Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

La min order under helgen packades i söndags 16/12 kommer vara framme nu imorgon fredag 21/12 ?

Varför har de tagit sån tid, inte van ?

Posten har rätt stor belastning.
Dock har posten extra utdelning imorgon lördag:

http://www.posten.se/sv/jul-och-nyar-2012/Sidor/extra-utdelni...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Lego Master

Precis beställt lite grafikkylare plus tillbehör. Blir spännande att se när jag får grejjorna, hoppas på mellandagarna men har full förståelse för om det blir tajt.

EDIT:
Tydligen ska det går att få grejjorna om man beställer idag och bor söder om Sundsvall. Bygga kylare i helgen, woo!

EDIT2:
Kollinummer, YAY! Me so h...öh..happy.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Hej, inet. Jag vill bara skriva till er för att få lite svar om varför allt gick som det gick och även förklara för er att jag är otroligt missnöjd med eran service som jag tidigare jag har tyckt varit bäst. Var snäll och läss igenom detta och svara på mina frågor.

Mail som jag skickade till inet för 2 dagar sedan:

Hej, den 2012-11-01 14:07 lämnade jag in min skräm hos Inet Stockholm eftersom jag hade fått problem med den. Nu har det gått 1 månad och 19 dagar och den är fortfarande i Ringön! Och jag förstår inte varför! Jag har tyckt att ni har varit den bästa dator butiken, köpt 2 datorer, hårdiskar och skärmar samt annat av er på grund av att ni har haft en sådan bra service!

Är min skärm borta? Jag börjar tro det efter snart 2 MÅNADER utan min skärm!

En familjemedlem var även inne hos Inet i Stockholm föra veckan och då sa de att min skärm skulle finnas för upp hämtning samma vecka. Nu har den veckan gått och även snart den här veckan också.
Det har nu stått: 2012-12-11 12:56 - Färdigställs för leverans till kund - Ringön, I en vecka nu.

När kommer jag få tillbaka min skärm?!
ÄrendeNr. 84852

Problemet på min skärm var:
Skärmen tjuter och ger ingen bild vid kallstart. Detta händer ca: 50 % av alla kallstarter. Problemet går oftast att lösa genom omstart av skärmen.

Dagen efter att jag hade skickat detta mail (igår) så fick jag ett SMS från inet som säger att efter 1 månad och 20 dagar har de bestämt sig för att byta ut min LG skärm (1699 kr) mot en Samsung (1549 kr) utan DVI, som såg otroligt ful ut och passar inte till den andra skärmen jag har hemma.
Så jag ringde Inet igår och sa att jag inte tyckte Samsung skärmen var en liknande produkt och önskade att få en acer 24" LED (1699 kr). Det gick inet med på så de sa att skärmen nu fanns för mig att hämta i Stockholm.

Jag åkte då in till Stockholm för att hämta skärmen. Då försökte då personen i kassan att ge mig en acer 24" med 4 lampor som säljs ut för 999 kr. Om jag inte hade vetat bättre så hade jag antagligen fått den. Men jag visste att det inte var den så personen gick och hämtade skärmen som jag egentligen skulle ha.

Nu har jag öppnat acer skärmen och den verkar vara precis som min LG, de är säkert gjorda på samma ställe. Men, nu har den här en svart/lila pixel på vänster sida och en något miss bildad pixel i vänstra hörnet som speglar sig konstigt.

Så med andra ord så känns det som om efter 1 månad och 20 dagar utan skärm så har jag nu fått en skärm med nya problem eftersom den här har pixel fel.

Så nu skulle jag gärna vilja ha svar på ett par saker. Varför tog det nästan 2 månader för att reparera en skärm som aldrig blev reparerad? Och finns det en möjlighet att få en skärm utan pixel fel?

Jag tycker det är OTROLIGT tråkigt att detta har hänt eftersom jag tycker/tyckte att ni hade den bästa servicen bland alla datorbutiker. Det är därför jag har skrivit bland annat här och berättat för andra att jag med glädje betalar någon hundring dyrare så länge jag får köpa det av inet. Men det har jag du fått ångra..

Skrivet av Daavido:

EDIT: Fick ett samtal från inet där de förklarade hur läget ligger till, de hade inga problem med att erkänna att detta inte var okej och de erbjöd mig en ny skärm (Acer 27") och de förklarade även hur de gick till. Jag har full förståelse för att det kan bli fel och gläds åt att de tar mina klagomål på allvar. Jag kommer återvända till inet för att köpa datorprylar

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Avstängd

Tjena inet.. Har nu slagit in allt till julen

Måste dock "klaga" att Chassit paketet var öppet. Antingen så har någon öppnat eller så "öppnades den under leverans?"
Sen att paketet var slaget på ena sidan är ganska förståeligt. Chassit är i bra skick och manualen fanns

Kom dock precis på att det inte fanns med några skruvar?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Tjena inet.. Har nu slagit in allt till julen

Måste dock "klaga" att Chassit paketet var öppet. Antingen så har någon öppnat eller så "öppnades den under leverans?"
Sen att paketet var slaget på ena sidan är ganska förståeligt. Chassit är i bra skick och manualen fanns

Kom dock precis på att det inte fanns med några skruvar?

Och du har tittat i chassit? Det är där skruvarna brukar vara

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Inet
Skrivet av Rewinding:

Läste att ni förra året inte hade någon mellandagsrea, kommer ni ha det i år ?

Jajamen! Håll ögonen öppna den 26:e!

Skrivet av 93Clocker:

La min order under helgen packades i söndags 16/12 kommer vara framme nu imorgon fredag 21/12 ?

Varför har de tagit sån tid, inte van ?

Skrivet av Toivo83:

Posten har rätt stor belastning.
Dock har posten extra utdelning imorgon lördag:

http://www.posten.se/sv/jul-och-nyar-2012/Sidor/extra-utdelni...

Det är extrema antal paket som Posten hanterar nu i dagarna och det händer tyvärr att det tar lite längre tid än normalt. Efter att vi har packat och lämnat över paketen till Posten så är det inte mycket mer vi kan göra.

Förhoppningsvis dyker det upp inom kort till dig!

Skrivet av Daavido:

Hej, inet. Jag vill bara skriva till er för att få lite svar om varför allt gick som det gick och även förklara för er att jag är otroligt missnöjd med eran service som jag tidigare jag har tyckt varit bäst. Var snäll och läss igenom detta och svara på mina frågor.

Mail som jag skickade till inet för 2 dagar sedan:

Hej, den 2012-11-01 14:07 lämnade jag in min skräm hos Inet Stockholm eftersom jag hade fått problem med den. Nu har det gått 1 månad och 19 dagar och den är fortfarande i Ringön! Och jag förstår inte varför! Jag har tyckt att ni har varit den bästa dator butiken, köpt 2 datorer, hårdiskar och skärmar samt annat av er på grund av att ni har haft en sådan bra service!

Är min skärm borta? Jag börjar tro det efter snart 2 MÅNADER utan min skärm!

En familjemedlem var även inne hos Inet i Stockholm föra veckan och då sa de att min skärm skulle finnas för upp hämtning samma vecka. Nu har den veckan gått och även snart den här veckan också.
Det har nu stått: 2012-12-11 12:56 - Färdigställs för leverans till kund - Ringön, I en vecka nu.

När kommer jag få tillbaka min skärm?!
ÄrendeNr. 84852

Problemet på min skärm var:
Skärmen tjuter och ger ingen bild vid kallstart. Detta händer ca: 50 % av alla kallstarter. Problemet går oftast att lösa genom omstart av skärmen.

Dagen efter att jag hade skickat detta mail (igår) så fick jag ett SMS från inet som säger att efter 1 månad och 20 dagar har de bestämt sig för att byta ut min LG skärm (1699 kr) mot en Samsung (1549 kr) utan DVI, som såg otroligt ful ut och passar inte till den andra skärmen jag har hemma.
Så jag ringde Inet igår och sa att jag inte tyckte Samsung skärmen var en liknande produkt och önskade att få en acer 24" LED (1699 kr). Det gick inet med på så de sa att skärmen nu fanns för mig att hämta i Stockholm.

