Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hjälp mig välja det just nu, mest prisvärda graikkortet för si sådär 2000:-

Permalänk

Hjälp mig välja det just nu, mest prisvärda graikkortet för si sådär 2000:-

Tja jag tänkte be om era goda råd o fråga vilket grafikkort jag borde ha. Jag har rigg med 8800gts (gamla) och ska ha ett nytt o funderar på antingen radeon 7870 eller 660 oc som kostar runt 1800:- http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s108442456&o=produkt_pr...

Jag spelar just nu Arma2, CSgo och Wargame EE.
Om ni anser att de är likvärdiga, så skulle jag gärna vilja veta det också då, så jag kan med ro välja det ena eller det andra

mvh , godjul o gott nytt år swecare!

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Ja de där är ganska oslagbart...fint kort som ger bra bang for the buck.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Jag skulle vänta tills imorgon och kolla om det är några mer billiga grafikkort, till exempel inet böjar imorgon

Permalänk

Aa tack =), jo jag ska vänta ett par dagar för att se vad som händer
7950 kostar ungefär 20% mera, antar att det är nästan lika många procent bättre då inkl överklockning?
En fråga till, om man använder spel med physicsX så funkar väll inte radeonkorten med det utan de går på processorn aight? Och kan jag ha mitt gamla 8800gts i som dedicerat fysikkort samtidigt som jag kör eventuellt radeon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KitCloudkicker:

Aa tack =), jo jag ska vänta ett par dagar för att se vad som händer
7950 kostar ungefär 20% mera, antar att det är nästan lika många procent bättre då inkl överklockning?
En fråga till, om man använder spel med physicsX så funkar väll inte radeonkorten med det utan de går på processorn aight? Och kan jag ha mitt gamla 8800gts i som dedicerat fysikkort samtidigt som jag kör eventuellt radeon?

Det går om du moddar drivrutinerna. Här finns en mod som du kan köra:

http://physxinfo.com/news/?s=GenL

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB