Permalänk
Medlem

Lämna in processor

Hej!

Har tänkt svänga förbi Inet imorgon, min processor krånglar och skall bytas mot en ny. Dem ska antagligen testa min gamla för att se så att den verkligen är trasig, testar dem processorn i min dator eller räcker det med att jag bara tar med processorn till butiken?

Om jag skapat tråden i fel ämne ber jag om ursäkt, det är i alla fall en Intel processor (i5 3570)

Mvh/ Hannes

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Medlem

Vad får dig att tro att din processor är trasig?
Jag förmodar att de testar på utrustning som de har men endast i mån av tid, annars lär den skickas in för kontroll och eventuellt utbyte.

Permalänk
Entusiast

Jag skulle ju tro att du inte behöver ha med hela datorn, men det är nog en bra ide att ta med allt ändå eftersom du vet att felet uppenbarar sig i din dator. Ibland kan det ju vara så att det fungerar i deras men inte din.

Sen vill jag inte vara otrevlig men använd gärna "dom" om du inte vet hur "dem" och "de" ska användas. Som dyslektiker kommer jag av mig helt och måste läsa om meningen flera gånger innan jag lyckas luska ut vad där står. Men det är kul att du försöker bevara det riktiga skriftspråket
"De ska antagligen testa min gamla (...), testar de processorn i min dator eller (...)"

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Jag skulle ju tro att du inte behöver ha med hela datorn, men det är nog en bra ide att ta med allt ändå eftersom du vet att felet uppenbarar sig i din dator. Ibland kan det ju vara så att det fungerar i deras men inte din.

Sen vill jag inte vara otrevlig men använd gärna "dom" om du inte vet hur "dem" och "de" ska användas. Som dyslektiker kommer jag av mig helt och måste läsa om meningen flera gånger innan jag lyckas luska ut vad där står. Men det är kul att du försöker bevara det riktiga skriftspråket
"De ska antagligen testa min gamla (...), testar de processorn i min dator eller (...)"

Dold text

Jag skrev som hastigast en meddelande till dom på facebook, hoppas dom (?) hör av sig Tänker knappt på vad jag skriver, ledsen för förvirringen

EDIT* Det får bli antingen eller, om jag kommer med en lös (?) processor och datorn kan dom säkert ta betalt för att sätta in den i min dator för att sedan testa. Ville bara se om någon var säker påt

Skrivet av sebastian383:

Vad får dig att tro att din processor är trasig?
Jag förmodar att de testar på utrustning som de har men endast i mån av tid, annars lär den skickas in för kontroll och eventuellt utbyte.

Hållit på en vecka att försöka fatta vad problemet var, lyckades få hjälp av kunniga släktingar som fixa en dator, sedan bytte vi ut alla komponenter en efter en, kom fram till att det måste vara fel på processorn... :/

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chabean:

Hej!

Har tänkt svänga förbi Inet imorgon, min processor krånglar och skall bytas mot en ny. Dem ska antagligen testa min gamla för att se så att den verkligen är trasig, testar dem processorn i min dator eller räcker det med att jag bara tar med processorn till butiken?

Om jag skapat tråden i fel ämne ber jag om ursäkt, det är i alla fall en Intel processor (i5 3570)

Mvh/ Hannes

Om du köpt en monterad dator tar du med hela, annara räcker det med CPU eftersom ni redan hittat felet.

Skickades från m.sweclockers.com