PC-anpassat Bioshock Infinite

Permalänk
Medlem

PC-anpassat Bioshock Infinite

Den som oroat sig över PC-versionen av Irrational Games kommande Bioshock Infinite kan omedelbart sluta med det, skriver Shacknews. De berättar att Irrational lagt ner möda på att göra det till mer än en enkel konsolkonvertering och att alla viktiga inställningsmöjligheter finns på plats.

Det inkluderar bland annat självklarheter som antialias och texturdetaljrikedom, men även post-processing quality, field of veiw samt olika ljusinställningar. Samma källa anger även att spelet flyter som smort på en PC med processorn AMD FX-8120, ett singelkort i AMD Radeon 7900-serien och 16 gigabyte RAM samt Windows 7.

Några officiella rekommendationer finns inte ännu, men har du en rigg med jämförbar prestanda kan du alltså räkna med ett toksnyggt äventyr.

/Gamereactor

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk

Grymt! Hoppas att det blir bra!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Hoppas dom fixat vettig FOV, vill minnas att Bioshock och Bioshock 2 båda hade låg FOV och krävde FOV fixar för att gå att spela för mig.

Permalänk
Medlem

Bland världens coolaste spelserie. Vill ha..NU!

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem

För mig är Bioshock kvalitet rakt igenom, tycker 1:an fortfarande ser snyggt ut. Kul med att de verkar ha lagt krut på Pc versionen. Jag har höga förväntningar på infinite men av att döma vad jag sett hitills så verkar de ha lagt ner mycket tid på spelet.

Det skulle väl egentligen kommit nu i höst men de sköt väl på lanseringen för att få till det där lilla extra.

Här är senaste klippet från spelet:http://www.dailymotion.com/video/xvpjdz_bioshock-infinite-tra...

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

tror ni Bioshock 3 kommer att utvecklas? Rapture igen?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk

Hoppas, hoppas, hoppas att de har fixat så att fysikmotorn inte längre är låst till 30fps och ökat FOV:en den här gången.