Jag åkte då in till Stockholm för att hämta skärmen. Då försökte då personen i kassan att ge mig en acer 24" med 4 lampor som säljs ut för 999 kr. Om jag inte hade vetat bättre så hade jag antagligen fått den. Men jag visste att det inte var den så personen gick och hämtade skärmen som jag egentligen skulle ha.

Nu har jag öppnat acer skärmen och den verkar vara precis som min LG, de är säkert gjorda på samma ställe. Men, nu har den här en svart/lila pixel på vänster sida och en något miss bildad pixel i vänstra hörnet som speglar sig konstigt.

Så med andra ord så känns det som om efter 1 månad och 20 dagar utan skärm så har jag nu fått en skärm med nya problem eftersom den här har pixel fel.

Så nu skulle jag gärna vilja ha svar på ett par saker. Varför tog det nästan 2 månader för att reparera en skärm som aldrig blev reparerad? Och finns det en möjlighet att få en skärm utan pixel fel?

Jag tycker det är OTROLIGT tråkigt att detta har hänt eftersom jag tycker/tyckte att ni hade den bästa servicen bland alla datorbutiker. Det är därför jag har skrivit bland annat här och berättat för andra att jag med glädje betalar någon hundring dyrare så länge jag får köpa det av inet. Men det har jag du fått ångra..

Som jag förklarade över telefon så kan jag inte svara på vad eller i vilket led det är som har brustit här. Det krävs att vi pratar med inblandade för att få reda på vad det är som gått fel och vad det är vi kan göra för att förhindra att det händer igen.

Kort kan man sammanfatta det som att det helt enkelt inte okej att du ska få vänta i nästan 2 månader på att få en skärm utbytt utan att vi kontaktar dig.

Är hemskt ledsen för det inträffade och hoppas att du kan återfå ditt förtroende för oss och har skickat dig ett mail om en ny skärm i utbyte enligt överenskommelse som jag hoppas du blir nöjd med.

Skrivet av xZistence:

Tjena inet.. Har nu slagit in allt till julen

Måste dock "klaga" att Chassit paketet var öppet. Antingen så har någon öppnat eller så "öppnades den under leverans?"
Sen att paketet var slaget på ena sidan är ganska förståeligt. Chassit är i bra skick och manualen fanns

Kom dock precis på att det inte fanns med några skruvar?

Hm, låter märkligt att paketet skulle vara öppnat. Posten är ibland lite hårdhänta i sin hantering och det händer tyvärr att det blir fraktskador. Märker du något så felanmäl det här: https://www.inet.se/support/OrderList så får vi titta på det.

Angående skruvarna så ska det komma med datorlådan och sitter vanligtvis inuti lådan i någon form av kartong/påse. Dra ett mail till info@inet.se med ditt ordernummer annars så bör vi kunna lösa nya skruv åt dig!

Nu tar vi snart helg gott folk! Ni har väl inte missat att vi lanserat en helt egen frågesportapp - InetQuiz! Läs mer här: http://www.inet.se/kampanj/quiz/

Får önska er alla en riktigt god jul och så hörs vi igen i mellandagarna!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Kul med frågesport.....men jävla facebook?
Tack men nej tack.

Åter igen kan man inte delta utan att ha facebook.
Ibland önskar man att jorden gick under idag

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inet.se:

Hm, låter märkligt att paketet skulle vara öppnat. Posten är ibland lite hårdhänta i sin hantering och det händer tyvärr att det blir fraktskador. Märker du något så felanmäl det här: https://www.inet.se/support/OrderList så får vi titta på det.

Angående skruvarna så ska det komma med datorlådan och sitter vanligtvis inuti lådan i någon form av kartong/påse. Dra ett mail till info@inet.se med ditt ordernummer annars så bör vi kunna lösa nya skruv åt dig!

