Varför denna hets mot RPG/SMAW egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Folk som spelar med RPG på Metro bör avlivas. Samma sak gäller de som enbart spammar granater. BF3 är ett spel, inte krig, och det är både tråkigt och jävligt osportsligt att syssla med fjanterier på det sättet.

Varför skulle man inte få använda alla till buds stående medel för att vinna? Såvida nu reglerna på servern tillåter det. Som redan nämnts så är det ju inte direkt så att du kan stå och mata iväg skott efter skott. Det tar ju ganska lång tid att ladda om.

Att det sedan är så att Metro är designad så att det blir jävligt ihopkört på ett fåtal punkter är ju bara att acceptera. Antingen får man acceptera att det är så eller så får man byta server/bana. I ärlighetens namn så är ju en full Metro, 64-slots, 3000 tickets rätt så tråkig att spela. Visst, du kan få en massa kills och höga poäng, men det finns ju roligare banor.

Blir man dödad så är det bara att ta nya tag.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem

är det något som man ska gnälla på så är det ju för fanken dom som har 100 servicestars med ett vapen och inte använder något annat. Det är det enda som stör mig i bf3. Spela för att det är roligt, det är ingen krigs simulator!

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Det bästa med RPG/SMAW är att skjuta på väggarna så det ramlar ner på fienderna^^ När jag skulle fixa Rambo dogtagen där man ska få 5 multi kills så körde jag Grand Bazaar och fixa den på det viset

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flipp3n:

är det något som man ska gnälla på så är det ju för fanken dom som har 100 servicestars med ett vapen och inte använder något annat. Det är det enda som stör mig i bf3. Spela för att det är roligt, det är ingen krigs simulator!

Så din logik är att man måste spela med olika vapen för att det ska vara roligt? På vilket sätt påverkar det din spelupplevelse om jag väljer att köra med samma vapen?

Permalänk
Medlem

Jag stör mig endast på RPG-spammet som uppstår i t.ex. Metro, annars ser jag det som fair-game mot t.ex. Recons.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem

Varför folk använder granatgevär mot infanteri så mycket i BF3 tror jag nog är för att automatkarbinerna är minde effektiva i vissa situationer, alltså t.ex. en Recon sitter uppe i ett hus och du ser han först och öppnar eld först med karbinen och träffar han, han dör inte, han ser dig och så skjuter han dig i bröstet och så dör du. Hade det varit riktigt hade Reconen dött direkt och hotet varit borta och då hade det inte funnits någon anledning att använda något kraftfullare som ett granatgevär.

Så det man skulle kunna göra är att göra så att alla vapen gör samma skada oavsett sort, men att man ballanserar det efter vapnets effektiva räckvidd så om en automatkarbin har en effektiv räckvidd på 200 meter max så skall det du träffa skadas så att det är ett eller två skott som krävs, annars så är skadan mindre om man är utanför räckvidden. Pistoler kan vara oförändrade.

Sen detta vad det gäller metro, ja det spammas med raketgevär och garanter på metro, men det är inte det största problemet tycker jag, det är tyvärr hur folk spelar på den, ingen team work och ingen som vågar gå fram eller offra sig så att laget kan komma fram någon gång, utan de bara spär på det ännu mer genom att tveka. Nej om folk sket i sina stats och spelade smart istället så skulle den banan vara mycket enklare och roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Sen detta vad det gäller metro, ja det spammas med raketgevär och garanter på metro, men det är inte det största problemet tycker jag, det är tyvärr hur folk spelar på den, ingen team work och ingen som vågar gå fram eller offra sig så att laget kan komma fram någon gång, utan de bara spär på det ännu mer genom att tveka. Nej om folk sket i sina stats och spelade smart istället så skulle den banan vara mycket enklare och roligare.

Precis vad jag gör..men resten stannar som små k/d-filer..

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem

Det räcker inte att en kille rusar fram, man måste ha en hel bunt. Men personligen fattar jag inte varför folk ids spela skiten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Det räcker inte att en kille rusar fram, man måste ha en hel bunt. Men personligen fattar jag inte varför folk ids spela skiten...

Det är ju det jag menar, om folk gav fan i att kampa och satte press på motståndarna genom att rusha fram, lägger rök och överraska dem så skulle fungera bättre. Sen fungerar det att rusha själv, men det brukar oftast sluta med 2-3 mot en situationer eller att ingen spawnar på en när man väl kommit förbi alla motståndare.

Permalänk
Hedersmedlem

Då tar vi och lugnar ner oss och håller diskussionen sansad utan att kalla varandra fula saker. Har rensat på inlägg.

MVH
Moderator Shimonu