Tips på multiplayer horror games :)

Permalänk

Tips på multiplayer horror games :)

Tjenare jag och min polare älskar horror games och vi letar efter flera bra sådana så kom gärna med tips

Det vi vill se helst men inte ett måste är

+ någorlunda grafik

+helst shooter

Tack iförhand xD

//Julius

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Bra skräckspel brukar oftast vara singelplayer som t.ex Amnesia eller Dead space 1/2. Säg några exempel på multiplayer skräckspel som du redan vet om så kan vi lättare hjälpa dig.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Skrivet av vikham:

Bra skräckspel brukar oftast vara singelplayer som t.ex Amnesia eller Dead space 1/2. Säg några exempel på multiplayer skräckspel som du redan vet om så kan vi lättare hjälpa dig.

Charnel är det ända jag vet än så länge, men om du har tips på
Multiplayer games där man kan köra storyn tillsammans så funkar det med;):

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Killing floor kanske? Riktigt kul att spela med kompisar och läskigt är det

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

No More Room in Hell kanske? Grymt kul online/coop och det är gratis! Kräver Half-Life 2 dock.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

State of Decay kanske är något att kolla på när de släpps?
http://www.youtube.com/watch?v=-yvUGEmj_MY

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk

Tack för alla förslag ska kolla på dom;)
Fortsätt tipsa()

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Glöm inte bort klassikern Left 4 Dead, och kanske Left 4 Dead 2
Ettan är mer "skrämmande", tvåan har lyckats lätta upp stämningen med lite humor; tex säger karaktären "Axe me a question" när man plockar upp en yxa.
Se på Youtube, det finns mängder med videos.

L4D och L4D2 är FPSer

Permalänk
Medlem

Alien vs predator 2

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Inaktiv

FEAR 3 har ju en coopkampanj. Dock inte att förväxla med det suveräna FEAR 1 och helt ok FEAR 2, fast dom har ingen coop.

FEAR3 coop är dock värt att spela igenom, o är lite skrämmande ibland.

Permalänk
Medlem

spela DAYZ, jag är rädd hela tiden dock inte så mycket för alla zombies

Permalänk
Medlem

Amnesia och Dayz är nog bland det bästa jag spelat. Dayz Standalone kommer snart, satsa på det.

Visa signatur

i5 3570k 4,5Ghz, ASUS GeForce GTX 670 1200Mhz
Projekt M4INSTR3AM

Söker du en bra TS3 server? Besök då tråden: Chippi.se TS3 [Online 24/7]
Privata kanaler kan fixas i PM eller på TS.

Permalänk
Medlem

Kanske finns lite tips i den här webb-serien?

Matt & Pat's Shitstorm of Scariness @ Youtube

Har sett alla avsnitt, har lärt mig att det finns väldigt många spel som jag aldrig någonsin vill spela själv.
(Cry of Fear var nog värst av alla i den listan...)
Tror dock ingenting var multiplayer, men kan ju upplevas av flera samtidigt om man sitter i samma soffa.

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Medlem

DayZ är nice, The Secret World är ju lite horror dock kanske inte vad ni letar efter ;P
Slender är ju vissa som gillar?
Doom 3?
Dead Island?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Dead Space 2 har MP läget men det är bara "quick matches" så att säga du kan inte spela med vänner vad jag vet.