Bra ljud i hörlurar! (för gymmet, gaming, promenader, osv) 2000kr.

Permalänk
Medlem

Bra ljud i hörlurar! (för gymmet, gaming, promenader, osv) 2000kr.

Tjenare!

Tänkte hörar vilka hörlurar som har bäst ljud idag?

Använder samsung galaxy sIII som mobil och streamar spotify och ska just ha hörlurar som beats by dr dre fast andra alternativ
för gymmet, promenader till jobbet , gaming osv!

Kom med mycket tips! Budet under 2000 lappen.

Tack på förhand!

MVH

Permalänk
Medlem

Låter lite konstigt att kombinera samma hörlur för både gaming (i hemmet framför datorn?) med gymmet och promenader. Jag hade satsat på två par.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Finns inget "bäst" ljud, smaken är så olika Men här har du några exempel på portabla hörlurar som torde ha bra ljud och som nog går bra att ha hemma framför datorn också:

V-Moda M80 - lite mer bas

AIAIAI TMA-1 Studio - lite mer bas

Sennheiser HD-25-1 II - neutrala

Beyerdynamic DT1350 - neutrala, lite över budget

Läs dig mer in själv för att bilda din egen uppfattning.

Permalänk

Håller med simonw, det kan bli ganska svårt att kombinera det. på gymmet är det kanske lite dumt att gå runt med ett stort headset med mic o allt men hemma vill du troligtvis inte sitta med in ear lurar o spela? jag skulle satsat på ett par fina in ear som t.ex bets by dr dre till gymmet och kanske ett siberia v2 eller något liknande att ha hemma. Själv är jag inte så inne på headset men jag vet att sennheiser, sony, beats, skullcandy och akg gör fina in ear lurar men oftast är det lite svårt att säga eftersom det finns så många olika uppfattningar på lurar. Bra ljud är det på de flesta lurar nu för tiden och om du ger några hundra så borde du få lurar som du kommer trivas med, men Ja tycker att du borde gå till mediamarkt, elgiganten eller nått liknande där man kan få testa lurarna och få sig en egen uppfattning ist för att nån annan ska säga vad som är bra och så kanske du inte tycker de
hoppas det hjälpte

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evident:

Använder samsung galaxy sIII som mobil och streamar spotify och ska just ha hörlurar som beats by dr dre fast andra alternativ
för gymmet, promenader till jobbet , gaming osv!

Jag föreslår att du använder ett annat par hörlurar för gymmet, det lär bli kletigt och svettigt

Kalla vinterpromanader till jobbet och gaming lär gå bättre ihop dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackeek_the_bull:

Håller med simonw, det kan bli ganska svårt att kombinera det. på gymmet är det kanske lite dumt att gå runt med ett stort headset med mic o allt men hemma vill du troligtvis inte sitta med in ear lurar o spela? jag skulle satsat på ett par fina in ear som t.ex bets by dr dre till gymmet och kanske ett siberia v2 eller något liknande att ha hemma. Själv är jag inte så inne på headset men jag vet att sennheiser, sony, beats, skullcandy och akg gör fina in ear lurar men oftast är det lite svårt att säga eftersom det finns så många olika uppfattningar på lurar. Bra ljud är det på de flesta lurar nu för tiden och om du ger några hundra så borde du få lurar som du kommer trivas med, men Ja tycker att du borde gå till mediamarkt, elgiganten eller nått liknande där man kan få testa lurarna och få sig en egen uppfattning ist för att nån annan ska säga vad som är bra och så kanske du inte tycker de
hoppas det hjälpte

Beats, Skullcandy och Steelseries ska man hålla så långt avstånd som möjligt ifrån. Gärna helt ur sikt.

Föreslår som vanligt Audio Technica ATH-M50 eller Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm till datorn och ett par in-ears för 500-800 till vardags.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av simonw:

Beats, Skullcandy och Steelseries ska man hålla så långt avstånd som möjligt ifrån. Gärna helt ur sikt.

Föreslår som vanligt Audio Technica ATH-M50 eller Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm till datorn och ett par in-ears för 500-800 till vardags.

skullcandy gör ju faktiskt bra in ear lurar med bra bas osv. jag har inte testat deras stora men dom små ee de vell inget fel på ? beats gör ju bra grejjer men dom är dyra som fan men ljudet är det inget fel på.du får gärna förklara varför du inte gillar dom. steelseries har jag faktiskt inte kännt så mkt på så är inte så inne på dom och större saker. Men som sagt, gå till en butik o känn på skiten innan

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem

tacksam sjukt mycket för tips och svar! men glömde nämna att när jag ska använda dom som gaming men att det inte ska va mic på headset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackeek_the_bull:

skullcandy gör ju faktiskt bra in ear lurar med bra bas osv. jag har inte testat deras stora men dom små ee de vell inget fel på ? beats gör ju bra grejjer men dom är dyra som fan men ljudet är det inget fel på.du får gärna förklara varför du inte gillar dom. steelseries har jag faktiskt inte kännt så mkt på så är inte så inne på dom och större saker. Men som sagt, gå till en butik o känn på skiten innan

Nja, det skulle jag verkligen inte vilja påstå. Vad har du lyssnat på för andra inears som du använder som referens? Beats är skit, gör en sökning på forumet så lär du hitta ett par trådar om ämnet.

Skrivet av Evident:

tacksam sjukt mycket för tips och svar! men glömde nämna att när jag ska använda dom som gaming men att det inte ska va mic på headset!

Tror du missuppfattat saker och ting, headset betyder hörlur med mikrofon

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av simonw:

Nja, det skulle jag verkligen inte vilja påstå. Vad har du lyssnat på för andra inears som du använder som referens? Beats är skit, gör en sökning på forumet så lär du hitta ett par trådar om ämnet.

Tror du missuppfattat saker och ting, headset betyder hörlur med mikrofon

vettefan vad de ee för enna ja har testat men ja tyckte de va bra ljud i dom o bra bas andra ja har lyssnat på är ett flertal så ja har flera att gämföra med. Scullcandy slår ju inte sonny o är ju inte i närheten av dom riktigt dyra men om han vill ha ett bra par med fin bas så tycker jag att scullcandy va bra men ett par sony, akg eller sennheiser kan dom inte slå Har inte testat alla beats men tcker dom jag testade va bra, men som sagt så får man ju vad man betalar för o beats gör ju flera olika prisklasser o ja testade nog dom som är dom dyraste. O när de kommer till beats in ear så har jag inte testad dom bara hört av folk ja känner att dom ska va bra men alla har ju olika åsikter. Men som jag sagt så är det bästa att gå till din närmsta butik o testa för man kan aldrig va säker på om dom suger eller inte när man ser dom på internet. Men testa dom som du har fått tips om

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!