Nu tar vi snart helg gott folk! Ni har väl inte missat att vi lanserat en helt egen frågesportapp - InetQuiz! Läs mer här: http://www.inet.se/kampanj/quiz/

Får önska er alla en riktigt god jul och så hörs vi igen i mellandagarna!

Joo tycker Posten ska vara lite försiktigare med deras leveransen då folk belatar flera tusen för olika grejer. Inte kul att man får hem en halvtrasig chassi liksom. Som tur är det inte så i mitt fall

Fick sitta och skruva isär lite.. De var gömda i hårddiskburen underst där de knappt syntes :P.. HAha, blev lite nojig där

Tackar ännu en gång för en snabb leverans

God jul på er allihopa

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Inet
Skrivet av Toivo83:

Kul med frågesport.....men jävla facebook?
Tack men nej tack.

Åter igen kan man inte delta utan att ha facebook.
Ibland önskar man att jorden gick under idag

Nej, du behöver inte Facebook - du kan skapa ett nytt konto med enbart mailadress!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Hej, inet. Jag vill bara skriva till er för att få lite svar om varför allt gick som det gick och även förklara för er att jag är otroligt missnöjd med eran service som jag tidigare jag har tyckt varit bäst. Var snäll och läss igenom detta och svara på mina frågor.

Mail som jag skickade till inet för 2 dagar sedan:

Hej, den 2012-11-01 14:07 lämnade jag in min skräm hos Inet Stockholm eftersom jag hade fått problem med den. Nu har det gått 1 månad och 19 dagar och den är fortfarande i Ringön! Och jag förstår inte varför! Jag har tyckt att ni har varit den bästa dator butiken, köpt 2 datorer, hårdiskar och skärmar samt annat av er på grund av att ni har haft en sådan bra service!

Är min skärm borta? Jag börjar tro det efter snart 2 MÅNADER utan min skärm!

En familjemedlem var även inne hos Inet i Stockholm föra veckan och då sa de att min skärm skulle finnas för upp hämtning samma vecka. Nu har den veckan gått och även snart den här veckan också.
Det har nu stått: 2012-12-11 12:56 - Färdigställs för leverans till kund - Ringön, I en vecka nu.

När kommer jag få tillbaka min skärm?!
ÄrendeNr. 84852

Problemet på min skärm var:
Skärmen tjuter och ger ingen bild vid kallstart. Detta händer ca: 50 % av alla kallstarter. Problemet går oftast att lösa genom omstart av skärmen.

Dagen efter att jag hade skickat detta mail (igår) så fick jag ett SMS från inet som säger att efter 1 månad och 20 dagar har de bestämt sig för att byta ut min LG skärm (1699 kr) mot en Samsung (1549 kr) utan DVI, som såg otroligt ful ut och passar inte till den andra skärmen jag har hemma.
Så jag ringde Inet igår och sa att jag inte tyckte Samsung skärmen var en liknande produkt och önskade att få en acer 24" LED (1699 kr). Det gick inet med på så de sa att skärmen nu fanns för mig att hämta i Stockholm.

Jag åkte då in till Stockholm för att hämta skärmen. Då försökte då personen i kassan att ge mig en acer 24" med 4 lampor som säljs ut för 999 kr. Om jag inte hade vetat bättre så hade jag antagligen fått den. Men jag visste att det inte var den så personen gick och hämtade skärmen som jag egentligen skulle ha.

Nu har jag öppnat acer skärmen och den verkar vara precis som min LG, de är säkert gjorda på samma ställe. Men, nu har den här en svart/lila pixel på vänster sida och en något miss bildad pixel i vänstra hörnet som speglar sig konstigt.

Så med andra ord så känns det som om efter 1 månad och 20 dagar utan skärm så har jag nu fått en skärm med nya problem eftersom den här har pixel fel.

Så nu skulle jag gärna vilja ha svar på ett par saker. Varför tog det nästan 2 månader för att reparera en skärm som aldrig blev reparerad? Och finns det en möjlighet att få en skärm utan pixel fel?

