Permalänk
Medlem

Problem med ASUS UX32A R3001V

Hej.

Som topic lyder har jag lite bekymmer med min sambos dator som jag nyligen installerade win8 på då jag tyckte win7 var dåligt. Problemet nu är att alla drivrutiner försvann och när jag försöker installera dem på nytt från asus hemsida så fungerar det inte. Jag laddar hem dem, försöker installera men det händer inget. Datorn fungerar skapligt men musplattan är helt horribel och jag är sekunder ifrån att bli tokig på den.

Vad gör jag för fel?
Jag har ett original Windows på den och kört alla uppdateringar med windwos update men inget verkar hända. Laddade även hem asus live uppdater men det står bara fail när jag försöker installera. Har i strömkabel och allt.

Mvh

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem

Asus har väl inte fixat drivers för Win( än. Precis som alla andra tillverkare. Brukar ta ett tag för sådant. Var samma när Wn7 kom.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Har du provat att börja med att installera "ATKACPI driver and hotkey-related utilities" som finns under "Utilities"? Den behövs för att kunna installera vissa av asus egna drivrutiner.

Visa signatur

UX32VD - Samsung galaxy note 4

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av jockelundstrom:

Har du provat att börja med att installera "ATKACPI driver and hotkey-related utilities" som finns under "Utilities"? Den behövs för att kunna installera vissa av asus egna drivrutiner.

^Börja med det här det är en väldigt vanlig orsak till varför deras drivrutiner inte går att installera. Sitter själv med en UX32A R3001V med Windows 8, kompatibla drivrutiner finns att ladda hem här: http://www.asus.se/Notebooks/Superior_Mobility/ASUS_ZENBOOK_U...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner