Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Prisuppskattning - League of Legends Account

Permalänk

Prisuppskattning - League of Legends Account

Tja!

Har börjat få lite småplaner på att sluta spela LoL, kan inte komma på ett bättre sätt än att sälja accet när man ändå håller på!

Vad tror ni att man kan få för ett acc (och vart bör jag lägga upp annons på det?)?

Accet har följande:
74st champions (inkl nuvarande ftp-champs) jag rabblar upp dessa om det blir aktuellt.
Skins: +7
RP: 375
IP: 4000 atm
Season 2 Silverframe
Friendly Votes: 39
Helpful Votes: 7
Teamwork: 134
Honorable Opponent: 78
Honorable Opponent Badge
Rune Pages:
Flat AP (36+)
Flat Crit Ch. (20%)
AD (19AD + 2,5% Crit ch)
Vad tror folket att någon skulle betala för detta?

edit: runepages

Permalänk

det beror ju också på vilken lvl accet är och din elo;)

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tartaros:

det beror ju också på vilken lvl accet är och din elo;)

med tanke på att han har silverframe andra säsongen så är det nog level 30 acc

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk

Kan inte vara mycket. Max 200-300 riksdaler om du har tur.

Permalänk
Avstängd

Vad skulle mitt account vara värt tro ?

90+ champions
level 30
10+ skins
10000 ip
Gold frame
ELO just nu 1650

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt att jag har spenderat 1000 kronor på mitt LoL-konto, förstår inte varför jag skulle få mindre än en fjärdedel av det jag betalat för det kontot, om inget av innehållet åldras? Sen får man ju tänka på tiden som läggs ner, alla champions, runor, runepages, levels och så vidare är inte bara pengar utan en jävla massa tid kan jag säga. Glöm inte att svara på hur många rune-pages och kanske antal runor osv. ELO tror jag helt ärligt inte bör spela någon roll om någon är intresserad av ett konto, är personen sämre än den ELOn kommer han bara få ett helvete och gå ner till sin ELO, tvärtom så kommer han gå upp till sin ELO, så det kvittar IMO.

Permalänk
Medlem

Sälj inte ditt LoL konto, du kommer vara otroligt missnöjd med priset du får med tanke på hur mycket du spelat på kontot. Jag hade tur och sålde ett av mina konton för 400kr i mitten av S2 och det kontot var helt värdelöst, kanppt 40 champs, 2 rune page och ett fåtal skins.

Permalänk
Skrivet av xZistence:

med tanke på att han har silverframe andra säsongen så är det nog level 30 acc

Tänkte inte på det;)

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av fallra:

Jag tror faktiskt att jag har spenderat 1000 kronor på mitt LoL-konto, förstår inte varför jag skulle få mindre än en fjärdedel av det jag betalat för det kontot, om inget av innehållet åldras? Sen får man ju tänka på tiden som läggs ner, alla champions, runor, runepages, levels och så vidare är inte bara pengar utan en jävla massa tid kan jag säga. Glöm inte att svara på hur många rune-pages och kanske antal runor osv. ELO tror jag helt ärligt inte bör spela någon roll om någon är intresserad av ett konto, är personen sämre än den ELOn kommer han bara få ett helvete och gå ner till sin ELO, tvärtom så kommer han gå upp till sin ELO, så det kvittar IMO.

Time is money my friend

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Jag tror att folket här har rätt, man ska nog inte sälja sitt LoL-acc. Jag är extremt trött på alla spelare som inte kommunicerar osv just nu, det var därför jag la upp tråden men låter nog accet ligga istället och låter brorsan eller nån spela på det.
Tack för svaren folks, tror även jag att ingen köper ett LoL-acc för över 400!

Permalänk

många lol acc med mycket grejer ligger ju från 1000-3000 kr. Men vetifan om dom får nåt sålt.

Men sen är ju frågan om folk vill ta risken, Betala massa pengar för ett konto som är olagligt och sälja och sen kan ägaren kan sno tillbaka det.

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd rensad*

Forumet är inte till för försäljning utan all handel ska vara i marknaden.

Citat:

§ 9
Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Lite komiskt att folk har stenkoll på §9 men "glömmer" §5

Citat:

§ 5
Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad, igen.*

Citat:

§ 9
Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.