Jag tycker det är OTROLIGT tråkigt att detta har hänt eftersom jag tycker/tyckte att ni hade den bästa servicen bland alla datorbutiker. Det är därför jag har skrivit bland annat här och berättat för andra att jag med glädje betalar någon hundring dyrare så länge jag får köpa det av inet. Men det har jag du fått ångra..

EDIT: Fick ett samtal från inet där de förklarade hur läget ligger till, de hade inga problem med att erkänna att detta inte var okej och de erbjöd mig en ny skärm (Acer 27") och de förklarade även hur de gick till. Jag har full förståelse för att det kan bli fel och gläds åt att de tar mina klagomål på allvar. Jag kommer återvända till inet för att köpa datorprylar

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk

löste sig ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger jörnåker:

ringde inet igår innan jag beställde... 99% chans att sakerna kommer fram! synd att posten inte tycker lika... nu får jag vänta tills den 27....

inet kan ju inte lova när posten kommer.
Lite bättre framförhållning hade varit bättre.

Permalänk
Medlem

Jag har lagt in en ny fela på en SSD alldeles nyss. Disk nummer två som är paj nu. Höll 2 månader igen ungefär...
Förra gången så önskade jag en annan modell och märke men fick inget gehör alls. Har önskat samma sak igen nu.
Hur fungerar sånt, får man en annan om det är utbyte som blir åtgärd på felan?

Inte hinner man få någon disk innan nyår va? Eller hinner ni det?

Adata SP900 128GB är det för övrigt. Jäkla skitdisk. Två diskar döda på mindre än ett halvår. Mina tre ssd-inteldiskar har inte strulat en gång.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Hej Inet, beställde en dator hos er med montering den 16:e (december). Killen jag hade mail kontakt sa att de hade som mål att datorn skulle vara utlevererad innan jul. Nu blev det ju tyvärr inte så, får vell antagligen datorn den 27:e. Men något som jag är oerhört besviken och förvirrad över är följande:

- Min kompis och jag beställer exakt samma dator den 16/12( jag beställer 1-2 timmar före).
- Igår får jag mail om att mitt paket har skickats från erat lager, med koll-id osv.
- Inser att mitt paket har blivit skickats som hempaket, vilket är väldigt underligt med tanke på att jag beställde det som postpaket.
- Först blir jag glad och tänker att de är schysst av inet att fixa hempaket, men sen inser jag att med hempaket kommer jag inte ju inte få min dator innan jul.
- Min polares packet skickas dock med Mypack (den vanliga postpaket leveransen, han var och hämta ut sin dator idag)

Jag och min polare bor 100 meter ifrån varandra, vi beställde exakt samma dator samma dag, trots det kommer jag få min dator minst 5* dgr senare.
Killen som jag hade kontakt med skickade ett mail strax efter jag fick första mailet om att min dator var skickad (min kompis fick inget sådant mail), där han säger att vikten på datorn överskrider viktvillkoren på postpaket och den ska skickas som hempaket därför kommer jag inte få den innan jul.

Har för mig att maxvikten på postpaket är 20kg, min dator väger 18.8 enligt posten.

Allt detta är ett enda stort WTF för mig och är oerhört besviken att man inte får datorn innan jul. Tycker även det är dåligt av snubben jag hade mailkontakt med ljög för mig (eller bara klanta sig vad vet jag).

TL;DR Jag och kompisen beställde exakt samma dator samma dag, min dator skickas som hempaket pga överstigande maxvikt inte hans, han får sin dator innan jul, inte jag....

Permalänk
Medlem

Anledningen till att du får den 5 dagar (inte 7) är ju för att det är Helg + Jul.
I normal-fall hade du fått den en dag senare, vilket inte egentligen är något att klaga på eller hur?

Jag försvarar inte Inet, men jag tycker att ditt gnäll är lite obefogat.
Det är synd att du inte fick datorn idag, men är det verkligen så illa att du måste gå in och skriva av dig, eller försöker du fiska efter någon slags kompensation?

Ni kunde ju faktiskt beställt era datorer den 15/12 annars, och inte den 16/12 som bokstavligt talat var den sista dagen som Inet körde sin fri-monterings-kampanjn. Dom har haft mycket att göra nu före Jul, och väntar man till sista dagen, så får man faktiskt skylla sig själv lite anser jag.
Nu kanske du inte kunde beställa den 15e av någon anledning, men du borde själv ha lite förståelse att om man beställer en dator + montering den 16:e, är det inte garanterat att man har datorn i hand den 22:e (4 arbetsdagar).
De ska få tag i alla komponenterna, det ska monteras, det ska installeras, det ska packas och det ska skickas.

Själv la jag en order från Waylandgames den 10/12 - Allt var i lager, men jag har fortfarande inte fått min beställning. Där börjar man få rätt att klaga.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Anledningen till att du får den 5 dagar (inte 7) är ju för att det är Helg + Jul.
I normal-fall hade du fått den en dag senare, vilket inte egentligen är något att klaga på eller hur?

Jag försvarar inte Inet, men jag tycker att ditt gnäll är lite obefogat.
Det är synd att du inte fick datorn idag, men är det verkligen så illa att du måste gå in och skriva av dig, eller försöker du fiska efter någon slags kompensation?

Ni kunde ju faktiskt beställt era datorer den 15/12 annars, och inte den 16/12 som bokstavligt talat var den sista dagen som Inet körde sin fri-monterings-kampanjn. Dom har haft mycket att göra nu före Jul, och väntar man till sista dagen, så får man faktiskt skylla sig själv lite anser jag.
Nu kanske du inte kunde beställa den 15e av någon anledning, men du borde själv ha lite förståelse att om man beställer en dator + montering den 16:e, är det inte garanterat att man har datorn i hand den 22:e (4 arbetsdagar).
De ska få tag i alla komponenterna, det ska monteras, det ska installeras, det ska packas och det ska skickas.

Själv la jag en order från Waylandgames den 10/12 - Allt var i lager, men jag har fortfarande inte fått min beställning. Där börjar man få rätt att klaga.

Det är ju inte det som är problemet, läste du inte inlägget? Problemet är att killen ändrar mitt paket till hempaket för att den är över maxvikt (enligt han) fast den inte är det då min polares gick igenom som postpaket och får sin idag.
Att fiska efter kompensation gör jag inte, det jag lärt mig är att alltid klaga om man känner att man blivit orättvist behandlad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flani:

Det är ju inte det som är problemet, läste du inte inlägget? Problemet är att killen ändrar mitt paket till hempaket för att den är över maxvikt (enligt han) fast den inte är det då min polares gick igenom som postpaket och får sin idag.

Det kan inte vara så att det är Posten som sa att det var över maxvikt (20kg), och därför tvingades killen ändra det till hempaket?
Antagligen har det blivit så här av en anledning, jag tror inte att Inet eller Posten är ute för att jävlas med dig. ´

Det verkar ju konstigt om båda era paket väger exakt lika mycket. Inet kanske använde en tyngre låda till din dator?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Det kan inte vara så att det är Posten som sa att det var över maxvikt (20kg), och därför tvingades killen ändra det till hempaket?
Antagligen har det blivit så här av en anledning, jag tror inte att Inet eller Posten är ute för att jävlas med dig. ´

Det verkar ju konstigt om båda era paket väger exakt lika mycket. Inet kanske använde en tyngre låda till din dator?

Av mailet som jag fick så tyder jag det som att det är han som ändrat det:

Då vikten på ordern överskrider viktvillkoren för Postpaket så kommer din order skickas som Hempaket.
Detta innebär ca 1-2 vardagar längre leveranstid och att det blir annat utlämningsställe, pga detta kan vi tyvärr ej leverera före jul.

Vet att det är bara 5 dagars väntan extra (cry me a river liksom) men är ju endå helt klart nått som gått snett.

Permalänk

Tjenare igen!
Satt och kollade på mina gamla inköp sedan tidigare och ramlade in på grafikkort i möjlig plan att någon gång köpa ett till för SLI.
När jag scrolla runt på korten märkte jag att det inte stod någon rekommenderad Watt på MSI's GTX670 som ni kan se i bilden här nedan:

http://img338.imageshack.us/img338/299/frinet.png

Kan vara bra att ändra till!

