Tröttnat på Stardock ObjectDock

Permalänk
Medlem

Tröttnat på Stardock ObjectDock

Tjena!

sitter här och känner mig fruktansvärt trött på Stardocks progravara ObjectDock. Detta program som fräschar upp de gamla Windows-ikonerna har följt mig troget nu i snart 2 år. Men som redan nämt så känner jag mig oerhört trött på detta

Därför undrar jag ifall ni på forumet visste något cleant och intressant program som kunde fräscha upp min desktop en aning

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Permalänk
Medlem

hm... ja vet inte helst något som kan ersätta de gamla ikonerna

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

hm... ja vet inte helst något som kan ersätta de gamla ikonerna

Det kan du väl med det eller? I allafall delvis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Det kan du väl med det eller? I allafall delvis?

jaså? får kolla närmare på det då

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Tjena!

sitter här och känner mig fruktansvärt trött på Stardocks progravara ObjectDock. Detta program som fräschar upp de gamla Windows-ikonerna har följt mig troget nu i snart 2 år. Men som redan nämt så känner jag mig oerhört trött på detta

Därför undrar jag ifall ni på forumet visste något cleant och intressant program som kunde fräscha upp min desktop en aning

Men du kan ju hämta tusentals olika ikonen och skins på deras hemsida. Bara att dra hem hela paket och skräddarsy som du själv vill ha det, finns hur fräcka ikoner som helst! Eller så finns ObjektDock Plus men det "kostar" och då kan du göra så mycket mer. Eller så finns RocketDock men det är i stort sett samma Dockprogram, fast jag förredrar ObjektDock då jag upplevde RocketDock lite buggigt (dock några år sen)

Men Rainmeter använder man inte på samma sätt, Man samkör Rainmeter med ObjektDock/RocketDock för att få det stilrent!

Skrivet av YamahaDGX630:

hm... ja vet inte helst något som kan ersätta de gamla ikonerna

Ja då går du in o hämtar dom du tycker tilltalar dig, eller gör egna själv.

Skrivet av spel565:

Det kan du väl med det eller? I allafall delvis?

Nja. Jag gör det inte. Och dom flesta som vill ha det slilrent gör det inte. Man kör både Rainmeter och ett Dockprogram!

(Kör med 3st 24" skärmar därför den är lite lång)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men du kan ju hämta tusentals olika ikonen och skins på deras hemsida. Bara att dra hem hela paket och skräddarsy som du själv vill ha det, finns hur fräcka ikoner som helst! Eller så finns ObjektDock Plus men det "kostar" och då kan du göra så mycket mer. Eller så finns RocketDock men det är i stort sett samma Dockprogram, fast jag förredrar ObjektDock då jag upplevde RocketDock lite buggigt (dock några år sen)

Men Rainmeter använder man inte på samma sätt, Man samkör Rainmeter med ObjektDock/RocketDock för att få det stilrent!

Ja då går du in o hämtar dom du tycker tilltalar dig, eller gör egna själv.

Nja. Jag gör det inte. Och dom flesta som vill ha det slilrent gör det inte. Man kör både Rainmeter och ett Dockprogram!

http://i177.photobucket.com/albums/w231/skogis67/SkyRimBakgru...

(Kör med 3st 24" skärmar därför den är lite lång)

Tack så mycket! börjar bekanta mig med rainmeter nu. Men jag hittar inte så många skins jag gillar. Har kollat på bl.a. DeviantArt. Har ni förslag på andra sidor

Är ute efter clena skins, gärna transparenta, alltså inget "lullull"

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Tack så mycket! börjar bekanta mig med rainmeter nu. Men jag hittar inte så många skins jag gillar. Har kollat på bl.a. DeviantArt. Har ni förslag på andra sidor

Är ute efter clena skins, gärna transparenta, alltså inget "lullull"

Det transparenta ställer du in i rainmeter 0% - 90% fade in/fade out (högerklicka på ett skin och välj settings så ser du)

I denna tråden lär du dig mycket, om du har tålamod

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Men du kan ju hämta tusentals olika ikonen och skins på deras hemsida. Bara att dra hem hela paket och skräddarsy som du själv vill ha det, finns hur fräcka ikoner som helst! Eller så finns ObjektDock Plus men det "kostar" och då kan du göra så mycket mer. Eller så finns RocketDock men det är i stort sett samma Dockprogram, fast jag förredrar ObjektDock då jag upplevde RocketDock lite buggigt (dock några år sen)

Men Rainmeter använder man inte på samma sätt, Man samkör Rainmeter med ObjektDock/RocketDock för att få det stilrent!

Ja då går du in o hämtar dom du tycker tilltalar dig, eller gör egna själv.

Nja. Jag gör det inte. Och dom flesta som vill ha det slilrent gör det inte. Man kör både Rainmeter och ett Dockprogram!

http://i177.photobucket.com/albums/w231/skogis67/SkyRimBakgru...

(Kör med 3st 24" skärmar därför den är lite lång)

Hur får man en sådan bakgrund utdraget på 2 skärmar med win8 ? väldigt snyggt

Permalänk
Medlem
Skrivet av baggistrumps:

Hur får man en sådan bakgrund utdraget på 2 skärmar med win8 ? väldigt snyggt

Själv kör jag med ultramon för att få min bakgrundsbild på alla 3 skärmar lätt och enkelt. Det svåra är att det finns få bra (som jag gillar dvs) för 3 skärmar.
vet ifs inte om ultramon finns till win8 hmm..

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av baggistrumps:

Hur får man en sådan bakgrund utdraget på 2 skärmar med win8 ? väldigt snyggt

Som Elghinnarisa skriver så använder jag UltraMon med (såklart) skaffa det om du sitter på flera skärmar! Har själv använt det sen XP tiden då jag satt på 1st 19" & 1st 22"

Det bästa med det är att man får verktygsfältet på alla skärmar

efficiently move windows and maximize windows across the desktop
manage more applications with the Smart Taskbar
control application positioning with UltraMon Shortcuts
multi-monitor support for desktop wallpapers and screen savers
mirror your main monitor to secondary monitors for a presentation

UltraMon är en av dom första program jag lägger in, så att det känns hemma igen Skulle inte kunna fungera utan det!!

Skrivet av Elghinnarisa:

Själv kör jag med ultramon för att få min bakgrundsbild på alla 3 skärmar lätt och enkelt. Det svåra är att det finns få bra (som jag gillar dvs) för 3 skärmar.
vet ifs inte om ultramon finns till win8 hmm..

Jo det ska nog funka i 8:an med!

UltraMon™ 3.2.2 "New in this release: the window buttons now match the look of the native buttons on Windows 8"

Edit/ Googla Wallpapers 5760x1080 eller dra hem någon torrent med det! Jag har själv tusentals 5760x1080 bakgrunder som jag har sparat.

Finns några här men väldigt många fler om man ger sig tiden att leta, spara alla du gillar i en mapp

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]