FPS drop CS:GO radeon HD7970

Permalänk

FPS drop CS:GO radeon HD7970

Hallåhallå!

Håller på att installera och trixa med CS:GO på datan och jag kan maxa alla spela jag spelat hittills utan fps problem eller något annat. (bla bf3)
Nu med CS:GO så ligger jag på 10 fps ingame hela tiden, kommer inte ifrån det vare sig jag kör alla grafikalternativ på low medium eller high.

Någon som har samma problem eller lösning? det enda jag tänker på är vsyncen, men hittar fan inte hur jag ska lösa de!

Permalänk

Börjar väl med att fråga om du har senare drivrutinerna?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Japp det har jag !

Permalänk
Medlem

Jag hade inga problem med mitt kort i betan så jag tror det kan ha att göra med beta drivarna, alltså 12.11. Jag vet att en annan kille fick sitt problem löst genom att avaktivera "morphological filtering" i CCC under taben "Gaming">"3D application settings". Hursomhelst, funkar inte det så rulla tillbaka till 12.10.

Sedan undrar jag om samma problem uppstår om du väljer att spela i window mode.

Permalänk

har redan provat detta att avaktivera morphological filtering så det verkar inte hjälpa.. och jag har samma problem i window mode. det är som att det låser sig, för alla andra spel funkar fint och inga drops i något spel. nu ligger jag på ynka 10-12 och inte mer.

Permalänk
Medlem

Det är ju uppenbart att det är något med mjukvaran som är problemet. Antingen med CS:go eller drivarna. Men som jag sa tidigare, testa att rulla tillbaka till 12.10. Den versionen funkade bra för mig. Annars är det väl bara att göra det rutinmässiga; uppdatera BIOS till moderkortet, ominstallera CS:go osv.

Permalänk

CS:GO verkar ha en hel del problem med AMD drivers, jag kan inte lira med båda mina HD7770s aktiva utan jag får stänga av crossfire, annars kraschar spelet i mappbyten och lider av grava FPS droppar, inte helt trevligt.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av Dras:

Jag hade inga problem med mitt kort i betan så jag tror det kan ha att göra med beta drivarna, alltså 12.11. Jag vet att en annan kille fick sitt problem löst genom att avaktivera "morphological filtering" i CCC under taben "Gaming">"3D application settings". Hursomhelst, funkar inte det så rulla tillbaka till 12.10.

Sedan undrar jag om samma problem uppstår om du väljer att spela i window mode.

TS har 12.10.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

nu installerat 12.11 funkar inte det minsta bättre satte allt på low stängde av allt krävande kant skit och bla bla och fpsen ligger på 9. vafan är de här för skit? och "Dras" jag har redan ominstallerat hela steam + cs 2 gånger idag. så jadu isf äre väl BIOS men det vet jag fan knappt hur jag fixar. något mer förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsroland:

Hallåhallå!

Håller på att installera och trixa med CS:GO på datan och jag kan maxa alla spela jag spelat hittills utan fps problem eller något annat. (bla bf3)
Nu med CS:GO så ligger jag på 10 fps ingame hela tiden, kommer inte ifrån det vare sig jag kör alla grafikalternativ på low medium eller high.

Någon som har samma problem eller lösning? det enda jag tänker på är vsyncen, men hittar fan inte hur jag ska lösa de!

Valve har struntat i att optimera cs go för bulldozerplattformen. Men det finns en fix som man måste starta varje gång
man slagit på datorn för att köra spelet:

http://www.4shared.com/zip/_qaYUvjg/CSGO_-_AMD_FX_Laggy_FIX.h...

Visa signatur

4960K@4.6Ghz Evo 212ooo ASUS GTX 750 OC ASUS ROG MAXIMUS VII RANGER Kingston 120GB SSD Corsair XMS3 8GB HIPER TypeM 530W Bitfenix Outlaw Beta Windows 8.1