Mvh mrfohlin

Permalänk
Medlem

http://phanteksusa.com/PH-TC12DX.html

Ni ska inte satsa på först i Sverige med denna kylaren?
Sen får ni jättegärna ta in deras fläktar också.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Hmmm Inet sweclockers special kampanj grejsen slut? Har för mig det stod fram till julafton? :S
http://www.inet.se/kampanj/sweclockers-specialkampanj/?utm_so...

Skulle ju köpa mig en Transformer för 2499:- mm idag. :'( :'( :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

Hmmm Inet sweclockers special kampanj grejsen slut? Har för mig det stod fram till julafton? :S
http://www.inet.se/kampanj/sweclockers-specialkampanj/?utm_so...

Skulle ju köpa mig en Transformer för 2499:- mm idag. :'( :'( :'(

lite svårt o sälja till kampanjpris fram till jul om lagret tar slut snabbt kanske..nu vet jag itne vad det var för kampanj men men..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

lite svårt o sälja till kampanjpris fram till jul om lagret tar slut snabbt kanske..nu vet jag itne vad det var för kampanj men men..

Va nåt special för bara sweclockare där de va nån hundring sänkt här och där och i förmiddags fanns det gott om plattor kvar (runt 40st).
Bannern stod det fram tom julafton.

Permalänk

Jag har beställt några komponenter till datorn till ett sammanlagt värde av 6-7k. Detta var i lördags, med alla röda dagar och helgdagar, när kan jag förvänta mig en avisering från posten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SempreCPU:

Jag har beställt några komponenter till datorn till ett sammanlagt värde av 6-7k. Detta var i lördags, med alla röda dagar och helgdagar, när kan jag förvänta mig en avisering från posten?

Skickades från m.sweclockers.com

Fredag.

Permalänk

Ser fram emot mellandagsrean. 10k ska läggas på ny dator!

Visa signatur

Fractal Design Define Nano S - Intel i7 8700k - Asus RX 580 OC 8GB - Corsair Venegeance 16GB DDR4 3000MHz - Samsung 970 Pro 500GB SSD - Fractal Design Integra M 650W - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - Samsung 27" C27FG70F Curved

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av vad det brukar vara rea på under mellandagsrean?
Är det mer eller mindre allt eller bara några få produkter? (Sitter och kollar julklappar till mig själv, och undrar om det är värt att vänta!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av exone:

Någon som har erfarenhet av vad det brukar vara rea på under mellandagsrean?
Är det mer eller mindre allt eller bara några få produkter? (Sitter och kollar julklappar till mig själv, och undrar om det är värt att vänta!)

Undrar samma sak faktiskt. Förra året gjorde jag misstaget att ge CDON mina pengar då swec rabatten gav mig ett billigt 580 till.

Permalänk
Avstängd

tjenare inet.
Beställde en dator som för en vecka sen och brorsan öppnade komponenterna idag.. Allt gick bra, till skärmen var kopplad och startade datorn..
Det visade sig vara en död pixel på den.. Något som går på garanti eller återköp?

God jul ännu en gång

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

tjenare inet.
Beställde en dator som för en vecka sen och brorsan öppnade komponenterna idag.. Allt gick bra, till skärmen var kopplad och startade datorn..
Det visade sig vara en död pixel på den.. Något som går på garanti eller återköp?

God jul ännu en gång

Det beror på tillverkare, men med EN död pixel på en skärm som klarar 1080p eller bättre tror jag inte att någon tillverkare byter ut den.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Z68XP-UD3P | Intel Core i5 2500k | Antec Kühler 620 | Corsair CL9 Vengeance (4x 4096) | MSI GTX770 TwinFrozr (4gb) | CM Real Silent PRO M2 720W
Kringutrustning: Func KB-460 MX brown | Steelseries Rival | AOE G2460PQU | QPAD QH-90 | Steam Link + Controller