beställde över nätet, vore det något tidskritiskt skulle jag ta mig till en fysisk butik.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Avvaktar lite, återkommer med update när jag får svar från dom

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Webhallen skrev på Facebook för några dagar sedan om att posten hade problem på grund av vädret så att leveranser kunde ta längre tid. Så att leveranser i allmänhet kunde ta längre tid. Dock kan jag inte hitta denna status uppdatering just nu för att återposta till er här.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Håller med om att det är synd att de inte har köinformation på telefonlinjerna. Det hade varit klart uppskattat.

Vidare skulle jag rekommendera att, om möjligt, ringa precis när de öppnar linjerna. Köerna brukar vara kortare då.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Brukar inte vara så mycket leveransproblem, dock hjärndöd support och 48h+ för att få svar på ett ynka mail..

Tacka vet jag inet med guldsupporten när man har riktiga problem.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

skriv till dom på deras tråd här på sweclockers, där får du ett garanterat svar.

Webhallen har ingen tråd på sweclockers för att de vill att man ska kontakta deras kundtjänst istället. Användaren "Webhallen" svarar på i ett fåtal ärenden där något har gått fullständigt galet, men det är under sin egen fritid han lägger ner. Inte på arbetstid som tex cdon och inet gör.

Permalänk
Medlem

jag har handlat en hel del på webhallen aldrig haft problem
Brukar gå snabbt och smidigt

Visa signatur

TUF GAMING B650-PLUS WIF|Ryzen 7 7800x3d|RTX 4080 Super 16G |DDR5 32GB |2x Kingston FURY M.2 SSD | NZXT Kraken 240|NZXT H6 Flow RGB |Dell 32" Alienware AW3225QF OLED 4K

Permalänk

Handlat två gånger, riktigt bra och smidigt.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Webhallen

Hej, vi har nu tittat på ordern.

Då varan beställdes fanns den inte i vårt postorderlager. Däremot beställdes den från leverantören samma dag som du lade din beställning. (Det lagersaldo du såg på sidan är det som det står "Hos leverantören" på.)
Tyvärr råder det allmän oreda i transporterna nu:
http://posten.se/sv/Sidor/viktig-information.aspx
Så saker drar ut på tiden, helt utanför vår kontroll.

Det är den ena biten och det är jättetråkigt men tyvärr inget vi kan påverka.

Den andra biten: att vi varit svåra att få tag på är ju värre. Det står lite i relation till ovan nämnda anledning dock, väldigt många som hör av sig och undrar hur det går med leveranstider osv. För att citera vår kundtjänstchef: "Det är hysteriskt många som ringer och undrar hur vädret kommer att påverka leveranstiderna."
Alla mail som anländer till oss besvaras, ovillkorligen. Om de inte har besvarats har något gått snett och mailet har inte kommit fram till oss som sig bör.

Vad det gäller telefonsystemet:
Just nu har vi rent tekniskt inte stöd för könummersystem, istället går det bara "vanliga signaler". Vi jobbar på att fixa det eller att byta leverantör dock är vi bundna till ett avtal för tillfället.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Komplett fenomenet? Börjar bli FÖR stora?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

Har ingen erfarenhet av hur snabba de är på att skicka paket, köper alltid i butik då vi har en väldigt nära, har reklamerat en gaming laptop från Asus en gång, som lämnades in på lagning, sköttes bra från webhallens sida, dock lagades inte felet, och den såg riktigt sliten och skitig ut när man fick ut den igen, men det har väl mer med deras verkstad som de skickar grejerna till att göra.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Avvaktar lite, återkommer med update när jag får svar från dom

Webhallen länkade nyss till postens hemsida via Facebook.
Jag har förövrigt handlat från Webhallen sen 2010 och aldrig haft några problem.

2012-12-06 09:00
Fortsatta störningar på grund av väderproblem
På grund av det fortsatt kraftiga snöovädret i delar av Svealands- och Norrlandskusten kan brev och paket som ska till, från och inom dessa områden bli försenade idag. Postdistributionen i hela landet kan därmed drabbas av störningar. Förseningar kan också uppstå på de platser som drabbades av snöoväder under gårdagen, och där vägar fortfarande är igensnöade. Det gäller framförallt lantbrevbärarlinjer.

Under gårdagen kunde brev och paket i de snödrabbade områdena inte delas ut och Posten hade problem att ta sig fram till brevlådor samt att hämta paket i vissa områden vilket innebär att en stor del av denna post och dessa paket kommer att försenas. Vi jobbar intensivt för att få ut alla brev och paket under dagen och beklagar eventuella förseningar.

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem

Handlat över 100 saker på Webhallen och aldrig stött på ett problem förutom en gång när jag skickade in en laptop på service genom dom och det var slöa svar. Detta var precis efter förra julen så can't blame them och tvivlar på om någon annan butik hade varit snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Tja! Beställde en väldigt simpel vara av Webhallen i måndags morse, en klockradio för att vara exakt, 4 arbestsdagar har gått utan att ordern har ändrat status. Står Under behandling fortfarande, vad fan är felet liksom? Ska det verkligen ta så lång tid att hinna skicka en liten klockradio?! Maken till usel kundservice får man leta efter, Telesupporten kommen man aldrig fram på. Stått i 30m+ och försökt. Ingen info om könr eller kötid, vidrigt beteende. Svara på mail verkar dom inte heller vara kapabla till, provat både deras egna mail och internmail här på Swec för att se om han kunde se nåt. Men nej då, inget svar eller nånting. Att detta skämt till företag ens är med på listan över årets datorbutik är ju i och med detta helt uppåt väggarna enligt med mig. Är ingen stor och krånglig order som kan ställa till nåt heller, utan en simpel grej. Webhallen, sicket jäkla skämt alltså.
Nån som har nåt att inflika?

Aldrig haft något problem med webhallen... jobbar du för elgiganten eller någon annan konkurrerande kejda?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Aldrig haft något problem med webhallen... jobbar du för elgiganten eller någon annan konkurrerande kejda?

Nope

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Webhallen var bättre innan det vart köpta av den franska hemelektronikkedjan Pixmania

Permalänk
Medlem

Nr. 1 - Lär dig läsa lagerstatus. Om en vara bara finns i lager hos leverantören så kommer det ALLTID att ta åtminstone ett par dagar extra. Den måste ju beställas, komma fram till Webhallen och sedan skickas till dig.
Nr. 2 - Ha lite koll på vad som händer i världen... det har varit en extrem vädersituation i Stockholm de senaste dagarna.
Nr. 3 - Use your brain and don't be a douchebag...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Beställde från INET igår klockan 14, fick den idag klockan 13 ungefär. Snabbare leveranser får man leta efter.

Tror att OP fick fingrarna brända och gråter lite, men om OP har tid kan han läsa avtalet han skrev på när han köpte varorna där det säkert står hur lång tid det får ta och annat han måste förvänta sig. Sen tror jag att stackars OP måste kolla lagerstatus. Fanns antagligen inte i lager då dem nästan alltid packar och skickar varan inom 24h förutsatt att den finns i lager. Aldrig haft några problem med webhallen, men föredrar ändå INET.

Visa signatur

Gaming: CPU: 2600k@4.4GHz GPU: ASUS GTX780 RAM: 16GB HDD: SSD+Lagring Chassi: Fractal Define R4
Kamera: Nikon D600 Wide: 14-24/2.8 Normal: 24-70/2.8 Tele: 70-200/2.8
Övrigt: League of Legends > Cosplayer > Fotograf > IT-Tekniker > pryl***

Permalänk
Avstängd

snabba leveranser står det att webhallen har hmmm
tror jag har tagit bort alla beställningar utom en ifrån webhallen efter 2-3 dar med varan i lager och inget har skickats så avbeställer jag och vänder mig till nån annan som skickar på dan!

Permalänk

Synd att "ogilla"-knappen saknas, hade gärna tryckt på TS inlägg om 50+ i lagerstatus.
Kan för övrigt tillägga att jag har 141 avslutade beställningar från Webhallen sen 2008-12-21 och i princip bara bra erfarenheter. Det är synd att butiker dras i skiten när det inte är deras fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrood:

Nr. 1 - Lär dig läsa lagerstatus. Om en vara bara finns i lager hos leverantören så kommer det ALLTID att ta åtminstone ett par dagar extra. Den måste ju beställas, komma fram till Webhallen och sedan skickas till dig.
Nr. 2 - Ha lite koll på vad som händer i världen... det har varit en extrem vädersituation i Stockholm de senaste dagarna.
Nr. 3 - Use your brain and don't be a douchebag...

Lär dig läsa själv, då jag besällde fanns den i lager, postorder osv. oavsett vad han sa. Nånting har blivit galet med lagerstatusen och dess uppdatering, vad vet jag.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BergEr:

Handlat där i många år, alltid fungerat perfekt.

Brukar stå "under behandling" tills jag har hämtat ut det, posten kanske är sega som vanligt?

Låter som samma system som CDON har...alltid "varorna packas", sen kommer avin hem i lådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Tack, får hoppas på att det är det då.

Svar ja, 50+ i lager eller nåt sånt

Säker på att det inte var 50+ hos leverantör då? för i så fall tar det 1 vecka+

Visa signatur

9800x3d | 5090 ROG Astral | 64GB 6GHz | 4TB 990 PRO | G9 Odyssey OLED

Permalänk
Medlem

Opålitlig lagerstatus och dålig information om leveranstid oavsett lagerstatus är ett av dom största problemen med webhallen imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusNO:

Säker på att det inte var 50+ hos leverantör då? för i så fall tar det 1 vecka+

Ok, för sista gången så att alla föstår. Då jag beställde fanns varan i lager på alla kolumner/ställen, dvs. postorder, butiker osv. Allt, även fast dom själva hävdar att så inte var fallet. Därpå menar jag att nånting är knas med deras lagersaldo system, dvs. hur den håller reda på om nånting finns i lager eller inte.

Visa signatur